Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Kontraktsläget i MIK

« · 1289987 · » Till forumet


Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Perfekt, Rhodin kan ge fart och fläkt.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Simon Löf och Joachim Rohdin, båda 19 år från Brynäs lånas in för spel fram till jul.

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
zeb:

Fram t.o.m. 30/10

MIK 5 matcher på Viasat; 1 på S24 = 6
Leksand 6 på Viasat; 8 på S24 = 14
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: ja det är snart dags nu
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:
Comhem skall tydligen höja priset för Viasat sport paketet (200 kr/mån), men Viasat hockey går att abbonera för sig för ca. 90 kr.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Inget sånt är klart än.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Är det någon som redan nu känner till hur det blir med TV-sändningar av MIKs matcher?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
mattias - 74: Att du inte tror på dom gör att jag är mer orolig än någonsin.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Hakan Olsen:

Jag kan stilla din orolighet med att jag tror inte Leksand kommer bli farliga alls.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
MIK 7-1:

Kommer Thornbergs lista ut i media eller är det rent privat? Leksand har inte ett lag med föredättingar vilket gör att de kanske blir farliga i år?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson: Måste säga att laget ser riktigt intressant ut nu...
Enligt ryktet har Thornberg tippt oss före lillebror, trodde aldrig det skulle hända
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Bra, Marco har energi så det räcker för flera. Bara han ser till att inte hålla till i utvisningsbåset för ofta. Hårt och intensivt spel men inte gå över gränsen, skall förhoppningvis bli Marcos måtto.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Marco Tuokko återvänder.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:

Från det ena till det andra. Är det någon av er som vet vart Barbapappa tagit vägen? Han var väldigt aktiv en period här.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Blizzard:

ok vi får hoppas att spelarna håller sig från spriten och inte ta efter Alisandali, för det går inte bra om Alisandalis livstil får råda.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Alisandali: haha lurar du av folk bilarna ;-) Sluta dra nytta av folk som inte tål spriten ;D
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Alisandali:
Har du köpt så många bilar ikväll att du tappat räkningen? :-)
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:Nej , jag köper bilar där . Köpte min femte eller sjätte där i kväll :0) Sorry för off topic .
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Alisandali:

Kränger du bilar på krogen?

Jo, det börjar se intressant ut.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Ursäkta stavningen , man blir full av att göra bilaffärer på krogen :0)

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Storlekmessigt måste du ju vara nöjd , för stroa och tunga backar har ju Mora saknat enligt dig .
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Intressant back om han håller sig hel.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

horcoff: Då är du säkert bättre insatt än vad jag är så jag litar på att du har rätt.

För övrigt har ytterligare en back skrivit på idag.

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:
" Mora har hjälpt till att hitta ett lag som ger honom en bra chans att utvecklas vidare."
Dyngsnack, han har blivit jäkla dåligt behandlad av klubben i stil och anda som det skulle vara Leksand.
Kunde väl för f-n klubben ha meddelat honom i samma veva som Simons och de andra fick besked.
Så jävla illa kan man inte behandla de som man haft anställda.(går inte in på det här).
Däremot har han missat flera platser i AS och i Norge eftersom han blivit lovad att vara kvar och det har varit hans önskan.
Så dålig var han inte i mina ögon, men Lûckner är Lûckner och och ligger man inte bra till hos honom då spelar det ingen roll vad man presterar.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

Hakan Olsen: Han fick inte nytt kontrakt och Mora har hjälpt till att hitta ett lag som ger honom en bra chans att utvecklas vidare.

Idag har också två viktiga namn inför framtiden skrivit treårskontrakt.

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Förvånande uttalande av Victor

"Jag tycker det gick bra i Mora, men vill utvecklas ytterligare och då kändes det helt rätt med Skövde, en klubb som satsar och vill uppåt."

Vad ligger bakom detta?
Kommentera


Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Bra med lite aktivitet här. Klart att ha en hög splerare behöver inte säga att det är kvalitet, förmodligen tvärt om. Men jag är trött på att det varje år skall väntas in i det sista för att få en komplett trupp som kan träna tillsammans. Är det för få spelare blir dessutom varje skada kännbar.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Förstår inte riktigt hur du resonerar. Man bör väl ha en 19-20 utespelare ungefär i en färdig trupp. Att då köpa på sig 23 eller 25 är väl lika illa om inte sämre än att ha 16-17 och platser kvar att fylla?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:

Hur många utespelare finns det i de olika trupperna 7 juni?

25: Tingsryd
24: -
23: Oskarshamn
22: Leksand; Bofors
21: Troja; VIK
20: Örebro
19: Växjö
18: -
17: Malmö;
16: Almtuna; Borås; MIK
.
.
6: Löven


MIK har näst minst antal försvarare in truppen, 5 st. Det är bara Löven som har färre backar. Tydligen kommer backproblemet att fortsätta. Det var lika dant under föregånde säsong.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:

Rätt dött här, är truppen helt klar?.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
MIK 7-1:
Går det inte att övertyga Greger att fortsätta? Jag har varit i Vancouver därför har min respons dröjt.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Är faktiskt rädd att det kan bli mycket dyrt.
Det finns inte speciellt många bra backar i AS, i snitt två per lag mellan tummen och pekfingret.
Vi behöver tre backar bra nog för ES, för att bli bättre...
Hoppas pengar finns, jag är kanska säker det kommer kosta:/
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
MIK 7-1:

Som vanligt segar man med att värva backar. Det var lika dant föregående år. Vad utmynnade det i? Jo, inga vettiga backar. Jag tror att det behövs spenderas lite extra pengar för att det skall bli något bra. Sponsorerna, om det finns några vettiga, bör skjuta till mera resurser för att kunna värva ett par bra backar. Det bör inte bli vansinnigt dyrt.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
MIK 7-1:
Intressant spelare:

QMJHL-svensken placeras i Rögle
Intresset ökar kring Simon Olsson
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
MIK 7-1:
Mark Hurtubise blev det inget av. Almtuna är adressen.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
mattias - 74: Bara han anser MIK vara det bättre alternativet är jag nöjd;)

Hakan Olsen: Ska bli intressant att se, kanske kan han ersätta Marcus Eriksson:)

Alisandali: Låter positivt:)
Har ofta sett den utvecklingen hos spelare som byter klubb.
Undrar vad sånt beror på... kan de spela mer avslappnat eller vill de bevisa nått?
Ända negativa är kanske att Bröms kommer närmast från Sundsvall och inte läxan.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Alisandali:
Låter bra.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen:Dom matcher jag har sett mellan Leksand och Sundsvall dom senaste åren , då har alltid Bröms varit den bästa eller en av dom bästa mot oss . Så jag tror inte han har några svårigheter med att bli matchhjälte i ett derby .
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
MIK 7-1:
Ja ryktet med Bröms stämde. Det är viktigt att Bröms inser att han spelar för MIK, inte Leksand. Har han inte rätta känslan kan han bli ett sänke under de viktiga matcherna mot Leksand.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
mattias - 74:

Vi får se hur det blir nästa säsong, jag är tveksam till Leksands slagkraft framöver. Det är allt för många mysslyckanden när det gäller. Vilka har råd att pumpa in mer pengar på ett lag som falserar hela tiden. Ett stort slöseri på medel. MIK kommer att få ett mycket bra lag under nästa säsong. Det skall bli mykcet intressant att följa säsongen. Dessutom skriv Dalarna, stor begynnelsebokstav!
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK

MIK 7-1:

Måste säga att jag är nöjd att han valde det sämre alternativet i dalarna :-)

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Nu änder det grejer, två förlängningar och en ny...
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Hur är det med juniorerna? Är det några värvningar på gång?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson:

Är Mark Hurtubise något för MIK?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson: Så sant...
och detta säger Jonas Westerling till DT
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Hakan Olsen: Han hade kontraktförslag härifrån men valde Almtuna. Tror att tjejen spelar plastbandy i Uppsalatrakten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
MIK 7-1:

Westerling hamnar i Almtuna. Varför är inte Westerlig intresant för MIK? Han har rötterna i MIK vilket betyder en hel del.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
MIK 7-1:

Bra med energispelare. Se bara på DIFs framgångar. När det gäller övriga lag i serien kommer det att bli problem för dessa. Almtuna brandskattas när det gäller många talanger, Växjö förlorar viktiga spelare, LIF kommer att få problem om inte fler miljoner pumpas in i klubben, Björklöven är bankrutt. Får MIK ihop spelartruppen på ett bra sätt bör det bli kvalserien. Det finns en gel del talang i truppen, men att Ekholm och Greger lämnade var inte speciellt bra.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget i MIK
Stigsson: Lite mer info om Henrik Eriksson i DT.

www.dt.se/sport/hockeyfeber/article633157.ece
Kommentera

« · 1289987 · »