Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Nyförvärv

655775 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Seabiscuit: Det där kan du lägga ner ,är bara rykten
Kommentera

Sv: Nyförvärv
den som skrev artikeln om "färre utlänningar i es tack" måste nog fundera över hur han formulerar sig. Beaudoin är en av de bättre i mora, så nog märks han alltid, han tillhör inte den nämnda skaran av spelare som inte märks!!!!!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
zeb:

kanske vi försöker få ryktena om ragnarsson och m karlsson båda från almtuna bekräftade eller dementerade.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
MRMILAN: hur går det med nyförvärven i Mora då ? blir det några
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Steff:

ja och a-laget vinner ju bara läggmatcher "typ" lhc, så det lär ju sprida sig i leden misstänker jag.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Seabiscuit: Ja,det var härligt......läxand hade laddat i med allt.....A-lags juniorena till ock med =)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
J-20

Lif - mik 0 - 4 slut
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74:Ja det var väl slut på flaskkastare..:)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
MRMILAN:

Han har väl nån ölpolare i Sundsvallstrakten kanske :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Anders i Budum:

ja han kommer nog att tillföra deras ofensiv en hel del...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Marko Jantunen till Timrå.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander:
Hörde att sponsorn inte ville vara med längre........så ragge får dunka i spiken själv:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Db_04: Ragnarsson har ju uttalat att han inte vill pendla och börjar han med Brynäs så blir det några mil. Jag tror han håller sitt löfte, fast behöver han nytt plåttak så finns det sponsorer i Brynäs som sysslar med sådant ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74: jag tror nog Brynäs ligger närmare till hands för markus än mora.... han gillar boorken
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bengt: Han kanske vill vinna ett sm-guld? För den chansen är inte det inte för många lag i Uppsalas närhet som har. Nog för att han säkert har ett sm-guld stående hemma i prisskåpet. Men av sin egen statistiken att döma så betvivlar jag på att han personligen är nöjd.

Är dock tveksam till hans äregireghet som spelare, när han tackar nej till reservplats till OS..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
MonkeyBoyF:

ett klassiskt sätt att dementera de rykten som finns å ev. är sanna......
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Ragnarsson säger i Expressen att han inte känner något sug att spela någon annanstans än i Almtuna. (länk)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bengt:

Kanske ett sätt att försöka få en plats i os truppen, kanny Jönsson har ju en så det här skulle kunna vara tungan på vågen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Legenden42:

Om han inte kan tänka sig att pendla dryga sju mil pga familjen så har jag svårt att förstå varför han skulle vilja pendla nästan 30 mil, om så än för en månad.

Han har redan upplevt fem slutspel, så det har jag svårt att tro skulle locka honom till detta.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jag kan tillägga att detta skulle röra sig om en bytesaffär och det behöver inte innebära övertagande av kontrakt det kan även vara ett bytes lån som räker över hela säsongen, eller kanske kortare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Legenden42:

På mik.se förs det också diskusion en mycket intressant sådan, där ryktena ytterligare bekräftas.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74 och Bengt: Kan ju vara så att Ragnarsson kan tänka sig pendla emellan Uppsala och Mora i någon månad för att få uppleva ett SM-Slutspel. Något som Djurgården har sämre möjligheter till, och i, än Mora.

Sedan så är Almtuna 2poäng ifrån, med två mer spelade matcher, ifrån en kvalserieplats och kanske inte vill avsluta sin säsong så tidigt som en missade kvalserieplats skulle innebära..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bengt:

En länk som jag fick på mik.se.

Ang. Ragnarsson.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bengt:

lite fundersam är jag, men den som sa det hade rätt om Bastiansen så omöjligt är det inte...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74:

att det gick ryckten om eric lindros är väll inget konstigt. det räkte ju med att ni vann mästarcupen så gick masken ut i media och sa att ni skulle vara med och slåss om guldet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Seabiscuit:

Så du menar att Ragnarsson, som inte kunde tänka sig att pendla från Uppsala till Stockholm, nu kan tänka sig att pendla från Uppsala till Mora?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattias - 74:

Kan finnas gammalt groll eller nåt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Seabiscuit:

Rykten är rykten! Det ryktades att Eric Lindros skulle till Leksand också :)

Varför skulle Ragnarsson välja MIK framför Djurgården ??
Kommentera

Nyförvärv
Rykten gör gällande att det kommer att bli en bytesaffär mellan Mora Och Almtuna.

Marcus Ragnarsson (b)
Mattias Karlsson (b)

till Mora

vilka som skulle gå i utbyte har jag inte fått nå namn på.

Finns det någon som kan bekräfta eller dementera dessa rykten?
Kommentera

655775 · »