Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - Skellefteå 28/12

958442 · » Till forumet


Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Knogen: Jag tycker att Pierre HAR varit kass,men i år har han varit skapligt riktigt bra vissa matcher.Felfri kan man inte kräva av nån hockeyspelare!!
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
zeb:
Jamen då är det ju klart då! Eftersom du tycker att Pierre suger så måste det ju vara så, med den avsevärda erfarenhet du besitter och jag uppenbarligen saknar. Avgjort! :-P

Jag tittar på backarna, liksom på alla andra spelare (även om du tycks tro annat). Förutsättningslöst dessutom. Det är något jag inte tror alla MIK-supportrar gör. Hos dem är det ofta det de har i sin ryggsäck sedan förut som får vara avgörande för om de är bra eller inte.

Trevlig kväll på dig själv!
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Knogen: Ja du får väl tycka vad du vill i den frågan,men jag kan inte hålla med dig att Pierre skulle vara en back med bra uppspelsförmåga,Så mycket hockey har jag sett och ser nästan varje dag så alldeles dum är jag inte. ha en trevlig kväll och titta lite mer på backarna nästa gång
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
sold: Det var ett väldans gnäll på Pierre! Det finns flera här inne som inte har samma syn på backspel som jag ser jag..... Pierre har tillsammans med Harant varit de enda backarna som skött sig hyfsat hittills.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Knogen: Det var väl Pierre som krosspassade till jansson som tyvärr inte kunna förvalta den på rätt sätt
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
zeb:
Ja, vi har helt enkelt olika åsikt där. Tycker det fanns åtminstone två, tre andra backar som skötte sin uppgift betydligt sämre.

Och vadå "sarg ut"? Föredrar du att backarna chansar i egen zon istället för att spela säkert? Det fanns gott om exempel igår där backarna borde lagt sarg ut istället för att drälla till det i egen zon, men där de istället skänkte bort pucken till SAIK-spelare. Jag föredrar att en back spelar säkert i första hand. Det gör nog de flesta skulle jag tro.

Och det där med att det är sorgligt men sant att Pierre inte kan slå en passning till en medspelare är nog din egna lilla sanning. Jag såg flera helt klockrena uppspel från Pierre igår. Däremot såg jag andra som misslyckades kapitalt med den uppgiften.

Baserat på vad jag läst förut från dig så är det kanske inte så konstigt att vi har olika uppfattning. Jag håller nämligen väldigt sällan med dig i dina inlägg. Därmed inte sagt att jag behöver ha rätt jämt. Jag bara konstaterar att så är fallet.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Knogen: Vad såg du själv för match?Pierre sarg ut kan fan inte slå ett pass till en medspelare utan lägger ut till motståndarlaget,sorgligt men sant
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Knogen: Glöm slutspel och rikta in oss på plats 9 eller 10.
Men skulle det bli en bättre placering så är det bara en bonus.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Matti:
Men snälla människa! Vad såg du för match i går om jag får fråga? Fanns väl i så fall andra i backbesätningen som borde stå före på kritiklistan?

Själv är jag väldigt glad att Pierre är tillbaka.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Forever MIK: Inte för man ska peka ut enskilda spelare att vara dåliga, men i Pierre Johnssons fall kan jag inte låta bli. SÄTT PIERRE PÅ BÄNKEN OCH IN MED EN JUNIOR..
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Ola:
Inte såga mer än nödvändigt, kan väl hålla med där. Men att sen höra Djoosen på dalaradion säga att vi gjorde en bra match, förutom i andra perioden då saik var lite bättre.
Vet inte vad som är bäst, en sågande arvedsson eller en "blind" djoos.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Forever MIK:
Don påstår att vi inte var ett slutspelslag IGÅR, vilket vi säkert alla är rörande överens om. Rubriken på artikeln är direkt felaktig, eftersom citatet lyder:
"Som vi spelade i dag är vi inget slutspelslag. Men vi deppar inte, det kommer att vända, säger han optimistiskt."
Att rätt många av oss andra kanske inte delar den optimismen är en helt annan sak...
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Forever MIK:
Vad menar du? Målet är slutspel. Men i gårdagens match spelade man inte som något slutspelslag. Varför ska han såga sitt lag mer än nödvändigt?
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Tången:
Don påstår att vi inte är ett slutspelslag. Skämtar karl? Med det spelet vi hade igår så är vi inte ens ett es lag till senvåren.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Kan man som spelare med gott samvete kvittera ut sin väl tilltagna lön utan att prestera ett j-a dugg? Skulle vi, vilket jag hoppas att Hockeyguden förbjude, hamna i KS så är det över.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Någon som vet hur det gick för stor-eric? Såg inte bra ut.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Fy fan höll djoos på med sista utvisningen toppar man inte då???? AVGÅ
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Forever MIK: ...jag vete fan vad jag hade väntat på för ett mirakel egentligen? Hela grejen stinker på nåt sätt. Kan det vara så att en liten gruppering med...varför inte Djoos i spetsen och lill-simon förstås som satt igång allt? Hur är då stämningen i laget? Inte fan kan man påstå att det var "kriga för livet" Saik var ju tom dåliga...MEN vi var ju ÄNNU sämre... Passnings-spelet borgar ju inte precis för klapp-klappet ...som är så djävla kul att spela! Tom ett div 2 gäng skulle skämmas...
Kan inte påstå att jag gillar Bäckis men skrika igång laget skall han väl klara? Det är ändå välbetalda yrkesmän som man har rätt att ställa krav på... Då menar jag inte större krav än att GE ALLT för laget. Av detta syntes inget idag...eller????
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
zeb:
Jan Simons har gjort två misstag.
1 Att anställa Arvedson.
2 Att Arvedson sparkades så sent. Detta skulle skett i oktober.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
ajon: Jo Ajon, Mora var lika dåliga eller sämre .... Om SAIK hade gjort en bra match hade det kunnat sluta hur illa som helst. Nu blev det bara säsongens sämsta match (Eller?) med burop från hemma publiken och torsk med 1 - 2.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Teg: ni var väl lika dåliga.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
.....
Ska det vara helt omöjligt att slå en passning? Nåja en passning lyckades man med några gånger men klarade något av lagen av 2 passningar i rad?

Tycker nog att folk har gnällt i en del i onödan på #8 och #9 men idag var ju råttet mågat otroligt vad dåliga man kan vara. Som extra bonus fick dom herrarna dessutom spela i 5 mot 3.

Dock kan man ju med lite eftertanke konstatera att det hade varit svårt att toppa laget i dagens match. Hela laget var ju under isen, Kurvinen var slö och missade, Pitikimäki tafflig, Beudain missade pucken och blev så förvånad över det att han snubbla på skridskorna, Bogg gjorde årets felpass etc

Sicken tur att Skelleftå var så dåliga!

*Andas djupt*
*Tänk positivt*

Adam Andersson gjorde en riktigt bra match och tyckte nog Elomo såg helt okey (Bra?) ut dock, verkade Dahlman matchas som skytt i pp istället för honom. Varför?
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
zeb: Mora Ik:s styrelse är väl Don Simons eller?
Tycker att det är han som styr och ställer om allt som sker i FMM ARENA.
Tro om Djoosen gick in till grabbarna och sa att det var lungt med en förlust - det är ju 24 omgångar kvar och 72 poäng att spela om.Don måste få upp ögonen och inse att det måste in en tränare inom en riktigt snar framtid och ett par snipers ochnågra nya backar om detta skall gå vägen.Sen tycker jag att man skall byta målsättning till att sämst komma på en 10:e plats så att man klarar kontraktet kommande säsong i stället för slutspel.Med detta lag som finns nu så finns inte den kapaciteten för att komma till slutspel.Detta är tyvärr konsekvensen av att Don Simons är så förbannat snål.Men å andra sidan hade han inte varit så himla snål så hade inte Mora Ik spelat i ES.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Forever MIK: Det är det största misstaget herr simons har gjort att sparka arvedson ,nu hoppas jag att han konsevensen och avgår styrelsen måste agera om dom har nån
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Var det fel tränare vi sparkade? Det verkar nästan så, vad jag kunde se så var det INGEN som verkade tycka att det var bättre nu snarare tvärt om. Det var f-n det sämsta jag sett på jag vet inte när och säsongens bästa publiksiffra får se bedrövelsen. Hoppas Don hörde publikens missnöje, förresten så kan han inte undgått att hört det.
Kom inte och säg sen att det fortfarande är många matcher kvar (jo det är det) 7 efter saik i stället för en, nu krävs det tre segrar mer för att passera, vid vins hade det varit en så kom inte och säg att matchen inte är viktigare än en mot HV
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
MonkeyBoyF: fy vilken skön seger. men hade ni mutad dommaren idag?
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
PappaKeno: Ja det är sjukt lätt att vara pessimist just nu. Det såg så himla tafatt ut idag att man vill gråta. Trodde inte att PP kunde bli sämre - men det gick visst.

Men jag tänker inte ge upp ännu. På söndag sitter jag glatt framför TV'n igen och hoppas på 3.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Metal Guru: jag är så jävla neggo så det känns som jag skiter i allt nu mera...gillar inte ens mig själv vill egentligen gå på hockey men ajg är skogstokig
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
PappaKeno:
Teemu Elomo 1-1!
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
oj simons har fått flytta på sig nu med ny tränare enda ändringen hahaha fan vad tragiskt....
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
horcoff: som jag sa är jag hemskt arg och jag måste få lugna mig...
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
horcoff: Bloggen uppdaterad...
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
AH: "närmaste matcherna visar vad som var rätt eller fel. Två vinster och bytet är succe. Två förluster lika med katastrof."

Vid två förluster med Arvedson kvar skulle då altså inte vara katastrof?
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
PappaKeno: Du har ingen andledning att gå till personangrepp, var och en lär få ha en egen åsikt, eller?
Ledarskap och pedagogik har legat mig varmt om hjärtat efter mina 20 år på på olika flygdivisioner i Flygvapnet.
"horcoff: asså seriöst du som aldrig har gillat Arved kan du säga vad Djoos kommer göra så jävla mycket bättre?"
Arvedson har varit totalt avsaknad av modern ledarskap, för det är vanliga människor man ska ha hand om trots allt, snacket om att spelarna ska vara professionella, det hjälper inte på det mentala planet.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Verkar bli mycket folk ikväll.35 sittplatser kvar kl 08.00 i morse.Men det fanns drygt 1500 stå kvar :(
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
PappaKeno+horcoff:

Personligen kommer jag alltid att stå för att Arvedsson inte gjort bort sig ett dugg. Det man nu gjort är att lägga över ansvaret för resultaten på de som har bidragit att få bort honom. Då får vi hoppas att dom lyfter sig så att detta går bra. Eftersom detta är en bransch med tvära kast så vill jag påstå att dom två närmaste matcherna visar vad som var rätt eller fel. Två vinster och bytet är succe. Två förluster lika med katastrof.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Jo jag kom på en sak han kan springa Don Simons ärenden utan att säga emot så att vi hamnar i Allsvenskan till slut.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
horcoff: asså seriöst du som aldrig har gillat Arved kan du säga vad Djoos kommer göra så jävla mycket bättre? ber om ursäkt om jag låter förbannad men jag har gått och varit skit sur sen dom sparkade Arved kan inte få ut det ur systemet.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Nog för att jag har haft synpunkter på Djoos tidigare men i det här läget är det nog bäst att inte ta in någon ny 1:a-tränare utan laget får göra de små förändringar som laget vill och vad jag hört ska ju spelarna ha förtroende för Djoos.
Magkänslan säger i vart fall att det kommer att bli bra, för sämre än en 12:e plats kan det inte bli.

Hoppas verkligen på vinst ikväll, för det skulle nog vara en av de skönaste segrarna i år, ses på stå.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
ajon, kjelleman:

Det lär väl stå utom allt rimligt tvivel att han, per definition, är professionell. Eller finns det någon som tror att han har tränaruppdraget som bisyssla, och i själva verket sitter på FM på dagarna och monterar ihop kranar? :-)
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Metal Guru: Ärligt, så är jag inte så insatt i domeriet, bara att alla domare dömer mot MIK ;-)
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
kjelleman: eran nya Trännare ska väl få nubörjatur mot oss ikväll så ni lär ju vinna.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
horcoff:
min och din åsikt vad som är "heliga kor" går isär.
jag tycker inte det är något fel alls på att döma Månson för avstängning och kaffepengar i böter för det han gjorde.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
ajon: Tror keno var lite ironisk :)
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
PappaKeno: skulle inte vilja kalla eran huvudtränare för proffs.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
ajon: bra och bra match kommer nog bli en dålig match med 2 lag som är livrädda för att förlora och inte vill lämna sin egen zon. Men ja det kanske är bäst att ni i SAIK passar er för nu har vi ett Proffs som huvudtränare så nu vinner vi kanske sm guld...........
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
sold: Verkar som domarna ska bli heliga kor.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
horcoff: hoppas på en bra match ikväll mellan våra lag. må bästa laget vinna.
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Kvällens trio:
RÅDBJER, Ulf HD
SABELSTRÖM, Peter LM
KÄLLIN, Tomas LM
Kommentera

Sv: Mora - Skellefteå 28/12
Dino: Nu har jag läst din blogg och förstår vad du menar, men du vet ju att jag väljer Djoosen många gånger före Arvedson. Det är ju hur som helst olyckligt med ett tränarbyte under säsongen och vad som är bäst kommer att visa sig och jag tror definitivt på den här lösningen tills i så fall motsatsen bevisats.
Kommentera

958442 · »