« Föregående · 1824983 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
{6870}: Måste va blind, jag var in på Modo hemsidan men missade detta.
Men stort tack för länken, den var okänd för mig fram till nu.
Hälsningar
Mydar
Men stort tack för länken, den var okänd för mig fram till nu.
Hälsningar
Mydar
Sv: Silly season
Mydar: Om du menar Deutsch så står det på hemsidan! Jag kan tipsa om dagenshockey.se/Modo som är en mycket bra sida som lägger ut länkar till allt modorelaterat från media.
Länkar:
www.dagenshockey.se | Modo
www.dagenshockey.se | Modo
+ 1
Sv: Silly season
Thors 22: Nu var det ju ett tag sen Nyström var här. Men har för mig att inställningen kunde vara lite sisådär. Nu kan ju sånt växa bort. Minns att han hade en jäkla fart på rören iaf. =)
Sv: Silly season
Tarasov: Säcken ville i alla fall inte ha honom i DIF. Utlånad till Oskarshamn de år de kunde kamperat ihop. Erik Nyström alltså.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7225}: Håller med faktiskt, ska man få tyst på alla som letar efter fel så är det nog bara till att köra med raka kort. Sen vad man lägger sina egna pengar på får ju stå för Modo, men jag blir inte förvå¨nad det ser likadant ut i andra klubbar med.
Rätt vad det är så blir det tal om nån form av tvångkvotering eller liknande med...
Rätt vad det är så blir det tal om nån form av tvångkvotering eller liknande med...
Sv: Silly season
Domsjö:
Enligt TIK boken var vi tydligen ute efter John Westin, behöver inte vara fel de heller.
Enligt TIK boken var vi tydligen ute efter John Westin, behöver inte vara fel de heller.
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Tkr ändå det är lite synd på KJ.
Modo måste bli ett lag som håller ihop defensiven och är hårt arbetande för att nå framgång.
Skulle Modo under Säckens ledning bli det tror jag KJ definitivt kunnat bidra. Hårt arbetande med en bra fysik för att klara av anfall och hemjobb.
Modo måste bli ett lag som håller ihop defensiven och är hårt arbetande för att nå framgång.
Skulle Modo under Säckens ledning bli det tror jag KJ definitivt kunnat bidra. Hårt arbetande med en bra fysik för att klara av anfall och hemjobb.
+ 2
Sv: Silly season
Tarasov: Tja, nu slipper vi det. Ska bli roligt och se hur länge han blir kvar i MIK
Sv: Silly season
Robin Ztorken L: KJ är inte en dominerande spelare, men man kan inte fylla ett lag med dominerade spelare. Tkr snarare det är "kraft/beslutsamhet" som saknas. Varför skriva kontrakt med en spelare med noll spelsinne? Särskilt då man tjatar om defensiv :p
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Jo som sagt för allsvenskan, men inte SHL.
Alldeles för dåligt spelhuvud, men han kanske kan utvecklas.
Det var ju inte direkt en spelare som dominerade i ett bottenlag i HA.
Alldeles för dåligt spelhuvud, men han kanske kan utvecklas.
Det var ju inte direkt en spelare som dominerade i ett bottenlag i HA.
Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Tror han kommer klara sig rätt bra i SHL, särskilt som rollspelare, man får hårt jobb, bra fart, hyfsade händer, tränar han upp sitt skott kan tom bli produktiv. Sen har jag känslan av att han är den typen som "gör sina poäng" oavsett kedja. Själv ville du vi skulle skriva 5 årskontrakt med honom efter nån match om jag inte minns fel.
Tror han kommer klara sig rätt bra i SHL, särskilt som rollspelare, man får hårt jobb, bra fart, hyfsade händer, tränar han upp sitt skott kan tom bli produktiv. Sen har jag känslan av att han är den typen som "gör sina poäng" oavsett kedja. Själv ville du vi skulle skriva 5 årskontrakt med honom efter nån match om jag inte minns fel.
+ 3
Sv: Silly season
Smurfen: Undrar vad Mora ser i honom, som SHL spelare?
Bra intensitet, men långt från SHL standard, noll spelsinne.
Bra intensitet, men långt från SHL standard, noll spelsinne.
Sv: Silly season
Randy Marsh: Typiskt hockeyspelare att ha keps när man spelar fotboll eller innebandy...
Men ingen aning vem det är faktiskt? Kan det vara nån fys.tränare?
Men ingen aning vem det är faktiskt? Kan det vara nån fys.tränare?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7225}: Okej ja visst är det väl så, dom måste ju inte ge pengar till Modo så klart, fast dom har ju fortfarande inte mycket att säga till om hur företaget sköts som, tiderna för ett företag förändras hela tiden. I vårat fall så flög laget ner i HA..
Vårt lag där herrarna står för inkomsterna är så hemskt viktig för företaget att överleva som det ser ut just nu, ska man lägga stor del av pengarna på en liten del i företaget som inte bringar in någonting alls? Nja det funkar inte.
Vill hellre en kommun att ett stort företag i deras egen stad ska falla p.g.a deras jämställdhetstänk så är det fel människor som sitter där, för Modo är grymt viktig för Övik.
Vårt lag där herrarna står för inkomsterna är så hemskt viktig för företaget att överleva som det ser ut just nu, ska man lägga stor del av pengarna på en liten del i företaget som inte bringar in någonting alls? Nja det funkar inte.
Vill hellre en kommun att ett stort företag i deras egen stad ska falla p.g.a deras jämställdhetstänk så är det fel människor som sitter där, för Modo är grymt viktig för Övik.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Synd att dom har plus låst Hägglunds artikel han hade skrivit.
"De uppgifter jag har från säkra källor är att cirka 40 procent av de manliga hockeygymnasisterna har hyresbidrag som pendlar mellan 1300 kronor och strax under 3000 kronor och av nästa kulls manliga hockeygymnasister kommer sex av 14 pojkar ha ett hyresbidrag.
De hyresbidragen är ingenting som spelarna får per automatik utan det handlar om personliga avtal, något som drivs av marknaden, om efterfrågan."
Så handlar inte om några 4000 till alla manliga som dom försökt vinkla det tidigare, sen är det sånt som förhandlats och erbjudits i kontrakt så kanske dags att agenterna jobbar lite hårdare för sina dam spelare kanske.
"De uppgifter jag har från säkra källor är att cirka 40 procent av de manliga hockeygymnasisterna har hyresbidrag som pendlar mellan 1300 kronor och strax under 3000 kronor och av nästa kulls manliga hockeygymnasister kommer sex av 14 pojkar ha ett hyresbidrag.
De hyresbidragen är ingenting som spelarna får per automatik utan det handlar om personliga avtal, något som drivs av marknaden, om efterfrågan."
Så handlar inte om några 4000 till alla manliga som dom försökt vinkla det tidigare, sen är det sånt som förhandlats och erbjudits i kontrakt så kanske dags att agenterna jobbar lite hårdare för sina dam spelare kanske.
Sv: Silly season
Vem är det som står och pratar med Säcken vid 02:17- 02:23 i klippet med Johan Eriksson i Modo channel?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: Jag tror inte att du läst mitt inlägg riktigt faktiskt. Jag menar bara att kommunen faktiskt kan diktera villkoren för de pengar de "ger" till Modo.
Är politikerna förnuftiga så kommer detta inte att bli ett problem men man vet inte hur de tänker om det blåser upp till storm.
Är politikerna förnuftiga så kommer detta inte att bli ett problem men man vet inte hur de tänker om det blåser upp till storm.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7225}: Eh vad snackar du om? Du menar på allvar att damerna som inte drar in lika mycket cash utan kostar mer än vad det smakar ska få ha samma lön och samma villkor som herrarna?
Hur tror du det hade sett ut här i Sverige om alla företag hade haft samma logik? Klart som fan alla delar i ett företag måste dra in pengar för att kunna överleva. Tack vare herrarnas lag som damlagen finns, och den utvecklingen för damerna har bara blivit större medialt, inget annat tyvärr.
Och jag kan garantera dig att kommunen VILL ha Modo kvar, Övik som stad MÅSTE ha Modo.
Dina argument håller inte.
Hur tror du det hade sett ut här i Sverige om alla företag hade haft samma logik? Klart som fan alla delar i ett företag måste dra in pengar för att kunna överleva. Tack vare herrarnas lag som damlagen finns, och den utvecklingen för damerna har bara blivit större medialt, inget annat tyvärr.
Och jag kan garantera dig att kommunen VILL ha Modo kvar, Övik som stad MÅSTE ha Modo.
Dina argument håller inte.
Sv: Silly season
Jakobsson, visst hade han fortsatt hade jag inte klagat men inte tycker jag det är så fruktansvärt att han försvinner. Finns hur många som helst som kan ersätta.. Han var hemskt ojämn.
Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Detta är perfekt, hoppas bara på att Grundström, Olofsson och Lindgren skriver.... Sköna stålar för oss.
Undra hur pengarna delas för Pettersson, vi borde få 1/4, Timrå 2/4 men hur gör Växjö och Skellefteå?
Detta är perfekt, hoppas bara på att Grundström, Olofsson och Lindgren skriver.... Sköna stålar för oss.
Undra hur pengarna delas för Pettersson, vi borde få 1/4, Timrå 2/4 men hur gör Växjö och Skellefteå?
+ 1
Sv: Silly season
Smartin: Och enligt MrMadhawk så har Emil P skrivit på NHL kontrakt. Inte för att vi får se mycket stålars där för en säsong och 4 matcher. Men många bäckar små.
Sv: Silly season
atomragnar:
I det avseendet inte så annorlunda mot SHL, man blir av med det man vill behålla:)
I det avseendet inte så annorlunda mot SHL, man blir av med det man vill behålla:)
Sv: Silly season
Monno:
Olle Liss vore riktigt bra, kanske Modo har kännt till det hela ett tag så man har jobbat på Olle.
Olle Liss vore riktigt bra, kanske Modo har kännt till det hela ett tag så man har jobbat på Olle.
Sv: Silly season
atomragnar: Men om man ska se det positivt, helt plötlsigt fick vi en ny plats att fylla och alltså mer Silly!
Nu när vi hipp som happ fick en fw plats "över" vore inte Olle Liss en bra värvning? Påstår att han är mer eller mindre klar för ett lag i HA också. Vilket kanske talar för att det inte är vi...
www.hockeysverige.se/2017/04/26/jag-kan-i-alla-fall-saga-att-det-inte-kommer-att-bli-leksand-den-har-gangen/
www.eliteprospects.com/player.php?player=20392
Nu när vi hipp som happ fick en fw plats "över" vore inte Olle Liss en bra värvning? Påstår att han är mer eller mindre klar för ett lag i HA också. Vilket kanske talar för att det inte är vi...
www.hockeysverige.se/2017/04/26/jag-kan-i-alla-fall-saga-att-det-inte-kommer-att-bli-leksand-den-har-gangen/
www.eliteprospects.com/player.php?player=20392
+ 1
Sv: Silly season
atomragnar: Plötsligt står vi där med en jäkla långnäsa efter SHL avtalet gått ut !!!
Sv: Silly season
atomragnar: Försvinner Karla också så tycker jag det känns lite jobbigare. Men samtidigt så är väl Karla den målskytt som jag skulle sakna minst. Han har sista säsongen i Mora och även i Modo konstant öppnat riktigt bra för att sedan försvinna mer och mer. Och om planen slår in så är det just på slutet av säsongen vi behöver firepower.
Men det går inte blunda för att han producerat en hel del och det skulle verkligen kännas.
Men det går inte blunda för att han producerat en hel del och det skulle verkligen kännas.
Sv: Silly season
atomragnar:
Enligt Mora var han inte prio 1, och i veckan har de plockat in två yttrar.
Enligt Mora var han inte prio 1, och i veckan har de plockat in två yttrar.
Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Lugnt för min del:) man får ju faktiskt tycka lite olika ibland.Undrar om det är Karlin som rekryterat honom om det blir Mora.
Lugnt för min del:) man får ju faktiskt tycka lite olika ibland.Undrar om det är Karlin som rekryterat honom om det blir Mora.
Sv: Silly season
Tarasov: Nog kan jag hålla med om att det är tråkigt. En hemma-grabb som mycket möjligt kan bli en stabil bra spelare. Men då han inte gjorde några framsteg förra säsongen så kanske det är bättre att låta han utveckla sig i någon annan klubb.
Vi har en massa andra spelare som är "Kan utvecklas" och försvinner 1 så tycker jag inte det gör något. Tror laget inför nästa säsong kommer bli bättre av att han lämnade. Men jag kan ha ruskigt fel också om han tar steget den här säsongen.
Sen är det lite så här det är att spela i HA.
Förstår mig dock inte riktigt på Mora som alltså minimum måste betala en extra månadslön till modo på 25.000 för honom. Vilket säkerligen gör han ganska dyr för att vara en grinder.
Vi har en massa andra spelare som är "Kan utvecklas" och försvinner 1 så tycker jag inte det gör något. Tror laget inför nästa säsong kommer bli bättre av att han lämnade. Men jag kan ha ruskigt fel också om han tar steget den här säsongen.
Sen är det lite så här det är att spela i HA.
Förstår mig dock inte riktigt på Mora som alltså minimum måste betala en extra månadslön till modo på 25.000 för honom. Vilket säkerligen gör han ganska dyr för att vara en grinder.
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Tycker det är jävligt tråkigt att han lämnar. Han är väldigt ung, och det enda som egentligen fattas är styrka och tyngd. Något som han bör lägga på sig en del av de kommande åren.
Bara det faktum att Modo tappar spelare till fucking-jävla-kuk Mora skvallrar en del om vad som hänt med klubben de senaste åren.. Huvva!
Bara det faktum att Modo tappar spelare till fucking-jävla-kuk Mora skvallrar en del om vad som hänt med klubben de senaste åren.. Huvva!
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Skulle inte klaga om Trkulja värvades som ersättare. Han är en som jag retat mig på länge. Och vad är bättre än att se till att andra lags fans retas i stället.
+ 1
Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Personligen tkr jag det är tråkigt, förstaårssenior, bra arbete, en spelare som "gör jobbet". Men man skall inte gråta över spilld mjölk. Tror Anton Karlström skulle kunna vara en bra ersättare i A-laget. .
Personligen tkr jag det är tråkigt, förstaårssenior, bra arbete, en spelare som "gör jobbet". Men man skall inte gråta över spilld mjölk. Tror Anton Karlström skulle kunna vara en bra ersättare i A-laget. .
« Föregående · 1824983 · Nästa »
Lunkan junior blir kapten.