Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 1071618 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Leksand - Mora
mattias - 74:
Tänk att jag har en stark känsla för Mora vinst i morgon!
Jag tror att matchen kommer att se ut så här! Leksand börjar i ett rasande tempo och får in 1 - 0 tidigt sen känner dom som om matchen är i hamn
och Mora kommer in i matchen och kviterar i andra. Tredje sedan sätter Mora 2-1 tidigt och sedan går allt i baklås för Leksand, när dom trycker på gör Mora 3 - 1 på en kontring efter det blir det inga fler mål. Mora vinner alltså med 3 - 1!!!!!!!!

PappaKeno:

Det som talar för er att Kristan har en bra dag annars ser jag Leksand som skyhöga favoriter i matchen. Detta säger jag inte för att jag är Leksing utan av den enkla orsaken att så är fallet :)

Dessutom har inte Leksand förlorat hemma och jag vet att dom inte gör det imorgon heller.

mattias - 74: imon får ni pisk...

Slinger:

Blindtarm, haha den var ny, vi får se vilka som får ta bort sin blindtarm efter matchen imorgon förmodligen blir det alla dom tusentals Mora Fans som letat sig till leksand, eller var ni 50 sist jag hörde :-)

Slinger: Man kan ju också tro att jag var berusad när jag skrev...

mattias - 74: Det är klart att vi inte tror att Leksand, som i övrigt borde klassas som dalarnas blindtarm...det finns där men behövs egentligen inte! :-).
Jag hoppas ju naturligtvis på vinst men att det blir tufft är det ju ingen tvekan om. Mitt tips är 2-2.

Leksand - Mora
Imorgon smäller det, hoppas så klart Leksand vinner.

Tips 4 - 1

Slaget om Siljan del 1 kan börja!

Sv: Mora-Malmö
Metal Guru:
Perfekt. Jag är nybörjare när det gäller "nätTV"

Hakan Olsen:
kanske att den sänds på s24.se..?

Metal Guru:

Är det någon som vet vad S24 står för när det gäller MIKs match mot Oskarshamn på fredag? (se ovan)

Metal Guru: Precis....

Opuff:

Frågan är väl mer "varför får ingenting sluta oavgjort?"

sold: Jo precis, men tycker att 10 minuter förlängning hade vart mer sportsligt än 5 minuter + straffar. Blir för mycket lotto nu men det är skoj att se iallafall :)

Sv: Vad händer med Moras J-20?
zeb:
MIK har inte satsat på J-20-laget, vilket är mycket synd. Anser för min del att det är viktigt att satsa på juniorlaget för rekryteringens skull. Dessutom vore det bra om det gick att få till ett intresse för juniorhockeyn liknande det som finns i Kanada, där många går på matcherna.

Sv: Toni Dahlman
Mike Skinner:

Jo jag vet det, då jag har sett NHL på plats. Jag tor att det har en hel del med attetyd att göra och hur träningen går till. En sak som naturligtvis spelar in när det gäller NHL är att laget ej riskerar att ramla ur och den ängsliga delen finns inte. Som insperationskälla är NHL-matcher bra att se.

Opuff: Man spolar inte isen utan man sopar upp snön pga att det varit en period samt 5 minuters förlängning.Detta för att förutsättningarna ska bli bättre inför straffläggningen.

Tycker de kan ta bort straffarna och istället lägga till 5 minuter till på förlängningen och inte behöva ut och spola isen på nytt för att lägga några få straffar.

Vad händer med Moras J-20?
J-20 laget verkar vara helt under isen, stryk i varje match

Hakan Olsen:
NHL kallas det, de killarna är lite bättre på ishockey än våra gubbar. Titta inte för mycket på NHL, det tar lätt udden av allsvenskan. :)

Db_04:

Du om någon borde ju vet att Löwdahl inte är bättre än så här. I Borlänge öser han in poäng men när man flyttar till ett lag i allsvenskan med Elitserieambitioner så kan han inte förvänta sig att han skall spela med dom bästa. Löwdahl är helt enkelt en bra DIV 1 lirare och inget annat och då hjälper det inte hur mycket du försvarar honom.

Bonäs norra:
Har just tittat på Ottawa - Pittsburgh. Vilket tempo och intensitet, dessutom sitter passningarna på bladet. Jag är även imponerad av att skotten går reflexmässigt, det är inte frågan om några längre överväganden. Det är frågan om snabb reaktionsförmåga.

Sv: Spelartruppen 2008/2009
MIK 7-1:
Behåller MIK även Dahlman, då börjar jag bli nöjd med lagen. Jag håller med att de unga spelarna gjorde en bra match senast, åtminstone framåt. När det gäller försvar är det en svår uppgift och det behövs mera erfarenhet vilket gör att många backar kan hålla på ett tag upp i åldern.

Nu finns det bilder från matchen mot Malmö på mikmusik

Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om resultatet igår, för mig var det viktigaste att se spelet för det gav mig ett enormt hopp för framtiden.

Hakan Olsen: ja viken knäppis har hittat på detta med straffar.?

Mora gjorde en kanon match i går!!

Vi kunde ha vunnit med fyra mål och det hade inte varit orättvist.

Db_04:
Tycker ungdomarna i 4 kjedjan överglänser Lövdahl och när han inte heller är bäst i den kjedjan kanske du har övertro på honom.

zeb: om ni är läskunniga så säger ja de hela tiden att får han spela i vettig omgivning så är han bra men får han spela med sånna där noods som knappt fått fjun på hakan i en fjärde lina lär han inte tillföra nått.

Däremot har han bäst tekningsprocent i hela MIK. då räknar ja inte med Mackan Eriksson som har tekat 3 gånger...

zeb: Men det värmer i hjärtat att se dom unga killarna köra ,Mycket lovande

Db_04: Nej nu är du nog lite fel ute ,Lövdahl har det svårt ,för dålig på rören b.l.a

Db_04:Jag såg hela andra perioden och från 8.e minuten i tredje , och jag la inte märke till Lövdahl en ända gång .

Stigsson: han är som sagt inte en spelare som är nån tidsdödare...han behöver mer istid. men men harald gillar tydligen inte honom. ge han chansen en match med lite omgivning får ni se

Vad sjutton .... Och den killen ska vara deras andre målvakt?! Värsta jag sett sedan Markström.

Synd att Sandström fick spela större delen av matchen med Lövdahl skulle vilja se honom få mera speltid i en starkare kedja. Han var riktigt bra igår, precis som istort sett alla Mora spelare för den delen. Om dom bara kunde lära sig att göra mål!

Stigsson:

Får hålla med dig där. Lövdahl är ingen hit än så länge. Lagerström förlorade knappt en enda tekning han heller, och den killen bidrar framåt. OCH är född 88. Där ser iallafall jag en storhet.

Db_04: Jag är rädd att du ser matcherna med ditt Borlänge-öga påkopplat. Du är nog ensam om att se storheten i honom så här långt.
Du får gärna ha rätt så att han verkligen har något riktigt bra på gång som vi andra ännu inte har upptäckt men jag kan inte se det....än.

Kapp:
212 minuter och 57 sekunder är det till och med!

Db_04: Försöker du skita ner en med rötter från Färnäs;)

Stigsson: Tycker den där hilmersson är överreklamerad... förlorade lövdahl en enda tekning? tänk om han fick chansen att spela med några andra än dom där noodsen

Kapp:
Fel av mig185 ska det vara

Mora har hållit nollan 125 minuter nu och vi som snackat om att det ser bra ut framåt och dåligt ut bakåt!!

Bäst på banan idag var Kristan, Artursson, Dahlman/Elomo, Sandström/Hilmersson.
Deras målis va fan helt jävla omöjlig, hur många öppna chanser räddade han egentligen?

Stigsson:

När jag har lugnat ner mig, tycker jag att MIK gjorde en mycket bra match. Det vore toppen om Dahlman är kvar när Cohlby? kommer.

mattias - 74: 3 per lag först och sen suddenstraffar

Metal Guru:

Hur fungerar straffarna nu egentligen detverkar ju lite annorlunda mot tidigare ?

Metal Guru:

idioteri med straffar. Varför har det införts då det inte har något med spelet att göra. Vem fan har hittat på detta? 1 poäng kan ha betydelse i slutet av serien.

Hakan Olsen:

0-0 efter 65 min. Straffar nu. Och Puls.

Bonäs norra:
Som jag nämnde efter matchen mot Almtuna var Elomo hyffsad, men inte Dahlman. I kväll ser det bättre ut även för Dahlman. Jag hoppas att vi kan göra ett mål nu då vi dominerar. Skoj att se. Synd att att Eriksson missade straffen.

Sv: Boggen
Stigsson: Ja jag börjar faktiskt själv fundera på vad jag fått i mig...
Läste i kvällspressens löpsedel att så var fallet...men jag har nog fel..

SORRY!

Stigsson:
Håller med får vi poäng i kväll får vi vara nöjda.
Som omständigheterna ser ut med nytt lag och mot rutinerade Malmö borde det bli svårt nu Speciellt då de också förlorade senaste matchen, men osvuret är bäst det är bara att hoppas.

PappaKeno: Vet inte om vårat unga lag är moget för rutinerade Malmö än, tar vi poäng ikväll blir jag nöjd.

« · 1071618 · »