Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

« · 910459 Till forumet


Sv: Övrigt
Roligt med en seger ikväll. Det var tydligen Brynäs enda förlust under ordinarie tid i träningsmatcherna! Nu taggar vi upp inför ES-starten.

PS. Glöm inte att lämna in din rad till "Tipskungen" på mik.se! Ragga rader! Ta med kompisarna! Lämna senast måndag kl. 19.00
Kommentera

Sv: Övrigt
Ola: Ja det var ju en speciell säsong tycker jag. Å andra sidan har väl ingen av dom imponerat mer än på Marc:-)
Kommentera

Sv: Övrigt
Tången:
Skogs och Pierre Johnsson var utlånade under lockout-säsongen.
Kommentera

Sv: Övrigt
Bonäs norra: tror jag med:)
Kommentera

Sv: Övrigt
Barbapappa: Vi plockar ju hem frukten så fort den mognat.
Jag tror han kommer att ta en plats snart
Kommentera

Sv: Övrigt
Stigsson: Det är ju precis det jag menar! Man måste våga satsa på talangerna och låta dom vara med i hetluften ett tag och inte bara låna ut dem så fort det drar ihop sig. That´s the point! En utlåning är aldrig bra tror jag, de kommer sällan åter.
Kommentera

Sv: Övrigt
Tången: Det är väl troligtvis bättre om man sen verkligen vågar matcha dom också för får dom bara sitta och njuta av röven på Leggan så är det ju bortkastat.
Kommentera

Sv: Övrigt
Stigsson: Nej det kan jag väl hålla med om, men det jag menar är att jag tror på en större möjlighet att sålla agnarna från vetet är att låta dom spela med A-laget istf. att lånas ut till lägre division. Jag vet inte om jag har rätt, bara nåt jag funderat på. Som jag sa MoDo lyckas ju "kila" in småjunisar hela tiden p.ga att de tidigt får chansen till A-lagsspel.
Kommentera

Sv: Övrigt
Stigsson:

håller med där, men hulten var beredd att offra allt i träningsmatchen mot kalpa förra året där han fick dyngstryk:) men jag gillar när dom står upp och det ska belönas:)
Kommentera

Sv: Övrigt
Tången: Jag har också tyckt att Kapla har gjort en bra försäsong och jag hade inte protesterat om han hade fått chansen men nu har lagledningen bedömt att han skulle få sitta för mycket på bänken och i det läget är det bättre att låna ut till AS.
Dom som har lånats ut tidigare dom senaste åren har ju inte direkt offrat en hörntand för att visa att dom har viljat tillbaka.
Kommentera

Sv: Övrigt
Stigsson: I sak är det väl rätt att låna ut spelare, men hur många utav "utlånen" de senaste åren har plockats tillbaka? Ibland kanske en spelare utvecklas snabbare i och med spel i ES och träning med A-laget än spel i en div.1-klubb? Jag menar att om en junis är likvärdig med en äldre så borde junisen få chansen till matchträning. Tänker på MoDo som släpper upp 16-17-åringar i A-truppen. Kapla tycker jag har gjort det bra av det jag har sett, men det är väl tur att inte jag är tränare:-)
Kommentera

Sv: Övrigt
Barbapappa: Tja... slovakien kanske har ett väldigt litet landslag;)


"– I mina ögon ett ”mini-Modo”. Mora har fått kritik för att ha många utlänningar, men synar man truppen har de en stomme med Morakillar, som personifierar klubben med sitt hårda jobb. Visst kommer de att sakna Pavel Brendl, som var den klart lysande stjärnan i ett hårt jobbande kollektiv. Men Mora är alltid nederlagstippat och har nog inget emot det."
Roger Rönnberg, Luleå

Ganska klockrent va:)
Kommentera

Sv: Övrigt
zeb: Håller med Stigsson, tycker att ett samarbete med Bofors är ett steg i helt rätt riktning.
Det är väl ändå bättre att Kalpa får tid att utväcklas.

Även Borlänge historien tar jag som väldigt goda nyheter.
Kommentera

Sv: Övrigt
Och sen verkar vi ha dubbelregistrerat en hel femma från J20 till Borlänge i div 1 också. Dom spelarna kan gå hur dom vill fram och tillbaka mellan vårat J20 och Borlänges A-lag.
Kommentera

Sv: Övrigt
zeb: Utvecklas dom inte mer i serien under är dom för dåliga helt enkelt.
Kommentera

Sv: Övrigt
Stigsson: Ja du hur har det sett ut förr ,det där har jag hört förr ,det finns en del spelare som inte utvecklats något mer skicka dom!!!
Kommentera

Sv: Övrigt
zeb: Det är väl förbannat bra att han blir utlånad och får spela matcher i tuff miljö istället för att värma filten på Moras bänk. Sen tar vi tillbaka ha när han har utvecklats lite till.
Kommentera

Sv: Övrigt
HZSF: det kan vara bra ,men att skicka kapla tycker jag är fel finns helt klart spelare som inte alls har kommit upp som man hade förväntat sig,Det är dags att brja bry sig om sina talangfulla spelare
Kommentera

Sv: Övrigt
zeb: och fem juniorer kan bli aktuella för seniorspel i ettan med Borlänge
Kommentera

Sv: Övrigt
sold: fy fan bedrövligt
Kommentera

Sv: Övrigt
Synd,tycker att han gjort bra ifrån sig under försäsongen!!!!
Kappla till Bofors
Kommentera

Sv: Övrigt
Bonäs norra:

leifströmberg hade inte många rätt han inte. vadå halva slovakiska landslaget???
Kommentera

Övrigt
Sitter och kikar i Expressens hockeybilaga . Nyström på expressen är helt plöstligt en av våra varmare annhängare
Kommentera

« · 910459