Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK sparkar Pär Djoos

« · 981853 · » Till forumet


Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Jag håller mig
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
jag håller ut tills stormen är över
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Gusten:
Jag vidhåller att jag håller med alla som håller av mig... eller hur det nu var.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru: Jag håller AV er alla.

Ps..ni är alla inbjudna
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru: Håller med dig där!
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos

Alla:
Lägg av och bråka alla ni! Det är löjligt det ni håller på med!!! Håll inte på att skriva meningslösa meddelanden här! Prata inte med varandra!!!

Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Insu:
Håller med någon av er där.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos

Ola:
Håller med mig där

Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Knogen:
Håller med dig där
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru: Håller med dig där
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
XCarl: Håller med dig där
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru: Man ska ju inte läsa all blaska i pressen.. Djoos vill bara spy galla över Simons, spelarna sägs att det funkade bra med Djoos, men var det verkligen saningen?? Tycker att flera skribenter här inne och på MIK.se har skrivit att det har varit lite klagande på Djoos bland spelare.. Jag tror samtidigt det är det bästa klubben har gjort på länge att sparka Djoos, han visade inte mycket som tränare och var förmycket kompis med flera spelare, jag tror att Kari kan få en positiv inställning tillbaka på killarna och vi börjar att vinna igen och kan slippa denna jobbiga kvalserie som kan sluta hur som helst.. Men till nästa säsong, så får man börja fundera över att få hit en som kan hjälpa Simons med alla hans uppgifter.. Rensa ur truppen också.. Bort med Pitten och in med en ny fräsch målvakt bakom Lasse... Vi måste börja satsa på våra egna talanger nu för att kunna få tillbaka MORA ANDAN i laget... Över hela banan kan man rensa truppen på. Flera backar som inte håller standarden, forwards och centrar som inte visar något numera. Nej, en uppflyttning med flera J20 spelare,så är snart Mora på fötterna igen.. Vi måste ta vara på alla bra yngre spelare vi har och inte köpa in halvbra spelare från Finland, Tjeckien, Slovakien, när vi vet att de yngre spelarna kan göra det lika bra eller bättre.. Ser framemot omstarten på torsdag nu, seger på torsdag och vi kan börja kolla uppåt igen i tabellen..

Tills dess jag skriver nästa, hoppet får man aldrig överge...

WEPPA SÅ KLART
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
horcoff:
Vi får väl trösta oss med att vi just nu har jämförbar medieteckning med den Store Satan i Söder i lokalblaskorna...
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru: Djoos uttalar sig i DT ungefär samma som i Aftonbladet.
Vilken soppa i år, hur ska det sluta? Vad ska få alla spelare att kraftsamla sig nu och dåligt ledarskap i organisationen brukar sprida sig neråt i leden.
Här sparkar man en tränare och dagen efter tar man semester(bestämt innan iofs, kom i ett dumt läge) då man verkligen borde satt sig ner spelare och tränare tillsammans och försökt få alla att dra åt samma håll.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Que, XCarl: ?
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
XCarl:

Definiera skräpinlägg! Jag tror vi har lite olika åsikt om vad det är.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru: Är inte du moderator, pinsamt att då ägna sig åt skräpinlägg!
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
morahockey:

Ouch!
*kryper ned under mitt täcke och gör jämmer*
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru/zeb: Lägg av och bråka båda två! Det är löjligt det ni håller på med!!! Håll inte på att skriva meningslösa meddelanden här! Prata inte med varandra!!!
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
zeb:
Om du inte orkar med mig just nu, så låter du bli att sprida dynga här.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru: du får tro vad fan du vill ,orkar inte med dej just nu
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
zeb:
Så du menar att människorna på länkad sida bara är virtuella kulisser, där det står en Jan Simons-klon bakom och fnissar?
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru: det är mycket det ,Har du några som helst kontakter i klubben så borde du veta det
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
zeb:
Och på vad grundar du detta frejdiga uttalande?
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
henke: Dom har ingen styrelse,helt enkelt ,det är en parodi hela Mora ik
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
henke:

Beträffande alla negativa skriverier om Mora IK i kvällspressen, och då hur klantigt Simons har hanterat tränarfrågan, framförallt då sparken av Per Djoos.
Så funderar jag varför Moras ordförande Lars Weslien inte går ut och gör ett uttalande, där han stöttar Simons, eller på annat sätt visar att en enig styrelse står bakom Simons. Jag känner inte Lars Weslien, men jag undrar om han är som tidigare i Moras historia, är handplockad av Simons. Är ju helt sanslöst att nu när Mora återigen är på löpsedlarna, så framstår klubben som ”amatörernas klubb”.
Det går bra att springa på barrikaderna när det går bra, men när det går dåligt, ja, då gömmer man sig, helt otroligt, och vi ska vara en ES klubb.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
XCarl:

Precis det alla verkar ha glömmt är att det är styrelsen som har det yttersta ansvaret, och bestämmer till o med över Jannes vara eller icke vara. Har för mig att det till och med klubbats igenom ett beslut om att en sportchef ska anställas men som det ser ut nu så verkar dom ju sova på sina platser i styrelserummet / ändå lyda under Dons åsikter.
Kommentera


Sv: MIK sparkar Pär Djoos
SIVASN: Mora erwache!
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
mattias - 74:

Det borde nog va slutsparkat för iår.Nu gäller nog verkligen å få lugn å ro i laget så rammlar det nog in ett par YouTube mål å vi spelar i ES nästa år :)
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
SIVASN:

Klart man kan spekulera i vem som har rätt eller inte men hoppas som sagt att simons också inser att han är en del av orsaken till att mora skeppet sakta sjunker , arvedsson , djoos, skall man gissa på att kari får gå om ni åker ur och att han blir kvar om ni klarar er kvar i es ?
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Stigsson: Nja, det är nog mer tidpunkten, du vet ju hur det är med en sen lördag i kombination med småbarn. Finns ingen förståelse där inte! Så jag skyller på förvirring i trötthetens tecken.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
mattias - 74:

Det som jag tycker är intressant med artikel där Pär gråter ut, är att det för första gången någonsin vidimerar Simons maktfullkomlighet på pränt, och av en person i MIKs organisation.

Pär tar också tillfället att såga Simons när det gäller Harri Rindell, här är inte Pär nådig i sin kritik, tack Pär för att du vågade säga det alla andra tigit med.

Tyvärr kan nog Simons ”härskarmentalitet” vara en av anledningarna till MIKS dåliga resultat hitintills. Därutöver kan det också vara en förklaring till att det är få tränare/spelare som vill ha ngt med Simons (MIK) att göra.

Vidare så missar tyvärr Pär en av anledningarna till att han fick sparken, han kunde inte få laget att vinna, dessutom finns det några andra aspekter som vi nu kan lämna därhän.

Avslutningsvis kan man ju undra om det numera råder anarki i MIKs styrelse, för det är ju styrelsens ansvar att ”såpan” växer för varje månad.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru:

Man behöver inte tro varje ord i hans bitterhet men det kan ju ligga nåt i det precis som att Simons sparkade Per ev, för Moras bästa,man får ju tänka lite själv.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
mattias - 74:
Kanske ska förklara på ett annat sätt:

Om samma reporter på samma tidning hade intervjuat Simons, tror du då han hade beskrivit samma händelse på samma sätt?

Knappast.
Då måste någon - eller båda - ha tänjt på sanningen en aning. Eller rent av ljugit.

Varför skulle då just Djoos ha 100% rätt?
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
mattias - 74:
Då måste du väl i jämställdhetens namn också tro på Simons.
Och går inte de båda historierna ihop, vad är då den sanna sanningen?
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru:

Varför skall man intr tro på djoos om det han säger om simons? kan du förklara det ?
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Javisst, mattias - 74:
Jag antyder bara att du just börjat.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Metal Guru:

Nej men man måste ju ändå få bilda sig en egen uppfattning om saker och ting.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
 
mattias - 74:
Du kan aldrig få en heltäckande sanning genom att lyssna på ett kvällstidningsreferat från endast en sida där två träter.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
mattias - 74:

Det ligger nog nåt i det (fast Per e nog lite bitter med all rätt).
Men om en diktator upfyller ens dröm(Elitserien) å värvningarna
slår rätt då e det nog lätt å flyta med å gilla läget,men nu när det inte går så bra så måste något göras.Tycker Simons har gjort mycket bra för klubben men en sportchef och släppa lite av kollen e nog vad jag vill se innom Mora IK.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Stigsson:

Verkar på aftonbladets artikel att döma som om Simons är en liten minidiktator, verkar som om det är Janne själv som är det stora problemet inom MIK?
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Stomatol:Tycker att ledningen inom Mora IK skall ta en rejäl funderare på om Jan Simons är rätt man iklubben.Vet hurdenna man kan vara.Snål och gör man inte som han vill så får man gå direkt.Men vem somskulle efterträda honom vet jag inte - än men har mina funderingar.Lisspers kanske - äh vet inte.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Stomatol: Expressen? Länken jag klickade på gick i alla fall till Aftonbladet. Luras du bara eftersom du vet att vi riktiga fans har slutat läsa den blaskan? ;-)
Kommentera


Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Ola:
För tillfället tycker jag ändå medierna har en poäng i sina nedlåtande skriverier om MIK. Det är trots allt så dramaturgin fungerar, när en klubb skiljer ut sig på ett mindre smickrande sätt.

Ser man till Pär Djoos entledigande som isolerad händelse, så tycker inte jag heller att det är speciellt märkvärdigt. Men summan av alla bedömningar och beslut som klubbledningen gjort under säsongen, är knappast något att stoltsera med.

Men inte f-n tänker man ge upp hoppet för det - man hoppas väl till "the bitter end".
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Tången: nej, men vi vet vad media vill, de gör ju till å med undersökningar där det "tydligt" framgår att Mora inte skall spela i Elitserien. Det kanske var Moras spelare som blev tillfrågade om de ville spela kvar i elitserien å Aftonbladet fick ett nekande svar, kan vara så enkelt ;-)
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Ola: Men vi vet fortfarande inte vad spelarna egentligen ville.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
När Arvedson sparkades var det spelarna som ville ha bort honom. Fel att sparka tyckte media.
När Djoos sparkades var det inte spelarna som ville ha bort honom. Fel att sparka tyckte media.
Kommentera

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Tången, insu:

Äsch! Tidningarna har ju alltid haft oss som favoriter till degradering. Den där annonsen gjordes redan 2005, varpå man uppdaterade den till 2006 året därpå, och 2007 i fjol. Sedan tröttnade man på att uppdatera den, då man plötsligt såg sin chans att damma av den igen. Då blev det som det blev...
Kommentera

« · 981853 · »