« Föregående · 1829046 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Som bekant, Sydkorea är klar för VM nästa år, slog ut Ukraina och Polen. Inte så många kanadicker i laget som man skulle kunna tro. Förmodar man har storsatsat mot sitt egna OS.
Vad tror ni om Park, Kim och Lee i Modo?
www.eliteprospects.com/team.php?year0=2017&status=clubstats&team=4466
Vad tror ni om Park, Kim och Lee i Modo?
www.eliteprospects.com/team.php?year0=2017&status=clubstats&team=4466
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Om jag får välja. Så väljer jag ingen.
Men Larsson är nog ett bättre val.
Men Larsson är nog ett bättre val.
Sv: Silly season
dempa:
Det är nog riktigt att det från supporterhåll generellt var positiva tongångarna kring Charlotte. Naturligtvis svårt att utifrån veta hur hon skötte sig, eftersom man inte vet vad hon hade att brottas med, men jag kan inte se att hon skulle förtjäna något toppbetyg. Visst, hon bemästrade de fyra räknesätten, till skillnad från hennes föregångare, men jag tycker inte att MoDo styrde och rätt håll och det var trots allt hon som satt vid rodret. En sak som jag kommer ihåg att jag reagerade på var bl.a. att bygget av ännu en bar i FC prioriterades, trots att man inte hade en bra produkt (vilket f.ö. en konsult från Luleå, anlitad i samband med en storstädning i ledning och styrelse, hade betonat några år tidigare. Den rapporten verkar ju vara helt bortglömd). Min magkänsla säger också att hennes sorti inte var på eget initiativ.
Det är nog riktigt att det från supporterhåll generellt var positiva tongångarna kring Charlotte. Naturligtvis svårt att utifrån veta hur hon skötte sig, eftersom man inte vet vad hon hade att brottas med, men jag kan inte se att hon skulle förtjäna något toppbetyg. Visst, hon bemästrade de fyra räknesätten, till skillnad från hennes föregångare, men jag tycker inte att MoDo styrde och rätt håll och det var trots allt hon som satt vid rodret. En sak som jag kommer ihåg att jag reagerade på var bl.a. att bygget av ännu en bar i FC prioriterades, trots att man inte hade en bra produkt (vilket f.ö. en konsult från Luleå, anlitad i samband med en storstädning i ledning och styrelse, hade betonat några år tidigare. Den rapporten verkar ju vara helt bortglömd). Min magkänsla säger också att hennes sorti inte var på eget initiativ.
+ 3
Sv: Silly season
Monno: Jo visst är det nog så. Tror han faktiskt ville vara kvar och därav det låga krav han ställde. Men nu när det inte verkar bli något så är det nog en hel del som hugger på killen.
Så jag håller med. Priset kommer nog stegras en del. Sen vet jag inte hur mycket en spelare med 1 bra säsong kan begära. Detta då han också är 27år och pysslade på i även lägre divisioner för en stund sen.
Så jag håller med. Priset kommer nog stegras en del. Sen vet jag inte hur mycket en spelare med 1 bra säsong kan begära. Detta då han också är 27år och pysslade på i även lägre divisioner för en stund sen.
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Holm lär inte få några 29k i månaden i den klubb han nu väljer.
Det är SSK som varit dumma i huvudet som inte signa honom till kaffepengar (relativt sett). Förutsatt han inte är en riktigt otrevlig kille utanför isen då.
Det är nog flera som slåss om honom nu och det lär betalas högre summor då.
Det är SSK som varit dumma i huvudet som inte signa honom till kaffepengar (relativt sett). Förutsatt han inte är en riktigt otrevlig kille utanför isen då.
Det är nog flera som slåss om honom nu och det lär betalas högre summor då.
+ 1
Sv: Silly season
Charlotte Gustavsson ny klubbdirektör i KHK. Där ser man. Varför blev hon inte kvar hos oss? Lite dåligt insatt.. me. Visst var vi nöjd med hennes insats?
+ 1
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Nej det är nog en orealistisk värvning.Men man vet ju aldrig.
Vi behöver ju en center av den kalibern..Holm vill jag verkligen se i Modo.
Men ryktas till AIK..Kollar lite free agents på eliteprospects. finns endel intressanta centrar lediga.
Vi behöver ju en center av den kalibern..Holm vill jag verkligen se i Modo.
Men ryktas till AIK..Kollar lite free agents på eliteprospects. finns endel intressanta centrar lediga.
+ 2
Sv: Silly season
modomille: Visst. Det skulle hjälpa.Men jag har svårt att tro att han blir "The goto guy".
Nej jag hoppas modo håller fingrarna borta från den kakburken.
Nej jag hoppas modo håller fingrarna borta från den kakburken.
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Krävs bara en attityds förändring hos Hari,kanske Särkijärvi kan hjälpa han till det bättre?
Sv: Silly season
MorganaLefaey: Hoppas verkligen inte ens Modo funderar på att plocka in Hari..
Åt helvete isåfall
Åt helvete isåfall
+ 2
Sv: Silly season
Missat helt att de för 6h sedan skrev att Janos Hari varit i staden och spatserat runt. Nu svarade han reportern att hans flickvän är från Ö-vik och han har ingen koll på om agenten snackat med Modo.
Säger bara urk. Tänk om den center som skall kunna allt och kämpar varje dag skulle bli Hari.
Då blir det skämskudde och sobril resten av säsongen.
Säger bara urk. Tänk om den center som skall kunna allt och kämpar varje dag skulle bli Hari.
Då blir det skämskudde och sobril resten av säsongen.
+ 3
Sv: Silly season
RagnarLodbrok: När jag fantiserar om vår 1e center så kommer jag inte ens upp på hans nivå. Men ja. Det där vore nog ett ruskigt bra förvärv.
Sen kan jag fundera på varför modo inte rycker i Holm. Man säger sig kanske vilja ersätta Jakobsson och sedan så har vi skyttekungen i ligan som hade tagit 29.000 i månaden om SSK bara betalt för resor till o från klubben.
Sen kan jag fundera på varför modo inte rycker i Holm. Man säger sig kanske vilja ersätta Jakobsson och sedan så har vi skyttekungen i ligan som hade tagit 29.000 i månaden om SSK bara betalt för resor till o från klubben.
Sv: Silly season
Nucky: Exakt! "Han har inte bestämt sig". Nej men vi i Modo har bestämt oss, vi tackar för din tid i Modo och önskar dig lycka till i livet. Puss på're pågen
+ 3
Sv: Silly season
KomIgenNu:
Lägg där till att han har vart "borta" ett tag, men som sagt vi ska inte måla fan på väggen ännu...
Tarasov: Du har en poäng i det Du säger även om han då kom till ett lag som var mer "färdigt" än vad jag tycker MoDo är i dagsläget...
Men som sagt vi ser framemot vad han kan åstadkomma...
Lägg där till att han har vart "borta" ett tag, men som sagt vi ska inte måla fan på väggen ännu...
Tarasov: Du har en poäng i det Du säger även om han då kom till ett lag som var mer "färdigt" än vad jag tycker MoDo är i dagsläget...
Men som sagt vi ser framemot vad han kan åstadkomma...
+ 1
Sv: Silly season
Nucky: Nog för att han gjorde en del poäng ifjol när han väl dök upp så kan jag inte annat än hålla med. Om han inte är gratis så bör eventuell ledig plats fyllas på med någon yngre.
Om de vill ha honom som hustomte så kan de väl ge han en plats i båset och vara nöjd så.
Om de vill ha honom som hustomte så kan de väl ge han en plats i båset och vara nöjd så.
+ 1
Sv: Silly season
Nucky:
Hade han redan bestämt sig så kan jag förstå om dom i alla fall haft en dialog, men han är ju där han var föra säsongen, vet inte ens själv om han vill spela eller inte och kommer väl inte bestämma sig från det har dragit igång igen och suget kommer tillbaka när allt kört igång igen.
Hade han redan bestämt sig så kan jag förstå om dom i alla fall haft en dialog, men han är ju där han var föra säsongen, vet inte ens själv om han vill spela eller inte och kommer väl inte bestämma sig från det har dragit igång igen och suget kommer tillbaka när allt kört igång igen.
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: "dialog förs med Skröder.." när i HELVETE har man tänkt släppa denna man och gå vidare? Han har bevisat i många år nu att han inte hänger med längre. Hissa hans tröja och ge honom ett värdigt slut i Modotröjan. Det räcker nu.
+ 3
Sv: Silly season
hanzon: Det är svårt att hitta en stjärncenter då flera lag vill ha en allvetandes skräphög.
Det kanske blir en ersättare till Jakobsson ändå. Frågetecken finns i alla fall.
Skröders vara eller inte vara är ingen orosknöl hos Sundlöv. De vet vars de har varande och om Skröder bestämmer sig så kanske samtal förs senare.
Det kanske blir en ersättare till Jakobsson ändå. Frågetecken finns i alla fall.
Skröders vara eller inte vara är ingen orosknöl hos Sundlöv. De vet vars de har varande och om Skröder bestämmer sig så kanske samtal förs senare.
Sv: Silly season
hanzon:
Det första är en uppställning med klara kontrakt, rykten in/ut. Rykten in är tydligen Tom Hedberg Ut är Karlqvist Jesper L.
I den andra så säger man att man skall ersätta Jakobsson om rätt spelare dyker upp. Samt att man jagar en center som skall "ha allt". Backsidan är klar Aronsson/Berglund/Walfridsson slåss om en plats. Skröder har tydligen inte bestämt sig än men dialog förs....
Det första är en uppställning med klara kontrakt, rykten in/ut. Rykten in är tydligen Tom Hedberg Ut är Karlqvist Jesper L.
I den andra så säger man att man skall ersätta Jakobsson om rätt spelare dyker upp. Samt att man jagar en center som skall "ha allt". Backsidan är klar Aronsson/Berglund/Walfridsson slåss om en plats. Skröder har tydligen inte bestämt sig än men dialog förs....
Sv: Silly season
KomIgenNu:
Alltid knepigt att bedöma om någon är "bra" många faktorer spelar såklart in. Men två uppflyttade lag, samt två semifinaler med Saik varav den första var en rejäl skräll. Han höll kvar Dif och tog dem till kvarten andra året. Så hans lag har iaf överpresterat några ggr.
Alltid knepigt att bedöma om någon är "bra" många faktorer spelar såklart in. Men två uppflyttade lag, samt två semifinaler med Saik varav den första var en rejäl skräll. Han höll kvar Dif och tog dem till kvarten andra året. Så hans lag har iaf överpresterat några ggr.
+ 1
Sv: Silly season
KomIgenNu: Han brukar sätta defensiven i lagen han tränar, det är ju någonting både Modo o Löven behöver göra för att ha en chans. det fanns inte mycket av den varan i fjol i något av lagen..samt att han brukar vara bra med unga spelare..därför ett + för honom i mitt tycke.
Sv: Silly season
{7943}: Vet inte vad jag anser om att H.S är en bra värvning, han har, med 14 års mellanrum, tagit upp ett lag till högsta serien, men i övrigt?
Sv: Silly season
Tarasov:
Håller med om att Särkijärvi är en av de bättre värvningarna,
det som oroar är att OM laget inte går bra under en tid?
Han kan va lite osmidig ibland...
Håller med om att Särkijärvi är en av de bättre värvningarna,
det som oroar är att OM laget inte går bra under en tid?
Han kan va lite osmidig ibland...
Sv: Silly season
modomille: PS. tror vi har kaptenen i Hägga som kommer att visa detta med hårt arbete...
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Du tänker väldigt likt mig! Jag tror också på en roligare säsong i år.
Det man kan hoppas på är väl att Wernblom får en likartad utveckling som Dahlen
eller Pettersson, tror inte någon annan junior har dom skillsen att utvecklas i en sådan fart. Normalt tar det några år innan man presterar på senior nivå. Det blir gärna något mellan år. Talang finns ju i laget o lagen under. För mig skulle gärna 2 centrar o 1 stabil back av riktigt hög klass då tror jag att vi skulle kunna utmana Shl lag o vara ett topplag i allsvenskan. MEN DET KANSKE GÅR ÄNDÅ!
Det man kan hoppas på är väl att Wernblom får en likartad utveckling som Dahlen
eller Pettersson, tror inte någon annan junior har dom skillsen att utvecklas i en sådan fart. Normalt tar det några år innan man presterar på senior nivå. Det blir gärna något mellan år. Talang finns ju i laget o lagen under. För mig skulle gärna 2 centrar o 1 stabil back av riktigt hög klass då tror jag att vi skulle kunna utmana Shl lag o vara ett topplag i allsvenskan. MEN DET KANSKE GÅR ÄNDÅ!
Sv: Silly season
locken:
Lagen med en majoritet av bärande spelare mellan 23-28 brukar gå bäst. I det spannet har vi 7 spelare, kryddat med en bra back i Sellgren, till det kan man räkna Tobias E och Häggis som säkerligen kommer göra ett bra jobb. Victor Ö var även ordinarie i det lag som kom 3 i serien. Det innebär att vi har 11 stabila pjäser, vi känns ändå rätt sårbara och det är lite "om och men" sas. Skulle känna mig tryggare om vi hade 3 kompetenta spelare till i den spannet gärna en back,en center och en ytter.
Vet att en del räknar Tommy E som en stabil pjäs, del delar jag inte den åsikten och dels kommer han tillbaka från skada vilket är ett osäkerhetsmoment i sig. Det finns även förhoppningar om att Oscar H skall höja sig, möjligt men det går inte att komma ifrån att det finns en osäkerhetsfaktor i det. Sen har vi många spelare som kan ta ett kliv men man skall nog inte förvänta sig att det kommer dominera.
Det faktorer som ändå talar för en bra prestation är att man till stor del lyckats behålla laget, det brukar betala sig. Även Särkijärvi ger ett bra intryck.
Lagen med en majoritet av bärande spelare mellan 23-28 brukar gå bäst. I det spannet har vi 7 spelare, kryddat med en bra back i Sellgren, till det kan man räkna Tobias E och Häggis som säkerligen kommer göra ett bra jobb. Victor Ö var även ordinarie i det lag som kom 3 i serien. Det innebär att vi har 11 stabila pjäser, vi känns ändå rätt sårbara och det är lite "om och men" sas. Skulle känna mig tryggare om vi hade 3 kompetenta spelare till i den spannet gärna en back,en center och en ytter.
Vet att en del räknar Tommy E som en stabil pjäs, del delar jag inte den åsikten och dels kommer han tillbaka från skada vilket är ett osäkerhetsmoment i sig. Det finns även förhoppningar om att Oscar H skall höja sig, möjligt men det går inte att komma ifrån att det finns en osäkerhetsfaktor i det. Sen har vi många spelare som kan ta ett kliv men man skall nog inte förvänta sig att det kommer dominera.
Det faktorer som ändå talar för en bra prestation är att man till stor del lyckats behålla laget, det brukar betala sig. Även Särkijärvi ger ett bra intryck.
+ 1
Sv: Silly season
modomille: Var också en får ju ha sin tro, i slut ändan vill man ju alla att det ska gå bra för sitt lag. Men har man varit med snart ett decennium med svaga centrar egentligen ända sedan guldet. Det räcker inte att ha bara 1....
+ 1
Sv: Silly season
Nucky: Håller med,mycket ser bra ut. Viktigt att alla är med ifrån start då alla kan bli polers och hitta bra kemi med varandra. Lite grann som en skolklass som har gått tillsammans länge. MEN viktigaste spelaren har inte tillkommit ännu. Vi behöver en center som har ledaregenskaper och är en playmaker. Tycker vi saknar den där riktiga kaptenen.
+ 2
Sv: Silly season
modomille: Tycker den bästa värvningen i år är Särki, kanske vi ÄNTLIGEN får uppleva ett bra försvar. Var ju nåt år sedan.
Han har dessutom erfarenhet av att kvala uppåt sedan tidigare, och är duktig med unga spelare.
Det man också glömmer är att man för första gången på många år har fått behålla en stomme spelare, nästan hela laget är med på försäsongsträningen och har alla möjligheter att bli ett bra LAG. Det var också längesedan.
Krydda också med Sveriges hetaste juniorer som pressar bakifrån och vill ta en plats i laget. Tycker det ser rätt ok ut. Bättre än fjol iaf.
Han har dessutom erfarenhet av att kvala uppåt sedan tidigare, och är duktig med unga spelare.
Det man också glömmer är att man för första gången på många år har fått behålla en stomme spelare, nästan hela laget är med på försäsongsträningen och har alla möjligheter att bli ett bra LAG. Det var också längesedan.
Krydda också med Sveriges hetaste juniorer som pressar bakifrån och vill ta en plats i laget. Tycker det ser rätt ok ut. Bättre än fjol iaf.
+ 3
Sv: Silly season
locken: Halva laget är inte juniorer. Whalgren,Lyrenäs,Sellgren,Wernblom,O Öhman,Wallin och Deutsch är juniorer. 7 st alltså (Alba kommer vara 20 när säsongen börjar). Och av dom 7 stycken så är Sellgren redan en bra spelare och Lyrenäs/Whalgren kommer klara sig bra. Nej sluta nojja dig över att "halva laget" består utav juniorer. Frölunda har lyckats ganska bra med många juniorer. Lyrenäs och Whalgren är också ganska bra juniorer,speciellt Whalgren som anses som en av juniorerna med störst potential i HA. Om man har många juniorer i laget så måste man ha förebilder och spelare som kan stötta dom yngre spelarna. Häggström och Björklund passar bra in där tycker jag.
+ 3
Sv: Silly season
{5647}: Så sant som det är sagt. Tror dock det blir svårt med halva laget juniorer.
Kanske lättare med några 21-23 åringar som tar nästa steg från att varit med några år, typ Bengtsson med rätt utveckling.
Kanske lättare med några 21-23 åringar som tar nästa steg från att varit med några år, typ Bengtsson med rätt utveckling.
+ 1
Sv: Silly season
locken: Jo, men ifjol låg AIK länge vid kvalplatsen. Året innan var Leksand på kvalplats till jul. Det kan helt enkelt vara så att det är kopiöst viktigt att man får ihop laget. Ser man över hur det varit i allsvenskan så är det alltid oerhört många skrällar. Det var Vita Hästen. Det var Karlskrona osv. Lag som på förhand skulle vara stryklag som skräller till och trots en på papperet svag trupp kan man rent av gå upp i SHL.
+ 1
Sv: Silly season
{5647}: Vi får väl hoppas att Särkejärvi trollar fram ett försvar spel av stort mått,
Samt att många yngre tar stora steg ... men tror ändå vi behöver 2 ev 3 spelare av riktigt bra klass. Centrar o back..om vi ska kunna utmana på allvar.
Vi satt ju nästan i ett kval neråt !
Samt att många yngre tar stora steg ... men tror ändå vi behöver 2 ev 3 spelare av riktigt bra klass. Centrar o back..om vi ska kunna utmana på allvar.
Vi satt ju nästan i ett kval neråt !
Sv: Silly season
{5647}: Vad jag menar med enkelhet är att det kommer säkerligen vara spelare som går upp och ned mellan lagen. Då får det inte vara ett spelsystem som det krävs en månad att lära sig, utan man måste synka det mellan juniorlag samt seniorlaget.
Med den förmodade konkurrensen så känns det som att juniorerna kommer att jobba som galärslavar för att få chansen, men då måste man har fingertoppskänslan att plocka upp de som varit duktiga bland juniorerna.
Ifjol tror jag att det senare blev lite tveksamt när Wernblom junior gick ned sig efter jul, men ändå fick spela. Jag hoppas helt enkelt att kommunikationen mellan Säcken och juniorerna fungerar.
Med den förmodade konkurrensen så känns det som att juniorerna kommer att jobba som galärslavar för att få chansen, men då måste man har fingertoppskänslan att plocka upp de som varit duktiga bland juniorerna.
Ifjol tror jag att det senare blev lite tveksamt när Wernblom junior gick ned sig efter jul, men ändå fick spela. Jag hoppas helt enkelt att kommunikationen mellan Säcken och juniorerna fungerar.
+ 1
Sv: Silly season
locken: Jag tror absolut att Modo kan vara med och slåss om att möta SHL-lagen. Om vi ska ha en reell chans krävs att flera yngre spelare kliver fram. Det krävs att vi hittar ett försvarsspel som är MYCKET enklare än ifjol och att spelarna verkligen tror på det.
+ 1
Sv: Silly season
Gavelo Hur bra Leksand såg ut i fjol kan man väl diskutera, jag tyckte aldrig Leksand förstärkte upp laget så att man hade en riktig ärlig chans!!
Sen hade man väl inte riktigt planerat för uppgång heller eller hade ekonomi för det..
Sen hade man väl inte riktigt planerat för uppgång heller eller hade ekonomi för det..
Sv: Silly season
Gavelo:
Leksand har en annan vana av allsv än vad Modo hade, noterade förra veckan att de inte varit sämre än 4 de ggr de lirat. De namn de lyckats värva in och som jag känner till ser ok ut. Plus att de lyckats behålla Ritola/Ollas, dessutom har de stommen relativt snabbt på plats.
Leksand har en annan vana av allsv än vad Modo hade, noterade förra veckan att de inte varit sämre än 4 de ggr de lirat. De namn de lyckats värva in och som jag känner till ser ok ut. Plus att de lyckats behålla Ritola/Ollas, dessutom har de stommen relativt snabbt på plats.
Sv: Silly season
locken: Lika stora favoriter som Modo var ifjol?!, skulle Leksand så ha fått behålla hela sin trupp så tror jag inte dom placerar sig i topp i allsvenskan denna säsong för maken till bedrövligt lag dom hade, det fanns säkerligen 3-4 lag i fjolårets AS som skulle ha kunnat slå Leksand i en serie om 7, faktum var ju att Mora sett över deras serie var tämligen överlägsna.
Sv: Silly season
{5647}: Dom tongivande var väl med ifjol också från de lagen, som vann. Några försvunnit! Men jätte utveckling på några så kan ju allt naturligtvis hända, men jag håller nog med cyklop om vad som saknas..
Sv: Silly season
locken: Nu var Dahlen och Elias Pettersson oerhört bra för sin ålder, men nog tycker jag att vi bör kunna ha lite högre krav och förväntningar på juniorer från det lag som vann både J18 och J20. Det har väl inget svenskt lag lyckats med på många säsonger?
Sv: Silly season
Dundee: Det var väl dit jag ville komma också, men vi får hoppas det kommer in några eller någon riktigt spännande center så man kan börja tro på laget...
Sv: Silly season
locken: Vi ska höra till topp 8 med truppen vi har idag. Men vi har inget i något kval att göra, krävs bättre bredd och så saknas det 1 bra back och 1 bra center samt 1 center till och en ytter för bredden. Nu tror jag att man kommer plocka in 1 center resten av platserna tas av juniorer. Och det är helt rätt att vi satsar på våra egna men vi ska då ej ha målsättningen att nå shl det blir bara så fel.
+ 1
Sv: Silly season
locken: Synd att man inte riktigt än kan känna att vi har med toppen att göra!
Fast allt kan ändras..
Fast allt kan ändras..
Sv: Silly season
Gusse: Fast Leksands backsida ser ju nästan ut som en junior backsida, har dom någon som väger över 85 kg? Känns som dom kommer få det tufft mot större forwards. Men å andra sidan så är dom nog ganska skridsko starka.
« Föregående · 1829046 · Nästa »
Ingen aning hur dessa herrar skulle stå sig. Men tror inte modo's tentakler spretar åt det hållet.
Men visst vore det lite små coolt om vi tog in en SydKorean.