Mora-Ilves
« Föregående · 680647 Till forumet
Sv: Mora-Ilves
Slitwargen: ... och när börjar den? det står olika tider på hemsidan, 19.00 eller 19.30?
Sv: Mora-Ilves
Stigsson: ganska bra med tanke den trupp dom förfogar över i år.... dom har en bra förstafemma.....och en av världens mest talangfulla målvakter
Sv: Mora-Ilves
sold: Vad det står är väl ganska ovesäntligt i en träningsmatch. Viktigare är väl hur man spelar och varför men gör så eller så i vissa situationer.
Sv: Mora-Ilves
Frisco: Får man reda på vad det står så får man en fingervisning hur de spelar.Ganska enkelt!
Sv: Mora-Ilves
Tiebreak:
Från morahockey.se
A-laget förlorade kvällens träningsmatch mot Ilves Tampere, med 2-0.
Mora IK - Ilves 0-2 (0-0, 0-1, 0-1)
Period 2
0-1 36.00 Ville Koistinen
Period 3
0-2 44.51 Vesa Viitakoski (Jason Guerriero)
Från morahockey.se
A-laget förlorade kvällens träningsmatch mot Ilves Tampere, med 2-0.
Mora IK - Ilves 0-2 (0-0, 0-1, 0-1)
Period 2
0-1 36.00 Ville Koistinen
Period 3
0-2 44.51 Vesa Viitakoski (Jason Guerriero)
Sv: Mora-Ilves
Slitwargen:
Kanske lite sent nu men det kostade 80kr. Men tror mej. Det gjorde inget om du inte vara här. En tråkig match.
Kanske lite sent nu men det kostade 80kr. Men tror mej. Det gjorde inget om du inte vara här. En tråkig match.
Sv: Mora-Ilves
Som Moderator har jag visat no humor at all, och raderat hela Atvar/LIF GB-rubbet. Hela konkarongen sammantaget ledde nämligen ingenstans.
Sv: Mora-Ilves
saftas: imponerande målvaktsspel av Tuuka Rask :) och härligt att se att Viitakoski inte var helt förstörd efter sin vistelse i Gävle...
Sv: Mora-Ilves
Metal Guru: Skulle vara kul att ställa nr 23 i Ilves bredvid Zdeno Chara som en kontrast!
Sv: Mora-Ilves
insu:
:-D
Jahaa, speluppehåll i elitserien, då börjar genast insu sitt sökande efter kopplingar till denna vår samtids kanske största kulturyttring :-)
Det måste ligga i generna hos en del moringar. Jag är likadan :-)
:-D
Jahaa, speluppehåll i elitserien, då börjar genast insu sitt sökande efter kopplingar till denna vår samtids kanske största kulturyttring :-)
Det måste ligga i generna hos en del moringar. Jag är likadan :-)
Sv: Mora-Ilves
....fast jag är förstås orsing. Mora IK-supporter dock.
Kanske desto större anledning att hitta kopplingar till Fäbodjäntan som orsing :-)
För du är väl halvorsing du också va, insu?
Kanske desto större anledning att hitta kopplingar till Fäbodjäntan som orsing :-)
För du är väl halvorsing du också va, insu?
Sv: Mora-Ilves
Knogen: "Kanske desto större anledning att hitta kopplingar till Fäbodjäntan som orsing :-)"
Ja, och även folk från Falun har ju en naturlig koppling ;)
Ja, och även folk från Falun har ju en naturlig koppling ;)
Sv: Mora-Ilves
Db_04:
Orsahumor Db_04, Orsahumor!
Hellre det än humorbefriad ;-)
Gusten:
Du menade väl naturlig uppkoppling? ;-) Naturlig inkoppling för avkoppling kanske? Äääähh..
Det här med korvstoppning får plötsligt en helt ny innebörd...
Orsahumor Db_04, Orsahumor!
Hellre det än humorbefriad ;-)
Gusten:
Du menade väl naturlig uppkoppling? ;-) Naturlig inkoppling för avkoppling kanske? Äääähh..
Det här med korvstoppning får plötsligt en helt ny innebörd...
Sv: Mora-Ilves
Db_04:
Nja, jag tror nog att rätt många utom du finner humorn i insus orddribbling. Och oavsett vad man tycker om humorn kommer jag aldrig att begripa vitsen med torra följdinlägg av den typen du ofta står för.
Nja, jag tror nog att rätt många utom du finner humorn i insus orddribbling. Och oavsett vad man tycker om humorn kommer jag aldrig att begripa vitsen med torra följdinlägg av den typen du ofta står för.
Sv: Mora-Ilves
Knogen:
Halvorsing and I'm proud of it!
...med en mor som såg dagens ljus i sängkammaren i grannhuset. Min Morsa är född i Orsa. Eller, som jag brukar säga till utlänningar som hälsar på, "My mother was born in Born". Det sistnämnda är visserligen en vit lögn eftersom vår del av berget ligger några hundra meter från Born. Men medge att det låter tufft.
Halvorsing and I'm proud of it!
...med en mor som såg dagens ljus i sängkammaren i grannhuset. Min Morsa är född i Orsa. Eller, som jag brukar säga till utlänningar som hälsar på, "My mother was born in Born". Det sistnämnda är visserligen en vit lögn eftersom vår del av berget ligger några hundra meter från Born. Men medge att det låter tufft.
Sv: Mora-Ilves
Knogen:
Själv tycker jag att de torra följdinläggen faktiskt gör det hela ännu roligare.
Ett gäng moringar (och orsingar) betvingar elitserieabstinensen med lite uppfriskande underlivshumor - och vips dyker det upp någon torrboll från de södra länsändarna och har synpunkter. Jag menar, om inläggen skrevs i Leksands gästbok och handlade om leksingar kan jag förstå att en och annan opponerar sig. Men här?
För övrigt har jag en kompis som heter Rask. Han brukar rycka task titt som tätt. Men lova att inte berätta något för Db_04!
Själv tycker jag att de torra följdinläggen faktiskt gör det hela ännu roligare.
Ett gäng moringar (och orsingar) betvingar elitserieabstinensen med lite uppfriskande underlivshumor - och vips dyker det upp någon torrboll från de södra länsändarna och har synpunkter. Jag menar, om inläggen skrevs i Leksands gästbok och handlade om leksingar kan jag förstå att en och annan opponerar sig. Men här?
För övrigt har jag en kompis som heter Rask. Han brukar rycka task titt som tätt. Men lova att inte berätta något för Db_04!
Sv: Mora-Ilves
insu:
Jag har faktiskt ofta (mja, kanske inte SÅ ofta då) funderat på hur det skulle ha låtit om Bruce Springsteen varit född på Born :-)
Kan inte Moraeuspojkarna göra nåt spektakel av det här. De är ju därifrån vet ja :-)
Jag har faktiskt ofta (mja, kanske inte SÅ ofta då) funderat på hur det skulle ha låtit om Bruce Springsteen varit född på Born :-)
Kan inte Moraeuspojkarna göra nåt spektakel av det här. De är ju därifrån vet ja :-)
Sv: Mora-Ilves
Knogen:
Det låter definitivt något Janne Bäckman skulle kunna tota ihop till Calle Moraeus nästa soloplatta.
För övrigt funkar "Born in Born" rätt bra till originalmelodin, om man byter ut första stavelsen mot ett ackord.
Det låter definitivt något Janne Bäckman skulle kunna tota ihop till Calle Moraeus nästa soloplatta.
För övrigt funkar "Born in Born" rätt bra till originalmelodin, om man byter ut första stavelsen mot ett ackord.
« Föregående · 680647