RQT: Jovisst... men "oerhört" mycket sämre? Jag tyckte Lasse gjorde helt OK från sig i elitserien, men inte att han var riktigt elitseriemässig ännu. Det känns som ett av ledningens misstag ifjol - att inte ha en riktigt bra backup när Pitten sviktade. Det jag sett av Läck, när Scottie Pippen visade sig inte hålla måttet, tycker jag också var OK - om än i en lägre serie. Jag skulle nog också hålla Lasse snäppet före. Men knappast säga att Läck är oerhört mycket sämre. Snarare målfoto.
insu: Jo, jag håller Lasse högre tack vare sina fina insatser i ES. Där har han visat att han håller. Varför skulle han då inte hålla i AS? Läck har gjort det bra även han, men i en serie lägre. Ingen som vet om han skulle fungera i ES. Varför skulle det då vara så fel att hålla Lasse högre än Läck?
PappaKeno: Det tycker jag också. Det jag ifrågasatte var inte Lasse, det var RQTs jämförelse med Läck och påståendet att han skulle vara så oerhört mycket sämre.
insu: Jag tycker det skulle vara värt att pröva iaf...visar det sig att det inte funkar får man väl ha lite pengar över för att värva en ny målvakt i nått fönster.
Jag tycker det skulle vara en bra satsning för framtiden att låta Lasse stå. För jag tror inte vi går upp nästa säsong utan har en bättre chans säsongen efter för det tar ett tag att spela ihop ett lag och jag tycker inte vi ska stressa och tänka vi måste gå upp den här säsongen och blåsa alla pengarna direkt.
RQT: "Långt högre"? Önsketänkande. Tror att de är ganska likvärdiga. Men i den åldern händer det mycket från år till år, så någon av dem kan mycket väl blomma ut nästa säsong. Eller stagnera.
PappaKeno: Vi kanske inte ska ha en förstamålvakt egentligen. Vi kan göra som vi gjorde med Petri Vehanen och Daniel Sperrle 05/06. De kan stå varannan match eller den som är bäst för tillfället får stå. Låter inte detta som ett bra förslag? Istället för att ha en utnämnd förstamålvakt?
Db_04: visade inte Lasse att han håller bra klass när han fick chansen i elitserien? och nu är det allsvenskan...man måste ju våga satsa också.
Och om Lasse inte får stå den här säsongen heller så kommer han försvinna till nått annat allsvenskt lag så har vi förlorat en målvakt som kan bli riktigt bra.
Jag vill att Ekholm ska spela hellre än Danielsson...låt Cedergren och Ekholm spela sen kan Amner vara 7 back. Så kan vi skicka iväg Danielsson anser jag.
Sen när det gäller unga forwards så ser jag gärna Daniel Viksten och Lucas Sandström i laget. Möjligtvis bror Sandström som reserv forward eller nå liknande. Men sen räcker det med junisar.
Steffe84: Vis av egen erfarenhet av att lyfta upp många juniorer (och yngre) i seniorspel samtidigt kan jag tala om för dig att det finns en break even-punkt, då den passeras blir det inte längre stadigt bättre utan mer liksom precis vadsomhelst. För många yngre spelare i ett seniorlag gör att lagets egna spel kan oscillera mellan superbra och superkasst.
Db_04: Nej men om man ser till poängen så har han ju gjort lika mycket som spelare som Lucas Sandström,Victor Amner och Johan Persson. Spelarna jag skrev om ovan är också dom som figurerat i powerplay formationen.
Steffe84: Jag hoppas Rasmus får chansen iaf. Har dock inte hört nånting om nå klubbyte. Men å andra sidan så är det ju ganska tyst om hela Mora just nu :)
PappaKeno: Nej kanske inte, men har Rasmus blivit erbjuden något kontrakt ? jag har hört att han och Lundin är på väg till en annan klubb i allsvenskan. Vet dock inte om detta är sant.
Forever MIK: Jo, det är klart. Men man får väl tänka lite som så också, att en junior som plockas upp i a-laget är väl mer på prov, håller han inte där och blir nerskickad i J20 eller utlånad är han ju fortfarande under kontrakt. Bruun och Lindström dög ju helt enkelt inte. Jämför med en säljare som inte riktigt är i form och blir skickad ut på lagret ett tag kontra en säljare som får sparken.
Jag hoppas det blir många deltagare på morgondagens kick-off och att det från mötesdeltagare ställs många frågor angående klubbens framtida vision. Dessutom önskas svar på nedanstående frågor.
Är man stolt över bemötandet gentemot supportrar? ( bl.a enkronassatsningen)
Har man för avsikt att gå från en i vissa avseenden Kalle Anka-förening till att bli en mer professionell, modern, elitsatsande förening som ligger i linje med 2000-talets krav och förväntningar?
Metal Guru: Men snälla nån! Simons blir väl kvar, men förhoppningsvis får han en medhjälpare vid sin sida. Konstigt vore annars! Kom ner på söndag och få besked!
PappaKeno: Jag kan inte se något bra i om Simons klev helt bort från Mora IK på söndag, för att aldrig mer återses.
Däremot skulle det vara hur bra som helst om t.ex Arto.S presenterades som sportchef, och man presenterade krafttag kring hur varumärket Mora IK skulle stärkas osv...