1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507607 inlägg · 4189 ämnen
« · 1841084 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Hoppet det sista som överger, snart 0-3 säkerligen.. Nåt topplag blir vi inte iår heller, alldeles för jämnt i serien

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo:

Tycker inte att det är skridskoåkningen det sitter i, vi har ju bra fart. Det vi kanske skulle göra är att vara mindre omständliga och går ännu rakare på mål. Tycker vi letar pass lite för ofta, nu i PP så har man lägen att skjuta men väljer svåra pass istället.

Sv: Modo - SSK 11/10
Tycker man måste säga Södertälje gör en riktigt bra bortamatch med. Det lilla jag sett så spelar dom bra försvarsspel och tar tillvara på dom få chanser som ges. Visst vi har mycket puck men 90% av skotten fastnar på Södertälje spelare som är skickliga på täcka bort.

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö:

Ja vi skapar ju, och vi dippar inte trots 0-2, så varför inte.

Nu har vi PP, dags att utnyttja detta nu.

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö: Då måste Modo börja ta i i skridskoåkningen, 3:e pp’t nu

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: haha. Snacka om att Göra allt omständigare än omständligast.
Blir byta till lite hederligt gammalt xcom i stället och bara ha på i bakgrunden.

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Tror fortfarande på vinst.

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo:

Eriksson är bättre på att spela i offensiv zon än att vara sista spelare i egenzon.

Riktigt dåligt att han får ta pucken så enkelt, där måste han snabbare spela ner den bakom mål och leta andra backen eller enkelt och låsa upp.

Två riktigt dåliga ingripanden av våra spelare och SSK har 2-0.

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Härlig kalldusch...

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: herregud. Väsby IK all over again

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
En Modo tradition verkar ju hålla i sig i alla fall, dröm motståndare för lag i kris.

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö: 0-2


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Har inte jämfört honom med Susse, instämmer bara i att vi ska värva "hem" honom.

Du bör ju fundera hur du riktar dina inlägg och till vem.

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Vi vinner idag det bara är så😊

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Bara för att man jämför med Susse behöver ju inte betyda att han är eller någonsin kommer bli lika bra som Susse.

Sv: Modo - SSK 11/10
Mydar:
23-8 i skott/skott mot mål för oss, många avlossade från slottet, svårt att kräva mer i offensiv zon iaf. Nu gäller det att man fixar den mentala biten. Innan någon anmärker så är 23 - 8 inte skott på mål, utan avlossade.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: men snälla någon. Visst har Ågren spelsinne, Men jämför inte med Susse. Någonsin!!!!

Sv: Modo - SSK 11/10
Mydar: Äh, fortsätter ni så här så kommer ni att vinna ganska lätt ändå.

Sv: Modo - SSK 11/10
Eller:

Vi gör absolut ingen dålig period, vi strular till det en gång så SSK får ett längre anfall och släpper då till 0-1. Annars ser det ju bra ut har ju skapat mängder med heta lägen och bara lite oflyt (t.ex Erikssonx3 i stoplen) gör att vi inte leder detta.

Gäller bara att vi fortsätter så här och inte dippar, då har vi alla chanser att vända och får vi in kvitteringen så måste ju SSK framåt igen.

Sv: Modo - SSK 11/10
Eller: 4 insläppta till så har du tippat rätt..!


Varför upphör jag aldrig förvånas, som vanligt kommer man torska mot bottenlagen

Sv: Modo - SSK 11/10
Eller: Vi maler ner dom,om vi får in ett mål så kommer målen trilla in.

Sv: Modo - SSK 11/10
Eller: Oroväckande detta

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: jag hade tippat 5-2 idag men får nog vara glad om Modo nätar 1 gång.

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter:

Oj oj stople igen för Eriksson efter ett sjukt byte av förstakedjan, hade ju lite gärna kunnat haft hattrick idag.

Skönt att se stabiliteten och tryggheten, trots att vi släpper in ett mål dippar vi inte. Tidigare säsonger hade vi ju efter en bra start och ett i baken kunnat tappa in 2:an och 3:an av bara farten. Nu kommer vi igång direkt efter målet och trummar på, tyder på stabilitet och trygghet.

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Eriksson har själv skjutit 3 stolpskott. Skäms på er andra modopojkar. Ni måste också leverera! Vars är era stolpskott?

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov:

Nyss hemkommen från gymmet, en liten whisky i ådrorna. Vafan är det för dödgrävarlag vi möter, ändå ligger vi under. Jodå, jag har sett hela matchen än så länge. Vi skapar inte så mycket trots det menlösa motståndet. Det här måste vi väl ändå vinna?

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Kändes som Hanses svagaste ingripande denna säsong. Den vill han nog ha tillbaka. Samtidigt fick han trumma på bra ostört SSK spelare.

Nu är det dock som vi har PP fast det är 5mot5.
Eriksson stolpe igen...

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey:
Ge det lite tid vi kommer till bra lägen framåt, gäller att avvärja kontringar.

Sv: Modo - SSK 11/10
Vi har ju lite oflyt framåt. SSK har haft ett bra anfall och gjorde 0-1, bara Eriksson har ju 3 riktigt bra lägen med skott mitt från slottet.

Fortsätter vi bara trumma på får vi utdelning.

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: får vi igenom några skott?
Känne som köttmur

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så har vi 0-1 på tavlan efter ett odugligt försvarsspel.

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno: surt värre. Skärpning tack

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno:

Aj då det där var onödigt, ge SSK luft under vingarna. Såg ju ut att gå rakt igenom Hanses.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: tycker synd om björka. Han känns helt bortglömd.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Instämmer helt. Han gillar ju Modo också så det är ju lite av en Eriksson värvning.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Jag hoppas man verkligen går all in nästa säsong eller så fort det går att få ”hem” Manuel Ågren, jisses vilken speluppfattning den killen har, påminner om susse i sitt sätt att se isen och leverera smarta passningar.

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Fattar inte hur man kan svinga ivägen en puck sådär typ utan å röra klubban.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: vilket skott!

Sv: Modo - SSK 11/10
Vi byter till rätt tråd.

Fan vilket skott han har Eriksson, han blir nog inte långvarig i HA.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Trots att han har brister så skulle jag gärna ta tillbaka honom, Säcken får jobba med honom och försöka rätt till detta. Får han bara ordning på delar i spelet så har han potential att vara bofast i SHL i en tredje/fjärdekedja.

Skulle bredda vår uppställning enormt och alla måste verkligen kämpa för sin plats.

Intressant ikväll med Karkvist-Öhman-Alba kedjan, lite liknande spelare som i första.

En avig hörfattad spelare som är teknisk och kan göra mål, en spelskicklig passningsläggare som center och en hårt jobbande ytter.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Japp menade att nu när säsongen är igångsatt så hade jag glömt bort honom.

Ja jag håll med. Inte världens smartaste drag men är väl klart han måste chansa, fast jag tyck nog han kunde vänta nån säsong till.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: Vi snackade mycket om honom. Bra skridskoåkare, men för feg och inte redo för shl. Det förvånar inte det minsta att han bänkats en hel del då det var korkat att gå till en shl-klubb för honom enligt mig. Var en ledande spelare i allsvenskan flest, liksom.

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov:
Karlqvist-Öhman-Alba..... den kedjan tror jag på!


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är det någon som kommer ihåg att Kristian Jakobsson spelar i Mora? Helt bortglömt för mig, 7 matcher inga poäng, kom tillbaks till Modo!

Han, Häggström och Röymark i en kedja. Mumma.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille:
Snart 3:a på europalistan gällande ass i NHL. Stort!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Om du har Facebook så lägg ut där också i Modo gruppen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Har 2 sittplatsbiljetter som jag ej kan bruka för dagens match, 100 spänn för båda.
Skynda fynda!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: idag, för 5 år sen..
Uppladdat:

500x0-8b7e76cf-016e-48ea-bdd4-dc1f80aef89f.jpeg


« · 1841084 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB