1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Jobb imorgon. Så himla tråkigt att jag måste flyga ner till Gbg när alla andra fick åka nattåg nu (och jo, Frisco, jag förstår att du skulle välja nattåget). Och så himla tråkigt att det bara fanns plats kvar i första klass på tåget hem, när alla andra ska åka andra klass.

Znark.

knaskamilla: Miljöförstörare. Hoppas för din skull att det är en vanlig förstaklassbiljett på tåget och ingen just nu. I så fall får du mat och dryck på tåget utan kostnad.

wap.hockeysnack.com
Nu har jag ingen aning om detta är sova tråden men tänkte säga godnatt efter en underbar kväll i aborrträsk med en stolt statistik på 0 fiskar på 8 timmar men en hel del fler öl. Kan man få tillbaka fiskekorts pengarna om man inte fångar något? Eller anser de att skammen från 0 fiskar är ett nöje man ska betala för. Ok fin miljö fint sällskap och grilla är trevligt så jag låter det väl gå för den här gången.... Undrar för övrigt när truppen skall utökas. Som vanligt är man full när oron kommer... Sorry

wap.hockeysnack.com
Nu har jag ingen aning om detta är sova tråden men tänkte säga godnatt efter en underbar kväll i aborrträsk med en stolt statistik på 0 fiskar på 8 timmar men en hel del fler öl. Kan man få tillbaka fiskekorts pengarna om man inte fångar något? Eller anser de att skammen från 0 fiskar är ett nöje man ska betala för. Ok fin miljö fint sällskap och grilla är trevligt så jag låter det väl gå för den här gången.... Undrar för övrigt när truppen skall utökas. Som vanligt är man full när oron kommer... Sorry

wap.hockeysnack.com
Ack såg att hela min från info inte fick plats. Så skriver den igen.... Inte för att ni kanske finner det intressant utan för att tält i regn i sovsäck ger en sömnproblem. Så man skriver från en sovsäck i skogen i ett tält där myggen får en att önska att man inte glömt myggmedel som är miljöfarligt. Ja man skall väl låta bli att skriva mer nu. Så sov gott alla hockeytokar så här i sommaren.

Frisco:

Vad säger du, gratis mat och dryck? Det var trist. =/

knaskamilla: Har du en bärbar dator med wireless så surfar du gratis också om vagnen är byggd för det. :-)

65selander:

Skrev jag inget om det? Jag tycker det känns jobbigt med extra breda säten och gratissurf. Så, nu skrev jag det.

knaskamilla: Extra breda säten. HAHA. Ja och det behöver ju du.

Ä N T L I G E N ! ! ! Semestern är här. Det firade man med grillning, öl och lite gott sällskap. Nu ska jag sova in semestern också.

ZzzZZzzz ZzzZZzzZ

Poffa: Semester... baahh Här jobbas det men det är ju kvalificerad övertid så man gnäller ju inte riktigt...

65selander:

Jaha, så det är till att sitta och göra ingenting på statens bekostnad?Inte konstigt att vi får betala så in åt helvete i skatt.

Poffa: Precis där slog du huvudet på spiken. Hög volym och knappande i AD'et på en lördag är aldrig fel :-))

Tänk att ni förlorat mest av alla...

arnio:

Tänk själv.

Golf gör människan mer osocial än någonsin.
Till råga på allt så det enda de tänker på under promenaden är sitt handikapp. Det vill man väl inte tänka på.

Nej nu är det dags att sova.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Vissa går och lägger sig så tidigt. Och när de är på fest så måste de sova middag. Snacka om osocialt.

Nej, nu är det dags att sova.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Idag åt jag en (fyra) egentillverkad Club Sandwich till middag, till det drack jag två kalla.

Det var nog det godaste jag dinerat på hela sommaren, undrar hur jag ska toppa det imorrn. Nåja, jag får sova på saken.

ZZZzzzZ

Då var helgen över och ännu en vecka har passerat. Kommande dagar har man så nära okoll man kan komma känns det som. Jag vet vad jag skall göra men inte när.
Dessutom vette klåen om man kommer att hinna i tid till lördagens stora event, BGP.

Men det löser sig nog sa gubben som sket i slasken.

ZZZ

Semestern är här. Fyra veckor framöver ska man göra allt eller inget. I morgon blir det golf. Och öl.

ZzzZZZz ZzZzZZZz

Dags att sova. Imorgon blir det nog en sväng ut till NuMos brygga.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif

Ryktas om att vi får med oss vår...läktarvärd (? Vad kallas de egentligen, de där?) från H Höger till vår sektion i arenan. Härligt, då blir det nästan som vanligt.

Gonatt.

Vad har hänt idag?

Biltur över Bergom.
Härlig buffémat.
Båttur runt Östra Strängön.
Kalla Fötter.

Dags att sova.
Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Golf i morgon bitti. 09.40 är det tee-off.

zzzZZzZZ ZZZzZzZz

Poffa: Frukost imorgon bitti. Ungefär vid den tiden är det kaffe-on.

Paddan: En dag närmare eller längre ifrån... Bara att välja vad som passar bäst.

ZZZ

wap.hockeysnack.com
Låter inte alls fel. Måste samla mig och börja lira mer seriöst. Har haft samma handikap (17) i 14år nu. Det känns jobbigt, speciellt när man spelar så sällan så man bara går på handikap varannan gång. Eller kanske var 3e. Numera gillar man bara partävlingar där det är dubbla utslag. Man kanske skall skippa hellre långt och snett än kort och rakt. Hmm måste till rangen i morgon.

Godnatt idrottsmän och hobbygolfare.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Så många nätter, så lite sömn...

ZZZZZZZ

I morgon bär det av till Umeå för att se konserten med Winnerbäck. Trevligt.

ZzzzZzzzZ zzzZzZZzzZ

Imorgon blir en tråkig dag.

Zzzz.

Poffa:

Trevligt värre, hoppas vädret blir bra bara.

I morgon är det början på vecka två av mina fyra veckors semester. Det ska jag fira med golf.

ZzzZz zzZzzz

Poffa: Sista arbetsveckan (iofs skall jag jobba nästa måndag också) sen kan jag fira med att inte golfa...

ZzZzzz

Salle:

Sista semesterveckan. Det ska jag inte fira alls.

Jaha, alla. Själv har jag upptäckt att min semester (för den här omgången) tar slut imorgon, eller om det var på onsdag. Eller kanske till och med idag? Äh, saksamma. Jag gör det jag behöver i jobbet, så låtsas jag att jag har semester resten av tiden.

Oj så klockan tickar iväg när man har tid över. Alltför snart är det dock tvärtom.

ZzZzzz

I morgon är det slut på friden, trots att man har 2½ veckas semester kvar. Man får ladda med sömn och Red Bull.

ZzzZZzz ZzzzZzz

Nu är det jobbiga dagar som väntar. Huvva!

ZzzZzzz ZZzzZzzz

Dagens löptur runt höglandssjön, den tredje i ordningen, slutade inte helt förvånande med den bästa tiden hittills, 31 blankt. Ifall jag lyckas krypa under 30 nästa tur så tror jag mitt mål på 27 min inom 10 dagar är fullt möjligt att nå...såvida inte helgens yra sätter alltför många käppar i hjulet!

Nåväl, sängen var det
ZzzZZzzzzzzz

En dag kvar till, nä visst f-n det blev ju ytterligare en dag. OK 2 dagar kvar innan semester. Dock en veckoända emellan de två.

ZzZzzz

PS. Bara 22° inne i lägenheten så man kanske kan få sova lite inatt.
Nästan dags att vrida upp elementen :-/  DS

Salle:
Hade jag haft 22 grader i min lägenhet så hade jag varit själaglad, just nu har jag 26,6 grader och det är ändå ett par grader svalare än normalt....

Ikväll jag dessutom varit på vår festival som nu har startat, det firande jag med en starköl och fy fasen vad dåligt det smakade, så nu blir det inget mer av den varan iallafall.

Och så ser jag att jag skriver i fel tråd, sorry...

Sannes:

I vårt sovrum är det alltid svalt och skönt på kvällen. Då stänger min kära sambo till fönstret, för han vill inte frysa under natten. På morgonen är det kvavt och säkert minst 50 grader i sovrummet. Gaaah.

I morgon blir det bilfärd (i regnet?) och festival (i regnet?).

Gonatt, folk.

Jag är glad jag lever ett rätt så okomplicerat liv.

ZzzZzzZz zZZZzzZz

knaskamilla:
Hm, har din sambo försökt att sova med fönstret öppet på natten någon gång, i denna värme finns det väl inte chans att man fryser om man nu råkar ha fönstret öppet.

Har Ni festival där uppe också, dessa festivaler är väl alltid trevliga men det börjar att bli för många iallafall för oss här på Västkusten.
Fast helt ärligt så är inte vår festival så mycket att jubla över, är ju mest folk som skall ut och dricka sig redlösa och hur kul är det då...

Gonatt!

Äh. Lika bra att sova så de som vet men ändå inte vet får hålla låda i afton.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Själv har jag två veckors semester kvar. Skönt.

ZzzZzzzz ZzZzzzzzZ

Poffa:

Jag hoppas mest att det blir soligt till veckan. Då kommer jobbet på Urkult att bli lite som semester, fast ändå inte.

Alla:

Gonatt.

« · 730367 · »