Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK-BIF

« · 838679 Till forumet


Sv: MIK-BIF
Gusten: Vadå Dackell, vad snackar du för skit! ;D
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Gusten:
Ähh, det är ju bara korpspelare i jämförelse:-)
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Tubest: Äh vi saknar Sjödda, Dackell och Salmonsson...jämnt skägg :)
Kommentera

Sv: MIK-BIF
insu:
Kan ju bli läge för lite underskattning nu från Brynäs sida, inte mig emot:-)
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Ja, det måste vara medias fel att MIKs spelare går på krogen kvällen före match. Jag menar, om det hade varit spelare i något av de andra elva lagen hade kvällstidningarna självklart inte skrivit någonting :-D
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Då var det bekräftat, inga tjecker på plan ikväll


Mora IK

--------------------------------------------------------------------------------

30. PITKÄMÄKI, Juha
Goalkeepers 35. RÄMÖ, Mikko

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 12. KULTANEN, Jarno 10. JOHNSSON, Pierre
77. JANSSON, Martin 78. SIMONS, Mikael 43. NILSSON, Anders

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 22. MÄÄTTÄ, Tero 33. BRUUN, Antti
49. ELOMO, Teemu 9. BOGG, Håkan 14. JOHANSSON, Eric

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 42. KURVINEN, Mikko 23. SKOGS, Thomas
27. BEAUDOIN, Eric 11. BASTIANSEN, Anders 41. BERGQVIST, Kenneth

--------------------------------------------------------------------------------

4th Line 70. DANIELSSON, Anders 72. WESSNER, Daniel
15. JARDINE, Ryan 31. GRANSTRÖM, Jonathan 13. TUOKKO, Marco
Kommentera

Sv: MIK-BIF
MIK 7-1: Ja media är ju vår 12:e motståndare. Just nu ligger vi under mot dem, rejält.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
zeb: Tyvärr så var det så Spolander sa på Mora Hockeyradio nyss.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Tången: tror jag inte
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Tången: BBH på bänken.
Media-Mora 1-0
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Knogen: I vilket fall som helst så får vi klara oss utan de tre fördömda männen i kvällens match.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Metal Guru:

"Nu har jag för egen del inget mer att säga i detta ämne, i ett öppet forum."

Rätta mig gärna om jag har fel, men vi är väl inne på samma linje då. Citerar mig själv från här nedan:

"Hur som helst är det bättre att låta detta bero till säsongen är över, varför jag lägger detta åt sidan och koncentrerar mig på kvällens match. Det hoppas jag innerligt spelarna gör också."

Att man sedan reagerar är väl inget konstigt? Det vore konstigare om man inte gjorde det.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Metal Guru:

Att undvika KS är överordnat allt annat.
Att undvika KS är överordnat allt annat.
Att undvika KS är överordnat allt annat.
Att undvika KS är överordnat allt annat.
Att undvika KS är överordnat allt annat.
Att undvika KS är överordnat allt annat.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Knogen:
Låt mig förtydliga mig:

Att undvika KS är överordnat allt annat.

Den tjeckiska pilsnerkvällen är oavsett dignitet ett avsteg från ovanstående mantra, och inte bra ur flera aspekter. Ex sämre förberedelser inför DIF-matchen/laget lägger nu fokus på fel saker/etc, etc...

However, fortfarande gäller
Att undvika KS är överordnat allt annat.

Och vi kan inte göra den tjeckiska pilsnerkvällen ogjord.
Så därför är min syn på historien -

1) Gjut olja på media- och Internet-vågorna. Ge fan i att älta detta för ältandets skull. Typ "Fan inge MIK-hjärta" leder som vanligt ingenstans, mer än i värsta fall ner i KS-källaren.
2) Gör vad som är bäst för att få ut största möjliga effekt av laget, efter den nya uppkomna situationen. Lös ev. problem internt.

Och när detta är påbörjat/åtgärdat/dämpat fortsätter vi att rabbla mantrat Att undvika KS är överordnat allt annat.

Oavsett digniteten på den tjeckiska pilsnerkvällen.
Att undvika KS är överordnat allt annat.
Att undvika KS är överordnat allt annat.

Nu har jag för egen del inget mer att säga i detta ämne, i ett öppet forum.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
horcoff:
Det blir vinst ikväll, tro mig.
Trots förlusten senast så har laget fin form och det ska nog inte vara nåt problem för laget att ladda om.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
horcoff: En fågel viskar och säger att det blir inga Tjecker i rött på banan ikväll!
Kommentera

Sv: MIK-BIF
MIK 7-1: Utan 3 poäng ikväll lär ju diskussionen eskalera.
Nej, nu är det bara vinst som gäller.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
horcoff: Mer intriger.

Gjort är gjort...
Låt oss nu se om det här var bra eller dåligt,
och börja med att ta 3 poäng i kväll.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Anders i Budum: För en gångs skull, skulle jag försöka se lite positivt på saken och glömma det inför kvällen.
Att det var en av MIK`s viktigaste match råder det inget tvivel om.
Är det så att rykterna är sanna så håller jag med er (Knogen) till fullo.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Metal Guru:

Jag tolkar det som att jag inte har en sansad syn på det hela. Stämmer det Guru?

"Är det som står i Expressen sant, så är det inte bra. Men det är inte heller lika med dödsstaff för spelarna, harakiri för supportrarna och ned i allsvenskan utan att passera kvalserien för laget."

Förutom det något överdrivna ordvalet har vi diametralt olika syn på det där. Jag tycker (återigen OM det är sant) att en utflykt som den som dessa herrar gjort är något det inte finns ett uns försvar för. Inte någonstans. Visst, vi kanske inte åker ur på grund av detta, men de tre musketörerna äventyrar i alla fall Moras existens i högsta serien. Det är fullkomligt klart. Det räcker i alla fall för mig. Och hur man som spelare kan göra något så urbota korkat kan jag bara inte få in i min skalle.

Hur som helst är det bättre att låta detta bero till säsongen är över, varför jag lägger detta åt sidan och koncentrerar mig på kvällens match. Det hoppas jag innerligt spelarna gör också.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Metal Guru:
Lägger till att jag tror att detta är en del i konspirationen - kvällspressen och illvilliga nick på Internet vill tillsammans göra en sjuk elitseriehöna av en fjäder.
...Så att elitseriehönan tappar kraft, och degraderar sig själv till de sälla jaktmarkerna.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Forever MIK:
Du har en sansad syn på det hela.

De första ryktena som kom pratade om hemkomst vid 05:00-tiden i ett aprakt tillstånd. Ingenstans har vi fått det bekräftat.

Är det som står i Expressen sant, så är det inte bra. Men det är inte heller lika med dödsstaff för spelarna, harakiri för supportrarna och ned i allsvenskan utan att passera kvalserien för laget.

Jag tror som du, Forever MIK, att spelarna har suttit ute och tagit ett par öl i kanske 1½ timme, och se'n gått upp till hotellet för sömn.
Jag tror så tills annat har bevisats. Och in mina ögon är detta en reprimand, kanske lite mer, men definitivt inte spark ur laget plus indragen lön.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Anders i Budum:

Instämmer till fullo. Här lägger man som supporter ner hjärta och själ i klubben, man kastas mellan hopp och förtvivlan, man åker på en känslomässig berg- och dalbana hela säsongerna. Sen finns det (om detta nu är sant) ett koppel spelare som fullständigt skiter i klubben och som inte har den minsta respekt för klubbens övriga spelare, ledare och supportrar.

Det bästa är dock att låta detta bero tills vidare. Vi får också innerligt hoppas att det inte stämmer. Men ligger det minsta sanning i det här så hoppas jag Simons kan hitta några kryphål i kontraktet som gör att de blir återbetalningsskyldiga lönen för hela säsongen (tyvärr mindre troligt), samt att de bränt sina skepp i elitserien för all framtid.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Anders i Budum:
Nu tar vi det lilla lungna.
Vad har du för belägg att dom varit fulla? Rent åt helvete skriver du. I nästa stycke är det helt ok. att gå ut och äta och ta tt par öl.
På nerresedagen passerade bussen moraklockan vid 18.30, ankoms till fjollträsk bör ha skett 22.00-22.30. Incheckning på hotell, klart till 23.00 och efter det ut och äta och ett par öl som är ok. enligt dig. Stället dom var på stänger 01.00, tillbaka till hotellet och sängen. Resten av laget satt kanske på hotellet och åt och drack någon öl.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Stigsson: Tack ! Du verkar vara en riktig kompis ändå..;)
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Vi har ju vart med om detta en gång för. Då gällde det Andreas Lilja. Han gjorde bort sig och fick kicken. Mora missade samma säsong slutspelet med 2 ynka mål. Dessa mål hade vi garanterat haft om vi haft Lilja i den form han var innan hockeyskandalen.

Vad händer...

Jo..

Mora missar slutspel p.g.a en krogrunda.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Anders i Budum: Ursäkta men Huml var bra mot DIF. Annars håller jag med dig för en gångs skull ;-)
Kommentera

Sv: MIK-BIF
..ett litet tillägg:

Hade jag vart lagkamrat med dessa hade jag blivit helt vansinnig.

D.s.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
horcoff: Problem hit och dit?? Va fan! Moras tre största stjärnor går på krogen och förlustar sig. Kommer hem samma dag som det är match. Den otroligt viktiga matchen mot Djurgården förlorar vi, och de tre är helt värdelösa hela matchen. Dessutom är de förebilder för massor av barn och ungdomar i Mora och övriga Sverige, som har deras namn på replica tröjor. Nä fy fan, de får vara hur fulla som helst när serien är slut, men absolut inte under seriens gång.

Att de går ut och käkar tar ett par öl är helt ok, bara de kommer hem i tid och visar att de bryr sig om sitt lag och sina lagkamrater. Men komma hem strax innan morgontidningen kommer i brevlådan är helt åt helvete.

Kicken ska de ha när serien är över.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Forever MIK: Lite problem hit och dit kan ju bara göra att de biter ihop till kvällens match, eller hur ?
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Anders i Budum:
Hur detta har påverkat laget kommer att visa sig ikväll. Bara hoppas att det har påverkat åt rätt håll. Vi får väl göra vårt från läktarplats för att hjälpa till.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Jaha, då var ryktet sant då, att de vart på korgen. Fy fan säger jag. Att dom inte har mer Mora hjärta än så. Man blir ledsen och besviken. Hoppas att det löser sig än då med slutspel och att Simons ger samtliga en rejäl omgång på kontoret. Löneavdrag är ett måste.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
zeb: Slut på krafterna, Expressen kan då gå ut och säga det.
De försöker med allt för att störa laget.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Vad tror ni? Är Boorken sugen på en sprödbakad med remouladsås ikväll? :)
Kommentera

Sv: MIK-BIF
HD Morgan Johansson, Ljungby
LM Fredrik Ulriksson, Örebro
LM Henrik Jansson, Göteborg
Kommentera

Sv: MIK-BIF
horcoff: Slut på krafter var det iallafall, men det kan man väl inte gå ut och säga, Bara att komma igen, en extra dag har man fått
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Jaha, vad skall man tro om det som står i inför Mora-Brynäs under nyheter. Tydligen har denna Olle varit på tapeten igen, t.o.m så mycket att ledningen har haft möte laget. OM, jag säger OM det nu är så hoppas jag att allt är utrett så focus kan läggas på avslutningen
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Seabiscuit: Imponerad av erat spel senaste tiden faktiskt:P
Kommentera

Sv: MIK-BIF
horcoff:

frölunda torskade mot modo, vilket ger mora en liten fördel i slutspurten (i form av en match mindre spelad). om mora kan knäcka brynäs så har vi fyra poäng ner till frölunda och lite andrum, i någon minut eller så.
men nog skulle det vara skönt alltid...
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Pucksnack:
Talar för Mora; Brendl & Pitkämäki.
Talar emot; Orutinen.
Bäckström och Månsson tillbaka i Brynäs.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
zeb: Var det en tillfällig tillbakagång mot Dif eller ? då man slutar att spela hockey efter halva matchen för det gäller att spela i 60 minuter. Känner mig osäker på deras form och gillar inte hur de förlorade mot Dif.
Nu blir Boggen med som kan hålla kvar pucken i anfallszon.
Det här känns återigen som den viktigaste matchen och 3 poäng är ett måste.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Bonäs norra: Laget är skadefritt då bör man kanske kunna röra på benen så det blir lite tempo,inget fegspel
Kommentera

Sv: MIK-BIF
MIK 7-1: Ja i morgon smäller det
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Eller kanske Gävlar mot masdjävlar;)
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Anders i Budum: Ed äres aut bra!
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Bonäs norra: Je ô.
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Bonäs norra: Er ed klart att wir kum tä winna!
Kommentera

Sv: MIK-BIF
Bonäs norra: MIK kvar på rätt sida om sträcket efter kvällens omgång.
A toursdajn skum wid fårrå a Moura å titt å matchen. Ig uppes att ed werd mytchi fouk og att Moura winna!!
Kommentera

MIK-BIF
Jag tycker vi byter rubrik, är trött på Initialerna i den föregående.
Mora har egentligen varit suveräna sista tiden att , det är svackorna från tidigare under säsongen som fortfarnade är så kostsamma.
Kommentera

« · 838679