« Föregående · 2208245 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Padrone78: Intressant. 17 mål i SHL nu senast och lär anses vara storfavorit till skytteligatiteln av många. Du trodde väl inte vi skulle värva från NHL?
Sv: Silly season
+ 1
Sv: Silly season
{5647}: Kan absolut bli så, jag ställer mig frågande till Samuelsson och hur han kommer fungera i ett lag fullt med stjärnor och unga talanger. Risk att det skär sig mellan han och spelarna.
Sv: Silly season
{5647}: så är det. Och det är en bra HA-spelare. Men jag blir ju inte vettskrämd av nivån HV rekryterar.
+ 1
Sv: Silly season
modomille:
Tror HV kommer bli skyhöga favoriter bland allt och alla, följt av Västerås.
Sen har ju Kenttä obefintligt med pengar att spendera och får allt han pekar på när det kommer till spelare enligt vissa.
Perfekt för oss att komma smygandes i kulisserna.
Tror HV kommer bli skyhöga favoriter bland allt och alla, följt av Västerås.
Sen har ju Kenttä obefintligt med pengar att spendera och får allt han pekar på när det kommer till spelare enligt vissa.
Perfekt för oss att komma smygandes i kulisserna.
Sv: Silly season
modomille: Själv känner jag att det blir risk för "Real HV". Vi får se när laget blir klart att de verkligen har allt man behöver. Som jag ser det finns det risk för att det är för många stjärnor och för få vattenbärare. Det finns risk för att man som Löven i vinter får flera som får mycket mindre istid än man väntar sig. Det finns också risk att flera inte förstår att man måste förbereda sig lika mycket för allsvenskan och att det inte bara att ställa ut skridskorna som SHL-spelare.
Men, ja. Det är klart att de kommer att tillhöra favoriterna, men glöm inte att man gjorde det inför SHL-säsongen strax innan också.
Men, ja. Det är klart att de kommer att tillhöra favoriterna, men glöm inte att man gjorde det inför SHL-säsongen strax innan också.
Sv: Silly season
Padrone78: Oerhört skicklig målskytt, men det fanns en anledning till att han ofta var bänkad. Ganska lat, lite irrationell och lite av en humörspelare.
Får hoppas att han inte har sina bästa dagar mot oss, för mål kommer han att göra.
Får hoppas att han inte har sina bästa dagar mot oss, för mål kommer han att göra.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Mikko Manner är i alla fall ett coolt namn måste jag säga.
+ 2
Sv: Silly season
Sven Tuta: Hade det varit innan EU hade 12 mille lire räckt till ett skosnöre för Zlatan
+ 2
Sv: Silly season
Dante kingen: Kenttä har slutat hittat billiga spelare som utvecklas. Han köper dyrt och har nästan helt skippat det där med spelarutveckling. Lite som Nubben gjorde när han var i Frölunda. Kortsiktigt fungerar det som länge man ändå köper kvalité och man har väldigt hög budget.
Modo hade väldigt hög budget, men jag tror faktiskt inte att man använde allt. Vi hittade ju aldrig ersättare till flera flyktade spelare, så jag misstänker att en del av pengarna helt enkelt är kvar. Jag har alltså väldigt svårt att tro att vår trupp var i närheten av Lövens för att ta den dyraste truppen som exempel.
Modo hade väldigt hög budget, men jag tror faktiskt inte att man använde allt. Vi hittade ju aldrig ersättare till flera flyktade spelare, så jag misstänker att en del av pengarna helt enkelt är kvar. Jag har alltså väldigt svårt att tro att vår trupp var i närheten av Lövens för att ta den dyraste truppen som exempel.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Brynäs har haft en tidigare finne med till synes fina meriter:
www.eliteprospects.com/staff/1081/esko-nokelainen
www.eliteprospects.com/staff/1081/esko-nokelainen
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Hur har du fått uppgifter på att vi sålt fler i år jämfört med förra säsongen? Ser inte att det sagts i någon intervju eller via modo channel?
Sv: Silly season
Tarasov: Allt beror väl på hur man räknar. Tyckte mig läsa att de endast inkluderar lön för spelarna i sina siffror. Modo brukar inkludera betydligt mer saker.
+ 2
Sv: Silly season
Dante kingen:
Vik påstår att deras budget är 12 mille, jag har väldigt svårt att se det, men kanske så.
Vik påstår att deras budget är 12 mille, jag har väldigt svårt att se det, men kanske så.
Sv: Silly season
Dante kingen: Vilket Västerås har fattat lite grann denna silly, då dom öppnat plånboken och värvat in lite kvalite som kommer kunna göra dom till en möjlig kandidat absolut sen är de aldrig säkert att det lyckas, men bara av att sponsorer känner av vindarna att de satsas ger ringar på vattnet och därigenom mer sponsorer o företag är villiga att va med på resan
+ 2
Sv: Silly season
Frontschwein: Man tar sig inte upp i SHL på en budget variant, kolla Timrås trupp iår. Bra kvalitet rakt igenom som dessutom har kostat för dom
Sv: Silly season
Frontschwein: Köper bara det dyraste? Han köper kvalite, därför björklöven nosat på SHL 2 år irad, Man spelar väll hellre hockey allsvensk final än att kommer 12a i hockey allsvenskan med en dessutom dyrare trupp. Så skulle nog vända det påståendet och säga att de är Modo som köpt dålig kvalitet för det dyraste
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Han här har iaf bra meriter, vilket iofs Huras också hade men tror glappet är större till den hockey som spelas i alpländer.
Han här har iaf bra meriter, vilket iofs Huras också hade men tror glappet är större till den hockey som spelas i alpländer.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Finska tränare i Svensk hockey. Vad kan gå fel??? Lahtinen är väl den enda riktigt lyckosamma, men de som floppat är desto fler.
+ 3
Sv: Silly season
Heyerdal:
Jag tror snarare att han går tillbaka till Malmö och sluter cirkeln i deras satsning . Dom jobbar också på hemvändare verkar det som?
Jag tror snarare att han går tillbaka till Malmö och sluter cirkeln i deras satsning . Dom jobbar också på hemvändare verkar det som?
Sv: Silly season
Blake:
Vi har ju nekat Conny S. och Jonathan D i alla år 😁.
Passar man inte in gruppen så skall.man inte spela här!
Vi har ju nekat Conny S. och Jonathan D i alla år 😁.
Passar man inte in gruppen så skall.man inte spela här!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Man har sin beundrare med onda avsikter .
Sandlådan växer på hockeysnack sidan så att säga .
Att inte våga ha sitt eget namn betyder att man är en vilsen hen .
Det roar nog ett få tal ??
Sandlådan växer på hockeysnack sidan så att säga .
Att inte våga ha sitt eget namn betyder att man är en vilsen hen .
Det roar nog ett få tal ??
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad:
Ja den riktige Fadde Darwish sa att satirkonto är något är något man får räkna med som kändis apropå @detkanvarafadde på twitter.
Ja den riktige Fadde Darwish sa att satirkonto är något är något man får räkna med som kändis apropå @detkanvarafadde på twitter.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Clay 2.0 det är barnsligt att försöka ta mitt namn , men roar det dig så fortsätt !
Haha vilka lirare det finns !
Haha vilka lirare det finns !
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tänker köpa mitt idag !
Ståplats kort och medlem i Lumberjacks !!
Häng på du också !!!!
Ståplats kort och medlem i Lumberjacks !!
Häng på du också !!!!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Apropå nånting viktigt
Fram till dagens datum har MODO Hockey sålt fler säsongskort mot för samma tid under kampanjen förra året. Ett fantastiskt stöd från er som köper säsongskort, efterskänker era kort från föregående säsong och supportar oss på alla sätt. Säsongskortskampanjen pågår till den 28 maj - passa på att teckna ditt kort innan dess för att ta del av fina mervärden!
Fram till dagens datum har MODO Hockey sålt fler säsongskort mot för samma tid under kampanjen förra året. Ett fantastiskt stöd från er som köper säsongskort, efterskänker era kort från föregående säsong och supportar oss på alla sätt. Säsongskortskampanjen pågår till den 28 maj - passa på att teckna ditt kort innan dess för att ta del av fina mervärden!
+ 11
Sv: Silly season
I den senaste artikeln med Gradin så framkommer det att 4 forwards och 2 backar ska in.
Då kan släppa spekulationerna med antalet som ska in. Känns även toppen att vi gett From nobben, han är inget för förstalinan
Då kan släppa spekulationerna med antalet som ska in. Känns även toppen att vi gett From nobben, han är inget för förstalinan
+ 3
Sv: Silly season
Padrone78: Oj, känns inte likt tidigare Modo att neka en spelare som From att återvända.
Har vi plötsligt börjat ställa krav på spelare, alltså på riktigt? Wow!
Tyckte From gjorde bra ifrån sig här senast men verkar ju ha haft problem med attityden.
Heja Hinken!
Har vi plötsligt börjat ställa krav på spelare, alltså på riktigt? Wow!
Tyckte From gjorde bra ifrån sig här senast men verkar ju ha haft problem med attityden.
Heja Hinken!
+ 4
Sv: Silly season
Frontschwein:
Långskott men har kanske haft Karlin i Vvik. Kan vara en av två, dricker sannolikt inte Nocco. Iaf inte hallonsmak.
Långskott men har kanske haft Karlin i Vvik. Kan vara en av två, dricker sannolikt inte Nocco. Iaf inte hallonsmak.
+ 1
Sv: Silly season
Randy Marsh: juniorerna är ju kostnadseffektiva. Sen om vi blir tolva så har vi ju ändå mättat munnen på ledningen.
Sv: Silly season
Randy Marsh: i brist på annat så får väl det fungera som en fingervisning av att Hinken/Karlin siktar högre än From.
+ 14
Sv: Silly season
Sven Tuta: Det var väl främst innan han kom hit som han mådde väldigt dåligt. Vet att han är tacksam för tiden här och att han fick ett lyft på just den biten i Övik.
Hade vi haft plats för From och den rollen så hade jag gärna sett honom här igen, men nu har vi inte det. Det är en tredje center och toppspelare som ska in. Bra att vi tackade nej.
Hade vi haft plats för From och den rollen så hade jag gärna sett honom här igen, men nu har vi inte det. Det är en tredje center och toppspelare som ska in. Bra att vi tackade nej.
+ 3
« Föregående · 2208245 · Nästa »
Lär läggas en hel del krut där.