+ 3
Inlägg: 2419674
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
henkeiskogen:
Bernad är inte en toppback i SHL.
Kanske möjligtvis i ett 2: a backpar om han höjer sin defensiv 2 snäpp. Tar bort sin arrogans. Där han slår alla sina konstiga passningar i sin egen Zon. Han har svårt att hänga med när spelet vänder snabbt. Mycket på grund av att han kliver fram väldigt hårt. Vilket han inte kommer kunna göra i SHL. Han har problem också i sargspelet mot större grabbar, Han håller i väldigt ofta. Det som vi klagar på vad Löven och Karlskoga gör när dom inte hänger med våra snabba forwards läs Woods, Aagaard m.fl.
Bernad är inte en toppback i SHL.
Kanske möjligtvis i ett 2: a backpar om han höjer sin defensiv 2 snäpp. Tar bort sin arrogans. Där han slår alla sina konstiga passningar i sin egen Zon. Han har svårt att hänga med när spelet vänder snabbt. Mycket på grund av att han kliver fram väldigt hårt. Vilket han inte kommer kunna göra i SHL. Han har problem också i sargspelet mot större grabbar, Han håller i väldigt ofta. Det som vi klagar på vad Löven och Karlskoga gör när dom inte hänger med våra snabba forwards läs Woods, Aagaard m.fl.
+ 2
Woods utveckling till den här säsongen har varit fantastisk, jag tror att en sommarträning till (där har vi en som uppenbarligen skött sin träning helt fantastiskt) skulle ge honom ett språng till. Dickinson är också grym.
Jag är inte så imponerad av botten i SHL i ärlighetens namn och med Karlin som coach har jag full tillförsikt att vi kan gå in i SHL med ett sämre lag på pappret än övriga lag och klara oss undan botten 2.
HV71 köpte ett halvt nytt lag till slutspelet och i ärlighetens namn så var de i våra matcher mot dem på intet sätt överlägsna oss. Däremot så hade de en bredd som inte vi hade vilket märktes när Big Sam blev skadad.
Men nu ska vi kanske inte jinxa alldeles för mycket, vi ska spela klart den här säsongen först och komma in i finrummet igen.