Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 422512 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SSK - Mora
mok:

Hehe, såg också det felet efter att jag skickat iväg meddelandet. Känner mig dock fortfarande som morabo efter 1 månad utanför kommunen.

wille:

Verkar inte bättre än att vi båda hade fel. ;(

Behövs väl inte sägas så mycket om kvällens match. Tycker inte SSK var så överlägsna som resultatet visar, men men det kommer fler matcher.

henrikj: Måste bara rätta ditt tips lite pänkie...det bli 1-2 efter sudden...men du är inte helt ute och cyklar...;)

henrikj: Kommer från Linköping o kallar sej Morabo :)

Forzlund:

Jag kommer också vara på plats. Lite morabor lär det bli iaf.

Mitt tips: 1-3

Resa till Globen och DIF-MIK 28/9
Vi har platser kvar på bussen till Stockholm och Djurgården-Mora IK tisdagen 28/9.

Ring Dan på 076-236 73 15 för anmälan.

Vi slopar systemet med förskottsbetalning, betalning sker nu på bussen. Mer info på länken.

SSK - Mora
En timme kvar tills man ska åka ner med bilen nu då, är det fler som ska dit? Föutom stockholmarna.

Tips: 2-3

Sv: Kvällens domare
NallePhu:

Hmm! ja det låter ju bra.. *inte*
Blir väl intressant att se reaktionerna ikväll och förmodligen imorgon också i gästboken.

Stigsson: Peter Eriksson är väl en av de sämre dommarna i ES, Han blev bortplockad efter jul förra säsongen så han kan ta hipp som happ!!!

Stigsson:

Namnet säger heller inte mej speciellt mkt, tror han dömt i en säsong på "hög"nivå bara. Tror han är från Sthlms trakten också.

That´s it!

Kvällens match döms av Peter Eriksson. Nån som vet något om honom? Namnet säger mig ingenting.

Sv: Premiären
Portello: Helt OK, en av de bättre i vårat försvar. Skönt att se att han till och från även ger sig på offensiva utflykter. Jag hade fått för mig innan att han var utpräglat defensiv.

Hur skötte sig Skrbek i debuten?

Bil till Södertälje
Eftersom att resan med Drakarna är inställd imorgon så vore det intressant att höra om det är någon som kommer att åka ner i en bil som man kan få följa med i?

Svara på gästboken eller ring mig på 076 - 863 18 96

[bild]www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=mora_ik_custom.jpg&user_id=3[/bild]
Köbildning till Morafabriken. Intresset på topp.

Sv: Underbetyg på klacken
Forzlund:

Allt TIFO material kom igår från Italien, en dag försent. Tyvärr!

Att allt tidigare material nu mer är "spårlöst" försvunnet beror nog till stor del till en viss påskafton, då precis allt försvann. Det ligger säkert bra många hundra flaggor runt om i stugorna kring Mora området.

Underbetyg på klacken
Ville bara påpeka som den gnällkäring jag är att det tog 80 dagar att bygga en ny es-arena. Men man har inte hunnit med i supporterklubben att ordna ett tifo till första matchen, eller ens en flagga, eller några två-pins!

Pinsamt! Det fanns t ex bara en trummpinne.

Hur gick vi från den bäst utrustade klacken i allsvenskan, till ingenting?

För övrigt såg jag bara en från Drakarnas styrelse på ståplats i första es matchen, godkänt till Ljungberg, underkänt dåligt av er andra.

Sv: Lycka till i Elitserien
Bafucin:

Leinonen kommer nog att stå ala matcher efter storspelet. Höglund måste få ont i armarna av att öppna båsdörren en hel säsong =)

Metal Guru: Enda sätter att få bort plågan Kåberg är väl att köpa honom så att han jävlas med någon annan istället.

Grattis till poängen mot Färjestad, lycka till i fortsättningen och sätt dom sk experterna på plats.

Metal Guru: Jo visst spelade Kåmark fotboll, men Kåberg spelar hockey och det fick ni ju veta ikväll. Bra jobbat ändå Mora. Inte dåligt att ta poäng mot FBK i premiären. Eran nye målvakt verkar ju vara en bra värvning.
Keep up the good work!

Metal Guru:
Spelade inte han fotboll, förresten. Kåmark.

Bafucin - jag repeterar:
men vad ska vi göra för att bli av med den däringa Kåmark - han är efter oss som värsta plåstret... ;0(

1-1 KÅBERG, Emil

Premiären
1-0 Martin Jansson. Gratulerar.

Metal Guru: Jojo, så lätt slipper ni inte undan. Fast han spelar visst inte ikväll, i alla fall inte från start.

biljetter?!
nån som har en över att sälha?!...

God jaktlycka i kväll!

Tror att nästan hela hockeysverige håller på er i kväll!

Undrar om Simons är stolt som en fura i kväll, hela eran styrelse är iaf väldigt trevliga men dyrbara. Tror jag bjöd nästan alla på Wiskey i hotellbaren i S-vall ;-)

Vill bara stämma in i lovorden. Detta ÄR en mycket speciell dag för alla i Mora med omnejd som gillar hockey, det står helt klart!
När Timrå (som exempel) stod inför premiären av elitseren i september 2000, var det efter att ha varit förvisade till hockeyns "bakgård" under 18 plågsamt långa år. Den längtan jag kände och de förväntningar som låg i luften är faktiskt svåra att med ord beskriva.
Vi mötte Djurgården på hemmais i premiärmatchen och stämningen i den gamla ishallen som då fortfarande gällde, var lugnt sagt magisk. Att sedan få vinna matchen, ja det gjorde ju inte saken direkt sämre..
Så det blir garanterat en kväll fylld med glädje och starka känslor i FM Mattson Arena!

Lycka till!!

Ja du Bafucin, tack,
men vad ska vi göra för att bli av med den däringa Kåmark - han är efter oss som värsta plåstret... ;0)

Lycka till elitserien (jobbar åt ett mora företag)

Lycka till i Elitserien
Så var det dax för elitseriepremiär. Härligt, eller hur?
Jag vill önska er ett stort lycka till. Denna säsong får ni ju inte möta Bofors men vi skickar ett annat värmländskt lag ikväll som nog oxå kan bli nåt att bita i:-)

Sv: M Nylander
250kg kärlek:

Jag är positivt inställd till M. Nylander.
Om det inte vore nåt på gång där så har jag svårt att förstå varför han fortfarande är kvar i mora????????

Stigsson: Ja, eftersom mina källor sa något helt annat innan diskussionerna om skattmasen blev verklighet.
Ni får helt enkelt vänta och se...

250kg kärlek: ....eller också väntar man bara till november-fönstret för att undvika att få Bosse Ringholm efter sig.

wille: Känns lite som om Nylander kan avskrivas. Låter inte sådär jättepositivt i alla fall.

Sv: Slutsålt
Marc: Så klart att det kan bli returer. Menade inte att skrämma iväg någon, sorry tänkte inte på det. Blev bara så upphetsad över situationen.

Sv: Slutsålt
Stigsson:
Det där har hänt förrut! Kansliet säger att det är/blir slutsålt och sedan finns i alla fall platser kvar! Är det inte bättre att folk chansar och går dit om det skulle bli returer?

www.MIK.se

Slutsålt
Kvällens match är numera helt slutsåld.

Ni som räknar med att kunna gå ner till arenan och "i alla fall få en ståplatsbiljett" kan känna er blåsta på festen.

Stigsson: Fattas la bara att vi imorgon får Ulrik BLindh eller Fru Winnerborg

Kvällens domare
Tomas Andersson kommer att döma vår match ikväll.

Rådbjer får LHF-TIK och Lärking får HV-MIF.

Sv: Drakarna
oddset: extra kostand eller inte beror på hur man ser det:
1. Ordinarie ståplats 3000, tröjan på köpet, gratis.
2. Ungdom 1000, tröja på köpet eller 800 utan tröja. Du får alltså tröjan till mindre än halva priset om du väljer 1000 kronorsalternativet.

Andra förmåner som medlemmar i Drakarna åtnjuter, se länk

JanT: Nån som vet något mer om Nylander?! stog i aftonbladet igår att han kunde bli klar idag. Någon som hört nån fågel viska?!

Sv: Forzlund kommer till stan
J0cke: A, tänkte faktist fall det var skoj först, men sen trodde jag fan på det :D. Aja, det skulle vart jävligt ballt iaf...

rbn: VIKTIGT! Var en stor ironi från mig. Men hade gärna sett att det blivit verklighet att så många hade truppat ner till smidjegrav!

J0cke: Är det så så syns vi väl i Tingsparken junior, sedan ska jag lära dig vad en riktig skotsk riot är för någe ;-)

Sv: Andreas Lilja
Stigsson: Hoo Yah.

Lilja är en klasspelare, äntligen börjar vi värva spelare som inte tillhör bottenskiktet av elitserioen, kan bli bra det här...

J0cke: Vadå? Har jag inte hört någonting om, att många ska samlas vid tingshuset? Vart finns all information om det?

J0cke: Helt seriöst så kan ni rå på FBK, dom har inte rosat marknaden och just på backsidan ser det tunt ut och Hento med dom Kyckling gula benskydden otät mellan benen. Skjut lågt och och hårt!

Forzlund: Ståplats hänvisas till baksidan för ingång o riots ;) Som förfest föreslår jag parken vid Tingshuset o för vidare march med 2000 man ner mot Smidjegrav när klockan slår 18:00. Marschen ska innehålla allt, sång, flaggor, rök o inte minst fylla. Sen i hallen så psykar vi ut äääfbäääkååå totalt, de ska behöva besöka närmsta klinik för hjälp.

Stigsson: Hur har ni råd? Har ni snott åt er alla Leksands sponsorer? Kul att Mora får ett slagkraftigt lag!

« · 422512 · »