1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 492176 inlägg · 4168 ämnen
« · 2988202 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Är det ingen i MoDo som har gjort en analys av säsongen? Vad har gått så fel?

Det känns som att Hinken inte bara kommer lätt undan, han blev även belönad med 3 nya år... För vad undrar man?

Igår sa han i en intervju att det är bra att Berg kommer in och ställer krav för vi har inte så många sådana spelare jämfört med tidigare grupper (men vi kan se samma symptom som förra säsongen) så hur exakt tänkte han när han bara värvade mjukglassar undrar man?

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
JonteD:

Hullinglöst har jag egentligen inget emot. Sportfiske har ju med själva jakten att göra. Måste man släppa tillbaks så känns det ju bättre att man inte rivit ut hela käften på fisken. lite skicklighet krävs det dock, men man börjar väl inte med luftgevärsskytte för att skjuta överallt på väggarna i lokalen man skjuter?

Hinkfiske i fjällvatten som var så vanligt förr är dessutom en styggelse. Har däremot inget emot om man tar bra med fisk för att ta med sig hem.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
JonteD: sik får du då? antar att röding går djupare än trolling?

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4:

Ingen fara i att en matchtråd spårar ur efter matchen.

Det är bättre där än i silly.

Tråden stängs eller dör när det är dags.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4: I Revsundssjön o Gimån men de har dom ju gjort om till ett rikemans fiske måste boka ett år förväg o bara fluga utan hullingar! Jag kör trolling på sjön i övre delen där jag har fiskerätt då tar jag den fisk jag vill ha som passar i röken elr stekpannan!🤣🇱🇸🎣🎣

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Ja, ingen önskvärd situation, hur ska man utmana AI(som troligen styrs från större världar). Ska vi bara ge upp , eller börja tänka. Kanske fel tråd, ber om ursäkt då...

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4:

Mardrömmen står inför dörren och en hel del dårar verkar välkomna det.

Då pratar jag inte om BB. men hans, din och min betydelse kommer att minskas betydligt.

På otroligt kort tid har människor integritet om sin egen förmåga att tänka självständigt och den egna tron att ha en betydelse för samhället förminskat. En del tror att de är säkra för de tror att de är något. Men de är de inte.

Det här handlar inte om Almarna i Stockholm, men då fanns det ändå en tro och en möjlighet att påverka. Många människor tänker bara utifrån sig själva och tror att det är där eliten är Glöm det. De komer att bli större fölorare än de som står på botten. Självklart. Men däremot hade de större möjlighet att vara med i Almarnaprotesten, men eftersom det inte gynnade dem så struntade de i det. Så de blir större syndare.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Då vill jag inte leva, MoDo i ettan o ironin har gjort att BBs blivit umbärliga, jisses amalia

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4:

Ett år till ja.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4: öringar på 1 kilo eller strax därunder hade jag tagit alla dagar i veckan, perfekt storlek i stekpanna / ugnsform. kantareller och grädde salt o vitpeppar sen är man i himlen <3

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Ironi lär vara ett hinder för AI. Leve ironin

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Bad_Brett:

Som du förstår så var just Focus ironi.

Men som det varit nu slåss skribenter med 50 rader AI argument för att motbevisa en annan person 50 rader AI och båda har själva endast bistått med egna ord med typ: "Du har fel, så här säger AI".

Det är inte debatt mellan individer.


Men bör du nog, enligt min mening, vara mer orolig över när regeringar raderar faktuell historik samtidigt som man "kanske", ändrar narrativet i AI robotar. Om 20 år så kanske folk tror att andra väldskriget handlade om att Nazisterna försökte rädda Judarna från Vänsterns domedagsönskan.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Nog för att jag har haft synpunkter på vissa regler på HS, men att inlägg som innehåller kommentarer från ChatGPT kommer raderas, tar nog ändå priset.

Jag är enormt bekymrad över vad som känner hända med barns hjärnor när AI:n kan lösa alla matematiska problem, skriva uppsatser, spela in videor och musik, agera psykolog, kompis och partner.

Likväl är det inte en utveckling vi kan stoppa. Jag vet inte om du var ironisk eller ej, men Focus blev inaktuellt dagen efter det lämnade tryckeriet, men den generativa AI:n blir bara bättre och bättre på att sortera realtidsinformation.

Och även om AI-teknologin på många är omöjliga att jämföra med historiska händelser, så känner jag igen denna attityd från mitt eget liv (och mig själv).

www.youtube.com/watch?v=7G-QVmaZNn8

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
JonteD: Nu lägger vi ner attackerna åsså berättar du var man hittar dom finaste öringarna i Jämtland, Min favorit är Skärkån, men dom är inte större än ett kilo

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
k1m:

Det handlar inte om den ena mot den andra pga klubbtillhörighet, eller någon annan tillhörighet.

Jag radera inlägg så gott jag hinner när två vuxna människor inte har social kompetens att samtala med varandra. Men jag är ju inte er mamma eller pappa. Det var ju där ni skulle ha lärt er det här.

Såklart smiter det emellan inlägg där folk visar att de saknar social kompetens. Jag gör ju det här på fritiden och för det mesta tvingas jag skumma igenom för det är så ointressant. Och för att jag förutsätter att vuxna människor skall kunna prata med varandra normalt.

Om det förekommer övergrepp på reglerna så kan man anmäla inlägget och då läser jag det såklart noga. Följer det inte reglerna så raderar jag det.

Så om någon eller du anmält inlägget är det säkerligen borttaget.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
k1m: Håller med om att vi ska hålla en fredlig ton. Så vi är kompisar, även om jag också är kompis med JonteD. Han är från Jämtland och ingen som bråkar i onödan. Nu röker vi fredspipa :)

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
k1m: Har du slarvat bort alla hjärnceller?? Komentaren om Stefan Liv tyckte jag va osmaklig genom att han va en helt suverän målvakt!! Sedan så har jag inte bidrag jag har slitit ihop till min pension i över 50år!! Va faan har du bidragit med förutom en massa skitsnack om dina kamrater som håller på MoDo i er bok!!🤬🤬

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Jag gillar er två, även fast jag är ett par gravöl in. Däremot gillar jag ej Jonte som kallat mig ärthjärna och flertalet dumma grejer i den här boken. Fattar inte varför ni skyddar honom över mig. Jag vill att vi ska ha en fredlig ton i den här boken.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Regeringsmedlem?

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
k1m: 1: Han lever inte på soc-bidrag, det vet jag.

2. Om han skrivit nedvärderande om oss, ge gärna exempel

3. Med respekt för alla fattiga. Hatar när vi skanderar att alla Timråiter går på soc. Hatar det!

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
k1m: Vet du inte ens vart du är? Är du förvirrad?

Du är i MoDos GB.

Du uttalar dig om en annan människas ekonomiska status utan att ha en enda aning om den personen.

Någon lever kanske på socialt inkomststöd. Vem är du att håna det?

Det är sista instansen för att överleva, speciellt om man har barn att tänka på.

Varför verkar du ha en glädje i andra människors olycka?

Om man har olycka får man inte debattera här då? Det kanske är enda glädjeämnet i livet.

Vem är du? Är du korkad, empatilös, ond, eller helt ignorant, dvs. en idiot.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4: Jag gillar dig puffe, men kan inte hålla med dig när du skriver sådär om egna supportrar. Jonte går in här ofta och skriver nedvärderande om mig och andra supportrar. Det kan inte accepteras!

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Varför försvarar du Timråiten. Han kommer in och sågar våra supportrar när han lever på bidrag själv. Tycker du det är en okej inställning. Gör jag samma i Timrå-boken är jag bannad på ett par minuter!

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
k1m: Osmaklig kommentar. Du vet inte vem du skriver med, och du är bara så vidrig. JonteD är 1000 gånger mer välkommen här än du.

Tur du har bra moderatorer, borde varit ute nu

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
k1m: Du verkar gå på soc-bidrag dagligen eftersom du uttalar dig.

Det är faktiskt din egna logiska följd.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
JonteD: Har man gjort 100 år utan guld tycker jag man ska vara försiktig med att uttala sig. Det känns också som att du går på soc-bidrag dagligen, så jag fattar inte varför du kommer in här och sågar mig och andra MoDo-skribenter. Det finns inget syfte.


Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Från första intervjun med Rhodin i Allehanda:
Rhodin kommer att ha ansvaret för backarna, vilket är logiskt då han själv är en gammal storback och vet att det är viktigt att bygga ett lag bakifrån.

Sedan hittade jag en senare intervju med främst Andersson där Pelle utvecklar:
Rhodin kommer ha hand om backarna och Andersson forwards. I den tidigare tränartrojkan är det Sundell som skött om boxplay, medan Andersson fokuserat på powerplay.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4:

AI - Världens bästa verktyg för den som vill bestämma narrativet så att dårarna slipper tänka själva.

Vad de kommer att tänka på är det som sägs ur det maskineriet.

Vi är dömda. För det som kommer därifrån är ju sanningen.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Willow: Men det emotionella inslaget kommer AI aldrig att övervinna ett MoDOo-Hjärta

Kul så länge egna åsikter får en plats i rummet, i stället för autogenererade sanningar

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
k1m: Tror inte att de blir så!! O jag bor inte i Timrå o Modo kommer nog att vandra i HA en säsong till tyvärr!!

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen: Slutdiskuterat.

Prova mig om du vill.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Utöver detta vill jag att du nämner minst 10 inlägg jag refererat till AI till. Eftersom det blivit ett sådant problem.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen: Lägg till din djävel, skithög mm, så sållar du bort underbara AI, för en stund

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen:

När ni lägger in långa slutsatser i en ifrågaställning här så är det inte något ni referar till. Det är något som ni tror att nu kan lita blint på.

Den dagen det tillåts så finns det ingen anledning för t.ex. dig att vara här längre. Ni kan hålla på att lägga in långa debatter bara AI genererat.

Snacka om hjärnött.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4: Fast AI har möjligheten att söka på ett sätt som är snudd på omöjligt som människa.

Jag är den första att medge att det ibland blir fel, men oftast har den inte det.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
puffe4: Är det där ett ragebait? Hävdar du att jag inte tänkt och dragit egna slutsatser innan jag refererade till AI?

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen:

Det spelar ingen roll.

Läs vad du vill i dina intelligenta robotar.

Här skriver du personligt som en individ. Inget annat.

Vill du prata med en AI generator gör det på din egen tid.

Vad AI generator säger är inget stöd eller något bevis för något.

Läs ur uppslagsverker Focus och ta citat.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
NuMo: Mycket löjligt. Jag har redan flertalet gånger formulerat mina argument med egna ord, och använde endast AI för att stödja mitt argument.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen: Om Ai är facit vill jag inte vara med längre, när ska vi sluta tänka och dra egna slutsatser, eller baar länka nåt påhitt?

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen:

Jag säger så här.

AI generarade argument på det sätt ni gör nu kommer att raderas, oavsett varför man postar dem.

Ni är individer. Hämta er information var ni tycker och sen skriv med egna ord era egna argument och ståndpunkter med referenser.

Precis som vanliga människor.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Willow: Med tanke på att detta är en tråd av att försöka övertyga varanda stämmer mest troligt inte dina uppgifter om att ha inside med tränarna precis som när många andra hävdar inside för att försöka stärka sin tes.

ChatGPT skrev till och med att Rhodin inte har det ansvaret…
Man kan visserligen påverka AI, men med att ställa tidigare frågor och manipulera den att hålla med en själv, då en AI också är formerad att göra användaren nöjd.
Det svar jag visade hänvisade till MoDo, Hockeynews m.m som utgångskällor.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Gavelo: Men hur kan ni vara så säker på hur det funkar som just i MoDo då under matcherna ? Om ni inte som sagt själva står där i båset och just ser å hör hur det funkar som 🤔🤔

Med tanke på att ni är så säkra på hur fel Willow verka ha det

Jag har själv noll koll på hur det funkar som eftersom jag står på ståplats , lite långt till båset för att höra hur det funkar som

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen: Har pratat med många av MoDos tidigare tränare, men inte med Freddan eller Rhodin. (Jo, jag har pratat hockey med Freddan, men inte om just detta i hans nuvarande roll).
Skulle inte ha något som helst problem att fråga om Rhodin som vanligt coachar backar och styr deras istid. Vore grymt förvånad om MoDo frångår praxis och har Freddan coachande båda backar och forwards faktiskt.

Det är rätt stökigt att ha koll på både backar och forwards istid och därför brukar alla huvudtränare delegera en lagdel.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Willow: Hade du gått fram till Thomas i egen hög person så hade han sagt ordagrant att han varken tar ut matchtruppen eller kontrollerar speltid. Testa vet jag.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Smurfen: Uppenbarligen inte.
Man gömmer sig bakom vem som har ansvaret utan att faktiskt se hur det i praktiken fungerar. Det är Rhodin som coachar backarna.

Sedan är det säkert så att det diskuteras internt också. Även om Rhodin skriker vem som ska spela i matchsituationen så kan Freddan ha haft åsikter.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Om man bortser från ansvar. uppifrån...Tycker många (på förhand ) ledande spelare bör bli ledande på riktigt . Emil Larsson checkar in, kommer flera att följa med?

Rundblad såklart, men vilka följer med, inte bara ledningen som ska prestera. Nu får LAGET börja prestera,

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Smurfen: Inte nödvändigtvis, men det är common sense att huvudtränaren tar ut matchtruppen och delar ut speltid till både forwards som backar.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen: Nu ställer jag bara en ren nyfiken fråga till er ALLA som diskuterar detta med Rhodin å coachningen av backarna, är det någon av er som sitter precis bakom spelar båset så ni både hör och ser hur det funkar som ?

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS : 2026-02-16
Vargen: Formellt har styrelsen ansvar för idrottsföreningen MoDo Hockey också, men de har delegerat det nedåt. Inte fasen ser vi Byberg, Påhlsson och Strinnholm ta ut laget, utan det har delegerats nedåt.

Sedan diskuterar säkert Freddan och Rhodin både backar och forwards inför matcher, men under match ansvarar Freddan för forwards och Rhodin backarna.

« · 2988202 · »