1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530928 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Dags att sova. Ingen hockey imorgon men det kvittar helt.

På torsdag ska vi dock ta revanch på kvällens halkassa insats genom att vinna stort och rejält mot Leif och Hans.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif

Kakan var i alla fall god. I morgon håller jag tummarna så de blir blå.

ZzzzZZzz ZzzZZZzzZ

Poffa:

MAN SKA BARA HÅLLA EN! Annars betyder det otur.

knaskamilla: Vad är det för hittepå-regler?

Poffa:

Nu när du frågar minns jag inte alls var jag läste/hörde det. Men håll bägge du då, jag är ändå inte vaken så jag kan hålla min klockan halv sju.

Nej dags att sova. Denna onsdag då man lärt sig en del viktigt i livet.
Ja man har även lärt sig att man ska akta sig för klubbmärkespöbeln. Dessa ynglingar framförda av åldermän drar visst igång sitt korståg samtidigt som motståndaren firar 75-årsjubileum.

Grattis Eriksberg!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Idag har det varit en bra dag, med god utgång. Det känns otroligt skönt.

ZzzzZzz ZzzZzzz

Poffa: "ZzzzZzz ZzzZzzz"

Aha, det är alltså du som håller på att såga och spika sedan en och en halv timme tillbaks i lägenheten ovanför mig.

I morgon är det fredag. Härligt, härligt...

ZzzZzzzZ zZzZzZZz

Poffa: men farligt, farligt...

ZZzzz ZZzzz zzz

En behövlig vila inför sista rycket. Inför nästa veckas långspurt vill säga.

ZZZZZZZZZZZZZZZz

Mot sängen. I morgon är det J20 13.00, möts vi där?

Poffa:

Nä, då är jag flyttkarl igen..

Förra helgen regnade det, nu verkar det vara regn, blåst och snö!

Vad kan vara värre?
Drivis??

Gidde:

En rejäl storm?

knaskamilla:

Det är ju blåst det också, bara modell större :)

Nä, nu ska jag natta, vi ses i mörrn macken!

Gidde:
Jag fick idag rapporter om att all trafik till och från den natursköna Frösö flygplats var inställda idag pga en sanslös snöstorm. Dessutom hade det varit vissa problem med flyget på Gidde Å International utanför Övik, men där snöade det inte.

De hade bara problem med de alltid lika förvirrade och insnöade infödingarna.

westerlind:

Hehe!

I Östersund är det ju alltid blåsigt och jävligt, det vet jag av erfarenhet.
Har ju tillbringat rätt mycket tid där.

På Gidde(Å) International däremot, där brukar lugnet råda.
Tror du fått felaktig information på den punkten ;-)

Gidde: Inte alls.
Jag vet att SAS ser mycket fram emot att Båtnia-banan ska bli klar så att man slipper förklara för ångermanlänningarna att man inte kan ta med sig cykeln på flyget.

Dags att sova. Imorgon blir det J20 mot Luleå 13.00.
Den matchen följs av J18 mot Luleå 16.00.
På måndag är det a-lagsmatch mot Luleå 19.00.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nä, i natt ska man sova i soffan. Det är ju Flyers - Penguins på C+ Sport om en timme. Tills dess ser man på bandy på SVT 24.

ZzzZZzZ zzZZzzZzZ 

Poffa: Usch och fy för den omgivning Foppa hamnat i, snacka om ovärdig avslutning på karriären för (en gång i tiden) världens bäste!

mikenomad: Såg reprisen nu på morgonen och det är bara att konstatera att Philadelphia är ett lagbygge som hamnat ett decennium fel. De får riva allt och bygga upp på nytt efter säsongen. Men Canal+, de framhärdar minsann med att visa laget som avskaffat sin färg för att spela i sorgetröjor. Inga medgångssuppisar där inte.

Mer The State of Hockey et Jacques Lemaire für alle!

Mot sängen. Har väl fortfarande en puls på 150 efter träningen, men man kan ju ligga och se på ett avsnitt eller två av Rome innan man somnar.

ZzzzZzz ZZzzzz

Imorgon ska Renaulten få vila. Jag ska åka kollektivt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Tänk om man kunde få det kollektiva att göra ens jobb så man skulle kunna få vila imorgon.

Zzzz Zzzz

Poffa: Är Rome bra? Har säsong 1 på DVD liggandes rätt länge.

shinzawai: Rome är riktigt bra. Men det bör den ju vara med tanke på att det är världens dyraste serie, produktionsmässigt.

shinzawai: Rome är riktigt bra. Men det bör den ju vara med tanke på att det är världens dyraste serie, produktionsmässigt.

Poffa: Coolt. Är dock mer sugen att börja på Jericho, men med tanke på hur få avsnitt som finns av den serien är jag nog redo för Rome relativt fort.

shinzawai: Inte alls så tokig serie, men jag har satt som mål att aldrig igen se en serie innan man har en hel säsong att se. Nu kommer jag inte kunna hålla detta men att sitta och vänta på nästa avsnitt är inte någon favorit sysselsättning. Kan även säga att Eureka är en fånig/rolig/intressant serie som tillsammans med Nip/Tuck är det senaste man lyckats ta sig igenom. Tillsammans med My name is Earl då.

MorganaLefaey: Har iofs bara sett de fyra första avsnitten av Eureka (eller fem då vissa räknar pilotavsnittet som två avsnitt), men det verkar vara en intressant serie med ibland lite smått bisarr humor.

Paddan: Den har jag helt missat. Kanske tur det då utrymmet på datan har sinat för länge sen.

Kolla in Battlestar Galactica ni som gillar mörka sci fi-serier.

Paddan: Än så länge så finner jag den faktiskt ganska intressant och rolig. Men det brukar vara svårt att hålla sådana serier like intressanta och underhållande under en längre tid. Men än så länge tummen upp.

På tal om serier. Vanished måste var en utav de bättre serierna som sänts på länge. Såg i går kväll de första 7 avsnitten som gått i USA och vi satt som klistrade framför TV:n hela kvällen.

Blev lite sur att man nu måste vänta till den 03 november innan man kan gå vidare i serien. Sjukt bra!

MorganaLefaey: Någon gång har jag tänkt att försöka se de sex första avsnitten av Surface och de fem avsnitten av Masters of Horror som jag haft liggande på hårddisken sedan i somras.

Paddan: Masters of Horror är dominant, har sett något liknande 8-9 stycken och så gott som alla har varit riktigt bra. Gillar den om filmen med ängeln och hon som är så ruskigt ful och den om tjejen som bodde ihop med vapengalningen. (Visst låter de bra när man förklarar avsnitten på det sättet.)   *kanske inte*

Men är ruskigt besviken på Nightmares and Dreamscapes.

Något som man kan titta lite snabbt på då och då är Scare Tactics, ett dolda kameran program där man får skrämma polarna med skräck effekter utan dess like.

Skönt att få tvåla till Tjeckoslovakiska landslaget i kväll.

ZzzZZzzZ ZZzZZZzzZ

Poffa:

Modo - Luleå: 1-0
City - Boro: 1-0

En bra dag helt enkelt.

scim: O Wennmans favvospelare blev matchhjälte;)

Bissett19:

Med tanke på Wennmans kappvänderi är det väl inte omöjligt att han skriver en hyllningskrönika till Dunniemonstret imorrn. Pajas!

ZzzZZzZzzzzz

Dämnit, vad trött jag är. Förbannade förkylning som inte vill bryta ut...

ZzzZZzzZ zZzZZzzzZ

Poffa: Vad ska man kontra med? Måndag imorgon?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Inte måndag som tur är. Men dock morgon.

Zzzz Zzzz ZzZz

å sicken j-a morgon då...

Ute på butik gristidigt bara för att få reda på att dom inte fått några varor av nån anledning. Blir kvällsjobb och en lång, dryg morgondag som det ser ut just nu. *suck*

Frisco: ZZZzzzZZZ

Vi har Europas finaste inomhushall och det gnager, gnager, gnager.

Vårt publikrekord med en snövallsläktare och en timmerstocksläktare är f.ö. 2 676, i sista seriematchen mot IFK Nyland 3/2 1958. Vi vann med 5-3 och Nylandsspelarna gav sina övermän blomsterkvastar efter matchen! Trevligt.

Men snälla vad folk är avundsjuka. Både på det ena och det andra. Det klär dem inte, men vi kan skratta gott åt dem.

ZzzZZzzzZ zzzZzZZzzZ

När både kenneln och godisfabriken har vinterstängt blir det lätt lite rörigt.

Gonatt.

Fredag imorrn...sedan ännu en helg...mot sängen!

ZZzzZzzZzzz

Förresten: Är det nån som har biljett över till lördagens Frölundamatch? Isåfall köper jag!

ZzZZZZzzzZzzz

Dags att sova efter en trevlig afton i betonggettot i förorten. Vadå betonggetto säger en del. Men sanningen svider ibland. Skulle inte förvåna´mig om det stod startklara stridsvagnar bakom knuten.

Två tv-matcher betittades. Schtaan - MoDo 2-1 i mål och poäng och Tottenham - Brügge 3-1 i matchen och alla poäng till hemmalaget.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

« · 774561 · »