Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 982171 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Om Simons hade varit lite rappare efter atthan gett Arvedson sparken skulle han värvat Roger Melin. Eller nu Slavomir Lener som går till Linköping. Det
är en annan tränare vi kunde haft. Eller ska jag rabbla fler? Per Bäckman tex. Är riktigt osäker på vad Kari Eloranta kan göra för oss. Men jag förlåter
honom om vi stannar i ES!

Metal Guru: Men jag brukar ju stå i klacken. I varje match dessutom!

Sv: Övrigt
Ola: jo, den olyckan ligger väl i bakhuvudet och mal, därför känns mik-sidan som ett bra ställe att ställa frågan om utespelare borde ha halskydd.

Tröja nr 23:
Olyckan påminner mycket om olyckan i Smidjegrav 1995. Efter den införde man halsskydd i Sverige.

jäklar. Såg just bilderna på Zendiks olycka. Dags även för utespelarna att ha halsskydd?
Tur i oturen, han klarade sig bra efter att ha sytt.

WEPPA SÅ KLART: Jag tror oxå det är viktigt att satsa på egna spelare och då menar jag spelare som har helst har lite anknytning till bygden och Dalarna.
Samarbetet med Borlänge tror jag kan bli bra.
Hoppas på en fin avslutning för oss, och att vi åter får fira med en kall öl
när det är över .

Gud välsigne Mora!

SIVASN:
Stigsson håller honom åxå för en trevlig prick

Forever MIK: Det behövs,gjorde lumpen med han för hundra år sen han va en trevlig prick då iallafall.

SIVASN:
Bara hört gott om honom, skall vara lite temprament i han sägs det

Forever MIK: Tyckte det va skitkul för Tärnlund,fast jag vet ej hur han är som tränare nån som vet?

Sv: Tre kedjor
Konceptet:
Det innebär ju inte att man bara har 15 spelare i båset... Du lär ju kunna ha en trio extraforwards som är ombytta!

Som det har smårycktats blev det för en gångs skull

insu: Men då vila han alla femor i varsin match,dom hetate måste ju spela även om man går på tre kedjor.

Metal Guru:
Var det inte något sånt Leffe Boork praktiserade i Brynäs strax innan han fick luften?

Konceptet:
Om vi utvecklar ideén kanske vi inte behöver spela med samma 3x5 spelare alla elva matcher!

Jo1: Tre kedjor? 11 matcher? Det om något kanske skulle väcka er lokalpress?

Tre kedjor
Det fungerade ypperligt bra senast mot LHC. Tack vare en sjukstuga i laget så valde PJ att gå ner på tre kedjor matchen igenom... Efter att hela säsongen spelat med 4 kedjor & med bristande res. så kanske det är dags att bänka fjärdelinen och bara gå runt på tre kedjor? Ja menar spelarna vill ju ha istid & något logiskt borde väl vara att man blir bättre ju mer istid man får...

morahockey:

"ok, det var inte ett bra inlägg,men bra fantasi!"

Ställde du det mot dina egna inlägg nu? För att nu hoppa tillbaka till ämnet för dagen så kan jag ju dessutom bara tillägga att jag inte håller med där! Jag fick mig ett hejdundrande garv åt inlägget.

Sedan vet jag inte om det är sydliga föreningen som Guru åtsyftar. Med tanke på korsettsnacket så skulle jag snarare tippa på Syndiga föreningen. Men vad vet väl jag mitt arma fnask, som prostinnan sa.

morahockey:
Sydliga föreningen? Och du bor i Mora?
Om du känner att du behöver korsett när du står i klacken kanske du också ska bjudas in till nästa vecka.

Metal Guru: Sydliga föreningen? Jag bor ju i Mora. Vad menar du med sydliga?

Metal Guru: Per Djoos? Hade vi en tränare som hette så? Jag kommer iallafall ihåg en tränare som hette Pär Djoos.

Metal Guru: ok, det var inte ett bra inlägg,men bra fantasi! Legenden!

morahockey:
...och dessa ord får avsluta debatten om hur Mora IK sparkade Per Djoos. Nästa vecka - samma tid, samma kanal - tar vi upp ett nytt brännande ämne inom Dalahockeyn, och då bjuder vi in representanter från den sydliga föreningen, där vi ska prata läktarkultur och hockeyligans korsettkrav på klackledare.
Väl mött då, och tack och hej för nu från Studio 192.160.0.42 i Webhuset.

Metal Guru: Wannabe

Alla:
Lägg av och bråka alla ni! Det är löjligt det ni håller på med!!! Håll inte på att skriva meningslösa meddelanden här! Prata inte med varandra!!!

Persimmon:
Det håller jag inte med om.

insu: håller inte på, vi håller en konversation levande eller dog den för länge sen???

insu: Nej, nej. Inte håller på. Håller av. Men först måste man ju hålla med.

Vad håller ni på med egentligen?

Knogen: Pax för att få hålla på med Knogen!

Knogen:
vem av dom är vem?? eller är de rent av samma??

Persimmon:
Det där håller Metal Guru i.

...eller om det var Gusten? Eller... äh!

TB:
vem håller i vem och vad hålls i och av vem och varför ??

Ola:
Jag avhåller mig!!

Jag håller mig

jag håller ut tills stormen är över

Gusten:
Jag vidhåller att jag håller med alla som håller av mig... eller hur det nu var.

Metal Guru: Jag håller AV er alla.

Ps..ni är alla inbjudna

Metal Guru: Håller med dig där!

Alla:
Lägg av och bråka alla ni! Det är löjligt det ni håller på med!!! Håll inte på att skriva meningslösa meddelanden här! Prata inte med varandra!!!

Insu:
Håller med någon av er där.

Ola:
Håller med mig där

Knogen:
Håller med dig där

Metal Guru: Håller med dig där

XCarl: Håller med dig där

Metal Guru: Man ska ju inte läsa all blaska i pressen.. Djoos vill bara spy galla över Simons, spelarna sägs att det funkade bra med Djoos, men var det verkligen saningen?? Tycker att flera skribenter här inne och på MIK.se har skrivit att det har varit lite klagande på Djoos bland spelare.. Jag tror samtidigt det är det bästa klubben har gjort på länge att sparka Djoos, han visade inte mycket som tränare och var förmycket kompis med flera spelare, jag tror att Kari kan få en positiv inställning tillbaka på killarna och vi börjar att vinna igen och kan slippa denna jobbiga kvalserie som kan sluta hur som helst.. Men till nästa säsong, så får man börja fundera över att få hit en som kan hjälpa Simons med alla hans uppgifter.. Rensa ur truppen också.. Bort med Pitten och in med en ny fräsch målvakt bakom Lasse... Vi måste börja satsa på våra egna talanger nu för att kunna få tillbaka MORA ANDAN i laget... Över hela banan kan man rensa truppen på. Flera backar som inte håller standarden, forwards och centrar som inte visar något numera. Nej, en uppflyttning med flera J20 spelare,så är snart Mora på fötterna igen.. Vi måste ta vara på alla bra yngre spelare vi har och inte köpa in halvbra spelare från Finland, Tjeckien, Slovakien, när vi vet att de yngre spelarna kan göra det lika bra eller bättre.. Ser framemot omstarten på torsdag nu, seger på torsdag och vi kan börja kolla uppåt igen i tabellen..

Tills dess jag skriver nästa, hoppet får man aldrig överge...

WEPPA SÅ KLART

horcoff:
Vi får väl trösta oss med att vi just nu har jämförbar medieteckning med den Store Satan i Söder i lokalblaskorna...

Metal Guru: Djoos uttalar sig i DT ungefär samma som i Aftonbladet.
Vilken soppa i år, hur ska det sluta? Vad ska få alla spelare att kraftsamla sig nu och dåligt ledarskap i organisationen brukar sprida sig neråt i leden.
Här sparkar man en tränare och dagen efter tar man semester(bestämt innan iofs, kom i ett dumt läge) då man verkligen borde satt sig ner spelare och tränare tillsammans och försökt få alla att dra åt samma håll.

Que, XCarl: ?

XCarl:

Definiera skräpinlägg! Jag tror vi har lite olika åsikt om vad det är.

« · 982171 · »