Silly season
« Föregående · 1751566 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season
Sawchuk: Nu är det ju ingen glädje och nytta i att sitta å klaga och älta gammalt skit.
Men det är svårt att låta bli med tanke på hur matchbilden såg ut.
Jag tycker man kan fundera på det faktum att Frögren sagt att han skulle lägga av efter säsongen som var, och att media gjorde som grej och heder av det hela, kanske gynnat honom i hans spel?
Hittade en biljett till matchen 1 april i jackan för någon dag sedan. Det var också ett sätt att förstöra början på dagen.
Men det är svårt att låta bli med tanke på hur matchbilden såg ut.
Jag tycker man kan fundera på det faktum att Frögren sagt att han skulle lägga av efter säsongen som var, och att media gjorde som grej och heder av det hela, kanske gynnat honom i hans spel?
Hittade en biljett till matchen 1 april i jackan för någon dag sedan. Det var också ett sätt att förstöra början på dagen.
+ 1
Sv: Silly season
Mydar: När jag läser eran diskussion om "klubbhjärta", så av någon konstig anledning tänker jag på JFK och hans diskussion om "talang" eller "spelsinne".
Håller med sawchuck att ordet klubbhjärta har väl blivit lite urvattnat. Det var väl ett ord som gick att använda när spelarna hade ett vanligt 7-16 jobb och på fritiden spelade hockey för bylaget.
Numera är det många andra faktorer som styr.
Pengar, tränare, roll bla bla. Så ordet klubbhjärta låter fint men "money talks".
Håller med sawchuck att ordet klubbhjärta har väl blivit lite urvattnat. Det var väl ett ord som gick att använda när spelarna hade ett vanligt 7-16 jobb och på fritiden spelade hockey för bylaget.
Numera är det många andra faktorer som styr.
Pengar, tränare, roll bla bla. Så ordet klubbhjärta låter fint men "money talks".
Sv: Silly season
leo: sen finns det spelare som vill hit, säger Svarte Petter. Typ Conny Strömberg då , eller?
Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Det finns faktiskt ett par intressanta spelare därute som kan tänka sig att spela i Modo, vad jag vet så har Modo kontakt med minst en av dem.
Det finns faktiskt ett par intressanta spelare därute som kan tänka sig att spela i Modo, vad jag vet så har Modo kontakt med minst en av dem.
Sv: Silly season
Sawchuk: Vilka egna produkter tänker du på?
Jag skrev "egna" om du förstår.
Frögren var väl från Ludvika, men sa i intervju han ville avsluta i Leksand, bara kika på wikipedia om du vill ta reda var de kommer ifrån
sv.wikipedia.org/wiki/Leksands_IF
att jämföra med Modo då om du nu är nyfiken
sv.wikipedia.org/wiki/Modo_Hockey
Jag skrev "egna" om du förstår.
Frögren var väl från Ludvika, men sa i intervju han ville avsluta i Leksand, bara kika på wikipedia om du vill ta reda var de kommer ifrån
sv.wikipedia.org/wiki/Leksands_IF
att jämföra med Modo då om du nu är nyfiken
sv.wikipedia.org/wiki/Modo_Hockey
Sv: Silly season
Sven Tuta: Ja tyvär är det väl så.
Sevärt klipp om ni inte redan sett det!
www.bing.com/videos/search?q=bryn%c3%a4s+stopptid&view=detail&mid=8EBCC5F509A58D6D32858EBCC5F509A58D6D3285&FORM=VIRE
Sevärt klipp om ni inte redan sett det!
www.bing.com/videos/search?q=bryn%c3%a4s+stopptid&view=detail&mid=8EBCC5F509A58D6D32858EBCC5F509A58D6D3285&FORM=VIRE
Sv: Silly season
Mydar:
Blev nåt knas i länken, ursäkta
www.bing.com/videos/search?q=bryn%c3%a4s+stopptid&view=detail&mid=8EBCC5F509A58D6D32858EBCC5F509A58D6D3285&FORM=VIRE
Blev nåt knas i länken, ursäkta
www.bing.com/videos/search?q=bryn%c3%a4s+stopptid&view=detail&mid=8EBCC5F509A58D6D32858EBCC5F509A58D6D3285&FORM=VIRE
Sv: Silly season
Monno: Hedman är definitivt inte fjäderlätt, men alldeles för ensam om man bara söker spelande backar och inga defensiva pjäser. Nu när man inte heller verka få behålla Torp blir han definitivt för ensam, och även om Torp skulle stanna skulle man behöva någon rejäl försvarsgeneral också, det såg man redan förra året. Och året innan, och året innan det osv...
Sv: Silly season
bisterfinnen: Nu besitter ju Ritola en hel del spetskvaliteter och har alltid gjort, hans negativa sidor har ju varit att han är för bekväm(lex Klasen)! Men den nackdelen syns ju naturligtvis inte på samma sätt i ett framgångsrikt lag! Generellt kan man väl säga att en spelares brister syns mindre om man är omgiven av ett starkt kollektiv, framförallt bekväma spelare, dom blir ganska genomskådade i ett sämre lag! Jag kommer dock inte att sakna Djuse, han var en katastrof defensivt. Visst, naturligtvis kommer hans negativa brister inte synas lika mycket i ett framgångsrikt lag som SAIK, men jag är tveksam om han kommer att tillföra dem något. Skridsoåkningen möjligtvis, det ser jag som hans enda kvalitet
Sv: Silly season
Confusius:
Ang den eventuella VM lirarn.... så kolla jag runt lite. De länder som borde vara aktuella är främst Norge/Danmark, kanske någon annan nationalitet är aktuell. Men hitta några spelare som kan var aktuella. Minns att det var någon snack om att AJ kollat den norska finalen, några i det norska laget stämmer isf in.
Ang den eventuella VM lirarn.... så kolla jag runt lite. De länder som borde vara aktuella är främst Norge/Danmark, kanske någon annan nationalitet är aktuell. Men hitta några spelare som kan var aktuella. Minns att det var någon snack om att AJ kollat den norska finalen, några i det norska laget stämmer isf in.
Länkar:
Eliteprospects.com - Johannes JohannesenEliteprospects.com - Henrik ØdegaardEliteprospects.com - Dennis SveumEliteprospects.com - Mathias Bau HansenEliteprospects.com - Nicolas Ritz
Eliteprospects.com - Johannes JohannesenEliteprospects.com - Henrik ØdegaardEliteprospects.com - Dennis SveumEliteprospects.com - Mathias Bau HansenEliteprospects.com - Nicolas Ritz
Sv: Silly season
Petey21: Det har ju varit Svartens paroll som GM, fjäderlätta backar med en obefintlig defensiv, fan ta om vi fått in en 4-5 defensivt starka pjäser som typ Rahimi, Alexander Hellström t.ex.
Det som däremot oroar mig mer är uttalandet om "2 backar", ska vi gå in i säsongen med bara 6 backar?
Det som däremot oroar mig mer är uttalandet om "2 backar", ska vi gå in i säsongen med bara 6 backar?
Sv: Silly season
Costanza: Håller med,. Litar tyvärr inte en sekund på Svartens omdöme när det gäller backar. Man får väl hoppas på att AJ, Ödda, och Susse har mer att säga till om än vad som ges sken av
+ 1
Sv: Silly season
Sawchuk: Och att det så totalt spelförande laget drog på sig dubbelt så mycket utvisningar! Fan nu blir jag förbannad när jag börjar tänka på det AAAAARRRGGGHH!
Sv: Silly season
Sven Tuta: Ja så länge Svarten hålls så långt borta från backuppsättningen som möjligt är jag nöjd ;) Dock verkar ju hans senaste uttalanden peka på motsatsen
+ 1
Sv: Silly season
Sawchuk: : "Att Frögren kom undan med sitt spel under kvalet borde i sig vara föremål för någon sorts Korruptions/mut utredning."
Det du skriver har retat mig sen slutsignalen 1 April. Kommer aldrig komma över att Welch åker ut gång på gång men Frögren kom undan i vartenda jävla byte,
Det du skriver har retat mig sen slutsignalen 1 April. Kommer aldrig komma över att Welch åker ut gång på gång men Frögren kom undan i vartenda jävla byte,
+ 2
Sv: Silly season
Petey21: Fast det största problemet har ju inte vare vikten utan de faktum att dom vare för dåliga.
Nu är Victor Hedman iofs gigantisk. Men han bevisar med sitt spel att man inte behöver buffla för att vara en bra back defensivt. Sen är han väl kanske lite skickligare än snittet men...
Tycker fortfarande sen flera år tillbaka att vi ska värva tillbaka Pöck. Gud vad jag saknar honom...
Ett till tillägg angående vad vi gjort fel. Vi har haft en för svag centeruppställning. I inför ifjol såg det ju bra ut men då gick hälsenan på en och två andra fick sparken. Vips stod vi med 1st center kvar...
Nu är Victor Hedman iofs gigantisk. Men han bevisar med sitt spel att man inte behöver buffla för att vara en bra back defensivt. Sen är han väl kanske lite skickligare än snittet men...
Tycker fortfarande sen flera år tillbaka att vi ska värva tillbaka Pöck. Gud vad jag saknar honom...
Ett till tillägg angående vad vi gjort fel. Vi har haft en för svag centeruppställning. I inför ifjol såg det ju bra ut men då gick hälsenan på en och två andra fick sparken. Vips stod vi med 1st center kvar...
+ 1
Sv: Silly season
Monno: Pöck var helt fantastisk, men han ville väl inte vara kvar? Frölunda var ju också intresserade utav honom efter hans säsong med oss tror jag. Verkligen en fantastisk och komplett back.
+ 2
Sv: Silly season
Supertrött: Jag kan fortfarande inte ta den förlusten. Inte på sättet det skedde.. Medias förbannade gullegris Frögren fick fria händer, och laget som var spelförande straffades med utvisningar.
Var som att alla bestämt sig för att Leksand som gjort en sån resa skulle upp till varje pris.
Fy fan..
Åter till truppen:
Edholm sajnades igår. Bara jag som tycker att det börjar vara väldigt många med halvkass skridskoåkning i truppen?
Edholm, Ritchie, Björklund och Karkvist är inga kanoner nån av dom, och lägg till en ett år äldre och tokslö Skröder så blir man ju inte på bättre humör..
Var som att alla bestämt sig för att Leksand som gjort en sån resa skulle upp till varje pris.
Fy fan..
Åter till truppen:
Edholm sajnades igår. Bara jag som tycker att det börjar vara väldigt många med halvkass skridskoåkning i truppen?
Edholm, Ritchie, Björklund och Karkvist är inga kanoner nån av dom, och lägg till en ett år äldre och tokslö Skröder så blir man ju inte på bättre humör..
Sv: Silly season
Nucky:
Filppula var ingen raket heller men klarade ju sig hyfsat. Tror säkert att Byron kommer producera på en lägre nivå.
Filppula var ingen raket heller men klarade ju sig hyfsat. Tror säkert att Byron kommer producera på en lägre nivå.
Sv: Silly season
leo: Jo han ville väl hem helt enkelt. :-)
Men ja han var underbar. Framförallt var han elak å spelade sådär lagom härligt fult. Kombinerat med storlek och offensivlusta.
Men ja han var underbar. Framförallt var han elak å spelade sådär lagom härligt fult. Kombinerat med storlek och offensivlusta.
Sv: Silly season
Monno: kommer ihåg hans kommentar till en Färjestadspelare under slutspelet
"I get twice your icetime, and you still can't keep up"
"I get twice your icetime, and you still can't keep up"
+ 2
Sv: Silly season
Rytter: Ritchie är inte jag heller direkt orolig över, syftade mer till risken av många temposvaga spelare
+ 1
Sv: Silly season
Confusius: Du är jävligt lik den där Jonte som spelade i Timrå och hade 400,000 i månaden. Snygg scarf, gillar inte hipster-frisyren dock...
+ 4
Sv: Silly season
Costanza: Jag ÄR ju Jonte, och snälla häckla mig inte för frisyren, har sparat länge
+ 1
Sv: Silly season
Nu när VM är över så kanske det börjar röra på sig på värvningsfronten, kanske någon dansk eller norsk?
Sv: Silly season
hanzon:
Såg att denna spelare ryktades till sverige:
Michael Schumacher - www.eliteprospects.com/player.php?player=22270
Skulle det kunna vara något, står att han är född i övik, har han släkt kvar kanske det lockar honom.
Har ingen kolla alls på spelaren så vet inte ifall detta skulle vara en bra värvning eller vilken klass han håller. Någon som har bättre koll? Gick bara på att han ryktades återvända till sverige.
Såg att denna spelare ryktades till sverige:
Michael Schumacher - www.eliteprospects.com/player.php?player=22270
Skulle det kunna vara något, står att han är född i övik, har han släkt kvar kanske det lockar honom.
Har ingen kolla alls på spelaren så vet inte ifall detta skulle vara en bra värvning eller vilken klass han håller. Någon som har bättre koll? Gick bara på att han ryktades återvända till sverige.
Sv: Silly season
Rytter: Hyfsad statistik. Stor, säkert en bra kille framför näsan på målvakten. Måste bara vara en snabb kille med tanke på namnet
Sv: Silly season
Sven Tuta: Det mest amnärkningsvärda är väl att han spelat i en klubb som heter "Denver Cutthroats".
Hur fick dom igenom det namnet egentligen?
Är ju tydligen någon Lax, men låter ju rätt brutalt.
Hur fick dom igenom det namnet egentligen?
Är ju tydligen någon Lax, men låter ju rätt brutalt.
Sv: Silly season
Monno: kanske har kopplingar till IS?
Loggan är två korsade kroksablar.
Uselt? Jag vet men kunde inte låta bli 😎
Loggan är två korsade kroksablar.
Uselt? Jag vet men kunde inte låta bli 😎
Sv: Silly season
Rytter: Att han kommer från Ö-vik låter inte helt fel, då passar det in på grannens grabb
Sv: Silly season
Costanza: Haha fast Gunderson har ju spelat på stor rink förr och är ett säkrare kort än vad TJ var när det begav sig.
Vad kan ge TJ feber i er bok? Conny Strömberg?
Vad kan ge TJ feber i er bok? Conny Strömberg?
+ 2
Sv: Silly season
{7225}: Enström-Cumiskey duger just nu, eller att nån sett Skröder på en cykel i uppförsbacke i motvind.
+ 5
Sv: Silly season
{7225}: Skapligt om Modo får han? Ligger på hårt för få han står det.
bloggar.expressen.se/nordstrom/2016/05/norsk-vm-back-nara-frolunda/
bloggar.expressen.se/nordstrom/2016/05/norsk-vm-back-nara-frolunda/
+ 1
« Föregående · 1751566 · Nästa »
Frögren hade aldrig spelat i Leksand innan säsongen 2014-15
Brock Montpetit som avgjorde gjorde sin första säsong i klubben.
Unge Tom Hedberg som överpresterade kommer från Övik
Ytterell kommer från Jönköping
Kanske är det Janos Hari du tänker på, är inte han från Ungern?
Haukeland?