Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Fiaskot 2007/2008

1029551 · » Till forumet


Sv: Fiaskot 2007/2008
Metal Guru:
I have a dream: att de degraderade lagen ersätts med lag som är för utökning t.ex MIK
I have a dream: att du inte skall hitta små petitessfel :-))
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
morahockey:
Ta det med Forever MIK... ;o)
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Metal Guru: Va det är ju vansinne att ha 10 lag i Elitserien. Jag hade istället sett en utökning till 14 lag. Eftersom det var så jämnt i Kvalserien plus att det hade gett Mora större chans att ta sig tillbaka.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Forever MIK:
Du vill alltså indirekt ha en ES på tio lag..? ;0)
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
I have a dream: att fbk skall få uppleva en ks och degradering
I have a dream: att vf skall få uppleva en ks och degradering
I have a dream: att skansen skall få uppleva en ks och degradering
I have a dream: att alla lag som förespråkar stängd liga, minskning av liga, motarbetar en utökning av ligan skall få uppleva en ks och degradering (nu önskade jag nog att de ovannämnda åkte en gång till)
I HAVE A DREAM: att vi inom kort åter får spela ES
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Tången:

Fan också :-)
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
mattias - 74: Fantastiskt! Där är vi helt överens!
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
GävleLasse:

Jag tycker det är dags att utöka serien så snart som möjligt. Årets upplaga av allsvenskan och kvalserien visar ju att det finns utrymme för 14 lag. Kanske tom 16 inom en snar framtid.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
mattias - 74: Det känns som att man kommer utöka ES till säsongen 09/10 så det borde borga för att både Leksand och Mora har goda chanser att ta sig upp. Det ska bli intressant att se hur framtiden ser ut för svensk ishockey. En sak är i alla fall säker. Som det ser ut idag kan det inte göra.

Visst kommer det att bli stor skilnad mellan topp- och bottenlagen i en utökad serie men samtidigt så får vi en intressantare tabell med tuffa tabellstrider i båda ändar av tabellen.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Tången:

Alla fem som har kontrakt kan väl bryta enligt Janne.

"I dagsläget har Mora bara fem spelare under kontrakt. Kontrakt som kan brytas nu när det blir allsvenskt spel."
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
horcoff: Lär väl vara lika med Buddas och Pittens också.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
mattias - 74: Enligt Aftonblaskan har vi 5 och Bastiansen kan då bryta kontraktet.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Metal Guru:

Instämmer helt och fullt med dig. Rögle visar som du säger att det går att lyckas i ishockey utan massa dyra importer och specialsponsrade " Stjärnor "

Bara stt Gratulera rögle och at alla experter återigen fick fel och framförallt så fick Percy Nilsson sig en rejäl pungspark.

Nästa år blir den intressantaste allsvenskan nånsin.

Ser ju ut som om Simons har häcken full till nästa år att hitta spelare till Mora IK.. Ni har 5 kontrakterade spelare tror jag eller ??
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Metal Guru: Man kan dock undra hur många spelare av dem vi har som blir kvar till nästa säsong. Vilka produkter kan vi hämta hem som det är lite klass på? Jobbigt!

Sköt att man nu vet hur det är. Ovissheten är värst. Dock är det fan inte klokt att man kan hamna i detta helvete då vi haft spelare som Brendl, Kerman, Smerek som mycket väl hade kunnat få stanna i klubben om inte chefen vore så förbannat snål.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
horcoff:
"Inte ens penningstarka Malmö och Leksand klarar att kvala in i ES och för Mora lär det vara en ekonomisk omöjlighet i framtiden för det ekonomiska läget lär inte bli bättre."

Om du hängde med i går kväll kanske du lade märke till att Rögle bevisade just det att det går att avancera utan att vara penningstinn. Det är inte liksom pengarna som är den avgörande pusselbiten. Ännu.

Jag var på matchen igår.
Kan absolut inte klaga på lagets insats, de visade hjärta så det räckte och blev över, och vi föll på vår akilleshäl för året - vi har svårt att göra mål.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Det värsta är ju att det spelar ingen roll hur man gör med organisationen i MIK(Styrelse, Simons mm.) i Allsvenskan, annat hade varit om Mora hade blivit kvar i Elitserien.
Här har man blåst bort chansen till ES spel för väldigt lång framtid om inte för alltid.
Känns som Simons har blåst oss alla.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Spåkärringen gjorde nog vad hon kunde och var väldigt nära, fy fan!
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
SIVASN: Inte ens penningstarka Malmö och Leksand klarar att kvala in i ES och för Mora lär det vara en ekonomisk omöjlighet i framtiden för det ekonomiska läget lär inte bli bättre.
Får man nu ihop ett Allsvenskt lag som överhuvudtaget blir kvar i AS?
Tack Jan Simons och Styrelsen!
Nu vet jag exakt vad "dumsnål" är.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
SIVASN: Inte är det då Kari`s fel att vi åkte ur.
Det var grundat vid första nedsläpp.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
El_loco:

Tack
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Lider med er. Ni hade fan stolpe ut hela säsongen. Vi får hoppas att ni efter en lyckad silly season får stolpen in nästa säsong och kommer tillbaka till elitserien illa kvickt.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
henrikj: Jag håller helt och hållet med. Simons måste låta andra förmågor i föreningen ta ett steg framåt och få större ansvar. Men vet, det finns säkert mängder av duktiga och kunniga personer som kan fylla Simons skor. I trä eller inte.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
MonkeyBoyF: Trots all tomhet och elände som fyller en just nu så lär man ändå bryta ihop några dagar för att sedan komma igen. Solen går antagligen upp i Dalarna även i morgon.
Jag skrev nog mitt under all besvikelse efter Brynäsmatchen att Simons borde packa väskan och tacka för sig. Jag tror inte på det längre efter att besvikelsen lagt sig. Simons bör vara kvar men han lär lämna i från sig mycket av arbetet på andra. Det håller inte att han ska göra allt från att fylla flaskor till att skriva kontrakt som det känns nu. Han blir heller inte yngre och en vacker dag måste han lämna över helt och hållet. Hela organisationen måste stärkas upp och byggas från grunden. Kommer antagligen aldrig ett bättre tillfälle att göra det än nu.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
MonkeyBoyF:

Vem orkar bry sig om Elitserien nu ?? Mora , Malmö , Leksand , Västerås. Tycker man borde få nåt pris för att man spelat opp 3 olika lag i kvalserien på kort tid :-)
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Denna säsong känns så klart som ett fiasko. Även om det var på rätt små marginaler vi åkte ut. Både första och andra gången. För första gången så var vi inte totalt nedtippade. Vet inte hur mycket det spelat in, men jag har känslan av att hela organisationen blev lite för kaxig inför säsongen just på grund av detta.

Mycket gick fel men jag tycker inte att det är så stor idé att ta upp det nu, det finns många andra som kommer göra det. Och det känns som vi redan har diskuterat det.

Jag kan inte riktigt se vad Simons avgång skulle leda till för något positivt just nu. Jag tror att om det är någon som kan sopa ihop spillrorna just nu så är det nog just han.

Däremot tycker jag att hela organisationen måste analysera varför det blev så här. Och ett sätt är kanske att inte fokusera på vad som gjordes fel denna säsong (jag tror de redan vet det) utan att titta på vad som gjordes rätt tidigare, och varför det inte funkade denna säsong.

Nu ser jag fram mot ett kul VM och sen hoppas jag på en rolig säsong 08/09 med heta matcher mot Leksand och Malmö.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Mike Skinner:
Då e vi nog på samma nivå.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Jag är nöjd för ikväll. Tråkigt att folk inte har mer klubbhjärta än vad som visas här ikväll.

Jag älskar nog Mora IK mer än någonsin ikväll. För det behövs.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Jaja, nu har iallafall hockeysverige fått som de vill.
Vi har ju trots allt inte kulturen, publiken och fan och hans moster...


Vad vi moringar behöver nu är att stänga in oss i en madrasserat rum i några veckor, för att sedan komma ut som friskare och starkare människor...


Orkar inte med någon silly season känner jag.
Ses i höst gott folk!
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Mike Skinner:
Mora IK har enormt mycket att jobba med vad gäller bemötandet gentemot supportrar. Trodde på en positiv utveckling sedan man tog klivet upp i ES, men på den fronten har dessvärre ingen utveckling skett.
Marknadsföring är också något man bör bli betydligt bättre på.

I år har man sagt att Leksand inte förtjänar sina fans. När det gäller Mora IK har man så många supportrar som man förtjänar.

Dock tycker jag att man sportsligt gjort det mycket bra, sedan den där aprildagen 2004 och det tycker jag föreningen ska ha en eloge för. Att vi till slut skulle hamna i kvalserien var verkligen ingen skräll.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
SIVASN:
Sant, menade inte att beskylla dig. Men tankegångarna går ju så hos många. Det är klart att någon ska ta ansvar, men till syvende og sist är det ju spelarna som spelar och ingen annan.

Visserligen har ju organisationen varit ganska cirkusartad, ingen långsiktighet att tala om med en spelaromsättning större än något annat lag. Och vi har inte blivit bättre heller, bara legat kvar och slagits runt strecket.

Jag hoppas det satsas friskt nu nästa säsong, med spelare man kan lita på och som vill spela hockey som ett lag.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Mike Skinner:

Jag har aldrig skrivit att man ska sparka Simons bara att NÅN ska ta ansvar detta är ju ett misslyckande!!
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
SIVASN:
Att sparka Simons är en nog så enkel lösning. Varför skulle det bli bättre utan honom? Han har ju hyllats i 30 år, och nu vid den första riktiga motgången ska han ut. Jag är inte mer insatt i organisationen än någon annan, men jag har faktiskt svårt att tro att allt blir bättre av att sparka Simons. Men sparkas han och vi gör bättre ifrån oss är jag den första som erkänner mitt fel.

Och att allt skulle vara slut nu är ju bara crap! Vi såg alldeles nytt ett allsvenskt lag ingen trodde på gå upp i Elitserien, vi såg samma sak när SAIK gick upp och inte minst för fyra år sen när vi gick upp. Omöjligt? Jag vet inte...
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
mattias - 74: Jag är så jävla förbannad på den här jävla såpopran som har varit här i vinter, Heja Leksand måste jag säga
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Mike Skinner:

Lider med er, men det är bara bita ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Mike Skinner:

Jag ÄLSKAR Mora Ik har inget hat men om man misslyckas måste nån ta ansvar,för du räknade väl inte med detta!!
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Sjukt svårt att vara positiv i nuläget. Tack vare Leksand hade vi det i egna händer men sumpade det.

Men varför allt detta hat? Tycker ni inte om Mora mer än så här? Skitsamma var vi spelar. Vi har tydligen mer att lära av Leksand än vad jag trodde.
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
zeb:
Ja jag kan inte tänka klart om ändå Kari kommit tidigare,ligger det nån sanning i att han tränar Rögle nästa år?
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
SIVASN: kan bara säga fy fan vad bra lekssand gjorde det och sen mora som inte kan stå upp mot Rögle värdelöst
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
Så nära men ändå inte. Det spelar egentligen ingen roll. Nu är det slut.
Fy fan vad tomt!
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
...

Hade världens grej att skriva nyss, men när jag väl satte mig blev jag helt tom...

Sorgen är total....
Kommentera

Sv: Fiaskot 2007/2008
TOMHET! TOMHET! TOMHET!

VEM TAR ANSVAR??
jag brukar inte gnälla men efter detta?
VEM TAR ANSVAR??

GONATT!!!! ELITSERIEN!!!!!! GONATT!!!!!!
Kommentera

Fiaskot 2007/2008
Vem ska ta på sig det här fiaskot?
Tycker att Simons & Weslien personligen gå ut och be alla
supportar om ursäkt för denna säsong - och mana till förtsatt stöd i framtiden! I princip borde ju hela styrelsen ta sitt ansvar & avgå, in med nytt blod i föreningen som vågar ta ansvar & kan skapa lite verksamhet! Vill inte se nå mer glasslir och kaffedrickande... Man är inte med för att det är kul utan för att arbeta för framgång!

Mora för alltid...
Kommentera

1029551 · »