Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK - SSK 30/12

959158 · » Till forumet


Sv: MIK - SSK 30/12
Ola: Visst finns det några lyckade starter på rokader men det är lite skillnader dock...
Frölunda har kanske en av elitseriens bästa lag ....på papperet. Där krävs andra insatser. Men när ett spöke dyker upp för "något sämre" lag så krävs helt andra ingrepp...eller hur. Trots allt så ska man aldrig ge upp......det är det bara kärring-lag som gör!!

Gott Nytt år
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Kvalseriespöket närmar sig för Mora. Det innebär att Pär Djoos får ta ett steg tillbaka. Ni kan få besked om ny tränare nästa vecka säger Jan Simons.
Ovanstående rullar i Tv4 sporten ca var 15-20 min och är hämtat från sport-expressen. Tydligen så är det nära nu och att djoosen får kliva tillbaka, om man skall tro sport-expressen. Hittar inte något uttalande av Don som stämmer in på nätet
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
sold:
Får en känsla av att djoosen tror att det kommer att fixa sig i de sista omgångarna, bara för att det gick bra ifjol, fast det var på fisens mosse, så är det inte säkert att det blir samma resultat i år.
Kommentera



Sv: MIK - SSK 30/12
Hahl Bundy: Detta är OROANDE uttalande av Djoosen:
– Det är ingenting som sker över en natt. Jag har hela tiden sett säsongen som en lång väg som vi ska igenom. I fjol gick vi upp på en slutspelsplats först i omgång 50.

DET ÄR NU VI SKA PLOCKA POÄNG OCH INTE RUNT OMG. 50
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
PappaKeno: Har väl inget annat för mig o vill väl egentligen inte strö salt i såren men........ Att sparka Arvedson Var o Är Moras största misstag o det kommer att kosta, var så säkra. Tyvärr.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
fy fan vad less jag känner mig...har inte orkat skriva här på hela dagen mår så jävla dåligt.

kan bara säga att sen Arved blev sparkad så har det bara blivit sämre. Och snackat om att det tar ett tag innan det blir bättre är ju skit snack är ju i början som det ska vara lite annorlunda med spelare som ger allt och vill visa att nu jävlar tar vi tag i det här och fixar det.

Men även om mister Djoos inte tycker det är nån fara på taket så TROR jag att det redan är försent. det här är lag som vi ska slå om vi vill vara kvar och det gör vi inte punkt slut.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Måste ju ändå tillägga att det är ju inte för sent med en vändning ännu.
Effekten av tränarbytet kunde precis lika gärna skrivits med succe för Djoos, för så jäkla hårfint är det ju, med en studsande puck ut för SSK istället.
Tung Helg, men hoppet är ju som bekant det sista som överger en.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
hunter >
"En sak till som förbryllar mig är: scoutade inte MIK tränaren innan man skrev på????"

Jo, han hade varit NHL-spelare och tredjetränare i Hagfors eller nåt och hans ledarskapsförmåga visste INGEN något om.

Det är och kommer att vara en gåta för mig hur Simons kunde anställa honom från början och för att avsätta honom nu.
Det är precis som Lisspers sade att man sätter hela MoraIK`s Elitserieexistens i fara.
Varför anställde man inte en rutinerad tränare och och bytte ut hela tränartrojkan???(dumsnål?)
Någon publikökning blir det inte på det här viset, även om det skulle vända till slutspel, det blir då bara färre som vill följa med från V-Dalarna.
Jag har från början inte gillat anställningen av en orutinerad tränare som Arvedson och känner mig precis lika kluven av att sparka honom i det här läget för jag tycker inte att det är lika långt kvar av serien som Djoos tycker och att hinna ändra på så mycket.
Men vad som skall till för att vända den här negativa utvecklingen det vet i f#n. Ny tränare??
Vilka ska vi nu spöa då vi inte rår på bottenlagen på hemmaplan?
En sak är säker; Det kostar på att vara MIK supporter.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
hunter:
Det finns exempel på både lyckade och misslyckade tränarebyten. Roger Melin exempelvis, har ju börjat med två segrar för Frölunda. Nu är det ju lite tidigt att prata om succé efter två matcher. Liksom det är för tidigt att prata om fiasko för Pär Djoos. Jag hoppas dock att den tredje tränaren man tar in, är en etablerad tränare som får huvudansvaret. Och av de namn som nämnts, tycker jag Kari Eloranta är intressantast. Men vem vet, det kanske dyker upp en helt annan tränare än de det spekulerats kring.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
horcoff: Ja,jag håller helt med tyckte att Lasse skulle stå i denna matchen eftersom Pitkämäki inte är lika bra denna säsongen och är dålig i sidled
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
insu: Jag är ju inte så insatt i vad Djoos kan säga för rätt saker i omklädningsrummet.
Du har absolut rätt i att det sägs en hel del där som journalisterna inte har en hum om.... Nånting jag är helt övertygad om däremot är, att halvmesyrer aldrig leder till framgång...även om det är många poäng kvar att spela om. Halvmesyren är att kicka en tränare o damma avett ansikte som figurerat i bakgrunden hela tiden. OK man har ju givit Djoos en ny titel i programmet. Men.....Nyfikenheten och den där kicken som ett totalt nytt ansikte- ny röst kanske lite andra ideèr kan skapa...eller som alltid skapas med nya kontakter.
En sak till som förbryllar mig är: scoutade inte MIK tränaren innan man skrev på????
Vi kräver att historien upprepar sig..... men vilka poängtjuvar/matchvinnare har vi nu????
Såg "tyvärr" inte matchen idag men det sägs att MIK gjorde en bra match...tråkigt nog finns inga såna poäng med i tabellen. Turbulensen runt spelarna o laget kunde knappast komma olämpligare. Är HELT övertygad om att Arved skulle lyckas minst lika bra som vilken NY skeppare som tar över skutan...... Vis av historien så lyckas sällan eller aldrig denna sortens rockad....i så fall när???
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Teg: Pitten har ju släppt många under pitten.
Varför får inte Lasse stå mellan varven? Pitten kan ju göra hur dåliga matcher som helst för han vet ju att han får stå i nästa hur som helst.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Teg:
Två hemmamatcher mot två lag som vi räknat med att ha efter oss, vi har inkasserat 0 fucking points. hade det varit på borta plan så hade jag varit sur över att vi inte fick någon poäng med oss, nu torskar vi på hemma plan i två raka är jag sur? nej något helt annat
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Man får glädjas åt det lilla, Teg:
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Hrm! Den här gången buade ju publiken inte ut laget åtminstone, man gick hem istället! Såg ut att börja så bra, Bogg ger "svar på tal" nästan direkt men slutet var ju mindre kul ...

Känns som Pitkimäki har släppt väldigt många puckar högt på sin vänstra sida. Svaghet, slumpen eller en rejäl formsvacka?

Tur att man hade fredagens match färskt i minnet så man inte kunde bli så jätte upprörd över dagens match.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Peppe Eng påstår i tv 4 sporten att vi har sveriges sämsta försvar, vad fan menar karln, vi som har ett stabilt, vänta nu, fan, han har ju rätt, det kan inte finnas ett sämre försvar just nu.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
zeb:
Jag har som sagt svårt att förstå att man sparkar en tränare innan man har en ny huvudansvarig på plats. För mig känns det som tjänstefel. Djoos är ingen huvudtränare... ännu i alla fall. Man kan ju inte fortsätta att säga att vi får se efter 55 omgångar för snart måste vi ställa in oss på KS eftersom det tar väl rubt 10 omgångar att ta in 7-10 poäng och där är vi snart.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Båkktjittan:
Det VAR ett fall framåt, jämfört med SAIK-matchen.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
ha ha ha Ett fall framåt tycker juice
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
zeb: men vad fan ska man bry sig för,Mora IK verkar tro på något som inte finns (styrelsen) Nej man får nog lägga pengarna på något annat,
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
sold: Tiden håller på att rinna iväg,fårstår inte att man kan se från lednin gens sida att det håller inte vad väntar man på?SSK var bättre på alla punkter idag ett lag med självförtroende som jobbar som fan,Ska man spela med detta lag så måste det in någon ny som leder laget det tror jag alla ser eller?
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Dags att Simons öppnar plånboken nu!Detta kommer att gå åt h-e om detta lag inte förstärks.
1.In med en ny tränare
2.2-3 nya backar
3.X antal nya forwards

Detta måste ske innan det är för sent.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Goal:
Bänkad.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Tubest: 3-3 Bergqvist. Vart har han varit hela säsongen?
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Metal Guru:

Mycke bra start, men sen sänks tempot och SSK får komma in i matchen med ett skitmål. Målet skulle ju inte vart godkänt i mina ögon, en SSK spelare står ju med bägge fötterna mer eller mindre på Juha.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Tubest:
Två snabba.
5:06 1-0 Håkan Bogg
5:23 2-0 Ivan Huml
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Stigsson:
Hoppas att Bacon tar chansen nu, han var bra sist han fick hoppa in oxå.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Forever MIK: Lindström petad till förmån för Bacon, intressant.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Mora IK

--------------------------------------------------------------------------------

30. PITKÄMÄKI, Juha
Goalkeepers 1. JOHANSSON, Lars

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 42. KURVINEN, Mikko 38. ANDERSSON, Adam
27. BEAUDOIN, Eric 11. BASTIANSEN, Anders 36. HUML, Ivan

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 10. JOHNSSON, Pierre 23. SKOGS, Thomas
49. ELOMO, Teemu 9. BOGG, Håkan 43. NILSSON, Anders

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 22. MÄÄTTÄ, Tero 7. HARANT, Tomas
13. TUOKKO, Marco 78. SIMONS, Mikael 16. DAHLMAN, Toni

--------------------------------------------------------------------------------

4th Line 44. JÄRVENTIE, Martti 8. LINDSTRÖM, Johan
77. JANSSON, Martin 31. GRANSTRÖM, Jonathan 41. BERGQVIST, Kenneth
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
insu:

Visst har du väl för all del rätt till viss del, men ändå håller jag ju inte med. Talar Djoos ett annat språk i omklädningsrummet - vilket jag förutsätter - så må det väl kanske vara hänt då. Men jag kan inte för mitt liv begripa att en tränare vill framstå som ett fån gentemot supportrarna? Det är ju nämligen det han gör. Jag är faktiskt lite kluven där vilken stil som är bäst, eller minst dålig, av Djoos och Arweds stil (pest eller kolera). Arwed skötte kritiken på ett minst sagt klandervärt sätt, men visade samtidigt utåt att han inte gillade situationen och hade ambitionen att göra något åt saken. Pär Djoos å sin sida hänger förvisso inte ut spelarna i media, men talar ideligen om för oss supportrar att allt är frid och fröjd, trots dyngtorsk och ett spel som var fullständigt under isen, mot lag vi borde kunna slå. Det visar, tycker jag, inte på någon vidare ambition.

Är man nöjd med spelet efter en match som i går, eller skräckexemplet; hemmamatchen mot Malmö i fjol, så ska man inte vara tränare. Då kommer man nämligen ingenstans. Om nu Djoos säger det jag vill att han ska säga i omklädningsrummet så är det i min bok nästan lika viktigt att förmedla detta till supportrarna. Jag blir nämligen både vansinnig och livrädd när jag hör hans uttalanden som de låter nu.

För en sådan som jag, som tycker man alltid ska kunna hitta saker att jobba på, trots att man kanske vunnit stort senaste matchen, ser det riktigt illa ut när en tränare säger att han är nöjd med spelet när publiken visslat ut laget efter en förlust hemma mot superjumbon (återigen Malmömatchen som exempel). Och jag kan inte riktigt förstå vitsen med att säga så kapitalt olika inåt gentemot utåt? Speciellt inte när han framstår som håglös, likgiltig och liknöjd gentemot supportrarna. Vem fasen vill göra det frivilligt? Nej, jag förstår mig faktiskt inte alls på Pär Djoos.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
williamthekid: "så återstår det att se om Eric Beaudoin kan spela. Kanadensaren fick en hård puck på fotknölen under det sista bytet mot Skellefteå, och deltog inte under lördagsträningen.
- Givetvis hoppas jag att han kan spela, men vi får avvakta matchvärmningen och se hur det blir, slutar Djoos."
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
PappaKeno: Nån som hört nått om hur de gick för Ymer, om han blir med idag eller om han är skadad?
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Stigsson: Men nån gång måste det väl ta stopp för SSK också, varför inte ikväll?
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Forever MIK:
Det är mycket snack om Djoos menlösa "vi gjorde en bra match"-kommentarer.
Men det viktiga är vad som sägs till spelarna i omklädningsrummet, inte till journalisterna.
Ett av Arvedsons många (?) misstag var att han konsekvent hängde ut spelarna i media. Och det är ett kardinalfel hos en ledare.
Djoos får gärna fortsätta säga meningslösheter till journalisterna så länge han säger rätt saker i omklädningsrummet och i båset.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
PappaKeno: Va fan matchen har inte börjat ,nog har mora bra chans idag helt klart
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Stigsson: nej precis...känns tungt nu...
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
PappaKeno: Seriens formstarkaste lag mot det formsvagaste. Kan det gå på nåt annat sätt?
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
förlust med 3-1 idag.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
sold:
Visar vi samma inställning som mot saik så spelar det ingen roll vem som skall skippa rättvisa. Nu tror jag faktiskt att djoosen kan ha lite rätt i överspännda spelare och att det kommer att se bättre ut ikväll. Det är i alla fall vad jag försöker intala mig själv.
Däremot blir jag fortfarande sne på djoosen när han inte vill inse att det finns matcher som är viktigare än andra. Hemmamatcher mot saik, ssk, bif, lule och dif är viktigare att vinna än t.ex hv borta. Man får inte ta stryk av dessa lag på hemmaplan, det är bara så DJOOS
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Dino: Kvällens trio:
SJÖBERG, Patrik HD
TAKULA, Leo LM
WINGE Daniel (LEKS) LM

Ja vad säger man om dessa herrar en som är totalt blind hittils i ES och en linjedomare som vägrar släppa pucken.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
mora93: Nähä, det menar du inte. Ja, men då vet vi då....:)
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
mora93: Den har nog ingen läst.
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
Det var en intervju med Arvedson i Aftonbladet i torsdags om att tre spelare hade varit uppe och klagat hos Simons.Bla: Hans son,boggen och elomo
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
sold: Tack hockeygud för det!
Kommentera

Sv: MIK - SSK 30/12
sold: en liten ljusglimt i dimman
Kommentera

MIK - SSK 30/12
Järventie gör comeback
Kommentera

959158 · »