« Föregående · 1833140 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Ja, Steen var helt magisk när han var här sist. Gjorde han en svagare match så lyckades han likt förbannat rycka upp sig och fixa några poäng i slutet av matcherna.
1973 slog vi ju ut Skellefteå i ett kval. Åren går, så det kan nog hända igen.
Om man får drömma, så ser jag helst att vi spelar ner Linköping, Växjö, Karlskrona eller Örebro i Allsvenskan. Men, men ska så länge vi nu lirar i Allsvenskan så vill man ju ha ner några stora publiklag, tex Djurgården och Malmö.
1973 slog vi ju ut Skellefteå i ett kval. Åren går, så det kan nog hända igen.
Om man får drömma, så ser jag helst att vi spelar ner Linköping, Växjö, Karlskrona eller Örebro i Allsvenskan. Men, men ska så länge vi nu lirar i Allsvenskan så vill man ju ha ner några stora publiklag, tex Djurgården och Malmö.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Skriver detta som ett svar till de som diskuterar sponsring etc.
Jag förstår inte resonemanget med att vissa lag inte påverkat hockeyn och därför inte förtjänar en plats i shl?!, eller att vissa lag har fördelaktigare sponsring?!
Luleå tex är väl det lag som bevisat att man kan vinna matcher med en enorm defensiv och total avsaknad av offensiv bara man jobbar som ett kollektiv där ALLA gör skitjobbet om så måstes, Skellefteå har visat att om man har en bra plan för föreningen så kommer det betala sig långsiktigt ( De lag som dominerat hockeyn med mängder av egna spelare och en å samma spelidé sen man klev upp från As, och Modo har bevisat desamma fast och är det lag som producerat flest stor proffs av alla kommuner i Sverige, sen har man även visat Hockeysverige att det inte går att värva ihop ett slagkraftigt lag år efter år utan då förlorar man sitt hjärta och själ sen åker man ur mot ett mediokert Leksand och får betala ett dyrt pris.
Sponsringen är på lika villkor, alla har möjlighet att förhandla med sponsorer, sca sponsrar Timrå men sca finns ju både i Ö-vik och Timrå så bra jobbat där, som jag ser det så kan man inte gnälla över att vissa lag har bättre sponsring, då har man förmodligen gjort ett bättre jobb med att knyta till sig sponsorer..
Sen hoppas jag att Modo, Timrå och löven kan ta steget upp i shl, det vore helt magiskt med ett stort hockeynorrland, korta resor, hård konkurrens och en massa derbyn
Jag förstår inte resonemanget med att vissa lag inte påverkat hockeyn och därför inte förtjänar en plats i shl?!, eller att vissa lag har fördelaktigare sponsring?!
Luleå tex är väl det lag som bevisat att man kan vinna matcher med en enorm defensiv och total avsaknad av offensiv bara man jobbar som ett kollektiv där ALLA gör skitjobbet om så måstes, Skellefteå har visat att om man har en bra plan för föreningen så kommer det betala sig långsiktigt ( De lag som dominerat hockeyn med mängder av egna spelare och en å samma spelidé sen man klev upp från As, och Modo har bevisat desamma fast och är det lag som producerat flest stor proffs av alla kommuner i Sverige, sen har man även visat Hockeysverige att det inte går att värva ihop ett slagkraftigt lag år efter år utan då förlorar man sitt hjärta och själ sen åker man ur mot ett mediokert Leksand och får betala ett dyrt pris.
Sponsringen är på lika villkor, alla har möjlighet att förhandla med sponsorer, sca sponsrar Timrå men sca finns ju både i Ö-vik och Timrå så bra jobbat där, som jag ser det så kan man inte gnälla över att vissa lag har bättre sponsring, då har man förmodligen gjort ett bättre jobb med att knyta till sig sponsorer..
Sen hoppas jag att Modo, Timrå och löven kan ta steget upp i shl, det vore helt magiskt med ett stort hockeynorrland, korta resor, hård konkurrens och en massa derbyn
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Hmm, ser att f arbrorbrarbro försöker hetsa mot Luleå Hockey: "Finns ingen Skellefteå AIKare som var glad när ni åkte ur och nu vill vi ni ska gå upp. Bättre du fokuserar på Luleå som levt på staten ( dina och mina pengar ) och spelare utifrån sen de startades...Vill lägga till att i ca 30 år har Luleå HF inte påverkat spelet, hockeyn i positiv riktning heller."
Barbrud är alltså en f d Skellefteåbo, numera bosatt i Ö-vik, anställd inom äldreomsorgen. Helt OK, inga problem med det.
Men vad har han för grund att hetsa Modo mot Luleå Hockey?
Modo i Ö-vik och Luleå Hockey har det mesta gemensamt och likväl gäller det nära lag i Norrland. Begränsade medel att konkurrera med andra lag i sydbotten som har den ekonomiska styrkan att köpa sönder norrlandsklubbarna. Men Modo märks speciellt genom att ha född ett flertal av världens största hockeyspelare vilket givit klubben och staden det internationellt och rättvist satta namnet "The Heart of Hockey".
Bara att beundra och uppskatta föross andra.
Skellefteå AIK?
Tidigare ett lag att beundra, ett norrlandslag som lyckades bryta dominansen från söder och slog sig fram till ett fenomenalt SM.
Men det är strax fyrtio år sedan.
Var står de för nu?
Skellefteå AIK lever enligt ryktet på spelare från egna kommunen och visst har de släppt fram många egna på ett imponerande sätt. Men sanningen är att de parasiterat på omgivningen, i första hand Björklöven och Modo; i andra hand Norrbotten och Luleå Hockeys upptagningsområde.
Utan Magnus Wernblom och Söderberg skulle de inte ens nått Elitserien. Och därefter har de - som landets mest kommunaldopade lag (erhåller >10 miljoner årligen av kommunen) - köpt de spelare se önskar genom att erbjudamer pengar än varandra har råd med. Som när de snodde Kabanov och andrafrån Modo.
Klubben överraskade och imponerade när de anställde oprövade Anders Forsberg som huvudtränare och Anders med scoutkompetens lyckades bistå rekrytering av ett fungerande lag inklusive ett försvarsspel som Skellefteå aldrig tidigare haft, tacken blev att Anders sparkades medan det lag han formerat - som ett självspelande piano - tog två SM.
Nej och tyvärr.
För alla oss som respekterat och beundrat det tidigare Skellefteå AIK är det en besvikelse att se vad klubben nu utvecklats till. Klubben fungerar som en sekt med inställningen att allt är tillåtet för att motverka andra klubbar med följd att respekt och goda vitsord om andra inte existerar.
Som medlem i en annan klubb i Norrland kan jag inte applådera nuvarande Skellefteå AIKoch när en malign supporter som farbrorbarbrud tar fsig för att hetsa mot Luleås Modoboken tycker jag det finns anledning att reagera.
Men jag är inte intresserad av någon pajkastning så detta blir mitt enda inlägg i frågan här.
Tack för intresset!
Barbrud är alltså en f d Skellefteåbo, numera bosatt i Ö-vik, anställd inom äldreomsorgen. Helt OK, inga problem med det.
Men vad har han för grund att hetsa Modo mot Luleå Hockey?
Modo i Ö-vik och Luleå Hockey har det mesta gemensamt och likväl gäller det nära lag i Norrland. Begränsade medel att konkurrera med andra lag i sydbotten som har den ekonomiska styrkan att köpa sönder norrlandsklubbarna. Men Modo märks speciellt genom att ha född ett flertal av världens största hockeyspelare vilket givit klubben och staden det internationellt och rättvist satta namnet "The Heart of Hockey".
Bara att beundra och uppskatta föross andra.
Skellefteå AIK?
Tidigare ett lag att beundra, ett norrlandslag som lyckades bryta dominansen från söder och slog sig fram till ett fenomenalt SM.
Men det är strax fyrtio år sedan.
Var står de för nu?
Skellefteå AIK lever enligt ryktet på spelare från egna kommunen och visst har de släppt fram många egna på ett imponerande sätt. Men sanningen är att de parasiterat på omgivningen, i första hand Björklöven och Modo; i andra hand Norrbotten och Luleå Hockeys upptagningsområde.
Utan Magnus Wernblom och Söderberg skulle de inte ens nått Elitserien. Och därefter har de - som landets mest kommunaldopade lag (erhåller >10 miljoner årligen av kommunen) - köpt de spelare se önskar genom att erbjudamer pengar än varandra har råd med. Som när de snodde Kabanov och andrafrån Modo.
Klubben överraskade och imponerade när de anställde oprövade Anders Forsberg som huvudtränare och Anders med scoutkompetens lyckades bistå rekrytering av ett fungerande lag inklusive ett försvarsspel som Skellefteå aldrig tidigare haft, tacken blev att Anders sparkades medan det lag han formerat - som ett självspelande piano - tog två SM.
Nej och tyvärr.
För alla oss som respekterat och beundrat det tidigare Skellefteå AIK är det en besvikelse att se vad klubben nu utvecklats till. Klubben fungerar som en sekt med inställningen att allt är tillåtet för att motverka andra klubbar med följd att respekt och goda vitsord om andra inte existerar.
Som medlem i en annan klubb i Norrland kan jag inte applådera nuvarande Skellefteå AIKoch när en malign supporter som farbrorbarbrud tar fsig för att hetsa mot Luleås Modoboken tycker jag det finns anledning att reagera.
Men jag är inte intresserad av någon pajkastning så detta blir mitt enda inlägg i frågan här.
Tack för intresset!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Bra och tack.
Jag hade inte tänkt dra på mig ovänskap här inne så än en gång -hoppas vi så snart som möjligt ses i SHL där ni naturligtvis hör hemma!
Bra och tack.
Jag hade inte tänkt dra på mig ovänskap här inne så än en gång -hoppas vi så snart som möjligt ses i SHL där ni naturligtvis hör hemma!
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Nästan alla lag från mindre kommuner, får mycket hjälp från kommunen. Jag tycker det är bra när kommuner ser värdet i att ha ett bra hockey lag.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7603}: Skellefteå har förändrat hockeyn positivt. Jag hoppas att vi får mötas i SHL om ett år. Om Forsberg hade haft en Bert när han coachade Modo så hade det gått bättre. Vi har alla lag som vi ogillar. Jag hoppas att Leksand konkar, och att vi, Timrå och Löven ska spela i SHL i framtiden. Det skulle bli bra publik matcher.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7603}: Hävdar man att Luleå hålls under armarna av statlig sponsring, så måste man väl få kontra med att Skellefteå lever på kommunal sponsring. Ingen är väl så ignorant att man inte fattat att Skellefteåkraft är ett kommunalt bolag?
+ 7
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Inte lägger jag mig i om öviksbolag sponsrar Modo.
Företag från Skellefteå måste få sponsra sitt elitlag.
Bert vilken kung han är ändå.
Vill lägga till att i ca 30 år har Luleå HF inte påverkat spelet, hockeyn i positiv riktning heller.
Inte lägger jag mig i om öviksbolag sponsrar Modo.
Företag från Skellefteå måste få sponsra sitt elitlag.
Bert vilken kung han är ändå.
Vill lägga till att i ca 30 år har Luleå HF inte påverkat spelet, hockeyn i positiv riktning heller.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7603}: Och Skellefteå Kraft är då privat ägd eller ?? Tänkte bara på hur mycket dom verka pumpa in i SAIK föreningen.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Finns ingen Skellefteå AIKare som var glad när ni åkte ur och nu vill vi ni ska gå upp.
Bättre du fokuserar på Luleå som levt på staten ( dina och mina pengar ) och spelare utifrån sen de startades.
Det är deras plats i SHL hela Sverige vill ni ska byta med.
Finns ingen Skellefteå AIKare som var glad när ni åkte ur och nu vill vi ni ska gå upp.
Bättre du fokuserar på Luleå som levt på staten ( dina och mina pengar ) och spelare utifrån sen de startades.
Det är deras plats i SHL hela Sverige vill ni ska byta med.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Den hockey Steen visade upp under lockouten var ren underhållning. Kan han lära MoDoiter skjuta innan han åker?
Vilken dröm det vore om vi slog ut Skellefteå i ett kval ändå nån gång i framtiden. Lukas Wernblom avgör i sudden...Kollade lite på deras spelarpresentation inför trötta 344 åskådare. Det börjar likna allsvensk nivå på alla plan :-)
Vilken dröm det vore om vi slog ut Skellefteå i ett kval ändå nån gång i framtiden. Lukas Wernblom avgör i sudden...Kollade lite på deras spelarpresentation inför trötta 344 åskådare. Det börjar likna allsvensk nivå på alla plan :-)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors: Man såg ju verkligen vilken klass han har på allt han gör på isen.
Han bildade kedja med Björklund och Tim W , tror att det var så !
Men kedjan som såg riktig intressant ut idag på träningen var Marklund - Molin - J Eriksson tillsammans med backarna Oskarsson - Sellgren
Han bildade kedja med Björklund och Tim W , tror att det var så !
Men kedjan som såg riktig intressant ut idag på träningen var Marklund - Molin - J Eriksson tillsammans med backarna Oskarsson - Sellgren
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Det måste va inspirerande att ha Steen med på träningarna. Hoppas att han avslutar sin karriär i Modo när han är färdig med NHL. Men det blir väl tidigast 2020.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Vem bryr sig om Alex från Norrlands låtsashuvudstad. Jag satt i rökrummet bredvid vaktmästaren och tände lite voodooeldar. Plywood brinner inte bra...Röker man TIK i Kina?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
För mindre vetande så tränade Alexander Steen med grabbarna idag !
Hedman och Carnestad körde tillsammans och Sellgren körde med Oskarsson.
Tror dom körde en ren Junior femma med Walfridsson - V. Berglund som backar och Alba - O Öhman - Lyrenäs (?) i kedjan.
Ha ha ha , dom måste ha stor siffror på tröjorna som man känner igen dom till 100% lite jobbigt är det med dessa små siffror på hjälmen.
Hedman och Carnestad körde tillsammans och Sellgren körde med Oskarsson.
Tror dom körde en ren Junior femma med Walfridsson - V. Berglund som backar och Alba - O Öhman - Lyrenäs (?) i kedjan.
Ha ha ha , dom måste ha stor siffror på tröjorna som man känner igen dom till 100% lite jobbigt är det med dessa små siffror på hjälmen.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon:" Jag satt bredvid en på ispremiären som påminde om Kristian Kudroc, han satt med fru och två barn"
Trevligt!
Trevligt!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Domaren i J18 matchen mot USA hette Oldrich Hejduk. Roligt namn.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Här blandar nog Aftonbladet ihop det, 6-1 är J18. J20 hade det lite styvare i sina matcher.
Här blandar nog Aftonbladet ihop det, 6-1 är J18. J20 hade det lite styvare i sina matcher.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag satt bredvid en på ispremiären som påminde om Kristian Kudroc, han satt med fru och två barn.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
Internmatch, Modo vann;) välkommen tillbaka efter sommaren.
Internmatch, Modo vann;) välkommen tillbaka efter sommaren.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: Japp , han var då med och tränade med dom förra veckan när jag var där å kollade.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Tränar tobias enström med modo nu när nhl lagen har semester?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Det borde stämma då han var först ut på isen idag enl allehanda. Den första killen som var ut på isen hade vit tröja.
Det borde stämma då han var först ut på isen idag enl allehanda. Den första killen som var ut på isen hade vit tröja.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY: Han med vit tröja idag är väl Tobias Enström , förra veckan så hade Johan Eriksson och David Deutch vit tröja på sig
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Är nog så, i Brynäs så har "ej tacklingsbara" spelare röda tröjor på träning.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY: ingen direkt koll på hur Modo gör, Men både hockeylag o NFL brukar ha No contact tröjor om någon har skavanker.
Sen om det är så i detta fall har jag ingen koll på
Sen om det är så i detta fall har jag ingen koll på
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Någon som vet varför det är en spelare som tränar i vitt medans alla andra har rött och svart? 🤔
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren:
Kollar isträningen, men ser tyvärr inte så tydligt att jag kan ange ev formationer. givetvis är det bra fart;)
Kollar isträningen, men ser tyvärr inte så tydligt att jag kan ange ev formationer. givetvis är det bra fart;)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Ja, Cmore kommer visa Modos alla matcher helt gratis. Bäst jag väntar ut detta. Får inte missa detta! Bähähä..
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren: Ge dig till tåls, Cmore planerar gratis sportkanal med SHL och Allsvenskan, kanske även hockeyallsvenskan.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Det kan väl då ge följande uppställning
Marklund - Molin - Eriksson
Karlqvist - VÖ- Röjarn
OSL - Häggström - Björklund
Alba - OÖ/WE/Wernblom/Wahlgren
Hedman - Sellgren
Ericsson - Enström
Carnestad - MO
Skall jämföras med förra årets startuppställning i första matchen
Karlq-Ritchie-Farley
Björk - Rundqvist - KJ
Molin - Edblom- OSL
Jesper P- Tim w- Heier
Förra årets backar
Paris - Enström
Louma - Jesper
Hedman - Leman
Det kan väl då ge följande uppställning
Marklund - Molin - Eriksson
Karlqvist - VÖ- Röjarn
OSL - Häggström - Björklund
Alba - OÖ/WE/Wernblom/Wahlgren
Hedman - Sellgren
Ericsson - Enström
Carnestad - MO
Skall jämföras med förra årets startuppställning i första matchen
Karlq-Ritchie-Farley
Björk - Rundqvist - KJ
Molin - Edblom- OSL
Jesper P- Tim w- Heier
Förra årets backar
Paris - Enström
Louma - Jesper
Hedman - Leman
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag frågade Cmores support om två stycken personer oberoende av var dom två befinner sig i landet, kan dela konto. Det blev ett positivt svar. JA.
Så årets spartips. Dela Cmore-konto med en kompis. Delad glädje, dubbel glädje.
Så årets spartips. Dela Cmore-konto med en kompis. Delad glädje, dubbel glädje.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Han kan man nog gå ut ifrån är rätt hygglig back som går att använda åt båda håll, ingen som går från lag till lag heller.
Spelat i SaiPa från 09 och dessutom tillsammans med Pukka...
Han kan man nog gå ut ifrån är rätt hygglig back som går att använda åt båda håll, ingen som går från lag till lag heller.
Spelat i SaiPa från 09 och dessutom tillsammans med Pukka...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Från Hörnefors:
Ja Bjurö skall nog mkt till för att han skall rosa marknaden.
Ja Bjurö skall nog mkt till för att han skall rosa marknaden.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Ban börjar ju få pirr i magen nu. Hoppas att vi får jubla mycket i år och gå från matcherna glada.
Det skulle vara väldigt uppskattat om du och alla andra som går och tittar på träningarna kan rapportera lite om upp ställningar och allt annat intressant.
Det skulle vara väldigt uppskattat om du och alla andra som går och tittar på träningarna kan rapportera lite om upp ställningar och allt annat intressant.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag tycker att Panterns forward uppsättning verkar bättre än ifjol men backar och målvakter är sämre.
Dom har inte lyckas ersätta Carnestad och Windlert .Ivarsson och Mångs står som nyförvärv men dom spelade redan ifjol som lån
På målvakts sidan har dom fått in Jensen från div1 och Bjurö. Jag tror inte att dom kommer upp i Tex nivå.
Dom har inte lyckas ersätta Carnestad och Windlert .Ivarsson och Mångs står som nyförvärv men dom spelade redan ifjol som lån
På målvakts sidan har dom fått in Jensen från div1 och Bjurö. Jag tror inte att dom kommer upp i Tex nivå.
« Föregående · 1833140 · Nästa »
Menar du LKAB som de senaste åren gått in med en mindre summa långt mindre än vad Boliden pumpar in i ditt Saik.
Kom ihåg att LKABs huvudkontor och utskeppningshamn för södra omloppet, Gällivare/Malmberget, ligger i Luleå. Samt att denna hamn kommer byggas ut för att tillåta tonnage i klass med det som går från Narvik och möjliggöra utskeppning av malm från Kiruna också.
Eller menar du MAX eller Jakob P? Ej heller de staten.....