mm, man kan se på saken med olika ögon. men min lillebror har en högre lön från sitt jobb än vad jag har från mitt. även en höhre rang på sitt jobb än vad jag har på mitt. + att han vann en slalom tävling där jag bara blev fyra. han fick guld inte jag. gör det honom till min storebror?
där håller jag med dej, men ola har en poäng i det han säger. inställningen hos moraspelarna har inte varit den bästa under alla, utom första träningsmatchen sedan mora gick upp.
det är något som följer med bara, ett öknamn på lexingar som nån smart morait har kommit på. ;)
och mora är ju storebror på riktigt, vi är etablerade i es, det är inte ni. och efter som mora är en äldre ishockeyklubb måste vi naturligt vis vara storebror. ex. min lillebror kan aldrig bli min storebror för jag föddes först. samma sak med ishockey klubbar mora var först, "alltså storebror".
Inställningen avgör i kväll. Leksand kommer att vara heltaggade, vilket jag tvivlar på att Mora kommer att vara. Att jämföra med när Mora mötte Noretpojkarna för några år sedan, då NP vann.
mattias - 74: Snikna Leksingar ? Jag var på väg från Rättvik i ett ärende hemmåt och svängde förbi Handsfabriken en bit in i tredje period och tänkte kika in, men icke sa nicke ;-)
Var det inte leksingarna som hånade oss för att vi hade så många importer? De måste väl ha minst lika många. Dessutom från hockeyländer som Frankrike och Danmark, ja alla medel är tillåtna för att nå .......................allsvenskan nästa år igen!
finns fler som gör sådana saker. kommer snart en målvakt tiller (ed belfour) som är känd för att använda klubban som en lie.
skapligt moget