Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt
Kapp:

Boorks omdöme litar jag inte helt på. Men helt klart är MIK, i grevens tid, på rätt spår. Men räcker det? Som Barbapappa skriver sviktar Leksand och AIK så har vi hot bakifrån. När det gäller Almtuna är de på nedgång med slitna spelare. De har gjort mer än vad som förväntas av dem. Det enda hot som jag ser det är VIK.

Leif Bork trodde faktiskt i dagens Expresen att Mora tar plats 3 till kvalserien.
Men han trodde inte på elitserieplats på grund av Gregers skada.
Men det har hänt förut att när någon viktig spelare blivit skadad har övriga lyft sig enormt.
Så jag tror fortfarande på elitserirplats!

Hakan Olsen:

med detta uttalande så har du förstås inte resterande 4 omgångar av grundserien i åtanke va?

eftersom almtuna ska möta leksand och västerås ska möta aik.
om mora vinner sina matcher så klarar vi det ända. men nog hade jag gärna haft lite hjälp av både lif o aik i dessa matcher iaf.

jag kan ju inte se att deras ointresse gynnar mora på något sätt i nuläget. men det skulle glädja mej om dom har samma inställning i kvalserien.

Stigsson:

Leksand - Bofors 2-4

Leksand och AIK verkar vara på nedgång, det är bra för MIK. När det gäller sviktar dessa "storlag", intressant fortsättning att vänta.

insu:

Hade hon tröja på sig?

insu: Ja det var svagt! ;-)

Stigsson:
Jajamensan. Jag är lite sur över att hon inte hade en MIK-tröja på sig.

insu: Var det mamma insu som fick en tavla värderad på antikrundan ikväll?

Lucas Sandström och Mattias Ekholm är i dagarna uttagna i U19-landslaget.
Även Patrik Eklund var uttagen men tvingades tacka nej p.g.a. skada.
J20:s 17-årige John Persson är med i U17-truppen.

Lycka till!!!

MIK 7-1:

håller med dej, en nilsson eller en jansson.

Mike Skinner: Det som dåren Carlsson står för vore döden för svenskhockey.
Ska vi införa det som han förespråkar kan vi glömma världens 2:a bästa liga och på sikt guldmedaljer i VM och OS sammanhang. Samtidig som vi tappar fler spelare till klubbar i Europa blir ES sämre och ointressant på sikt. Det lilla inresset för AS som finns skulle försvinna helt då klubbarna inte har nån framtid.

Stigsson: Anders Nilsson borde vara precis en sån spelare som vi skulle behöva i en kvalserie...

Masken Carlssons sympatier lyser väl lite väl starkt. Hur har SHL råd att inte ha Leksand i ES? Gillar kommentaren efter artikeln. Det är tydligt att svensk hockey bara handlar om pengar nu för tiden, själva idrotten är en bisak.

Metal Guru: Och en annan av våra gamla spelare lägger av mitt under brinnande säsong.

mattias - 74:
Jäpp. Undrar hur vännerna på Hockeykultur kommer kunna ta att det dyker upp en med Mora-baciller?

Metal Guru:

Tribuntsovs är tydligen klar för Skellefteå enligt Elite Prospects.

Stigsson:
det där sista låter ju i och för sig rätt troligt. :oP

Metal Guru: Det har nog inte hänt så mycket mer än att eliteprospects inte har uppdaterat sin franska statistik. Slår man upp hela laget Grenoble så ser man att ingen är registrerad för mer än 14 matcher.
Eller också bestämde man sig för att helt enkelt lägga ner hela säsongen i grodätarlandet när fixstjärnan Martin Jansson blev skadad? ;-)

Stigsson:

Han har spelat 13 matcher för Grenoble i år, och gjorde 15p.
Vad hände?

Mike Skinner: På tal om spelare som var med och gick upp 2004 så såg jag Anders Nilsson i arenan igår kväll.

Saxat från DT.se

"Trion Harald Lückner, Markus Eriksson och Mikael Simons vet vad det kan innebära.

De är nämligen de enda i laget som även var med när Mora tog steget upp till elitserien säsongen 2003/04."

Adam Andersson då?

Hakan Olsen: Ja enligt Arto så, Forward hoppas jag han menade

Barbapappa:

Blir det någon ny spelare?

Hakan Olsen:

han kommer att bli bättre, ge honom ett par matcher så han får komma igång.
jag vet vad lupa kan, och det kommer att både smälla i sargerna och i målet.
var så säker.

Barbapappa:

Från: Gidde Historik
[Idag kl. 21:16] Han är skadad, ljumsken tror jag det är.. Tycker han varit bra det han spelat, men varit lite väl mycket skador. Tror det är tre vändor som han varit skadad totalt...

tuokko är nog inte aktuell som supporterliraren då han enligt några modoiter är skadad just nu. (ljumsken) och för tredje gången denna säsong.

Hakan Olsen:

dom är väll 50/50, men det är av 3 olika. säger inga namn dock.
men indikationerna tyder på att killen som kommer inte är svensk.

insu:

Det var detta jag syftade på: "jag ville bara påpeka för er som inte vet det, Ross Lupaschuk är "inte" Supporterliraren. han kommer att presenteras på onsdag mot Oskarshamn. och är vad jag hört en forward av mkt hög klass. har dock inget namn."

Hakan Olsen:
Tuokko är väl skadad.

Metal Guru:
Jag hoppas att Ross kan hålla stickan bättre framöver.

I går läste jag Expressens Sportbilaga, intressant att se Granström och Beaudion som de mest effektiva skyttarna i sina lag. Skogs och Bastiansen gör även de bra ifrån sig. Men vad har hänt med Tukko? Han var inte med senast.

Är det någon som vet hur det gått för övriga MIKare?

Hakan Olsen:
Så här skriver lokaltidningen.

Barbapappa:

Hur tillförlitlig är din källa?

mattias - 74: Jag var på plats och som Groth säger Kristan är ju en del av laget också, det jag är mer orolig för just nu är två backar som verkligen inte håller måttet och man har andan i halsen varje gång #4 och #54. Dessutom har mannen parat ihop desas i samma femma vilket innebär att man i princip hela tiden har problem i defensiven. Verkar som Lückner inte såg det förrän i tredje perran. Däremot blir jag imponerad av unge Ekholm som går från klarhet till klarhet och spelade kanon. Matchen såg lite ut som i Mora då Mora hade spelet men LIF gjorde målen och så ser det nog ut kanske när man har hemmaplan.

Metal Guru: Och fucking jävla Växjö avgör sin match i spel 5 mot 3 med 5 minuter kvar på grund av två puck-out med 56 sek mellanrum. Blä!

Nu finns det bilder från Malmömatchen på mikmusik.com

Alisandali:

Utan att ha sett matchen så gratulerar jag ändå. Det är ingen som påstått att hockey skall vara rättvist. Enligt folk på plats så var Kristan riktigt riktigt bra. Leksand skulle haft mylleniemi i mål eller hur ALI ?? :-)

Alisandali:
Tack, smygmoring ;0)

Bissett19:
Vi fick se en serie riktigt bra straffar från båda lagen.
Och någon enstaka mindre bra. Målvakterna hade inte huvudrollen...

Metal Guru:Grattis till dom båda poängen , vi behöver dom bättre ;0)

Metal Guru:

Fan missade straffarna,Läck(te) Eddie?

Metal Guru:

Bra att det blev 2 p., men hade hoppats på 3. Det mesta föll samman i tredje. Så väldigt stor skillnad skall det inte vara. Jag hoppas verkligen att det det är ytterligare en spelare på gång, "supporterliraren".

Hakan Olsen:
Walk in the Park.

Mr Walker:

MIK gjorde en helt perfekt 1:a period, jag började nära på gråta. Men vad hände i andra? Luppa tappar klubban hela tiden. Han kanske vill lappa till en blåvit men hejdar sig och då är klubban borta.

Jag hopas verkligen att MIK kan ro hem detta, det vore perfekt.

mattias - 74:

??

Bissett19:

Var det innebandy Brynäs sysslade med igår eller ? Sorry kunde inte låta bli :)

Bissett19:
Får väl bli Swehockey och ev webradio istället........men lite retligt är det allt.

Stigsson:

Kanske funkar men för kass uppkoppling istället då, nåt strul ska det ju alltid vara.

Mattias-74
Åker hem i morrn, så på sönda midda hoppas ja pannan är laddad med lite gott kaffe:-)

Stigsson:

Blir nog tufft för Tubest o se matchen.

"Kan jag se matcherna om jag befinner mig utanför Sverige?
Svar:
Av rättighetsskäl visas matcherna endast inom Sverige. Innebandy kan även ses i Finland."

Tubest: Det är väl inte s24 som sänder matchen ikväll? Kolla på länken om TV4live har samma spärr.

Stigsson: Usch, jag känner mig lite orolig inför kvällens match. Tänk om Mora förlorar....men....nej....det gör man ju inte. :-)

MOOORA IKÅ! *klapp klapp klapp*

Tubest:

Åk hem :)

« · 1127656 · »