Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - Luleå 25/10

932637 · » Till forumet


Sv: Mora - Luleå 25/10
Forever MIK:
Men Forever, det måste du väl förstå att du blir kallad för Pucko när du ifrågasätter B&B. Jag menar, kolla bara in deras gemensamma framgångar i Brynäs under hösten ;-)
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Tången:
Du är tillåten att ha din åsikt precis som jag får ha min. Jag respekterar dina åsikter och jag tror med största säkerhet att du respekterar mina. Men när man blir kallad PUCKO för att man har en åsikt som inte stämmer med hans (ZEB) så går det till överdrift. På hopp kan dom syssla med i andra GB inte hos oss.
Precis som du så vill man lagets bästa, jag tycker att nada Boork är bäst du tycker hit med Boork. Nu kan det tydligen inte bli Boork då Bif satt stopp för det och allt annat som har med ES att göra.
Vi får verkligen hoppas att vi mår betydligt bättre vid 16.30 tiden idag
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Jadå det är färdigdiskuterat om B-namnen. Det är väl bara så att man vill sitt MIK så väl att det gör riktigt ont när man ser hur det ser ut för tillfället.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Tången: Vad vi har emot...?
Få se nu... Brendl skrev på för 3 år i Brynäs IF,
som är en klubb i svenska elitserien där Mora IK också spelar.
Boorken tränade tidigare Brynäs IF och får inte träna något annat elitserielag denna säsong.
...Ja just det! Mora IK är en elitserieklubb och Boorken får inte tränna sånna.

Tillbaka till din fråga...
Du undrar vad vi har emot, en spelare som via kontrakt är knuten till ett annat ES-lag 2 + denna säsong framåt, och en tränare som via kontrakt inte får arbeta innom ES denna säsong.

I mitt fall blir svaret;
Jag håller på Mora IK och inget annat lag.
Kan inte svara för alla andra,
men jag förstår inte vad Boork och Brendl har med säsongens upplaga av MIK att göra.

zeb: ??? Vet vad???
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Tången:
Känns som att Brendl är färdigdiskuterat. Oavsett vad vi tycker så spelar han ju nu i Brynäs. Inte så mycket vi kan göra åt det. Vad gäller tränare så får inte Boorken träna något annat elitserielag den här säsongen, eligt avtal med Brynäs.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
zeb:
puckon som inte vet ett skit. Då kan ju du tala om för oss som inte begriper ett dugg vad Boorken skulle kunna tillföra.
För egen del så tycker JAG att hans ideer är ute
Tången:
När det gäller Brendl så kan jag inte se att jag nämner att jag skulle ha något emot att han spelar i mik färger.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Jag längtar efter Barabarapappas matchanalys. Snälla...
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Tången: håller med dig,måste vara puckon som inte vet ett skit
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Forever MIK: Jag kan bara inte begripa vad ni har emot Boorken och Brendl om man jämför med vad vi har nu!!!???
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
PappaKeno:
Vi lär nog få se honom rätt mycket i Mora framöver. För mig får han vara hur mycket som helst i hallen så länge han håller sig från båset.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Forever MIK: skönt slipper man vara orolig för att se honom i Mora.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Då kan alla som hoppas att Boorken skall ta över Mik under pågående säsong lägga ner.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Anders i Budum:


Det var detta som vi satt och funderade på igår, vad vill Arvedsson, vad är planen och vilken idé finnes?
Jag ser ett lag som kämpar och vill men som saknar självförtroende och inte (som det känns) heller riktigt har koll på vad/hur tränaren vill ha det.

Jag hoppas att det ordnar sig snart för det måste börja gå Moras väg snart annars kan det bli jobbigt!
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Anders i Budum:

Jag förstår vad du menar, men du verkar ju inte riktigt förstå mig.

Du kan ju inte hävda att Arvedsson före matchen står och säger att "kom igen nu grabbar, nu lägger vi puckar på varandras skridskor, slår dåliga passningar och bränner lite lägen, den hockeyn vill jag spela!"

Spelidé och kedjeformation i all ära, men det är ju skitsamma så länge spelarna sullar som de gör nu. Jag tror inte att någon i laget känner att jävlar, nu hade jag ju chans att spela upp och göra mål, men det är inte så vi ska spela ishockey enligt vår tränare.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Massebros: För mig har det varit en tokig värvning från första början att anställa en orutinerad tränare . Många var vi som tyckte att tränarsidan skulle bli Mora`s svagaste länk och jag tror mycket ligger i det nu.
Vi har bättre spelare i som det måste gå att få ut något av.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Anders i Budum: så överskattat att tränaren har hela ansvaret! vi har inte bättre spelare än så här! visst det finns dom som kan lite bättre men tror inte det gör så stor skillnad om dom kommer upp i standard!

sparka tränaren tycker jag bara är onödigt i det här läget....

tror det är vissa supporters som har tagit sig vatten över huvudet som trodde att mora skulle sluta 5 osv...jag tippade mora på 10:e plats inför säsongen, för face it vi är inte ett skönlirande lag som kan föra en match vi kommer få kämpa i botten i kanske 1-2 år till i elitserien.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Anders i Budum: Här har vi det som behövs diskuteras och det har Mr. Budum rätt i. Om vi går tillbaka till säsongen började så var de flesta här inne överens om att vi har ett bättre lag än ifjol(Det har iofs alla lagen kanske). Skillnaden är spelet. Om någon lyssnade på Roger Melins intervju i Canal+ så säger han att han vill ha alla 5 spelare med i anfallet alltså även backarna. Arfvedsson vill framåt medan Djoos vill tänka defensivt Mora IK's backar får inte följa med i uppspelet fram till att hålla blålinjen och därför får inte vi våra forwards tryck i zonen. Vi säger ju åt våra ungdoms spelare att hålla blålinjen så länge de kan så det måste Mora IK kunna göra också. Vi har bra defensiv men vi måste få 5 man i anfallet annars blir det god natt....
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Anders i Budum: Men vad finns det att tillgå? Gräset kanske inte är grönare på andra sidan...... Nej, nu stöttar vi!!
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Mike Skinner: " Vi har spelare i laget som värvats för att göra mål som inte gör mål, vi har spelare i laget som vi VET kan bättre än vad de visat, ändå är det dags att byta tränare? Det funkar fan inte så."

Okey..

Vem bestämmer spelidé? Svar = Tränaren.

Vem är det som sätter i hop femmorna och bestämmer vilka som ska spela? Svar = Tränaren

Vem bestämmer hur man ska spela i PP och BP och med vem? Svar = Tränaren.

Om inte femmorna presterar något och man måste göra nåt för att de ska fungera vem skall då bestämma det? Svar = Tränaren.

Om inte detta lyckas och man genom detta får en dålig inställning i gruppen och inte känner förtroende samt förlorar match på match, vem bär då det yttersta ansvaret? Svar = Tränaren.

Summar sumarum...

Snart dags att leta en ny tränare!
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
..och inga linjer i spelet syns heller...vad har Arvedsson för spelidé egentligen?
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Tången: Håller med dig! Jag tror att vi behöver titta efter en ny tränare. Jag vet ju inte hur det ser ut på träningarna, men något måste ju vara fel när han står med armarna i kors och inte säger ett ord under Time outen. Nä, jag börjar sannerligen bli orolig, och spelar vi inte bättre än så här, ja, då har vi inte i es att göra.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Byt tränare. Byt spelare. Är det lösningen? Vafan, tränare i all ära, men det är ändå de som är på isen som vinner matcher. Hur kan man påstå att det är dags att byta tränare när vi har spelare som inte presterar ens i närheten av vad de kan? Vi har spelare i laget som värvats för att göra mål som inte gör mål, vi har spelare i laget som vi VET kan bättre än vad de visat, ändå är det dags att byta tränare? Det funkar fan inte så.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Kämpaglöden tyckte jag inte det var fel på,Mora och Luleå är två jämnbördiga lag,enda skillnaden är att dom har matchvinnartyper som typ Bartecko,spelartyper vi inte har i vårat lag just nu.Jag trodde Hagos och Lindström skulle vara dom här spetsspelarna som bär fram laget, men just nu är dom likvärdiga med alla andra.Hoppas med lite tur att vi lyckas få tag på någon spelare med det lilla extra.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Lule tog med sig mörkret ner till dalarna,
men det finns ljuspunkter...

Som Mguru antydde så spräckte Hagos sin egen nolla.

Lagets oroveckande måltorka bröts.

Den mest total sågade backen genom tiderna, Pierre Johnsson,
gjorde en kanon match.

Trotts att allt gick åt h$lv$te för grabbarna så spelade de klart matchen.

Nu är botten nådd, nu kan det bara bli bättre;)
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Båkktjittan: Ja det var det värsta man sett ,tror dom var 9 st som står i moras bås,ingen agerar ,det närmsta man ser är att Hagos får en klapp av melin när han gjorde mål § otroligt§, Nej det här kan aldrig gå vägen verkar vara zykos i hela laget
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Kan Vi inte göra en gemensam insamling till våra tre tränare så de kan köpa tum-vantar att värma sig med under matcherna så de slipper stå med händerna i fickorna hela tiden ? Det ser inte så skönt ut tycker jag.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Matti: menade 2:a
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Metal Guru: nej jag menade som 2:materialare;)
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Metal Guru: Ja jag skall skärpa till mig. OK då inte Boork då men den nuvarande gipskatten kan då ledigt ersättas med t.ex Nille :-)
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
ja så kan Boorken bänka våra "stjärnspelare" ? nej tack till Boorken...

vi är inte så jävla mycket bättre än så här. det kommer se ut som alla andra säsonger...vi vinner några matcher förlorar några matcher sen blir det skit tight mot slutet...
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Matti:
Skärp er. OK för Boork till många roller, men inte som Head Coach.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Matti: Vi möter väl Brynäs på lördag, så det passar ju bra med ett byte där:-)
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Tången: ja håller med dig!!! Kanske dax att ringa Boorken?
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Har kollat på en detalj under några matcher. TIME-OUT.

När motståndarlaget tar en time-out så brukar även det andra lagets coach samla sina styrkor och ge dem några ord. Detta sker dock icke då MIK:s motståndare tar time-out. Vid två sådana tillfällen har vår tränare bara gått med armarna i kors, tittandes i taket och låtit spelarna förblivit glömda. De har själva fått gruppera sig och snacka lite grann! Jag menar att som tränare så borde det finnas NÅGONTING att säga vid ett sådant tillfälle, om så bara ett pushande tillrop eller vad som helst, bara sprida lite entusiasm. Har vår tränare ingenting att säga ens då så tycker jag att han lika gärna kan stå på läktaren, sitta hemma i soffan eller sitta på ett plan till Långtbortistan(för min del helst med enkel biljett).
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
I motgång behöver man en ledare som kan se det positiva, inspirera till nya tag och bygga självförtroende.
Har vi det?
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Mike Skinner:
Jo. Hagos gjorde ett mål. Det är ditt "någonstans".
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Idag såg det inte bra ut någonstans. Skärpning!
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Anders i Budum:

Det är faktiskt riktigt jobbigt att titta på Mora IK just nu. Så jävla dåliga stämmer tyvärr klockrent in. Och nu börjar till och med Pitkämäki vackla, det får fan inte se ut så här...
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Analys av period = Vi är så jävla dåliga. Inte någon skärpa i avsluten, inte någon skärpai passningarna och ALLTID ner i det där jävla hörnet. USCH MORA!
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
4-2
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Forever MIK: Nog för att jag klippt och klistrat kartor ett halvt liv, men saxen måste varit slör.
Huml är förstås skadad. Anders Nilsson sjuk? eftersom Viksten går in.
Då har vi väl samlat alla.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
tror det blir en jämn match ikväll som vi tyvärr förlorar med 5-3!
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Teg:
OK, det köper jag, blev lite konfunderad där, måste erkännas
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Forever MIK: Verkar som Horcoff missade lite när han klippte och klistrade ...

4th Line 7. HARANT, Tomas 32. VIKSTEN, Daniel
77. JANSSON, Martin 31. GRANSTRÖM, Jonathan 78. SIMONS, Mikael
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
var är granis, jansson, nilsson??? Huml skadad,men de andra tre? vinterkräken eller förkylning eller ett nytt koncept ala boork
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Junioren Daniel Viksten som reserv.
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
horcoff: Daniel Viksten får ev. chansen..
Kommentera

Sv: Mora - Luleå 25/10
Mora IK

--------------------------------------------------------------------------------

30. PITKÄMÄKI, Juha
Goalkeepers 1. JOHANSSON, Lars

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 10. JOHNSSON, Pierre 44. JÄRVENTIE, Martti
49. ELOMO, Teemu 9. BOGG, Håkan 41. BERGQVIST, Kenneth

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 38. ANDERSSON, Adam 42. KURVINEN, Mikko
27. BEAUDOIN, Eric 11. BASTIANSEN, Anders 8. LINDSTRÖM, Johan

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 23. SKOGS, Thomas 22. MÄÄTTÄ, Tero
13. TUOKKO, Marco 19. HAGOS, Yared 16. DAHLMAN, Toni

--------------------------------------------------------------------------------

4th Line 7. HARANT, Tomas 32. VIKSTEN, Daniel
Kommentera


932637 · »