« Föregående · 1839294 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: domaren släpper en hel del. Vore trevligt om han blåste lite. Ja i alla fall så vi får pp. :)
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov:
Har inte kunnat se matchen förrän nu i sista perioden, men mitt intryck av vad jag sett av Modo den här säsongen är att man är överlägset bättre att spela ut pucken enkelt ur egen zon. Framåt sedan är man faktiskt relativt kreativa. Kanske är det så att det ena ger det andra.
I flera säsonger har vi haft enorma svårigheter att få oss ur zonen på annat än överkrångligt sätt, vilket har inneburit att det blivit en rejäl kärringknut på laget om/när man väl kommit in i anfallszonen.
Har inte kunnat se matchen förrän nu i sista perioden, men mitt intryck av vad jag sett av Modo den här säsongen är att man är överlägset bättre att spela ut pucken enkelt ur egen zon. Framåt sedan är man faktiskt relativt kreativa. Kanske är det så att det ena ger det andra.
I flera säsonger har vi haft enorma svårigheter att få oss ur zonen på annat än överkrångligt sätt, vilket har inneburit att det blivit en rejäl kärringknut på laget om/när man väl kommit in i anfallszonen.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
{7639}: Då far jag på jour utryckning igen i vanlig ordning så nu vänder det!
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar: Fan vad skoj att tiken, modo och löven spelar bra.. Så länge vi vinner..
+ 3
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: Igen nu ska vi vara riktigt nöjda. Hoppas grabbarna tar denna chansen nu och trampar ner gasen nu i tredje.
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: En situation som händer ofta i varje match, men likväl som med andra fasthållningar så får man inte hålla fast för mycket för då åker man, på samma sätt bör man inte kunna hålla fast en spelare och riva ner denne 2 meter före sargen eller ens någonstans på banan, känslan är odiskutabel , borde varit utv.
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: det vore väl skit värre om carnestad blev skadad. Jag säger att han är orsaken till att Hedman blivit pånyttfött
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: håller fast runt kroppen och trycker till benen, farligt spel. Borde vara utvisning.
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Löven leder serien. Nu skjuter umeåborna stora raketer i riktning Teg, det är galet här!! Måste ut på stan i min enda souvenir, en oanvänd MoDo-halsduk och lugna ner folk....
+ 3
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Robin Ztorken L:
Point taken:) Min känsla är att Björklöven är ett bättre lag än oss just idag, som gör en bra match. Hoppas att de yngre i 3/4 kan växa under säsong. Björklund saknas i 3 en sån här match.
Point taken:) Min känsla är att Björklöven är ett bättre lag än oss just idag, som gör en bra match. Hoppas att de yngre i 3/4 kan växa under säsong. Björklund saknas i 3 en sån här match.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Löven går ju högt med 3 gubbar och lyckas nästan varje gång, som jag sa tidigare så måste modo börja tävla igen
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo: på tal om att ställa till det i egen zon.
Måste verkligen till lite enklare spel i egen o mer fart i offensiv
Måste verkligen till lite enklare spel i egen o mer fart i offensiv
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Nu blev det omständigt igen, varför ska det vara så svårt att spela ut pucken?!
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Robin Ztorken L: Wernbloms kedjan får väldiga problem i egen zon nästan varje byte, sen skulle jag vilja se mer fart på tex röymark och hägga, ja även dom flesta kanske ska tilläggas, och sen skulle det vara önskvärt om man slutade göra allt så komplicerat i egen zon, känslan är at löven ofta får checka fast våra backar lite för enkelt.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: Jo, men 12-2 i skott borgar inte för det.
Tycker ändå att Löven inte har de klaraste av chanser, men vi måste upp 30%
Tycker ändå att Löven inte har de klaraste av chanser, men vi måste upp 30%
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar:
Det tycker jag med, Löven har haft det längre anfallen, skjutit mer kommer närmre mål lättare osv. Men vi känns inte utspelade och laget har gett st chansen för de kommande två perioderna, förhoppningsvis så kommer man kunna ”äga” åtminstone någon period av det som återstår.
Det tycker jag med, Löven har haft det längre anfallen, skjutit mer kommer närmre mål lättare osv. Men vi känns inte utspelade och laget har gett st chansen för de kommande två perioderna, förhoppningsvis så kommer man kunna ”äga” åtminstone någon period av det som återstår.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
atomragnar: ja det tycker jag. Vi är för omständiga i egen zon. Sen tycker jag Sellgren var alldeles för lam vid målet. Men inte så att de andra hjälpte till
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Rytter: Ja skotten speglar absolut inte matchbilden, modo har haft flera anfall. Verkar vara typiskt Modo denna säsong att inte skjuta så mycket men ändå vara farliga och effektiva framåt.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Gavelo:
Inte skulle jag vilja påstå att dom äger allt. Fram till lövens kvittering var vi tyngre och hade längre anfall. Tycker att försvaret ändå ser bra ut, även om 1-1 målet var en miss där vi strulade.
Inte skulle jag vilja påstå att dom äger allt. Fram till lövens kvittering var vi tyngre och hade längre anfall. Tycker att försvaret ändå ser bra ut, även om 1-1 målet var en miss där vi strulade.
+ 1
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Det kändes väldigt tafatt där fick glida runt hela laget fritt.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
MorganaLefaey: Kollat lite på Tik-Aik, Timrå är utspelade men leder med 3-1 med endast 4 skott på mål, fin utdelning de
+ 2
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Rytter: ja riktigt bra av Röymark. Däremot spelar vi fast oss i egen zon allt för ofta.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Rytter: läste någonstans att tråkigt nog så blir det inte som i fjol att Modo får en hel kortsida. I stället blir det bortastå + random platser
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Wallin i mål, får se om detta var genialiskt eller idioti.
Lite orolig för vår tredjekedja, främst för spelet i egen zon.
Nu kör vi!
Lite orolig för vår tredjekedja, främst för spelet i egen zon.
Nu kör vi!
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Länge sedan vi fick vara med om en toppmatch. Hoppas på en fartfylld match med massor med känslor och tufft spel.
Tyvärr har jag inte en så bra känsla inför matchen, vet inte varför men tror att löven tar detta med 4-1. Hopps jag har fel.
Släkten är värst så Farley, Stenqvist och Andersson blir målskyttar.
Tyvärr har jag inte en så bra känsla inför matchen, vet inte varför men tror att löven tar detta med 4-1. Hopps jag har fel.
Släkten är värst så Farley, Stenqvist och Andersson blir målskyttar.
Sv: BJÖRKLÖVEN-MODO 4/10
Tarasov: Står ingen anledning på på allehanda, en sen förändring så förhoppningsvis är det bara en sjukdom eller nåt milt.
« Föregående · 1839294 · Nästa »
Dåligt att släppa till ett friläge.
Björklöven har ju inte haft så mycket i 3:e.