Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Bajens målvaktsbyten

« · 369423 Till forumet


Sv: Bajens målvaktsbyten
mw:
Har elitserien överhuvudtaget sett en sämre förstamålvakt ? Det var ju inte ens div 1- klass på Sundström när han hade Leksandströjan på sig.
Kommentera

Sv: Bajens målvaktsbyten
Stigsson: Olows härliga tid i Leksand minns vi alla, fråga Mattias_74. Personligen tycker jag att 10,43 är rätt bra för att vara Herr Sundström.

Sämre förstamålvakt har väl Leksand aldrig haft. Minns åren då Leksand ramlade ner i Allsvenskan 2 år på raken och LIF dominerade många matcher fullständigt. Problemet var bara att motståndarna åkte innanför blå och sköt ett skott så var det mål. Särskilt minns jag en match på hösten 1991 mot DIF som slutade 5-5 trots att LIF vann skotten totalt överlägset samt att Djurgården knappt fick ihop till 2 femmor. "Challe" Berglund och grabbarna roade sig med att skjuta skott från halva plan. Ett skott avlossades från mittlinjen som var i ribbhöjd. Plockpotatis! Olow missade ett sus gick genom publiken. Tur för leksingarna gick pucken precis ovanför ribban.
Kommentera

Sv: Bajens målvaktsbyten
Stigsson:

kommer du inte ihåg när leksand var på besök med Wayne Flemming i spetsen...haha.

när Johan Hedberg bytes ut efter en bedrövlig inledning. Säkert 3-4 puckar på 15 minuter el ngt sånt. Så Flemming slängde in Per-Ragnar Bergkvist. *haha* och det blev ju långvarigt... hur länge stod han i målet? 30-40 sekunder kanske innan han släppte in en lobb från mittzonen från Håkan Falkenhäll. Och det var färdigspelat för honom. In med hedberg igen.

Tror att det e bara leksand som kan göra en sådan grej =)).

Kul var det iaf
Kommentera

Bajens målvaktsbyten
Kikade just in på swehockeys statistik och kan konstatera att Olow Sundström för närvarande ståtar med föga smickrande 10,43 insläppta per match efter sina 23 minuter ikväll mot MIK.

Det är inte ofta man får se en målvakt bytas in för att sedan tas bort från isen igen. Har nog bara hänt att jag sett nåt sådant vid skador tidigare.
Kommentera

« · 369423