Inlägg: 3038459
Svarskommentarer
Sv: Silly Season
Gavelo: det går väl hursomhelst inte att blunda för att vi har ett riktigt jävla snålbygge med i princip bara brunkare. Inte en enda signal till att vi satsar på att tillhöra toppskiktet för det kommer inte detta lag att göra. Karlin kommer avsluta med ett blekt Kalmar på högre slutsiffra.
Nästa år är det ett annat lag som köper ihop shlplatsen. Troligtvis det degraderade laget. Ett hopplöst ekorrhjul för modo som alltid kommer ligga kvar här i mitten framöver.
Men hinken fick ju ge berglund , jeppe och nya polaren måns fina löner som ingen annan klubb skulle matcha.
Det enda som är förvånande är väl att Anton gradin aldrig erbjöds en roll i första linan för en halv mille i månaden.
Nästa år är det ett annat lag som köper ihop shlplatsen. Troligtvis det degraderade laget. Ett hopplöst ekorrhjul för modo som alltid kommer ligga kvar här i mitten framöver.
Men hinken fick ju ge berglund , jeppe och nya polaren måns fina löner som ingen annan klubb skulle matcha.
Det enda som är förvånande är väl att Anton gradin aldrig erbjöds en roll i första linan för en halv mille i månaden.
+ 1
Sv: Silly Season
Gavelo: Tyvärr är det bara 1 center samt en vinge som ska in.
Jag är livrädd för att det offensiva ansvaret kommer falla helt på Herman och Milan.
Det vore inte första gången det händer att MoDos tilltänkta spets floppar och ansvaret istället landar på lagets juniorer.
Jag är rejält orolig över lagbygget..
Ett lag med 22-23 miljoner i budget ska inte ha EJK i en andrakedja eller Karlberg(som alltså inte platsar i Leksand!) i en tilltänkt toppkedja.
De 2 kommande värvningarna blir ENORMT viktiga. Det kommer krävas spelare av Dickie/Woods kaliber för att rädda upp det.
Och det kommer tyvärr aldrig Hinken fixa.
Jag är livrädd för att det offensiva ansvaret kommer falla helt på Herman och Milan.
Det vore inte första gången det händer att MoDos tilltänkta spets floppar och ansvaret istället landar på lagets juniorer.
Jag är rejält orolig över lagbygget..
Ett lag med 22-23 miljoner i budget ska inte ha EJK i en andrakedja eller Karlberg(som alltså inte platsar i Leksand!) i en tilltänkt toppkedja.
De 2 kommande värvningarna blir ENORMT viktiga. Det kommer krävas spelare av Dickie/Woods kaliber för att rädda upp det.
Och det kommer tyvärr aldrig Hinken fixa.
+ 1
Bör vara 2 centrar som ska in, alternativt 1 center och sedan försöker man förstärka med ytterligare en center vid jul.
Jag tänker såhär
Larsson X Hermansson
Karlberg X Carlsson
Olsson Caderoth Mattsson
Ejk Bjerzelius OP