Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1029035 Till forumet


Silly Season 08/09
Bara att bryta ihop och komma igen heter det ju. Jag försöker vara odelat positiv, och spenderar min fredagmorgon med att kika på hur laget kanske kan komma att se ut nästa säsong.

Klippt och klistrat från Lagbygget 08/09 här till höger:
Målvakter:
Juha Pitkämäki 08/09 (Ryktas till FBK)
Lars Johansson 08/09

Backar:
Mikko Kurvinen 08/09
Adam Andersson 08/09
Patrick Cedergren 08/09
Anders Danielsson 08/09

Forwards:
Anders Bastiansen, 08/09 (Ryktas till MODO)
Eric Beaudoin 08/09
Toni Dahlman 08/09
Håkan Bogg 08/09 (C)
Jonathan Granström 08/09

MINA förslag på spelare som bör tas upp eller "hämtas hem":
Viktor Amnér (D)
Mattias Ekholm (D)
Jens Jakobs (F) Almtuna
André Hult (F) Bofors
Jonas Westerling (F) AIK

Inte helt omöjliga kontraktsförlängningar:
Martin Jansson
Anders Nilsson
Pierre Johnson

Hjälp mig nu alla HockeySnackare med att få igång en rolig Silly Season!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike "Den slarvige" Skinner:
Under "Inte helt omöjliga kontraktsförlängningar" hävdar jag fortfarande att Marco Tuokko passar in också.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner:
*Jag vill absolut ha kvar Pierre.
*Martin sägs enligt "snacket på stan" vilja söka sig ut i Europa för att klämma ur lite stålar under sista åren i karriären om det är sant eller inte ska dock vara osagt.
*En till junior som man definitivt ska skriva kontrakt med helst på en 2-3 år är Lucas Sandström.
*Ang. "hämta hem" spelarna är jag mera osäker, Kapla har du inte med bland dessa?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Ett tänkbart lag...

Lasse Johansson
Daniel Hansén

Pierre
Adam
Viktor
Ekholm
Kurvinen
Danielsson
Cedergren

Simons
Nilsson
Bogg
kapla
Wesslan
Hult
Jakobs
Bergqvist
Markus Eriksson
Lucas Sandström
Daniel Wiksten
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson:
Anledningen till att Kapla inte står med är för att jag inte sett honom spela särskilt mycket, och mest gått efter statistik på Elite Prospects. Enligt den sidan har han ju skickats ner i Div 2 från Bofors, det kanske inte är riktigt elitseriesatsning? Dock litar jag mer på er som sett honom spela juniorhockey och kanske även i allsvenskan. Det är inte direkt en statisk lista. :)

Samma sak gäller för Lucas Sandström, honom vet jag inte mycket om heller. Men Amnér och Ekholm imponerade ju under kvalserien.

Skulle inte förvåna mig om det är som du säger angående Jansson, han skulle ju absolut kunna ta sig ut och tjäna lite kosing. Tråkigt bara om det är så, det är ju en spelare jag verkligen gillar.

Jag har hört något löst rykte från något håll om att Beaudoin är villig att stanna och gå ner i lön, men substansen i det ryktet visar sig väl.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jo1:
Mackan alltså? Han har ju gjort poäng i Norge iofs, platsar ju i Allsvenskan. Men passar han i en långsiktig elitsatsning? Iofs behöver vi ju poänggörare redan till kommande säsong.

Läste för övrigt att Mats Aasen, nya Knutssen som han kallas, ansåg att Mackan var den bästa spelare han spelat med och att han lärt sig mycket av honom. Stort!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: Amnér och Ekholm är ju våran framtid så lyft upp dem i laget!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: Jag hade inte heller någon koll på hur det gått för Kapla, tyckte bara att han var OK när han spelade med oss i början på dennna säsongen. Iofs hade han mycket att jobba på men ett bra ämne bedömde jag honom vara i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: Att han blev "skickad" till div 2 enligt eliteprospects är inget du ska fästa dig vid. Bofors var schysta att låta honom spela en match med moderklubben Malung när dom hade nåt jubileumsjippo eller nåt sånt har jag för mig. Det handlade aldrig om att han blev petad från Bofors.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson:
Ah, okej! Ja sådant syns inte direkt i statistiken.

I vilket fall som helst ser jag ju den här degraderingen som en chans att göra ett "nytt" Mora IK, och låta våra egna produkter få tid på sig att spela ihop sig till ett lag. Okej att vi värvar spetskompetens, det är svårt att undgå, men utfyllnaden måste komma från egna led för att sedan kliva upp och bli den spets vi behöver.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson: det var kring jul då bofors var spellediga.... bland annat spelade leksands juniorerna skinnars med säter och två andra med björbo samt morakillarna tim lundin och nån mer med hammarö...var många klubbar som lät spelare med andra klubbar då.


Ne för Mora gäller väll typ back to basic och satsa på dom killar från j20 som är bra.

Kapla, André Hult vore nog kloka värvningar från J20 finns det en del killar som kan bli riktigt bra... Victor Amnér, Ekholm, Lukas Sandström , Daniel Viksten ...kanske även bröderna Qwarnström....

Från Div 1 kanske man borde kolla på spelare som Johannes Lundqvist, Anders Broberg, Anders Lövdahl och målvakten Manne Fredriksson
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Db_04: -

Aldrig i livet, Manne!
Han släppte in ett skott från halva plan en gång när
MIK slog Timrå med ja 5-2 eller 5-1 hemma! Micke Simons var målgöraren... Hans "karriär" måste väl vara över!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jo1: vilket år var det?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Vesslan kommer inte hem, den behandling han fick gör att det måste bort några personer (person) för att han överhuvudtaget skall tänka på det. Lika är det med Hult. Mackan är på upploppsrakan och tillför inget här, har sett han i ett antal matcher denna vinter och NEJ TACK.

Snabbt jobbat av Skoogs, han som inte hade något på g. Vi får väl se om någon kommer att ta sitt ansvar att stanna kvar och försöka ställa till rätta det som dom var med och förstörde.
Det som är värst med Skoogs är att det inte finns större hjärta hos en egen produkt än att göra klart med annan klubb innan säsongen ens är slut. Du skönk djupt i mina ögon THOMAS SKOOGS
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK:

Tror du att det finns så pass mycke revanschlust i laget att de skulle snacka sig samman och besluta sig för att stanna. Jag tror och hoppas att det skulle vara möjligt, måste vara många av spelarna som vill bevisa att de kan betydligt bättre än vad som visades denna säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Skogs har spelat i MIK typ hela livet.... i det här läget måste han tänka på sig själv.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Db_04:
Håller med dig. Skogs är för övrigt alldeles för bra för att det ens skulle finnas en möjlighet att han skulle spela med oss i Allsvenskan. Jag önskar Skogs all lycka i Timrå, och jag är glad att han gick dit istället för, säg, Färjestad eller HV71. I Timrå kommer han nog att trivas.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Db_04:
Och för att man har spelat här hela livet så är det OK att innan ES är färdigspelad lova bort sig?
Hade han däremot börjat förhandla i detta läge hade jag haft förståelse

Tubest: Tyvärr NEJ
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Db_04:
Kan det ha varit i Allsvenskan slutet 90-tal?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Svagt av Skogs om det är sant. Däremot vore det intressant om Basti deklarerade att han stannar hos Mora IK trots degraderingen, samt att Harald Lückner klev fram ur garderoben!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tången:

VA?
Ska Lückner kom ut ur garderoben, det trodde jag inte om honom!!


Skämt åsido så tror jag att Lückner hamnar utomlands, om nu inte det som står i VF-boken är sant..

;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tången:
Basti har på ett tidigt stadium deklarerat att han bara kan tänka sig ES. Den ende jag hört eller läst om som skulle kunna tänka sig att vara kvar även i AS är Toukko.
Är inte Harald klar för ko-ko land?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: ko-ko land?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jo1: Spelar han fortfarande??
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson:
Schweiz då, var upprörd och orkade inte fundera på stavning. Ko-Ko = gökur
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Han har inte skrivit på ännu...så du vet
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Wait and see = Vänta och se = Gewesen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Tack för förklaringen, nu är jag med igen :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tången:
Skulle Harald stå i MIK:s bås nästa säsong som head coach så skall jag gå nak..., nej det ska jag inte men jag skulle bli mycket förvånad.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Det är väl drömmen just nu. I mina ögon Sveriges bästa tränare.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Jo1: har sett manne mycket i vinter....han har vart riktigt tokbra
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Vad vet du vad han har gjort ? han kanske inte alls lovat bort sig så tidigt...media vill ju släppa bomber så dom kanske bara fått fram att Skogs var intressant för Timrå...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Db_04: Surovy missar hela finalspelet

Har svårt att känna medkänsla för karn.

Om ni förstår vad jag menar
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Bonäs norra: Nej.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: Eftersom du mike skinner redan har börjat att tala om silly season kan jag komma med den här. Ni minns väl att jag skrev ett inlägg igår kväll om att jag skulle avslöja vilket lag som Toukko sa att han skulle gå till om vi åkte ner. Och så här sa han: " Om vi åker ner går jag till Modo ". Det är ett ryckte men jag har hört någon pratade med honom och att han sa precis så där.

Lista på spelarflykter:
Marco Tuokko till Modo
Juha Pitkämäki till Färjestad
Anders Bastiansen till Modo
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Kommer med ännu en nyhet här: Bastiansen på väg till Timrå

SE LÄNK!!!!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
morahockey:
Jösses. Läser du ens artiklarna du länkar till, undrar jag? Tittar du ens på datumen? Din nyhet kom för två dagar sen, och det det står är att Bastiansen är en av centrarna Timrå har ögonen på.

Visst är det ingen omöjlighet att han går dit, men säkert? Njae. Be Simons gå ut i tidningen med alla spelare han har ögonen på och håll tummarna för att det är klara värvningar. Då får vi nog ett slagkraftigt lag i Allsvenskan i höst.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
morahockey:
Intressant också att våra tredjekedjespelare har sån status i hockeysverige att de kan gå var de vill.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
morahockey:

– Det är trevligt och smickrande, men jag har kontrakt med Mora i ett år till. Så det är inget att tänka på för mig just nu.
- Basse
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
morahockey: Förresten Marco Tuokko till Modo? jo tjena att dom skulle vilja ha honom...
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
PappaKeno:

Har du nån länk till det påståendet !
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74:
Det står i samma artikel som morahockey länkade till.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Tången:
Gewesen? När jag gick i skolan så betydde väl: det har varit, eller????
Ich bin in Ko-Ko land gewesen, dumkopf :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
morahockey:

Vart har du läst att Bastiansen och Tuokko ska vara aktuella för MoDo någonstans?. Skulle vara intressant och läsa för en som mig som håller på MoDo :).
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Forever MIK: Alla tyska meningar slutar med gewesen.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Cyklob:
Bastiansen till Modo finns på eliteprospects.com, du får leta fram källan själv, det gör alldeles för ont för mig.

Att Tuokko skulle vara aktuell för MoDo finns nog inte på pränt någonstans. Förmodligen därför att det inte är sant. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner:

Det där Bastiansen ryktet på eliteprospects.com verkade ju inte mycket att hänga i julgranen :). Så han är säkert inte aktuell för MoDo. Fast han är en av mina absoluta favoriter så jag hoppas givetvis det ska vara sant men känns inte trovärdigt för fem öre.

Angående Tuokko så läste ju jag bara här inne, men det är nog som du säger eftersom han inte la in någon länk att det är ett väldigt otrovärt rykte.

Men vi får väll se vad framtiden har att säga :). Det är 2 mycket duktiga hockeylirare i alla fall och båda är välkommen till MoDo för mig om dom vill :).
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Snackade med en representat för Mora Armatur idag via telefon, och han hade analysen glasklar över varför det gått som det gjort och han stavade det till Brendl!
Mora har inte haft en naturlig målskytt och hade dom haft det så hade inte laget åkt ur analyserade han, serdan så trodde han att Janne Simons sitter rätt säkert som Mora:s starke man!

Bryt ihop och slicka såren ta en rejäll fylla och när sommaren kommer tagga upp för AS lir för att sedan gå till kvalserien!

MIK bounce back somday to, Keep up heads and smile there will be lucky days again i FMM Arena in near future!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
PEN:
Åfan? Det krävs inte direkt en kärnfysiker för att lista ut att det är det som är felet. Klart vi hade hängt kvar om vi gjort några fler mål, det var väl på målskillnad det avgjordes? Sen om det stavas Brendl eller Målskytt går väl att diskutera. Hade Lindström gjort de 20 mål som man hoppats på från honom hade vi inte suttit här idag till exempel. Tänk om om inte fanns, som det heter.
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Mike Skinner: Nej men jag håller med dig till fullo!
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
PEN:
"Snackade med en representant för Mora Armatur idag via telefon, och han hade analysen glasklar."
Jag kanske har missat något här, men är det faktum att man jobbar på Mora Armatur extra tungt just när man sysslar med hockeyanalyser?
Kommentera

« · 1029035