Jaha, man hade hoppats på att få se ett lag som hade lite att komma med i allsvenskan. Men nu när jag sett matchen mot AIK inser jag att vi kommer bli ett stryklag i allsvenskan åxå. Tack och lov för att jag inte köpt något säsongskort.
enligt ett sms från en kompis på plats på matchen ( Aik:are ) så var Aik minst ett nummer för stort i kväll. 5 mål på Mora dessutom Tärnström borta skall man ta på allvar.
Jag tror absolut de kan knipa en Kvalserieplats. Leksand, Malmö, Aik samt Mora är de 4 som jag tror kommer göra opp om 3 platser. VIK känns lite tunna nu när de tappat Berglund.
mattias - 74: Dessutom går det rykten om att betydligt fler matcher kommer sändas via webben. Vet dock inte hur många och vilka matcher det handlar om.
Nu är det klart vilka matcher i september och oktober som kommer visas i TV4 Sport.
2008-09-17 19.15 1 Leksands IF - IF Troja/Ljungby 2008-09-19 19.15 5 IF Sundsvall Hockey - AIK 2008-09-24 19.15 1 Leksands IF - Borås HC 2008-09-26 19.15 5 AIK - Mora IK 2008-10-03 19.15 2 Mora IK - IF Malmö Redhawks 2008-10-08 19.15 1 Leksands IF - Mora IK 2008-10-10 19.15 7 IF Björklöven - Borås HC 2008-10-15 19.15 5 Växjö Lakers HC - IF Troja/Ljungby 2008-10-17 19.15 1 Huddinge IK - Leksands IF 2008-10-22 19.15 4 Mora IK - IF Björklöven 2008-10-24 19.15 8 IK Oskarshamn - AIK
Hakan Olsen: dom unga ger mer på träningsmatcherna än "rävarna" men dom vaknar förhoppningsvis när serien börjar. Tror inte dom orkar bry sig i en träningsmatch faktiskt.
Halva försäsongen är spelad, poängligan så här långt är mycket ungdomsbetonad.
Lucas Sandström 3+0 Jens Jacobs 1+2 Anders Danielsson 0+3 Johan Persson, Alexander Hilmersson, Daniel Viksten, Teemu Elomo och Anders Lövdahl 1+1 Patrick Cedergren 0+2 Mikael Simons, Mattias Ekholm, Sergej Pecura och Victor Amnér 1+0
Mest utvisad är Victor Amnér med 29 minuter efter matchstraffet mot Södertälje. Patrick Cedergren 8 min Teemu Elomo och Anders Lövdahl 6 min
Våra vänner i Grenoble verkar fått en bra start i nya klubben. På fem träningsmatcher har Martin Jansson spelat 4+1, Anders Nilsson 0+2 och Calle Bergström 0+2. T ex så gjorde Martin bägge målen i fredagens vinstmatch mot danska Herning när man vann med 2-0.
PappaKeno: Tyckte också att Juha Alen såg bra ut. Spelar tufft och resolut i egen zon och klämmer på de motståndare som försöker ta sig fram. Det var vid ett par tillfällen som den gula forwarden hade svårt att hitta tillbaka till eget bås efter att ha stött på honom i Moras zon.
Storhamar var ju inte mycket att hänga i julgranen! men en bra målvakt hade dom.
Bra spelare i Mora: Kristan, Lagerström, Jakobs, Sandström, Pecura, Ekholm och tyckte även att Luca Basic såg intressant ut.
Är lite orolig för Healy däremot...tycker han bara glider runt och ser ointresserad ut. Bra teknik men värdelös på skridskor. Måste nog sätta han med rätt folk för att han ska komma igång och göra lite poäng.
...och ja..jag är bitter.