Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 1062908 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Så här slutar serien...
PappaKeno:
tror vi kommer bli bättre å mer samspelta med tiden pga vårt sent ihopsatta lag men det blir svårt å gå upp ,nog tror jag starkt på kvalserien men vi får se

SIVASN: man måste vara realist för det ser inte mycket bättre ut just nu.

Självklart hoppas jag att vi vinner allsvenskan och tar hem hela kvalserien men tyvärr blir det nog inte så. vi kommer ha större chans att gå upp om 1-2 säsonger om vi får behålla dom unga spelarna.

PappaKeno:

Så här slutar Kvalserien ;):

Luleå
Mora
Rögle
Leksand
Aik
Malmö

PappaKeno:

Ja du va ju possetiv

Så här slutar serien...
1. Malmö
2. Leksand
3. Västerås

4. Björklöven
5. Aik
6. Mora
7. Bofors

8. Växjö
9. Oskarshamn
10. Borås
11. Nybro
12. Almtuna
13. Troja/Ljungby

14. Sundsvall
15. Huddinge
16. Mariestad

Kvalserien kommer bestå av:

Malmö
Leksand
Västerås
Aik
Rögle
Luleå

SuperElite
Enligt rankingen kommer MIK att bli sist eller näst sist. Vill vi ha det på det viset framöver? Det är bra om vi kan diskutera juniorverksamheten. Vi borde kunna ha ett slagfärdigt lag, kanske inte i år men framöver. Det handlar om planering.

Sv: Träningsmatcher
Hakan Olsen:

Poängligan träningsmatcher

Teemu Elomo 5

Jens Jacobs 4
Lucas Sandström 4
Danielsson 4

Daniel Wiksten 3
Anders Lövdahl 3

Poängmässigt får dessa godkänt, övriga behöver börja leverera. Hur går det för Pecura? Det finns/fanns stora förväntningar på honom. Ni som sett någon av Moras matcher kanske kan säga något om de olika spelarnas uppträdande. De kan ha gjort bra ifrån sig även om de inte ingår i listan ovan. Vilka betyg får spelarna inom skalan 1-5?

Sv: Övrigt
Vår vän Ross Lupaschuk får Try-Out med Anaheim Ducks.

Cartman:

Timrå IK- Mora IK 4-2 (1-1, 2-1, 1-0)

Första perioden: 1-0 (5.32) Tomas Skogs (Mikko Lehtonen) spel fem mot fyra, 1-1 (19.48) Viktor Amnér (Lucas Sandström, Jens Jakobs).

Andra perioden: 1-2 (1.11) Mikael Simons, 2-2 (9.04) Oscar Sundh, 3-2 (14.11) Tom Wandell (Mika Pyörälä, Toni Mäkiaho) spel fem mot fyra.

Tredje perioden: 4-2 (4.33) Toni Mäkiaho (Mika Pyörälä).

Skott: 46-31 (12-11, 14-13, 20-7).

Domare: Tobias Suomela, Örebro. Publik: 921.

Nån som har lite matchinfo?

Sv: Skitsnack (allt som inte rör hockey)
Metal Guru:
Wibe kör öppethus imorgon Lördag, Korv och kaffe, tipspromenad med ett säsongskort som första pris!

Hakan Olsen:
Listan jag redovisade senast

Hakan Olsen:

Ingen har besvarat frågan om det är bra att vänta när det gäller värvningar. Titta på listan ovan och fundera.

Sv: Silly Season 08/09
horcoff:
Patrick Thoresen kanske behöver en ny klubb för att spela, varför ínte MIK?

Mer musik med Mora-anknytning.

Beautiful Grey

Masen Persson - Lead vocals
Stefan Bergstrom - Guitar
Mats Attaque - Guitar
Mikael Hoglund - Bas
Jonas Ostman - Drums

Sv: Publikfråga
mattias - 74:
Eftersom du inte kan se färgen på min tunga, måste jag alltså ha gått fel.
Men din flickvän sade att det var din garderob, och hon absolut inte fick öppna den. Men se'n kom ju du hem, och då öppnade hon den ändå, knuffade in mig och sade åt mig att hålla tyst om livet var mig kärt.

Metal Guru:

Nej ingen heter mattias i min trapp och det står inte mattias - 74 på nån dörr heller och eftersom du påstår att du sett en FBK tröja där så kan man dra 2 slutsatser. Antingen ljuger du som fan eller också har du gått fel :)

mattias - 74:
Har nån av dina grannar "mattias - 74" som namnskylt på brevinkastet?

Metal Guru:

Har du gått in i fel hus ??

mattias - 74:
Ja, jag kar kikat in och sett den där FBK-tröjan. :0)

Stigsson:

Min garderob är stängd tills jag känner mig mogen för att erkänna mina lik, jo jag har faktikst några :-)

mattias - 74: Usch, att öppet erkänna att man är god vän med en Leksing måste kännas ungefär som för dom som beslutar sig för att komma ut ur garderoben. Läskigt!

Stigsson:

Ja jag vet ju att dina vänner är få :)

mattias - 74: Du av alla kommer springande till mitt försvar.

Tack, du är en riktig kompis!

Metal Guru:

HAHA :)

Va nu snäll mot Stigsson !

Stigsson:
Sett över hela HS hade du varit i en klar minoritet om du INTE läst så fort...

Metal Guru: Å fan det var specifikt för träningsmatch han var ute efter. Tänk att man ska läsa för fort.

mattias - 74: Hade Eric haft hälften av den energi Juniorerna har skulle jag sakna honom och listan på spelare som saknas är rätt lång före Eric.

mattias - 74: japp men han var mycket sämre än vad jag trodde han skulle vara.

PappaKeno:

Jag förstår att du är bitter över att Eric inte spelar i MIK.

sch, Stigsson:
Et Tu har i all förtrolighet nämnt för mig att det var publiksiffran i t.r.ä.n.i.n.g.s.m.a.t.c.h.e.r han var ute efter, och mot just svenska lag. Så vi kan inte smälla den där siffran på 24.800 eller vad det var i Paris på femti-talet.

Stigsson:

Här kommer statistik från träningsmatcherna, antalet poäng per spelare tom gårdagens match.

Här anges även när de värvades. Blev det bättre senare?

Värvningar till 2008-2009

0419: Marcus Ericsson, Asker (32): 1
Jens Jacobs, Nyköping (23): 3

0506: Anders Lövdahl, Borlänge (27): 3

(0516: Teemu Elomo (29), förlänger): 4

0521: Tony Lagerström, Huddinge (20): 1

0602: Greger Artursson, Salzburg (36): 1

(0602: Mikael Simons (30), förlänger): 1

0602: 1 målvakt, 2 backar, 3 forwards saknas

0609: Colby Genoway, Manitoba Moose (24). Har ej spelat

0616: Sergejs Pecura, ASK Ogre (21): 1

0805: Eric Healey, (33): 2

0814: Juha Alen, Lukko Rauma (27)

0819: Robert Kristan, HK Jesenice (25). Målvakt

0828: Marcus Lilja, Nyköping (27): 2

Övriga nya
Patric Cedergren (20): 2
Mattias Ekholm (18): 1
Viktor Amnér (19): 1
Anders Nilsson (20)
Johan Persson:2; Danielsson: 4; Hilmersson:2
Tony Lagerström (20): 1
Daniel Wiksten (19): 2
Lucas Sandström (19): 3

”Gamlingar”
Lars Johansson (21) Målvakt
Adam Andersson (25): 1

Stigsson:
Vad var publiksifforna på matcherna i Leksand under 60-talet? Har för mig att det var mycket folk på dessa.

Et tu Brute: Enligt jubileumsboken "Mora IK 60 år" som kom ut 1995 så ska rekordet för Smidjegrav i alla fall vara på 5039 personer från mötet mot Leksand i Allsvenskan säsongen 90/91.

På bortaplan noteras från säsongen 62/63 att Mora vann över AIK på Johanneshov inför "över 13000".

Det finns säkert större publiksiffror från tiden innan hallen stog klar 1967 men jag har inte lyckats hitta nåt i jubileumsboken i alla fall.

Metal Guru: Tryckvåg har en egen siad på My space , se länk .

Nicke Frisk-artikel i Sörmlands Nyheter.

UppFRISKande att höra den gamla Jerry-dängan 'Dream On' i den tappning den skulle gjorts från början... :0)

Vi har pratat lokal musik i den här tråden tidigare.
Fann detta på myspace:

(Plus lite klistermärken med bl.a Tryckvåg och Moment22 i garaget...)

Publikfråga
Till alla statistikbitare:

Vilken är den högsta publiksiffra som Mora uppnått i en tränings/vänskapsmatch mot ett annat svenskt lag. Utomhus som inomhus?

nyz:

Menar du Arturur Gregorius eller Gregorus Arturiosis? Hur som helst blir han en bra capten of the ship.

Prestberg kommer att få problem framöver då det blir allvar. Blir Pelle bortplockad i närkamper och sittande med skadeproblem (han är ingen ungdom längre), får LIF klara sig utan sin frälsare.

nyz: Hahahahaah......

Ola: Och jag har hört att Artur Gregersson alltid längtat efter att få bära kaptensbindeln i sitt kära mik.

Prestberg höll ändå till i Leksand på sommrarna och ville få sin gymnasiala utbildning där. Att han alltid skulle ha varit en hardcore-leksing är det ingen som påstått, men han har uttalat sympatier till de blå-vita långt innan han blev aktuell för spel hos oss. Och fan ta mig, men han har visat prov på ett större hjärta under försäsongen än vad jag nånsin hade kunnat tänka mig... PP börjar så sakteliga sjunka in mitt medvetande som leksing, blå-vit och allt mindre den kärring jag ansåg honom vara!

Ola:
Ja, äntligen skulle han få spela samba-fotboll!

Metal Guru:

När Paulinho gick till Hammarby, berättade han att han alltid drömt om att spela i Hammarby. Tänk att drömmen han hade hemma i Brasilien som liten parvel, gick i uppfyllelse. :-)

mattias - 74: Eric Johansson var ju kass

Moras nya matchställ var snyggt och det är alltid nåt...

Stigsson:

Jag tror pelle sagt tidigare innan sin seijour i Leksand att han vart leksandssupoorter sedan han va liten.

Metal Guru: Så enkelt knep men fansen går på det varje gång :-)

mattias - 74:
Det där med att erkänna att man varit supporter sedan barnsben åt det lag man nyss skrivit på, är inte det efterhandskonstruktionen personifierat?

Ola:

Typ, har lite svårt fortfarande att fatta att han valt Leksand men han erkände ju atty han varit Leksandssupporter sedan barnsben så han är ursäktad :)

Jag vill iaf inte att han skall spela lika som han gjorde i FBK ! Hiitills har iaf ingen gnällt på honom . Det är ju positivt.

« · 1062908 · »