Mike Skinner: Satt just och kollade runt lite. Såg att Bacon gjorde 21 poäng i fjol. Det hade räkt till en delad 7:e plats i årets poängliga. Har vi råd att inte låta honom spela i kvalserien heller?
Jag vill inte verka tjatig, men jag ber er alla, om några, som ska till Malmö Isstadion den 23:e för att kolla på hockey höra av sig till mig så jag vet om det blir klack eller sittplats! Förra gången köpte jag och min polare sittplats och såg först efter slutsignal att det faktiskt fanns en liten skara supportrar i rött på bortastå!
sold: Vi har haft besök från Drakarna i butiken, och sponsrat med 1000 kr till bussresor under kvalserien. Men leksand nämndes icke. Det skulle komma in en kille i morgon för att vi ska skriva något antar jag. Kan höra med honom då.
Ola: ...om det går vägen, så har vi ett väldigt bra spelprogram. I annat fall så är det en del av Konspirationen, att spelprogrammet var så fullkomligt vinklat åt antiMora-håll.
horcoff:Tror inte det ens blir nå webbradiosändningar förutom Lif - MIK o MIK - Lif.Vet inte hur det blir med radio siljan om de skulle sända något.Återkommer i den frågan så fort jag pratat med ansvariga där.
Bukefalos: Det var också det första jag reagerade på och dessutom Lördagsmatch hemma mot Mora och direkt efter MIK-LIF. Hade jag varit Simons så skulle jag haft synpunkter.
Matcher som inte går på TV, går det att höra på Sr.se, Webbradion, någon som vet ? PPV matcher ?
Efter att ha studerat spelprogrammet till kvalserien lite närmare blir jag trots allt lite betänksam över framför allt en sak. En av våra värsta konkurrenter till att ta en ES-plats har tre av fem hemmamatcher på helgdagar. Vi har ingen. (räknar ej söndagar) Har för länge sedan noterat skillnaden vad gäller ljudnivån på publiken en vanlig veckomatch kontra en lördagsmatch.(klart domaren påverkas av detta) Detta är förvisso en liten detalj, men det stör mig då jag fruktar att just små detaljer kommer att bli avgörande.
Nej, nej. Tellus skrev inte uterink, han skrev ju faktiskt ute rink. För trots att Ejendals stod färdig så sent som för ett par år sedan så är den ju hopplöst ute. Hänger du inte med i vad som är inne? ;-)
Söndagen den 23:e är det dags för Mora att spela mot Malmö, hoppas att någon mer än jag och min polare kommer att befinna sig på plats för att heja! Om ni ska ner, hör av er till mig innan så kan vi ses och gå på hockey ihop!
Lycka till i KS! Håller tummarna för er att ni stannar kvar, vill ju åka upp till Mora och se hur Djurgården leker med er ;) ... eller står jag själv på fel sida av arenan? ;)
Metal Guru: Tycker man rensade ut det mesta under förra säsongen när man höll på att halka dit igen men eftersom man följt frölunda ett tag har man ju jaft hjärtat i halsgroppen många gånger när dom dansade upp och ner. Nu får man hjärtat i halsgroppen och ökad puls from imorgon då det blir slutspel.
mok: Måste säga att det fattas något i ditt mellanmjölksliv, om du inte har brytt dig om kvalserien på några år. Att gå All-In med fru, hus, hund, barn och volvo är nyttigt för själen emellanåt, och rensar upp de mest trögbeckade system.
mok: nej, det var förut det. Orsaken till att de möttes var att det var så långt uppehåll mellan elitserien och kvalserien. Då bestod alltid första omgången av ett möte mellan elitserielagen, ett mellan de två som kom direkt från allsvenskan och ett mellan de lag som tog sig dit via play off. På så sätt hade lagen lika långa speluppehåll bakom sig när serien startade.