Inlägg: 2026981
Svarskommentarer
Sv: Silly season - 2019
goleafs: Jag tror inte för en millisekund att man värvar honom för att centra en fjärdekedja. Möjligen om han vore mycket äldre och är på nedgång, men en spelare i hans ålder som varit i SHL (och säkert har ambitioner högre än så) lär nog aldrig någonsin accepterat att bli värvad för en fjärdekedja om det inte handlat om sinnessjukt mycket pengar. Det händer inte.
Jag tror inte att man rör Vesel, Andersson eller Weigel från sina centerplatser. Sedan tycker jag inte det gör något om Ottosson hamnar i fjärdekedjan, då vi nu har producerande spelare i alla kedjor. I praktiken har vi ju egentligen ingen traditionell tredje- eller fjärdekedja som ska brunka och kämpa.