1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Rastlöshet går nog att bota.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Jaha, då har man först sett en av mina favoritfilmer, Lost Batallion, och sedan lyckats med konststycket att fastna i en bok jag inte ens tycker är speciellt bra. Bäst man sover så man orkar med innebandyfinaler, tidsträningar från Portugal, Själevads match och dessutom tvättid. Hinner jag bör jag väl jobba lite också.

ZZZzzZ zzzZZz

Frisco:

Bota, säger du? Äh. Nu har jag ju något att göra idag, plus att jag får 1,5 kompdag att ta ut på köpet. Känns rätt okej ändå.

Hur tråkigt är det att vara så trött en lördag kväll att man tvingas i säng före 12? Jättetråkigt är svaret, ännu tråkigare blir det då man inser att det enda man har att se fram emot i morgon är att jobba. Enda ljusglimten är väl att det är MOTO GP i morgon, det skall jag banne mig ta mig tid för.

ZzZZZZZå tråkigt!

Program imorgon:

zz z zz zzZZ z zz
Moto GP
Spansk fotboll

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Måndagsmöte klockan nio. Oh, så jobbigt för en stackars knas. För att inte tala om tisdag - då jag har möte klockan åtta! För att inte tala om de två turerna till Sundsvall denna vecka... Tur det finns de (Poffa) som har det värre än mig.

Znark.

knaskamilla: Länktips: platsbanken.ams.se/

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Äsch, den här veckan är ganska lugn. Utbildning tisdag, onsdag och halva fredag. Tid som jag måste jobba igen under resten av veckan på något vis. Men det är lugnt, jag har ju kvällar, nätter och helgen på mig.

I övrigt kan jag bara konstatera att minus tydligen inte alltid är negativt. Just nu är det kallgrader ute, men det är nog något positivt med det också.

ZzZzZZ zzZZzZz

Hu, så trött man kan vara. Måste bara få konstatera att vissa saker är rättvisa och andra jävligt skumma:

Gruppindelningen:
Norra gruppen: Luleå, Modo, Timrå och Brynäs.
Mellangruppen: Mora, Leksand, Färjestad och Djurgården.
Södra gruppen: Södertälje, Linköping, HV71 och Frölunda.

(FBK i mellangruppen? Hallå?)

Gonatt.

knaskamilla: Derbygrupperna har ju varit orättvisa sedan de infördes. De har ju förstört derbyna för länge sedan. Fler matcher mellan två lag nära varandra geografiskt har ju bara gjort matcherna mer ointressanta.

Varför reagerar folk nu efter flera år?

Frisco:

Jag sover visserligen, men jag svarar ändå. Är det inte så att folk gnällt på derbygrupperna alltid, typ? (Jag tycker för övrigt att tio lag i ES vore det bästa, men då skulle det bli ännu svårare att få till 50 omgångar.)

Så har man då förberett det sista inför morgondagens utbildning. Tragiskt tråkigt, men det måste göras. Känns som att man lägger alldeles för mycket energi på de minst viktiga sakerna.

ZzzzZZ zzZZZZz

Om 8 timmar går bussen. Dags att sova.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Utbildningar via företaget måste vara bland det tråkigaste man kan göra. Så otroligt tröttsamt att sitta 8 timmar i en kvav lokal och lyssna på en massa ointressant dravel som man redan kan. Bäst man sover så man inte råkar somna i morgon. Vore pinsamt...

ZzZZZz zzzZZz

Värst vad trötta alla är. Jag med.

Har f.ö. just redigerat ett inlägg på åffisjella där personen som skrev det totalt missbrukade citationsfunktionen. Vem som skrev? En kanslianställd.

Gonatt.

Rätt tråd.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Sannerligen. Angående tråden, alltså. Sundsvall imorgon igen, hurra! (Undrar när orion ska guida mig?)

Gonatt.

Has been:
Utbildning, jobb, träning, sömn.

Will be:
Frukost, jobb, två hårdbrösmörgåsar och en kopp kaffe, övertid, sömn. Frukost, utbildning, två hårdbrösmörgåsar och en kopp kaffe, jobb, övertid, en nackskotts-whisky, sömn. Frukost, byta däck, jobb...

Fy faan, jag spyr snart på skiten. Inte är det nån ände på eländet heller. Undra vilken timme det roliga kommer? Mellan 18 och 19 första tisdagen i ojämn vecka i juni?

ZzzzZZ zzZZzzZ

Poffa: Se det från den goda sidan att du slipper sitta hemma och kryssa A-Kassekort. Själv går jag 0700-2100 tills nästa torsdag och tiderna 0700-0800, 1700-2100 är ren övertid i pengar.

Du har säkert en 20min över på dygnet som du kan hjälpa Paddan med hans nya dator.

Poffa:

Jag tror det roliga kommer någonstans kring sista april. Själv har jag drömt mardrömmar om uppkäftiga ungar i natt. Det kan väl inte betyda annat än att lektionen idag kommer att bli jättelyckad?

Huvudvärk för första gången på månader.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Grått, vitt, grått, vitt... Jobb, jobb, jobb.

Nä, jag sover istället. ZzzzZZz zZzzzzz

Helgen är här. Tjohoo, då är det äntligen tid för att... Ja, just ja. Jobba. Jippie.

ZZZzZZz ZZZzZZZZzz

Jaha, så har man varit bättre än typ 3400 andra i poker också. Det var en kul upplevelse. Undrar vad jag ska göra med alla $3 som jag vann?

Imorgon ska det i alla fall dansas. Bäst man laddar genom att sova länge.

Znark.

Bäst man sover. Man skall ju upp i morgon bitti. Tidigt. Sedan blir det jobb/sport hela dagen.

ZZZZzZz zzZZzZzZ

Formel1 kval 09.55 på TV4.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Det var en intressant dans. Nästan alla besökare var i pensionärsåldern (som Salle, typ). Tanterna bildade någon sorts kö vid räcket, dit gubbarna sprang när det var dags att bjuda upp. Om de råkade trampa eller armbåga ner någon på vägen dit sket de i. (Om de råkade trampa eller armbåga ner folk på dansgolvet sket de också i. Det är nästan så att man ska vara glad att man kom hem med livet i behåll.)

Nä, dags att sova, så man orkar köra bil imorgon. Znark.

Frisco:

Ha det bra. Hälsa...

Först en timme med BoB, förmodligen den bästa serien någonsin. Sedan sömn så man orkar med ytterligare en tung vecka. Gonatt alla.

ZzZZzz ZZZzZZZ

Poffa: Jag säger som Homer, Booooring.

Frisco: Ikväll kan godnattbilden publiceras live.

Sömn är viktigt. Nu blev det senare än det borde blivit, igen. Allt är Springsteens fel. Hans nya album är för bra för att somna till. Man bara måste höra nästa låt.

Bäst man gör ett försök ändå. zzZzzzz ZzZZzz

Poffa:

Ja, usch. Man borde ha gått och lagt sig för en timme sen, minst. Risken är att jag somnar (fast av uttråkning) när jag ska köra bil imorgon. Znark.

Undrar om man kan byta däck på bilen imorgon, då?

Znark och gonatt.

Produktiv dag idag. Hoppas morgondagen blir lika gynnsam. Den kommer nämligen bli lååååång.

ZZzzzZZ ZzzzZzzz

I Uddevalla är de inte så smarta (Sannes, ta inte åt dig. Du är säkert undantaget som bekräftar regeln), de begriper inte att man måste bryta strömförsörjningen till sjukhuset för att testa reservkraften och styrningen av nätbrytarna. Jag menar, de jobbar ju bara med det här. Lite borde man kunna kräva.

Jaja, det betyder ju att man kan festa lite extra till helgen. Tjoho, eller nåt.
ZZzzzz ZzzZzz

Härligt, härligt. Full fart mot helgen. På tal om full förresten. Sitter just nu och dreglar lite över beställningssortimentet på Bolaget. Whiskyavdelningen, så klart. Skotsk maltwhisky, så klart. Undra om man skulle köpa sig en trisslott i morgon, så man har chansen att vinna några miljoner. Fanns en eller två flaskor som såg intressanta ut.

Tills vidare får jag väl drömma om dem. ZzzZZzz zzzZzzZZ

Poffa:

Härligt, imorgon ska vi presentera nyförvärv igen. Eller...?

Znark.

Fel tidpunkt på dagen? Det skiter jag i.

Ha en bra dag/natt alla.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/perso ... r/frisco/28.gif

Senare idag blir det grillning, trevligt umgänge, alkoholhaltiga drycker och kanske en liten brasa. En helt vanlig lördag, kan man väl säga.

Sover jag nu orkar jag dessutom upp till kvalet i Beijing. ZzzZZ zZZZZZzzZ

Poffa: Kval i Beijing??? Är det MotoGP du pratar så borde du sovit för länge sedan för det är i Shanghai...

Natti natti.

Salle:

Shanghai eller Beijing, sak samma. Skall i vilket fall bli intressant och se om Rossi kommer kunna åka fortare på racet. Jag tror dock tyvärr inte det, Hondan är ju allt för snabb på rakorna. Härlig bana, i vilket fall.

Poffa: Härlig bana men två alldeles för långsamma tråkiga svängar.

Intervjun med Foppa verkade lite rolig (jag har bara sett lite av den, men jag skrattade iaf högt en gång). Martin verkade sjunga med Nanne (usch).

Skönt med måndagsmöte klockan tio i stället för nio. =) Znark.

knaskamilla: Nä, nu kanske man skulle sluta brottas med brandväggen som, efter uppdatering och när aktiverat, vägrar att kommunicera med övriga internätet. Dags att börja brottas med kudden istället, kan kanske behövas nu när det är dags att busspendla till Umeå igen...

Skönt med kortvecka, framför allt då en av dagarna kommer gå åt till teambuilding. Det är väl som förra gången, bygga torn av piprensare på tid. Låra oss att lita på varandra och sånt där.

Bättre de lagt pengarna på en fest istället. Men det får man väl inte säga högt.

ZZzZzZzZ ZzZZzZZ

Poffa: Kortvecka hade jag förra veckan. Men jag gjorde inte av med allting.

Nu mot Hörnett.

« · 537593 · »