MoDo Hockey - Apropå Ingenting
« Föregående · 2821401 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Werner: Kötta in pucken! Här i Umeå är det ett jävla rally. Träffat trevliga norrmänn och finnar och de vill bara snacka Forsberg när jag säger att MoDo är bäst i världen 🥳
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Om man får drömma lite och det tycker jag man får göra såhär en lördag inför ett förmodligen fullsatt Hägglunds, så kan vi efter dubbelmötet mot Leksand ligga på play-in 🥳🤌 smaka på den MoDorövar
+ 15
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: Jo. En väldigt duktig 08:a. Jag skulle vilja ge Gradin ett annat namn för en annan duktig 08:a från Stockholms området.
Alexander Command. SDE
Men helvete ser att äckel Örebro snott han redan.
www.eliteprospects.com/player/617634/alexander-command
Alexander Command. SDE
Men helvete ser att äckel Örebro snott han redan.
www.eliteprospects.com/player/617634/alexander-command
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
16-åriga Viggo Björck gör mål i debuten för DIF. Hyfsad plantskola.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lulessss: Klart han är bättre än simmaren Alnefelt men inte som att vi MoDoiter skakar av rädsla direkt..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lulessss: man blir ju inte riktigt klok på hv.....hur fan kan dom inte vara i ekonomisk kris vid det här laget?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Shangattay: Ja, Gullikson är ju på riktigt. Saknar inte längre Persson. Bra rekrytering Öa!
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Hade ändå 91% senast i SHL och stod 6 NHL matcher förra säsongen med 89,2%. Böttre än deras nuvarande målvakter.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JonathanF: Och Brynäs värvar en kille som knappt spelat seniorhockey i Sverige.
Nu kan han va bra men lät behöva lite tid att aklimatisera sig åtminstone.
Mer ett tecken på vad som finns när klubben som nog är favoriter att vinna guld knappt hittar spelare.
Nu kan han va bra men lät behöva lite tid att aklimatisera sig åtminstone.
Mer ett tecken på vad som finns när klubben som nog är favoriter att vinna guld knappt hittar spelare.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lulessss: Konstigt att inte Färjestad värvade honom istället för Lindbäck med tanke på att han tidigare spelat för dem. HV71 med Liljander i spetsen är dock förmodligen riktigt desperata och beredda att betala mer än någon annan klubb. Sedan är dock det förmodligen mer sannolikt att värvningen inte blir av än att den blir av.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lulessss: Ding-Dong. Desperations-Dagen, dårar och dollars. Transferfönstret är underhållning i sig själv. Ibland lyckas dock tokköpen. Så lite spännande..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
”
HV71 kan ha en riktig bomb på gång inför deadline.
Enligt Hockeynews uppgifter jobbar klubben på att köpa loss den förre SHL-målvakten Matt Tomkins från sitt avtal i Nordamerika.”
Hockeynews, oj.
HV71 kan ha en riktig bomb på gång inför deadline.
Enligt Hockeynews uppgifter jobbar klubben på att köpa loss den förre SHL-målvakten Matt Tomkins från sitt avtal i Nordamerika.”
Hockeynews, oj.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Intressant att det inte läcker ut vem Hinken är i slutförhandlingar med för kontrakt nästa säsong. Särskilt när det då handlar om en namnkunnig profil.
Vi får se det som positivt att han får jobba ifred då.
Vi får se det som positivt att han får jobba ifred då.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Shangattay: Sakta i backarna. Jag har lämnat in en stämning mot ÖA. Åldersdiskriminering. George är 50 år, fil.kand. och kan hockey.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Shangattay: Mycket bra ersättare framförallt till han som var innan.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
www.allehanda.se/2025-02-13/klart-har-ar-oas-nya-sportreporter/
Välförtjänt att övikssonen Ludvig Gullikson får fast tjänst på allehanda. Han har hunnit visa att han kan hockey, att han kan Modo, att han kan podda - och sist men inte minst, att han kan stava!
Som språkpolis led jag svårt ifjol fram tills Ludvig kom in på sportredaktionen.
Välförtjänt att övikssonen Ludvig Gullikson får fast tjänst på allehanda. Han har hunnit visa att han kan hockey, att han kan Modo, att han kan podda - och sist men inte minst, att han kan stava!
Som språkpolis led jag svårt ifjol fram tills Ludvig kom in på sportredaktionen.
+ 14
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KRB: vem vet? Årets upplaga av shl är ju så himla tight och konstig så känns nästan omöjligt att veta vad som garanterat räcker till nytt kontrakt?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rurik: är det bara jag som känner att Sampo är en av de han menar spelar för sig själv och inte för klubbmärket. Och kort efter utskällningen skrev Sampo på för Örebro...
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Elysium:
Har vi 11 matcher kvar,
Lassi är i maximal form,
Om han kan hjälpa laget att direkt vinna 5 av de återstående matcherna, har vi fixat kontraktet då?!
Låt honom spela tycker jag, jag tror inte han misstycker själv så länge han blir matchvinnaren match efter match!!
Vi borde inte behöva kvala nu,
Och om vi behöver kvala mot HV så bevisar de just nu att de kommer att torska mot vilken av lagen än de möter i över sju matcher, HV är verkligen under isen som lag just nu (y)
Har vi 11 matcher kvar,
Lassi är i maximal form,
Om han kan hjälpa laget att direkt vinna 5 av de återstående matcherna, har vi fixat kontraktet då?!
Låt honom spela tycker jag, jag tror inte han misstycker själv så länge han blir matchvinnaren match efter match!!
Vi borde inte behöva kvala nu,
Och om vi behöver kvala mot HV så bevisar de just nu att de kommer att torska mot vilken av lagen än de möter i över sju matcher, HV är verkligen under isen som lag just nu (y)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
grimiss: Tex är väl skadad och borta resten av säsongen , tyckte jag har läst nånstans
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : Ja, Olle håller inte och det är spännande att det i så fall förstärks där. Inget fan skriker efter forward, center eller back ändå. Bra tecken.. Vi kör med detta gäng nu och det är smart.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Hinken bekräftade idag att han letar efter en målvakt. Enligt han själv en "tredjemålis" efter Lassi och Olle men jag tror vi alla vet att det såklart är en ny tvåa som han söker egentligen
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Elysium: Känner han själv att han orkar ska Lassi stå alla matcher , OEE håller inte måttet.
Vi ska inte chansa med honom om vi inte behöver!
Vi ska inte chansa med honom om vi inte behöver!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Elysium: Lassi bör spela så mycket han orkar då Olle är så pass mycket sämre
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rurik: Intressant klipp! 4:40 in ca...Hinken vet att vi har två tisdagsmatcher kvar på hemmaplan, och är nog lite rädd att folk ska sortera bort dessa. Förstår oron när det är så få poäng som skiljer och det varit mer kräm i grejerna när många slutit upp.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Elysium: Ska se matchen på plats, så Lassi(även om Olles favoritmotstånd är Frölunda borta)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lassi är i form och redo att spela allt. Dock har han spelat mycket på senaste tiden. Vad tycker ni, spela Lassi eller låta honom vila imorgon?
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Finns dom nu??????????????????? Måste hyra släp omedelbart
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Men paprika då era jävla nötter!? Tondöva tomtar!
Länkar:
Instagram
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det är dags att ge igen i finalen! Hinotes farmor och släkt är ju där i bakgrunden..
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wennerholm har varit aktiv med att tippa bottenstriden den senaste tiden... Nu tippar han oss 12a med motiveringen " Det som talar mot Modo är att de har sju bortamatcher kvar på programmet och ett svagt facit utanför Ö-vik. Det som talar för är en strålande form – näst bäst bakom Brynäs de senaste tio – som gjort de siffrorna till historia.". Enligt hans tips får Linköping och HV71 kvala.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/OoXK5k/wennerholm-granskar-spelschemat-i-shl-solklar-fordel-i-bottenrysaren"
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/OoXK5k/wennerholm-granskar-spelschemat-i-shl-solklar-fordel-i-bottenrysaren"
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs: Det verkar som det just nu iaf. Norris, Winberg och Lassi vilade på träningen.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Froppa Magsjuka fortfarande och ingen Näsén imorgon. Herregud. Kanske dags att införa nya rutiner så att man kan få kontroll på detta. Möjligtvis får Hallin göra debut på isen då.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JP Önskar
Titta hit, HV ni slipper kvalspel
www.jp.se/artikel/stora-tipset-sa-slutar-alla-shl-matcher-de-far-kvala/
Titta hit, HV ni slipper kvalspel
www.jp.se/artikel/stora-tipset-sa-slutar-alla-shl-matcher-de-far-kvala/
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
smyl: Läste precis artikeln, gediget arbete att tippa alla matcher det ska dom ha eloge för. Men (ber om ursäkt för eventuell hädelse). Jönköping(liksom delar av Övik) tror ju att Jesus gick på vatten, saknas ögonvittnen dock. Däremot finns tusentals levande MoDoiter som sett Peter Forsberg gå på vatten. Därav, denna krönika från JP:s apostlar lär bara bli en skröna . HV are doomed
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: Jag ligger på 49 poäng i JFKs SHL tips, som det ser ut nu, där Brynäs står för 11 poäng.
+ 1
« Föregående · 2821401 · Nästa »

Två brudar gick i släp tåg efter mig hela tiden , var det MoDo mössan tro ?
Oj vilken KÄRLEK man kände igår på hjärtans dag till MoDo ❤💚🤍 (varför blir rött svart för ???)