Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

786209 · » Till forumet


Sv: Truppen 06/07
Dino: Lika mycket men inte lika bra.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
horcoff: Men Lintner har ju skjutit lika mycket.....
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Dino: Det var det där med focus på en spelare ;-)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
horcoff: Måste säga att jag är föga överraskad....
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Brendel skjuter visst mest av alla.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Vi får se vad det blir av Wessner.
Saxat från SF Bofors; Se länk..
Wessner har inte rosat marknaden med sitt spel under årets säsong och har sett trög och obalanserad ut.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Kanon med Huml och två-årskontrakt och då är det bara att sätta munkavle på Wessner så blir det bra.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Både Huml och Wessner ska för övrigt ha skrivit på för denna OCH nästa säsong också. Dessa uppgifter är dock inte helt bekräftade ännu.

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Såg precis att vi har den yngsta truppen i hela ES :)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: bra att en spelare som inte tillför något får gå, då kanske nån av era junisarna får chansen lite mer

håller dock med huge lite angånde värvningen av wessner, det käns onödigt att värva en brunkare till när ni behöver en målskytt, men som en värvning för framtiden är wessner bra.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
mattias - 74: Kolla under nyheter till höger.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson:

Skall han sluta ?? har du nån länk !
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Tack och adjö Tomas Slovak.

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Slinger:
Det finns inga transferfönster längre.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Kan det vara dags att försöka få hit Lupaschuck igen, hans marknadsvärde har väl sjunkit så det blir väl inga större problem, jag vet att han är och far i Finland men det kommer fler transferfönster!
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Är det dags att öppna EO bageriet igen, ni verkar ju ha alla ingredienser för det!
Visst ett och annat ägg finns ju också men de flesta har rent mjöl i påsen...
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
mok: De vet nog vilka eganskaper han besitter och som de önksar.

Kåberg och Wessner är inte Davidsson och Jönsson, men båda är betydelsefulla för sina lag.

Se på Indianerna som numera saknar en energispelare, de har inte öppnat serien så bra
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Bonäs norra: Reglerna har väl inte ändrats?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Anders i Budum: Det är sant, men egentligen är det
hockeyreglerna som blivit löjliga.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
eltifoso: Får la för Moras skull hoppas att Wessner sitter inne med ett bätre hockeyspel än vad Kåberg gör :)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Tubest: Det är inte säkert,Finns nog fler"!!!!
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Vem får kliva åt sidan nu då?
Har Jardine spelat sin sista match eller?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
LA Kings: Wessner är en skön spelare, har sett honom flera gånger och hade vi inte redan plockat till oss Kåberg hade jag gärna sett honom i FBK.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Knogen: Det kanske snarare är så att Simons portmonnä bara räcker till en surdeg.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Wessner är trots allt en av Bofors allra bästa spelare även denna säsong och var på väg mot en säsong i paritet med förra årets säsong fast laget går klart sämre i år.

2005/06:
38 12+19=31p, +18, 194min (grundserien)

2006/07:
16 5+8=13p, +2, 94min (nu)
38 12+19=31p, +5, 223min (räknat på 38 matcher)

Så jag tror ju inte att det är en dålig spelare som dyker upp. Jag tycker snarare att det känns lovande.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Knogen: Hehe...
Kan nog stämma. Som sagt: ingredienserna i degen kanske inte har dom rätta proportionerna?
Sen är det väl också som så att en chefsbagare som Harri inte kan baka trolldeg alla gånger... :-)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Huge:
"Fast ifall den nye bagaren kan få dom gamla att baka bättre bullar, så är väl iofs alla medel godkända medel..."

I det här fallet tolkar jag det som att det är konserveringsmedel. De tidigare bullarna hade, som Stigsson var inne på här nedan, inte så lång hållbarhet som man hade önskat :-)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Men är det verkligen själva energin i sig som fattas?
Av det jag sett hos er i år så verkar det snarare som att energin kanske borde kanaliseras på ett bättre sätt, dvs att energin finns där, men att den inte utnyttjas på rätt sätt. För detta krävs kanske lite fler tänkande spelare på viktiga platser. Sen kanske man också har förlitat sig lite väl mkt på att Brendl ska fixa nästan allt. Kanske till viss del ett litet arv från Hossatiden.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Skulle tro att de hårdare domarreglerna sätter sina spår i spelarna också och att det blir lite förvirrat.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Huge: Det är väl just det man försöker göra eftersom den energin som hjälpt oss tidigare har lyst med sin frånvaro den senaste månaden.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
GävleLasse: Visst, Wessner blir säkert en energigivare.
Men min poäng är att Mora ALLTID byggt sitt spel på mkt energi, och att de spelare man redan har borde kunna ta tag i denna bit.
Känns mao lite som att försöka hjälpa bagarbarn genom att anställa ytterligare en bagare.
Fast ifall den nye bagaren kan få dom gamla att baka bättre bullar, så är väl iofs alla medel godkända medel... ;-)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson:

Grattis då eller nåt =)

Återstår och se om det blir fågel eller fisk eller mitt emellan =)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Då skulle det vara klart med Wessner. Vi får se, det är bara framtiden som får utvisa om det är bra eller inte.
Det positiva är att det är en Svensk spelare och vi slipper om Främlinglegion.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
henrikj: Nu är det bekräftat hos både hockeyligan.se och boforsik.com.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Ja det håller jag med om, men det kanske blir svårt att skymma i båset ;=). Det är ju oftast backskott (från håll) som är effektiva att skymma sedan behövs det ju lirare som kan spela ut målvakten och vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Vi har ju lirare om de kommer igång.
Jag är bara så förtvivlat rädd för utvisningar idag då de är så betydelse- fulla.
Det är väl drömmen om en riktig klasspelare som sitter i, men som kanske får stanna i drömmar.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Bastiansen har även han kapacitet för att göra bra många fler mål än han gjort hittils. Kanske använder man honom lite fel?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
horcoff: Vi har redan spertyper som "skulle kuna vara" dom snipers du letar efter (Elomo, Bogg, t o m Bacon) men som jag ser det så behövs det nån som banar väg för dessa och som skymmer när dom skjuter. Kommer detta förslag ifrån Harri/Djoos så har jag fullt förtroende för att det är rätt väg att gå.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Just därför som jag lade till "Ev.". ;-)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
henrikj: Vi ska se om affären går i hamn först, ännu är inget bekräftat.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Nu är det väl inte en spelare som drar på sig idiotutvisningar som Mora behöver i första hand utan en sniper. Såg en match på Tv med Bofors där Wessner åkte på 2 min som snabbt blev 2+2 eller nåt i den stilen...
Möjligt att han kan vara bra för Mora i framtiden, men nu behövs det nog något bättre. Sedan är det frågan om hur mycket pengar det finns i Simons pung.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
GävleLasse: Instämmer.

En ev. värvning av Wessner, påminner inte den lite om Brynäs värvning av Månsson?
Månsson drog ju även han på sig mycket utvisningar i allsvenskan samtidigt som han sprättade in en hel del poäng. Båda spelar/spelade ju som bekant i samma klubb också.
Sen är det väl tveksamt om det blir en landslagsforward av Wessner men vem vet. :)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Där ser man. Ännu mindre "buse" än vad jag trodde då. :)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Huge: Jag tror att Wessner är en spelare som kan ge energi åt ett lag. Mora har ju i det närmaste stått och fallit med Brendls dagsform.

Wessner är ingen spelare som kommer att dominera i den interna skytteligan men kommer att bistå med energi.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Ah media som vanligt som skall måla upp sakerna i tidningarna för att det skall verka intressant.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Utan att förringa scoutningen på Wessner och er tränares åsikt i frågan, men känns det inte som att ni mer skulle behöva en lite mer konstruktiv och kreativ spelare än Wessner?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
henrikj:
4/10 Bofors-Nybro 1-3, 10+20 för abuse (alltså snack)
27/10 Rögle-Bofors 3-2, 10+20 för abuse (snack igen)

Så mycket buse var det alltså :-)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Jag tycker det är en bra värvning om det nu blir klart någon gång.
Så länge han håller sig borta från matchstraff och 10 minutersutvisningar så kommer han nog att kunna tillföra mycket energi till laget.
Nu vet jag inte vad som ligger bakom hans två matchstraff hittils iår men en inte alltför vågad gissning är väl att det rör sig om slagsmål. Sådana utvisningar gör lätt att utvisningsminuterna drar iväg även om laget inte drabbas så väldigt mycket eftersom man oftast får med sig en motståndare i fallet. Det är väl kul för Expressen att kunna kalla honom "Superbuse".
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Det är klart att vi ska ge honom chansen. Men man blir ändå aningen skraj för botbänken. Man vi får hoppas att det är en spelare med tyngd och som spelar hårt, men schyst. Vi behöver nån som tacklas, för det har vi ju saknat hela hösten.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Här kommer en länk till Kurirens artikel.
Låt gärna bli Wessner. Vi behöver honom trots att han har för vana att sitta mycket i utv. båset.
Tror dock att han kan tillföra tyngd och tuffhet till Mora.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson:

Håller helt med dig om att vi inte kan såga honom innan han anländer (om han anländer...). Kom ihåg att Rodss Lupachuk satt en hel del i utvisningbåset men han var trots allt nyttig för Mora. Det är inte backarna som är problemet i Mora det har de ju visat (ibland). Självförtroendet är inte på topp nu därför ser det ut som det gör. Anders bastiansen kom till Mora i fjol utan att någon visste vem han var och han är ju som alla vet mycket nyttig i Mora. Nej Wessner är välkommen hit och som stigsson menar skall böka framför mål så att puckarna nu kan studsa rätt i fortsättningen för spelet finns där och jag är inte så orolig som de flesta här verkar vara.
Kommentera

786209 · »