Inlägg: 3038414
Svarskommentarer
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Karlberg hade ju intresse från toppklubbar i Finland och övriga HA, så att kalla det för en nödlösning känns ju hårt. Nu har du bara hakat upp dig på att allt är skit och utgår från det oavsett vad som värvas framöver.
Jag tycker på förhand att Karlberg känns som en rejäl uppgradering av Linus Andersson.
Jag tycker på förhand att Karlberg känns som en rejäl uppgradering av Linus Andersson.
+ 3
Sv: Silly Season
Bad_Brett: EJK, OP och Måns är föredettingar som är rena brunkare med kommande ströpoäng.
Vi kommer slå ett historiskt rekord i sämsta poängskörd i allsvenskan i klubbens historia.
Men , det ska bli spännande att se om jag har tokfel vilket jag hoppas .
Tippar att med ny styrelse så får Berglund kicken först eller lägger skridskorna på hyllan. Innan jul.
Årets flipp blir Rosen
Årets flopp blir Werner .
Vi blir sexa.
Vi kommer slå ett historiskt rekord i sämsta poängskörd i allsvenskan i klubbens historia.
Men , det ska bli spännande att se om jag har tokfel vilket jag hoppas .
Tippar att med ny styrelse så får Berglund kicken först eller lägger skridskorna på hyllan. Innan jul.
Årets flipp blir Rosen
Årets flopp blir Werner .
Vi blir sexa.
Så felet var alltså att vi hade för BRA spelare...? Det blir bara bättre och bättre!
Värvningarna av Carlsson, EJK och Karlberg känns alla som resultat av att Hinken har gått bet på spelare han hellre ville ha. Annars hade dessa givetvis presenterats direkt när säsongen slutade - inte i juni.
Och precis som ifjol, och föregående år, finns det ingen uppenbar tanke med var spelare som ovan nämnda faktiskt ska spela.
"Karlberg öste in mål i SHL förrförra säsongen!", säger någon. Jo, men det gjorde Magnus Häggström också... när han spelade med Peter Forsberg. Klart poängen kommer trilla in om pappa konsekvent matchar dig med Max Véronneau. Väljer man att se glaset halvtomt, kan man även dra slutsatsen att Véronneaus produktion hämmades av att behöva spela med Karlberg och Zackrisson.
Helt otroligt hur vissa har lyckats att dessa värvningar är en del av någon diffus plan om att "bli ett mer hårt jobbande lag". Den gemensamma nämnaren är att samtliga vill hit på grund av familjesituationen i kombination att samtliga har kraftigt nedåtgående trender och därför inte har så många intressanta alternativ. Tiden får utvisa om det är så man bygger ett topplag...