Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Västerås-Mora 21/3

1013470 · » Till forumet


Sv: Västerås-Mora 21/3
Metal Guru: Låt mig få presentera ett citat från en äldre herre i VIK-halsduk, för att få ett annat perspektiv på matchen.
"Fan vad bra ni var! Där har vi skiljnaden på ett allsvenskt och ett elitserielag."
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
PappaKeno: Bloggat igen...
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Metal Guru:
Jag håller med dig i den analysen, men om man exempelvis jämför med matchen hemma mot Luleå, tycker jag VIK hade betydligt fler framstötar. Och hur den matchen slutade sörjer åtminstone jag fortfarande.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
zeb: hoppas det kan släppa nu när dom har tagit 2 raka kan få lite lugn och börja spela ut...är Leksand och Malmö som har den största pressen på sig just nu!
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Bukefalos:
Jag tyckte att Mora hade betydligt mycket mer till farligheter än vad VIK hade. Hemmalagets farligheter var mest slumpmässigheter, och man hade ytterst sällan något tryck på oss.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
zeb:
Mora har gjort vad man kan förvänta sig så här långt. Tyckte det stundtals var klasskillnad i går, dock inte vad gällde farligheter. VIK hade nog så många klara chanser att näta.

Det börjar bli tjatigt, men nog är det själva f-n att man ska ha så svårt i numerärt överläge. Man hade en förhoppning att MIK skulle ha lite enklare för detta spelet mot lagen från allsvenskan, men det alltför stillastående mönstret upprepar sig.

Hur som helst är sex poäng vad man kan begära och jag tror gårdagens match på förhand, var betydligt svårare än folk i allmänhet trodde.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
PappaKeno: Ja det var bra ,Nu har man mött dom sämsta lagen nu blir motståndet ett helt annat Mora måste upp flera knäpp om man ska klara av att ta poäng, sluta att vara så nervösa vissa har gummi armar och ben
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Mike Skinner: haha ja jag fick visst in tipset inte mig emot :)
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
GävleLasse: Självklart gläds jag med er över era poäng, tro inget annat!!
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
GävleLasse: En sån här vacker Påskafton och 6 poäng i ryggen ska man inte ta allt så seriöst, kan man andas lite lättare, stå lite stadigare, gå lite rakare genom att reta stars anhängare som redan ser fram mot sm-slutspel nästa år så gör jag det.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
titran: Åja, Leksand borta är nog en av de svårare matcherna när det gäller lagen förutom Brynäs och Mora.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Cyklob: Även Brynäs har mött dom 2 lag som många tippar sist i tabellen (iaf jag)
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
horcoff: Visst ser det bra ut för eran del, men ta inte ut något förens ni är helt säker :). Det går fort i hockeyn men ni har ju fått en mycket bra start sammtidigt som man ska komma ihåg att ni mött dom 2 lag som de flesta tippat som jumbo lag :).
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
horcoff:
Vi har vunnit två måstematcher.
Nu har vi bara sex av åtta måstematcher kvar.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Metal Guru: Vinst nu mot reservdanskarna och det börjar se riktigt bra ut.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3

Slinger:
Nyss hemkommen från Västerås.


Positivt:
Vi var klassen bättre än VIK i de två första perioderna. Det var bara vid kvitteringen som VIK etablerade ett tryck i vår zon, och ett mål hängde i luften. Målet var dessuton en tur-styrning från bakifrån mål, via backhand in vid nån främre Pitten-lucka. Kunde lika gärna styrts upp i hotaheiti.

I tredje perioden var vi dessutom flera klasser bättre än VIK.

Positivt II:
Pitten storspelade hela matchen, och var hur säker som helst.


Positivt III:
Seger. Tre poäng. Övriga resultat. Klacken
(som jag för en gångs skull stod i).


Negativt I:
Power Play. Går sååå långsamt. Särskilt 5 mot 3. Ingen rör sig. Pucken går höger-center-vänster-center-skott.


Negativt II:
Inte alltid tog man hemjobb. Enstaka gånger kunde man se nonchalans vid puckbehandlig i egen zon. Eller var isen så dålig?

Kvällens bita sig i tungan:
Tekning i anfallszon. Moratekare (Hagos?) plockas bort, Hisey tar över. Förlorar tekning. Pucken går ned mot kortsarg. Böjer mig fram till Ola, och ska säga att "han har vi inte sett så mycker av ikväll". Moraspelare vinner sargduell med VIKspelare. Hisey skär in framför mål. Passning kommer. Tut-i-lur.

Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Tubest: MORA IK
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Springsteen: de får vi allt hoppas!!!
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Stigsson:
Det är poängen som räknas.
Men det känns som att vi kommer att spela upp oss och fortsätta plocka poäng.
Det är trots allt styrka att vinna utan att spela på topp.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Stigsson: Har känt samma som du.Hoppas nu att killarna fått fart på rören och släpper nervositeten. Vi ska tillbaka!!!!!
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Mike Skinner: Jag har varit förbannat orolig för dom här första matcherna. Visst är det en drömlottning att få dom lagen som dom flesta på förhand har tippat som 5:a och 6:a i serien men det ger ju också en viss press. Att gå in och spela av dessa måstematcher direkt efter ett relativt långt speluppehåll är ingen lek, nu har vi gått igenom dom matcherna med 6p och förhoppningsvis fått upp lite bättre fart igen. Nervositen har ju också varit påtaglig både hemma mot RBK och vad jag har hört nu ikväll men poängen är bärgade och nu har vi en guldsits inför fortsättningen.
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Mike Skinner: Mora på väg !!!!!
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
PappaKeno:

Och bra tippat PappaKeno, resultat rätt samt en av målskyttarna. ;)
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Det där skötte vi väl... Okej. Känns lite nervöst, men så länge vi plockar poäng är jag nöjd! Tack Mora!
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Mike Skinner: Tankar inför kvällen på bloggen....
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
sold:

Konspirationen...
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
ikväll blir det vinst med 3-1!

målen: Hisey, Basse och Granis
Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Kvällens Domare:
Patrik Sjöberg HD
Fredrik Carlman LM
Jimmy Dahmén LM

Kommentera

Sv: Västerås-Mora 21/3
Båkktjittan:Dagens websändning frånn ABB Arena inställd pga sjukdom.
Kommentera

Västerås-Mora 21/3
Här kan vi som inte har möjlighet att se matchen live ändå få se den via Web.
Kommentera

1013470 · »