« Föregående · 1830907 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Ja, ska bli spännande att se hur de går för dem. Jag har sett de två killarna live. Pither utmärkte sig (kanske kommer ihåg han mer för att folk i publiken hade hans tröja osv).
+ 2
Sv: Silly season
Almtuna verkar gå på ECHL spåret. Nu måste jag säga att både Pither och Vallorani verkar som smarta förvärv. Varit i Europa förut. Producerat riktigt bra på ECHL nivå. Vettig ålder.
Skall bli intressant att se hur dessa herrar presterar.
Skall bli intressant att se hur dessa herrar presterar.
+ 1
Sv: Silly season
{5647}: Jag håller med fullständigt.Det är det jag bland annat menar med att Modo måste få in en förstacenter som är van att styra spelet och göra mycket poäng på stor rink. Vi kan inte ta in någon som det tar halva säsongen att vänja sig vid stor rink och livet i europa. Och som när Modo tog in värdens bästa 3dje 4rde center Samuel Pålsson och trodde att han skulle vara en ledande första line center i SHL.
Sv: Silly season
modomille: jag tycker också att det handlat om felaktig coaching, spelare som fått fel roll osv. Man har mycket stirrat sig blind på att spelaren är bra, utan att tänka sig hur spelaren ska passa i i laget och i vilken roll. Man som senast inte tänka sig en långsam spelare i ett extremaggresivt spelsystem för att ta ett exempel med Paris.
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Norman snittade strax under 1 poäng per match senast han spelade i SHL. 55 poäng på 63 matcher. Han skulle vara en toppcenter om han skulle komma tillbaka, utan tvekan.
+ 2
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Transatlanter som värvas in från Nordamerika är faktiskt billigare än svenska spelare. Det är först när dom har spelat i Europa någon säsong som dom blir dyra. Menar du att Norman inte är en förste center i SHL eller HA? För att jag kan säga att han ABSOLUT är det i HA. Det är som att säga att Crosby inte skulle platsa i NHL ungefär. Sedan så är det Modos brist på känsla och scouting som har ställt till det med transatlanterna.
+ 2
Sv: Silly season
modomille: Om Modo ska ha en allsvensk topp center som styr en första femma och pp så skulle inte jag om jag var sportchef ta in en amerikan (=dyr) som inte har bevisat någonting på stor is. Vi har väl set vad en övertro på Amerikanska spelare gjort med Modo. Man kan ha tur och få in sådana som Goumas och Lavoi men vi har inte råd med att chansa.Rätta mig om jag har fel men John Norman är väl ingen första line center.
Om man ska va en topp center i allsvenskan så måste man va i nivå med Ejdsell och Goumas, och dom skulle ha platsat i flera shl lag i vintras.
Om man ska va en topp center i allsvenskan så måste man va i nivå med Ejdsell och Goumas, och dom skulle ha platsat i flera shl lag i vintras.
Sv: Silly season
Från Hörnefors: John Norman som gjorde 42 poäng på 47 matcher i SHL förra säsongen gjorde bara 6 poäng mer än Hishon i KHL denna säsong,dessutom i ett bättre lag. Många spelare har det tufft i KHL. Bara för det betyder det inte att dom är dåliga hockeyspelare. Hishon gjorde 43 poäng på 62 AHL matcher innan han lämnade för KHL,kallar du det en hockeyallsvensk värvning?
+ 1
Sv: Silly season
modomille: Plats 438 i poängligan, i ett lag som är på övre halvan i grundserien, där dom sämsta lagen är i allsvensk klass.
Sv: Silly season
Från Hörnefors: Hishone är inte en HA värvning direkt,det skulle vara ett stort steg tillbaka i karriären. Han håller absolut SHL klass och skulle aldrig spela i HA nu. Ni har lite höga förhoppningar. Inte kan vi värva KHL spelare.
+ 1
Sv: Silly season
Silly: Varför ska man ta in en som just har totalfloppat i khl. 9 poäng på 48 matcher.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren: Klart att dom ska ha betalt för sitt arbete, men jag kan fortfarande tycka att det är lite för mycket för mej med 1188/år, eftersom jag är västerbottning och bara är intresserad av Modo.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY:
Inte så bra koll på honom. Men sett till tidigare prestationer så vore han bra. Någon på forumet hade rätt bra koll på honom, minns tyvärr ej vem.
Inte så bra koll på honom. Men sett till tidigare prestationer så vore han bra. Någon på forumet hade rätt bra koll på honom, minns tyvärr ej vem.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: ja jag har så, fast tvärtom, du kan betala 99kr/mån och läsa allt plusmärkt i samtliga mittmedias tidning eller 149kr/mån då läser du valfri tidning (precis som papperstidningen ) plus att du kan läsa det plus-
märkta på alla andra tidningar.
märkta på alla andra tidningar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Ja det skall fungera så, finns säkert olika abonnemang men hela mittmedia har gällt för mitt. Btw ny nyhetsuppdatering på onsdag:)
Ja det skall fungera så, finns säkert olika abonnemang men hela mittmedia har gällt för mitt. Btw ny nyhetsuppdatering på onsdag:)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Apropå, någon som vet om man tex köper ett abonnemang på allehanda, kan man även ta del av allt på st.nu ?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7639}: nog tillhörde jag de som hoppades skröder skulle lägga av, men oavsett så är det viktigt att beslutet kom relativt tidigt. Vi behöver inte ett konstant spekulerande i hans vara eller inte vara...
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren:
Jag lovar att börja betala dom för plus när dom tar bort alla sina reklam banners som verkar vara kodad av en 10 åring när man ser alla minnesläckor som finns där.
Tänker inte betala dom för att visa mig reklam som dom tjänar pengar på,
dom kan köra med reklam för dom som inte loggar in, men betalar jag för plus ska jag slippa all reklam när jag loggat in också.
Jag lovar att börja betala dom för plus när dom tar bort alla sina reklam banners som verkar vara kodad av en 10 åring när man ser alla minnesläckor som finns där.
Tänker inte betala dom för att visa mig reklam som dom tjänar pengar på,
dom kan köra med reklam för dom som inte loggar in, men betalar jag för plus ska jag slippa all reklam när jag loggat in också.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Jag tycker fortfarande inte att du ska gnälla på att människor vill ha betalt för sitt arbete.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren:
Tycker bevakningen är värd att betala för, rätt bra program, mkt intervjuer. Adam/Pelle och Jon skall ju helst få lön för sitt arbete annars tappar de nog lusten;)
Tycker bevakningen är värd att betala för, rätt bra program, mkt intervjuer. Adam/Pelle och Jon skall ju helst få lön för sitt arbete annars tappar de nog lusten;)
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: 29 spänn i månaden och 350 per år kan det väll ändå vara värt
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Håller med, det känns dyrt att betala för när man bara är intresserad av Modo.
+ 1
« Föregående · 1830907 · Nästa »