Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Match-chat, Timrå-Mora 2/11

448427 · » Till forumet


Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
Klok kille:))
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Petra:
Man kan inte vara på topp jämt.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
Jo, det har du iofs helt rätt i:))..Men det har ju liksom gått på räls för er hitills,men igår vart det ju tvärstopp.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Petra:
Ja, det är inte Timrå vi ska ha bakom oss efter 50 omgångar. Hade varit tyngre att ligga under med 5-0 efter halva matchen mot Brynäs eller Malmö. Det var visst fler lag som sladdade igår, mot betydligt beskedligare motstånd.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Hahaha!!..Så det känns helt ok att förlora då?Och komma ner på jorden igen??
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Petra:
Nej, inte ett dugg. Det är faktiskt skönt att den där övermänskliga auran fallit av oss en bit, så vi kan gå ut på gatan som vanliga män och kvinnor, utan att folk viker åt sidan.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
lex: Tror inte det hjälpt hur många ni var inloggade igår...Timrå var det bättre laget helt enkelt,men det är bara att ta nya tag...Ni känner väl revanschlust nu va??
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
lex:
Menar du att vår teori är felaktig, den att hur man än vänder och vrider på saker och ting, så är det Stigssons fel?
Protester, högljudda protester!

Det var ju han som startade matchtråden. Utan tråd, ingen match.
Domaren kan omöjligt starta en match utan tråd.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Stigsson: Det var nog inte ditt fel igår. Anledning till förlusten måste nog bero på att jag för en gångs skull inte var inloggad alls igår. Ska försöka hålla mig på här plats i fortsättnigen
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Stigsson:
Ja, det är ditt fel. ;0)
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Va fan håll ni på med igår. Trots att jag inte var inloggad på hela matchen så ramlade det in mål i baken :-)

Metal Guru, Lex, nån som har en logisk förklaring?
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Hur som helst tycker jag det är förbaskat kul med Mora i ES och att det går så pass bra. Håller en liten tumme för Mora, när de inte möter Timrå. Vid såna tillfällen ondar jag allt vad jag kan. ;)
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Johan J:
Börjar det bli riktigt kritiskt får vi väl skriva snyftbrev till förbundet.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: De oväntade poängen som ingen räknat med på förhand kan bli ack så viktiga i slutändan men visst har du till viss del rätt. Men vad gör Mora om de förlorar matcherna mot lagen under sig i tabellen? Det gäller nog att ta så många poäng som möjligt utan att titta på motståndaren.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
JaSa:
Härligt! Synd bara att Tero spelar med mask - han hade säkerligen skrämt både den ene och den andre med Menige Pyle världsfrånvarande tomma blick.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
JaSa: Haha, ja liknar man Menige Pyle förstår man nästan att man inte får in några puckar på honom.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
geggelundin:
Kolla in Teros lookalike på länken..
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Johan J:
Hålla oss över slutspelsstrecket gör vi genom att slå de lag som ligger bakom oss i tabellen.

Frölunda/Timrå/FBK/MoDo/Linköping
Mora IK 7 1 0 2 4 15-25 -10 5
----------------------------------------
Mora IK 9 4 2 1 2 38-28 10 17
SSK/Jurgårn/Miffo/Luleå/HV/Brynäs

Se ovanstående tabellrader - den övre för när vi möter de lagen ovanför oss - den undre för när vi möter lagen bakom oss. Så varför förta oss mot ett Timrå i nöd, i jaken på seriesegern - som faktiskt inte betyder mycket.
Nej, den reviderade planen är att vara bland de åtta, och sedan ta er övriga på ren och skär överraskning. Och hur gör man det - jo, genom att vinna mot gossarna i botten.

"Invagga i falsk säkerhet..."
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Ni har en grym målvakt i Leinonen, måste vara säsongens kap. Annars var Mora tyvärr bedrövligt dåliga ikväll. Hade hoppats på en roligare match. Men lycka till fortsättningsvis, det behövs mer kämpande lag i elitserien som ni, och oss naturligtvis :)
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Det vill till att ni håller er ovanför slutspelsstrecket då. Gissar att det kommer avgöras i sista omgången av serien. Flera lag vill uppåt i tabellen men med Harald Lückner i båset kanske ni kan avvärja dessa hot. Minns hur borträknade Timrå har varit när de väl kommit till slutspel. Rutin hit och rutin dit. Det är vad spelarna uträttar på isen som visar sig i resultaten.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Johan J:
Ääh. Vi vaggar bara in er i falsk säkerhet.
Vi kan ju inte vinna alla martcher, om vi ska överraska oss fram till SM-bucklan.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Han visade få säkerhetsluckor till skillnad från hjärtat i Mora som blev utbytt efter fem kraschar i första. :-)
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Ola:
Täljes kommentatorer var Ante Antabus och Kim Stöl.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
Nu är de klara i Södertälje. Tror att webradions kommentatorer satt i puben i pauserna.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Johan J:
Inte? Menar du att vi gjorde fel som satsade på att han skulle bugga ur?
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Kiprosoft? - det är ingen mjukvara Timrå har mellan stolparna.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Ola:
"SKOTT!" "OUCH!!!"
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
Jag lyssnar. "Gabbe försöker lägga den på mål", "Nu är det taggat alltså".
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
oraklet:
De är ju i extas nu. Härligt.

Lycka till själv i jakten på SM-bucklan. Gör ni 5-1 på Mora måste ni vara bra!
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu:
Det var SSK-Luleå jag hörde, tror jag. Alla SSK-spelare nämdes med namn, men så fort Luleå fick pucken vart det antingen tyst, eller så blev "Luleå-spelaren slår in pucken i zon" ( t y s t ) ( t y s t )...
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu: Det är jku totalt kaos.. de pratar i mun på varandra .. etc..

Tack för matchen Mora.
Lycka till i fortsättningen av elitseriesäsongen 2004/2005 !
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
Jag lyssnar. STOR underhållning.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
RTS:
Dålig och enögd är inte samma sak.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
RTS:
Enögda tycker jag alla är, mer eller mindre - det är ju hemmasupportrar som rapporterar. Och det har jag inga problem med. Däremot tyckte jag att Timråkillarna var rätt sega och lite efter mest hela tiden. Men jag kan leva med det - webbradion är inte Lasse Granqvist och det är faktiskt helt OK.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu:
Du kan ju lyssna på SSK-HV nu, vetja.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
oraklet:
Trots tappat temperament, fick han två minuter för roughing.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Med din inställning så skulle du helt klart platsa i truppen :)
Underbart!!!!
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
RTS:
I just den matchen hade vi lånat upp mupparna från Tälje.

SLUT!!! 2-4! TRE FRISKA POÄNG!!! JAAAA!!!
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu: Jag om du tycker dom är dålig skulle du hört dom som refererade i Mora, Hyfsat enögda.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu:
Du kan ju lyssna på Tälje nån annan match än just Mora.

Zetterberg kommer gå poänglös från matchen - fortfarande 2-4, Kiprosoft räddar.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru: Men jisses, man går väl inte innan matchen är slut?! Även om den kan ses som avgjord.
Finns det något skojigare än att stå kvar efter att ens lag har tagit 3 pinnar?!
Men o andra sidan, de är nog lite skakis över att Mora snabbt ska spotta in 5 mål :)
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
De har jag missat, kanske ska stanna hemma nästa gång bara för att få skratta lite.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu:
Lyssnar inte på webradion. Men Horcoff måste alltså ha blivit för snäll.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Nu börjat t.o.m. Timråpubliken gå hem...
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu: Om man inte har något temperament så kan det faktiskt hända att man har tappat det !
Precis på samma sätt som att man kan tappa minnet eller tappa en ask kexchocklad.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Ola:
Nej, jag tror vi kommer greja detta. Vi känns stabila nu, och Timrå kommer ingen vart.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Metal Guru:
Mora har fått två utvisningar på kort tid. Reducering för Timrå till 3-4 kanske?
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
insu:
Södertälje är det lag som ska upplevas på plats - maken till tomtar i webbradion finns inte ens på Gesunda.
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
Reportern tycker att "Horcoff har tappat temperamentet". Något för floskeltoppen, Ola?
Kommentera

Sv: Match-chat, Timrå-Mora 2/11
I kvällens matcher står det nu -
Södertälje SK-HV 71 1-5
IF Malmö -Djurgårdens IF 1-3
Timrå IK-Mora IK 5-1
Kommentera

448427 · »