mattias - 74: Tänk att jag har en stark känsla för Mora vinst i morgon! Jag tror att matchen kommer att se ut så här! Leksand börjar i ett rasande tempo och får in 1 - 0 tidigt sen känner dom som om matchen är i hamn och Mora kommer in i matchen och kviterar i andra. Tredje sedan sätter Mora 2-1 tidigt och sedan går allt i baklås för Leksand, när dom trycker på gör Mora 3 - 1 på en kontring efter det blir det inga fler mål. Mora vinner alltså med 3 - 1!!!!!!!!
Det som talar för er att Kristan har en bra dag annars ser jag Leksand som skyhöga favoriter i matchen. Detta säger jag inte för att jag är Leksing utan av den enkla orsaken att så är fallet :)
Dessutom har inte Leksand förlorat hemma och jag vet att dom inte gör det imorgon heller.
Blindtarm, haha den var ny, vi får se vilka som får ta bort sin blindtarm efter matchen imorgon förmodligen blir det alla dom tusentals Mora Fans som letat sig till leksand, eller var ni 50 sist jag hörde :-)
mattias - 74: Det är klart att vi inte tror att Leksand, som i övrigt borde klassas som dalarnas blindtarm...det finns där men behövs egentligen inte! :-). Jag hoppas ju naturligtvis på vinst men att det blir tufft är det ju ingen tvekan om. Mitt tips är 2-2.
sold: Jo precis, men tycker att 10 minuter förlängning hade vart mer sportsligt än 5 minuter + straffar. Blir för mycket lotto nu men det är skoj att se iallafall :)
zeb: MIK har inte satsat på J-20-laget, vilket är mycket synd. Anser för min del att det är viktigt att satsa på juniorlaget för rekryteringens skull. Dessutom vore det bra om det gick att få till ett intresse för juniorhockeyn liknande det som finns i Kanada, där många går på matcherna.
Jo jag vet det, då jag har sett NHL på plats. Jag tor att det har en hel del med attetyd att göra och hur träningen går till. En sak som naturligtvis spelar in när det gäller NHL är att laget ej riskerar att ramla ur och den ängsliga delen finns inte. Som insperationskälla är NHL-matcher bra att se.
Opuff: Man spolar inte isen utan man sopar upp snön pga att det varit en period samt 5 minuters förlängning.Detta för att förutsättningarna ska bli bättre inför straffläggningen.
Tycker de kan ta bort straffarna och istället lägga till 5 minuter till på förlängningen och inte behöva ut och spola isen på nytt för att lägga några få straffar.
Hakan Olsen: NHL kallas det, de killarna är lite bättre på ishockey än våra gubbar. Titta inte för mycket på NHL, det tar lätt udden av allsvenskan. :)
Du om någon borde ju vet att Löwdahl inte är bättre än så här. I Borlänge öser han in poäng men när man flyttar till ett lag i allsvenskan med Elitserieambitioner så kan han inte förvänta sig att han skall spela med dom bästa. Löwdahl är helt enkelt en bra DIV 1 lirare och inget annat och då hjälper det inte hur mycket du försvarar honom.
Bonäs norra: Har just tittat på Ottawa - Pittsburgh. Vilket tempo och intensitet, dessutom sitter passningarna på bladet. Jag är även imponerad av att skotten går reflexmässigt, det är inte frågan om några längre överväganden. Det är frågan om snabb reaktionsförmåga.
MIK 7-1: Behåller MIK även Dahlman, då börjar jag bli nöjd med lagen. Jag håller med att de unga spelarna gjorde en bra match senast, åtminstone framåt. När det gäller försvar är det en svår uppgift och det behövs mera erfarenhet vilket gör att många backar kan hålla på ett tag upp i åldern.
zeb: om ni är läskunniga så säger ja de hela tiden att får han spela i vettig omgivning så är han bra men får han spela med sånna där noods som knappt fått fjun på hakan i en fjärde lina lär han inte tillföra nått.
Däremot har han bäst tekningsprocent i hela MIK. då räknar ja inte med Mackan Eriksson som har tekat 3 gånger...
Stigsson: han är som sagt inte en spelare som är nån tidsdödare...han behöver mer istid. men men harald gillar tydligen inte honom. ge han chansen en match med lite omgivning får ni se
Vad sjutton .... Och den killen ska vara deras andre målvakt?! Värsta jag sett sedan Markström.
Synd att Sandström fick spela större delen av matchen med Lövdahl skulle vilja se honom få mera speltid i en starkare kedja. Han var riktigt bra igår, precis som istort sett alla Mora spelare för den delen. Om dom bara kunde lära sig att göra mål!
Får hålla med dig där. Lövdahl är ingen hit än så länge. Lagerström förlorade knappt en enda tekning han heller, och den killen bidrar framåt. OCH är född 88. Där ser iallafall jag en storhet.
Db_04: Jag är rädd att du ser matcherna med ditt Borlänge-öga påkopplat. Du är nog ensam om att se storheten i honom så här långt. Du får gärna ha rätt så att han verkligen har något riktigt bra på gång som vi andra ännu inte har upptäckt men jag kan inte se det....än.
Stigsson: Tycker den där hilmersson är överreklamerad... förlorade lövdahl en enda tekning? tänk om han fick chansen att spela med några andra än dom där noodsen
Bäst på banan idag var Kristan, Artursson, Dahlman/Elomo, Sandström/Hilmersson. Deras målis va fan helt jävla omöjlig, hur många öppna chanser räddade han egentligen?
idioteri med straffar. Varför har det införts då det inte har något med spelet att göra. Vem fan har hittat på detta? 1 poäng kan ha betydelse i slutet av serien.
Bonäs norra: Som jag nämnde efter matchen mot Almtuna var Elomo hyffsad, men inte Dahlman. I kväll ser det bättre ut även för Dahlman. Jag hoppas att vi kan göra ett mål nu då vi dominerar. Skoj att se. Synd att att Eriksson missade straffen.
Stigsson: Håller med får vi poäng i kväll får vi vara nöjda. Som omständigheterna ser ut med nytt lag och mot rutinerade Malmö borde det bli svårt nu Speciellt då de också förlorade senaste matchen, men osvuret är bäst det är bara att hoppas.
Tänk att jag har en stark känsla för Mora vinst i morgon!
Jag tror att matchen kommer att se ut så här! Leksand börjar i ett rasande tempo och får in 1 - 0 tidigt sen känner dom som om matchen är i hamn
och Mora kommer in i matchen och kviterar i andra. Tredje sedan sätter Mora 2-1 tidigt och sedan går allt i baklås för Leksand, när dom trycker på gör Mora 3 - 1 på en kontring efter det blir det inga fler mål. Mora vinner alltså med 3 - 1!!!!!!!!