« Föregående · 1822402 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Enligt st.nu så får Timrå IK rejält sänkt hyra. Från att ha 4+5miljoner för de 2 kommande åren så är det tänkt att bli 1+1miljoner. Tänk om vi kunde bli av med hallen. Eller hur var det. Fick för mig att jag såg en artikel om att vi hade konkat utan hallen. Läste den aldrig tyvärr.
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jag har för mig att Häggström var bra i det defensiva arbetet och om man ska tro på den spelidé som säcken vill spela så tror jag Häggström blir perfekt som center.
Han tar ett stort defensivt ansvar tillsammans med 2 offensiva vingar, dock kanske han själv inte får ut 100% av sin styrka som powerforward men jag tror Häggström blir en bra tillgång till modo även som center.
Han tar ett stort defensivt ansvar tillsammans med 2 offensiva vingar, dock kanske han själv inte får ut 100% av sin styrka som powerforward men jag tror Häggström blir en bra tillgång till modo även som center.
+ 2
Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Man får ju hoppas på en rejäl Playmaker som center! Känns som att det är det som saknas just nu.
Man får ju hoppas på en rejäl Playmaker som center! Känns som att det är det som saknas just nu.
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Om Häggström är tänkt som center i en toppformation så blir jag faktiskt ganska orolig över vår centersida.
Finns en viss risk att vi står där med precis samma problem som i fjol framåt.
Finns en viss risk att vi står där med precis samma problem som i fjol framåt.
+ 2
Sv: Silly season
Laget har tagit form, framåt ser vi iaf ut att kunna få till något. Under förutsättning att Karlqvist stannar så borde Molin/Karlqvist/Johan E se till att vi blir farliga när vi väl kommer in i zon. Får vi dessutom lite utveckling på Alba/KJ/Oskar S-L.
För egen del är jag lite orolig för backsidan, känner mig trygg med Sellgren/Tobias E och Carnestad av vad man läst/hört men övriga 3 är jag lite orolig för, förhoppningen är väl att någon av Aronsson/Walfridsson/Berglund/Deutsch kan göra "en Sellgren".
På centersidan Öhman x 2 och Häggström så kan förhoppningsvis Öhman x 2 ta ett rejält kliv framåt. Sen vet jag inte om vi har några spännande "i pipen" men kanske Max Tjenrström.
För egen del är jag lite orolig för backsidan, känner mig trygg med Sellgren/Tobias E och Carnestad av vad man läst/hört men övriga 3 är jag lite orolig för, förhoppningen är väl att någon av Aronsson/Walfridsson/Berglund/Deutsch kan göra "en Sellgren".
På centersidan Öhman x 2 och Häggström så kan förhoppningsvis Öhman x 2 ta ett rejält kliv framåt. Sen vet jag inte om vi har några spännande "i pipen" men kanske Max Tjenrström.
Sv: Silly season
Smartin: Sundlöv hoppas även på en förlängning med Léman och dom ska träffas nästa vecka.
Sv: Silly season
Tarasov: Ja. Sundlöv säger att dom har några krokar ute och hoppas på att kunna presentera den sista centerplatsen om några dagar. Sen säger han att Stenqvist och Lindgren räknar dom inte med nästa säsong och att dom hoppas att Isak Wallin blir andremålvakt.
+ 1
Sv: Silly season
Häggström är värvad som center. Tobias Eriksson ska spela back och dom har värvat Marcus Oscarsson säger Sundlöv i direktsändningen på modochannel.
+ 1
Sv: Silly season
{5647}:
Man kan om man betalar för tjänsten ställa frågor via chatten till dem, de har även meddelat att det är fritt för fans att skicka in frågor, eller ge förslag på ämnen till "måndagsuppdatering".
Man kan om man betalar för tjänsten ställa frågor via chatten till dem, de har även meddelat att det är fritt för fans att skicka in frågor, eller ge förslag på ämnen till "måndagsuppdatering".
Sv: Silly season
Smurfen: Det krävs helt klart någon form av fingertoppskänsla så det inte känns urvattnat, samtidigt som man som fan känner sig mer delaktig. Det vore bra om man tar upp frågor från fansen (via någon chat) osv. Jag tycker att det känns öppnare än förut och kanske lite mer positivt.
Sv: Silly season
Smurfen: Sportchefen skall tydligen vara med nu på livesändningen enligt Modo själva.
Shit att man börja å jobba kl 12 !
Shit att man börja å jobba kl 12 !
Sv: Silly season
{5647}: Jag tycker det är roligt att de kör på. Men då skall det presenteras något också. För min del behöver det inte va en spelare idag. Det kan vara visioner eller annat lull lull. Eller varför inte vilka junisar som får träna med a-laget.
Men jag vill att det skall vara tillräckligt mycket för mig att tänka och dividera och surra en kvart om på jobbet.
Men jag vill att det skall vara tillräckligt mycket för mig att tänka och dividera och surra en kvart om på jobbet.
+ 2
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jo, risken är att det gnälls på att det blir urvattnat med sådana här presentationer, men det är inte lätt heller. Presenteras ingenting så är det fel. Presenteras det ofta så blir det fel. En svår balansgång för en klubb som varit väldigt hemlig tidigare.
+ 1
Sv: Silly season
Smurfen: Blir nog en "fisare" och M. Oskarsson presenteras. Som om den värvningen gått under radarn.
Men hoppas på en Storkina och att våra 2 centrar presenteras.
Men hoppas på en Storkina och att våra 2 centrar presenteras.
+ 1
Sv: Silly season
Modo Channel idag 12.30 , så vad tror ni kära Modoiter vad blir det för nyhet tro ?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Tänkte närmast på att Karlsson "knäppte fanset på fingrarna", annars gill jag lobbpass. I övrigt kan vi väl enas om att allt Foppa gjort på en hockeyplan är "coolast, häftigast osv" iaf härinne;)
Tänkte närmast på att Karlsson "knäppte fanset på fingrarna", annars gill jag lobbpass. I övrigt kan vi väl enas om att allt Foppa gjort på en hockeyplan är "coolast, häftigast osv" iaf härinne;)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Jag kan tycka att Foppas var snyggare då det var en motståndare med också, samt att Foppa fick mycket mindre tid på sig. I Erik Karlssons fall blev passningen så mycket lättare att slå när forwarden är helt ensam och Karlsson fick måtta ett tag. Såg också Kopitar flippa över en motståndare på ett hyggligt liknande sätt. Vilket som är snyggast. Vilket som var svårast att utföra osv, kan man nog diskutera in absurdum.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Det där var faktiskt ännu snyggare än Forsbergs klassiska lobbpassning till Blake. Blir nästan irriterad, känns lite som att Karlsson har förstört det målet nu. :p
+ 1
Sv: Silly season
modomille:
Artikeln handlar mer om att Leksand inte vill släppa än att han skulle vara aktuell för Modo i nuläget. Leksand stämmer i bäcken helt enkelt.
Artikeln handlar mer om att Leksand inte vill släppa än att han skulle vara aktuell för Modo i nuläget. Leksand stämmer i bäcken helt enkelt.
Sv: Silly season
dempa: Jag säger onödig värvning. Vi har redan Sellgren och Hedberg kommer nog bara stanna en säsong.
Sv: Silly season
Nucky: Tom Hedberg känns det som att jag vill skriva utav farten och utan att ha läst någonting här innan!
Sv: Silly season
Amitiel: Det är är av en annan karaktär. Spelaren ska tillhöra klubben man lämnade för spel i Nordamerika om man hade kontrakt.
Sv: Silly season
leo: Med tanke på att Eriksson spelar både center och back så tycker jag absolut man kan plocka in Nyström som forward, skador kommer uppkomma och vi har sett hur det blir när man spelar med för många juniorer och när vi har spelare som behärskar 2 positioner så är det lättare att få ett slagkraftigt lag när vi får skador på nyckelspelare.
Sv: Silly season
Vill gärna att man försöker få tillbaka Erik Nyström men finns väl egentligen bara plats för 2 centrar nu
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Dock är Ericsson lagd som back åtminstone i Modos kontraktsöversikt.
www.modohockey.se/artikel/djkraj0dw-4ij6i1/
Enliget den har vi nu 1 målvakt, 12 FW & 5 backar.
Edit: Ähh va fan vi har ju 2st Erik/csson nu... Så du har ju helt rätt. Mitt fel där.
www.modohockey.se/artikel/djkraj0dw-4ij6i1/
Enliget den har vi nu 1 målvakt, 12 FW & 5 backar.
Edit: Ähh va fan vi har ju 2st Erik/csson nu... Så du har ju helt rätt. Mitt fel där.
+ 1
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Men så här i förhand så ser det väl ganska gott ut om det dyker upp två bra centrar.
Karla - X - Eriksson
Björklund - X - Molin
Alba - Öhman - Häggström
Jakob - Öhman - Lyrenäs
Wernblom - Wahlgren
Lägg inte så stor vikt i formationerna då ingen tanke är lagd på dem.
Karla - X - Eriksson
Björklund - X - Molin
Alba - Öhman - Häggström
Jakob - Öhman - Lyrenäs
Wernblom - Wahlgren
Lägg inte så stor vikt i formationerna då ingen tanke är lagd på dem.
Sv: Silly season
Brutus: Om Sundlöv nu vill ha 14 forward och då inräknat juniorer med a-lags kontrakt så tror jag det är slut på förvärv med forwards. In kommer 2 centrar och sedan så har vi backsidan kvar där 3st till skall in. Men det kanske rör sig om 1 förvärv och 2 a-lags junisar eller något.
Sv: Silly season
{7814}: Kanske värvar tillbaka Erik Nyström som nyligen fått lämna Frölunda ;)
Vore en spännande värvning med sin speed och har även de två senaste säsongerna presterat väldigt bra i allsvenskan och visat att han håller nivån. Men med tanke på överflödet av wingers borde dom kanske avstå.
Vore en spännande värvning med sin speed och har även de två senaste säsongerna presterat väldigt bra i allsvenskan och visat att han håller nivån. Men med tanke på överflödet av wingers borde dom kanske avstå.
Sv: Silly season
{5647}: Är det samme Magnus som den som spelade med Forsberg under lockouten? För visst var det en Magnus då från KB65 som spelade då vill jag minnas, Modo satsade på att försöka hitta ouptäckta talanger i närområdet
Sv: Silly season
Mydar: Magnus var riktigt bra i Malmö, men är en typ av spelare som inte automatiskt dominerar för att han går till en lägre serie. Dock är det en rollspelare som vi typ saknade ifjol. En kille som gör sitt jobb byte efter byte. Han är rätt bra på skridskorna, har ett bra skott, har däremot ett lite begränsat spelsinne samt är numera dessutom riktigt bra defensivt. Egentligen är det alltså ingen i föregående trupp som var likadan som honom spelmässigt.
Sv: Silly season
Mydar: Personligen tycker jag att vi inte tappat någon forward som man borde sakna.
Visst Byron. Men han var helt enkelt inte tillräckligt bra ute på planen när han kunde spela.
Smotherman såg jag aldrig som någon som kunde tänka sig stanna då han nog kräver för mycket lön. Och för mycket lön är inte något som jag anser man skall ge någon just nu.
Så allt borde ses som förbättringar. :)
Visst Byron. Men han var helt enkelt inte tillräckligt bra ute på planen när han kunde spela.
Smotherman såg jag aldrig som någon som kunde tänka sig stanna då han nog kräver för mycket lön. Och för mycket lön är inte något som jag anser man skall ge någon just nu.
Så allt borde ses som förbättringar. :)
Sv: Silly season
Någon som vet om det är någon särskild anledning till att det är ytterligare en livesändning imorgon? Eller kan man börja längta efter fler nyförvärv?;)
« Föregående · 1822402 · Nästa »