1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507863 inlägg · 4189 ämnen
« · 1833294 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}: Blindstyre, Timrå har ju dominerat fullständigt i andra.
Modo lite bättre i första perren..

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: kan man ta bort kommentatorerna? Hur kan man se så mycket hockey och förstå så kopiöst lite? Hasse stavfel kom tillbaka.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}:
Andra har inte varit någon höjdare från Modos sida, svårt att skapa nåt framåt, och luften gick lite ur laget efter utvisningarna. Ner med den djupt och jobba fast:)

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
{5647}: fasen vad onödigt att vi återigen spelar fast oss i egen zon.
Nu har Timrå haft sinnessjukt tur på båda sina mål. En osannolik styrning av en modospelare till 2-1 och sedan ett fullständigt misslyckat skott som blir en passning till 3-1.

Rätt jämt sett till två perioder. Timrå har varit något bättre i andra och vi i första.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: jag tycker Modo varit det något bättre laget, men tre mot gem i två minuter klarade man inte. Kändes oerhört märkligt när domaren släppt massor, men nu får man ta tag i det hela igen.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Tkr man är bra i off zon, bra på att återta pucken högt, uppspelen ur zon ser också bättre ut. Men defensivt är jag inte helt övertygad än.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: I shall do that. Så jävla gött då farsan skaffat Cmore och jag har tillgång till hans Cmore konto på nätet. Det sänds ju en del Modomatcher där när allsvenskan börjat. Fast efter 5 omgångar kanske jag inte vill se mer, vi får se :)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource:
Kontakta dem och säg upp det direkt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Kollar matchen nu :)
Är mest rädd för att dom ska vilja ha kvar en som kund efteråt och att det visar sig att man missat massa detaljer, typ som när man blir lurad av en telefonförsäljare...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: det kostar en krona att köpa plus en månad. En krona...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:

Vi utan stålar kan inte se matchen...

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Snyggt Tim!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: riktigt bra start iaf.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Det som oroar mig också. Inte bra att mista rutinerade spelare som förra året!


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jaha då var det dags igen då, låt mig få en säsong utan ångest tack.

Kan man se matchen någonstans ikväll ? (på internet menar jag förstås då)

Hur många väntas det komma ?



Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: det stämmer ja, ändringen är att byxorna och hjälmarna är röda i år. Möjligtvis har reklamen även ändrats.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}:
Hoppas inte Häggström får dras med småskador här och där, som leder till att han missar en massa matcher. Fått intrycket av att spelare kan hamna där efter en längre skada, lite som att kroppen inte tål mer. Å andra sidan känns truppen lite breddade iår, men Häggis vore surt att mista.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors:
Ahh missförstod. Ja det skall bli intressant hur man resonerar där.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Det är Jvm för klubblag som är 19/8 -27/8 som jag undrade om Modo kommer kunna släppa iväg någon av a-lags spelarna till.
www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/tuff-lottning-for-modo-hockey-till-junior-vm-for-klubblag-har-ar-hela-spelschemat

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Vad jag förstår så kommer hemmatröjorna vara röda och bortatröjorna vita. Alltså inga grönatröjor.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice: Oavsett vad så är dom skadad under sommaren mitt under träning.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Från Hörnefors:
Isak W, Sellgren, Wahlgren lär iaf vara aktuella, Oscar S-L finns nog med i snacket beroende på hur det går under säsongen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Ok tack för info.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice:
Enström hade typ känningar, inte så att det var en skada utan mer att han inte kände sig 100% återställd. Men rent medicinskt skulle det inte vara någon fara.

Häggström skada sig på träningen i måndags, typ någon form av vrickning.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Den gröna tröjan är riktigt snygg.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: Men det är väl inte sommarskador? Antar att det är samma skador som Hägga och Enström hade under föregående säsong. Eller?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vad less man blir på alla sommarskador. Hur kommer det bli under resten av säsongen? Hoppas grabbarna håller.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: SCA har väl ingenting i Ö-vik? Dock i Timrå.
Timrå har ju dock den otacksamma uppgiften att konkurrera med Sundsvall om reklam. (Tänker generellt med sponsorer till olika lag nu)
Modo har ju typ NOLL konkurrens om sponsorer här uppe.
Det vi är drabbad av är ju att alla stora drakar här har utländska ägare... Man kan väl förstå att några indier inte är jätte sugen på sponsra mer än nödvändigt till en hockeyklubb i Örnköldsvik.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Nu är det dags att snygga till reklamen. Inget blekt klistermärke nu!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Det är samma tröjor som ifjol men kanske lite annan reklam.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8329}: Är det nya tröjor? Vart kan man se dom?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8329}: Kanske blir likt den Påhlsson visade upp en gång i tiden...
Hörde förresten att man nu släpper ut den ansvarige för Tummen-tröjan, han har sonat sitt straff. Har tydligen suttit nere i gruvan i Skellefteå med grabbarna.

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Det är fyra backar och tre forwards i den här laguppställningen, som kan va med i j-vm för lag. Undrar hur många av dom som dom släpper iväg. Om dom går till final så missar dom matcherna mot Löven och SAIK.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Vad tycker ni om att vi ska spela i helrött (hjälm+byxor)?

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Bra. Tack!


Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Kommer matchen att streamas?

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Intressant Power Play uppställning dom körde nyss på träningen.
Marklund - Molin - J Eriksson - Karlqvist - Oskarsson

Modo Försäsongsmatcher 17/18
Startar en tråd för våra försäsongsmatcher. Laget mot TIK

1. Marklund - Molin - Johan E
Sellgren - MO

2. Tim W - VÖ - Björklund
Hedman - Carnestad

3. Karlqvist - Röjarn - Karlström
Ericsson - Berglund

4. Alba - OÖ - OSL
Deutsch - Walfridsson

Mål Hanses
Båsdörren: Wallin

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Som tur är så är det inga allvarliga skador utan klassiska försäsongs känningar,Häggström borta i 3 veckor tror jag dom sa och Enström tog det säkra före det osäkra och vilar sin handled då han hade ont i vissa rörelser men han kan träna för fullt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa:
Tackar, redigerar det. Anton Karlström fick lite chanser förra året, gjorde det rätt bra men skulle vilja se lite produktion.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Du hade rätt förutom att Hedman var med Carnestad, och Deutsch med Walfridsson.

Vem är Karlström i tredjelinan?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa:
Marklund - Molin - Johan E
Tim W - VÖ - Björklund
Karlqvist - Röjarn - Karlström
Alba - OÖ - OSL

Backarna
Sellgren - MO
Hedman - Carnestad
Ericsson - Berglund
Deutsch - Walfridsson

lite osäker om jag han med att anteckna backarna. Man kör på 4 femmor

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Hägga och Enström skadade. Säcken hade ingen aning om hur länge eller hur allvarligt.
Röymark kommer centra, har tydligen gjort det en del i norska landslaget och känner sig bekväm med den rollen. Kan slå väl ut, men känns ändå som att vi kommer ta in en förstecenter efter jul..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Pinsamt att säga att man ska "presentera årets matchställ" och så är de likadana som förra årets.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
WarEvryPractice: Lagen som jag skulle vilja vara i SHL
Luleå
Skellefteå
Löven
Modo
Timrå
Brynäs
Mora
Djurgården
Frölunda
Malmö
Plus fyra till men dom spelar mindre roll bara det inte är AIK eller Leksand

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
kl 13.10 är det uppsnack inför morgondagens träningsmatch mot timrå, och vi kommer även få se säsongens matchställ. pepp!

« · 1833294 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB