1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507654 inlägg · 4189 ämnen

Inlägg: 3038141

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: en hel del är hyra av arenan för olika event och konferenser. Timrå kommun skäms väl för sin lada så jag fattar att man inte hyr den.

För övrigt så har Öviks kommun genom all skatt som spelarna betalar, all reklam, alla matcher med besökande utifrån och alla hemvändares investeringar fått in betydligt mer än hyra av hall, av isyta och bidragen kostat.
Det gjordes faktiskt en undersökning av någon som visade att det är en ren vinst för kommunen.

Svarskommentarer

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Jag pratar om fördelningen.
Antar att den undersökningen gjordes av kommunen själva, och då kan man ju styra det vart man vill.

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB