Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4

« · 1027375 · » Till forumet


Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
mattias - 74: Vi får då vänta med bitterheten tills i morgon för att få se hur det går där först.
Sedan vill nog Leksand hellre ha Mora i nästa (ev) års KS än att tampas med rika Malmö eller Brynäs, eller hur?
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
horcoff:

Det finns väl moringar som önskar oss Leksingar till As precis som det finns Leksingar som önskar er till AS. Ingenting nytt men ganska så förståligt trots allt. Rivaler är ju rivaler och man vill ju inte sin värsta fiende nånting bra.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Stigsson: "Hjälpt oss nåt kopiöst", det hade väl gjort att vi haft det i egna händer. Jag var då på sitt igår men nog såg jag en och annan Leksing igår som var där och önskade oss till AS.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Stigsson:

Kan det vara så att dem hatade LIF mer än dem älskade sitt eget lag MIK?
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
horcoff: Jag undrar fortfarande vilka dom 2-3 killarna på bortastå var som jublade så att örona höll på att flyga av för varje mål Brynäs gjorde igår. Om dom var Brynäsare på besök så är dom förlåtna (i helt fel arena men ändå) men om det var Mora supportrar så hade dom väldigt dålig koll på tabelläget. En Leksandskvittering i slutet istället för 2-0 och 3-0 hade ju hjälpt oss nåt kopiöst.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
mattias - 74: I vart fall "tror" jag mig nu veta vad en bitterrealist är ;-)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Knogen:

Leksand gjorde sin absolut bästa match den säsongen hävdar jag fortfarande.

Vi hade kunnat " fölorat med flit " men det är inte Leksands stil. men det var inte det detta handlade om.

Det hela handlade om hurvida ni vinner imorgon eller inte och jag hävdar att ni inte gör det. När jag skrev detta så kallade horcoff mig bitter m.m

jag är knappast bitter på er moringar, snarare på Leksands oförmåga att aldrig spela bra när det verkligen gäller.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Knogen: Ja det var en match mellan ett lag som inte ville vinna och ett lag som inte kunde. Skellefteås frossa var enorm.

Dock var väl skottäckningen av Persson(?) en fin "gest"
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
mattias - 74:
"Sin bästa match för säsongen trots att de var avhängda."

Men nu måste du väl ha slagit dig i huvudet eller nåt. Säg att du skämtar!

Jag kan hitta många matcher bara i den kvalserien där Leksand spelade bättre. Jag skulle till och med vilja påstå varenda match i kvalserien.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
horcoff:

Med tanke på Rögles hemmaspel så är det orealistiskt att ni vinner.

Nog vet jag var ödmjukhet är jag skriver bara vad jag tror och om du vill döma mig efter det så varsågod.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
mattias - 74: Bitterealist?
Ingen omöjlighet alls att VIK tar poäng av Brynäs som har en fruktansvärd press på sig.(slipper då förlita sig på Läxsand;-)
Du menar att det orealistiskt att Mora skulle vinna mot Rögle? att det skulle vara en lätt match är nog ingen som tror men Mora vinner gissar då jag.
En Leksing som talar om ödmjukhet, jag tvivlar på att ni vet vad det betyder.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
horcoff:

Jag är inte bitter jag är realist, jag förstår inte hur du tror att Västerås skall kunna ta poäng av Brynäs. Rögle borta för eran del är absolut ingen enkel uppgift. Vill du sedan tro att ni vinner lätt så får du gärna tro det men försök att vara ödmjuk för en gångs skull.

Bitter var jag igår nu är det borta. Jag är som sagt bara realist.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
mattias - 74: Är du redan bitter?
Västerås med första målet kan bli farliga för Brynäs som är upp och ner och Västerås kan spela helt utan nerv och vill nog avsluta på så bra sätt som möjligt på hemmaplan.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
horcoff:

Finns ingenting som talar för vare sig Västerås eller Mora imorgon ! Lagen har riktigt svåra matcher. Det är vad jag tycker.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
mattias - 74: Mitt tips blir ändå att Västerås spelar minst oavgjort mot Brynäs och Mora vinner så kan Läxsand avsluta hur dom vill för hemmapubliken, Mora blir kvar i ES.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Db_04:

rögle har slagit Malmö och Brynäs i sin hemmahall. varför skall Mora vinna där menar du ?

Leksand vill säkert avsluta snyggt hemma. Vem minns inte den sk SAIK matcher där de hadekunnat förlora med flit så inte MOra gick opp. Vad gjorde Leksand ? Sin bästa match för säsongen trots att de var avhängda.

Jag vill inte ha opp Mora men jag tror inte Malmö går opp heller. Brynäs och Rögle till Elitserien.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
horcoff: Leksand ska väll "Avsluta snyggt" laget gör sitt yttersta och fansen blir asförbannade ;)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Db_04: Va, tänker ni köra över Malmö?
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
mattias - 74: nej men mora har de flytet som behövs! dom grejjar de skulle inte förvåna mig om dom och brynäs tar platserna...mora vinner i ängelholm och leksand vinner över malmö samtidigt som brynäs tar västerås
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Db_04:

Är du full ??
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Grattis till ES-platsen!
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
MIK 7-1: Vid 5-0 kände jag mig dösäker på vinst ;-), för man vet ju aldrig.
Jag litar fortfarande på Spåkärringen som säger att det ordnar sig i sista omgången ;-)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
henrikj: Absolut:)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Stigsson: Tack för det!

Kul initiativ av de som ligger bakom det!
Huml och Harant håller uppenbarligen med om budskapet då. :-)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Metal Guru: Absolut, men med olika grunder och förutsättningar.
Men det var igentligen inte det jag var ute efter:)

bradberry: Jojo men jag var iallafall realistisk.
50-15 betyder oftast mer än oavgjort;)

henrikj: Kul att någon kunde tyda min kryptiskapoäng:)

Anders i Budum: Nåja så fördjävligt är det ännu inte.
Alla lagen har svåra matcher, men på olika vis,
och de två som tillslut går till ES måste, troligen, vinna på torsdag.
Dessutom så bidrar de supportrar som har gett upp, indirekt,
med att chansen faktiskt ökar för nederlag.
En stark klack är mycket viktig i fiendeland.

Så åter igen, med risk att bli tjatig, nu hoppas jag att så många som möjligt åker ner till Ängelholm och hejar oss tillbaka till Elitserien!
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
På banderollen stod "Mora är vårat liv"
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Anders i Budum: Så lätt kan vi inte ge upp!
Det ska trots allt spelas om det på samtliga tre isytor och större under har ju helt klart inträffat. Sen hade man givetvis hoppats att vi haft det i egna händer men det är ingen idé att gråta över spilld mjölk.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
henrikj: Ja, vad stod det på banderollen??
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Nä, jag tror inte att Västerås slår Brynäs hemma. Det känns eländigt, trots att vi vann med klara 5-0 känns det ändå bittert och eländigt. Det är väl fan att inte vi kunnat fixa så vi har det i egna händer. Hoppas verkligen att Leksand gör sitt jobb mot Malmö på Torsdag. Annars är Dalarna utan elitlag nästa säsong.

För mig känns det redan som vi åkt ur, för jag tror inte att Leksand slår Malmö. För övrigt har väl kvalserien denna gång bevisat att det verkligen finns plats för 14 lag i elitserien.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
MIK 7-1: Ja, vad säger man!? Återigen, vilken kvalserie detta är!
Man kan sitta i flera dagar och hitta ställen där vi kunnat ta den där extra poängen eller gjort det där fjuttiga målet som behövts. Det är rätt sjukt i sig egentligen. Allra helst om vi stupar på målskillnaden igen.
Men precis som du säger, nu är det bara att gilla läget och göra allt vi kan.

Grymt kul och se junisarna ta för sig idag. Man verkar inte behöva oroa sig över "backkrisen". Harant, vilken jätte!

Någon som vet vad texten på banderollen betydde? Antar att det var slovakiska/tjeckiska? :)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
MIK 7-1: Ditt resonemang tvingar dammet av en gammal klyscha:

"OM inte OM fanns..."

Kom igen nu! Så där kan precis alla resonera. Som Brynässupporter grämer jag mig i så fall att vi inte passade på att slå er med 10-2 istället :-)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
MIK 7-1:
Ska man vara ärlig kan nog alla fem lagen resonera på liknande sätt.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Bukefalos: Vad värre är så har vi gett bort ca 4 plusmål till Brynäs och ungefär lika många, eller fler, till Malmö.
Summan av eländet blir att vi istället borde ha fördel mot MIF och ett litet försprång på målskillnaden mot Brynäs.

Tar man det hela ett steg längre så borde vi, rent statistiskt och spelmässigt, vunnit mot Brynäs hemma.
Då hade vi haft 2 poäng till och ett helt annat läge.

Paradoxalt nog så var det ungefär på samma sätt som vi hamnade i KS till att börja med.

Nåja hur som helst så är vi där vi är, och så här kan man hålla på och räkna fram och tillbaka i all evighet.
Nu hoppas jag bara att så många som möjligt åker ner på torsdag och hejar fram grabbarna till seger.
Då har vi iallafall gjort allt vi kan...
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Bukefalos: Saken är biff, Västerås slår Brynäs hemma.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Jösses vilken pärs detta är. Om vi antar att Mora vinner mot Rögle samtidigt som Malmö och Brynäs vinner sina matcher, så torskar vi alltså på målskillnad.
Det betyder i så fall, att Mora IK lyckats med konstycket att åka ur på målskillnad två gånger på en och samma säsong. Vilken prestation det skulle vara.
Det är fan kult att vara MIK-supporter.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
difzi:
Med Guds hjälp och en tandborste, möjligtvis.
Men nu klarar vi oss inte själva längre, om inte Rögle ställer upp med sitt Team 92-lag.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Metal Guru:

Spännande värre :)
Blir tufft men ni kan klara det.
Kämpa på!
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
difzi:
1) vi måste slå rögle borta, som inte är den lättaste saken i världen.
2) någon av bif eller mif måste förlora poäng.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
difzi: typ.. liksom 3 lag till... sjukt spännande
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
morahockey:

Gratulerar till er seger!
Men det gick inte fruktansvärt ;)
Ni har fortfarande chans va?
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Det hade ju varit bättre för oss om Rögle och Leksand vann ikväll. Med tanke på tabelläget vi står i just nu.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
difzi: Tråkigt bara att de andra matcherna gick snett:
Brynäs-Leksand 2-0
Malmö-Rögle 4-4
(Malmö-Rögle är det förlängning i)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Mike Skinner:

Härligt, 4-0 nu de ser ljust ut för er :) Varken Malmö eller Brynäs har sina matcher spikade :)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Portello:
Japp, junior som får speltid för första gången i alaget. 89:a tror jag! Riktigt roligt att han får göra mål.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
13.51 1 - 0 EQ Mora 20. AMNÉR, Viktor
(11. BASTIANSEN, Anders
27. BEAUDOIN, Eric)


Vem är denna killen? En junis? Kul hur som helst att ni tog ledningen!
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
morahockey:
Skrolla fem-sex inlägg längre ner så ser du att det ryktet redan är ute... Och det räcker med ett utropstecken ;-)
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
morahockey: Det räcker med en av dem.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Som ni kan läsa här i högerspalten är det inte bara Thomas Skogs som ryktas lämna. Även Martti Järventie håller på att göra samma sak. Fast han är påväg till Luleå

SE LÄNK!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Ola: Ja Malmö och Brynäs måste definitivt förlora ikväll. Det är bäst för oss.
Kommentera

Sv: MORA - VÄSTERÅS Torsdag 8/4
Mike Skinner:

Syftade mer på Leksand! Dom har ju bytt spelare hur mycket som helst !
Kommentera

« · 1027375 · »