NHL

Nationellt · 15435 inlägg · 804 ämnen
« · 645605 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Trades
Dragan 2k:
hehe jepp eller "a bag of pucks" som vissa jänkare säger

WarhawK: Aaah. Den fina formuleringen Future considerations. Inget eventuellt draftpick här inte. Iväg med spelaren så långt det bara går.

The Carolina Hurricanes traded forward Radim Vrbata to the Chicago Blackhawks on Friday for future considerations

Sv: Gretzky sidsteppar Sidney Crosby...
Richards och St.Louis har ju inte varit så himla bra den här säsongen. Spezza och Staal känns klart hetare isåfall. Crosby är bra, men det är ingen överraskning att han inte kom med, tycker jag.

Sv: Flyers matchställ
Bergius:
De kör med 3 tröjor denna säsong.

Flyers matchställ
En kompis skall beställa en tröja. Hur ser det ut för denna säsong, hemma och borta?

The Philadelphia Flyers acquired center Kiel McLeod from the Phoenix Coyotes for right wing Eric Chouinard in a trade of minor leaguers on Wednesday.

The Carolina Hurricanes acquired right wing Stephen Peat from the Washington Capitals for left wing Colin Forbes on Wednesday.

Sv: Kontrakterade spelare till NHL
MRMILAN: Det tror jag inte,inte iår iallafall. Men jag vet att dom inte kan hålla han förevigt.

Theodore:
Avtalet mellan IIHF och NHL gav NHL rätt att fram till i slutet av augusti nångång kommer ej ihåg exakt datum nu men tror det var 25:e aug efter det får dom inte plocka kontrakterade spelare förrens antagligen efter denna säsongen och då har på sig till 15:e juni 06 på att plocka över kontrakterade spelare mot en ersättning

Theodore: jo om inte Djurgården släpper honom så...

MRMILAN: Bra,då vet jag. Det var nämligen disskusioner om Patrick Thoresen,han hade ju förlängt med DIF nydligen,men någon hade sagt att han var på väg till NHL. Blev lite fundersam.

Db_04:
Nej det går inte..NHL har gett med sig i den frågan...

Theodore: eller oj läste fel :) ...de bör då inte gå för elitspelarna att dra nu...

Theodore: kommer ju ett nytt fönster i Januari

Kontrakterade spelare till NHL
Jag har hört talas om att NHL-klubbarna kan ta kontrakterade spelare från Elitserien. Men den tiden har väl passerat??

Sv: NHL INATT!!

kärran:

Den kommentaren begrep jag inte. För det var inte det jag efterlyste. Däremot vill jag se lite intensitet och vilja, inte halvhjärtade försök till soloåkningar och allmänt lojt spel.

Poffa:
Vill man se boxning så finns det andra matcher att se på, och på andra kanaler.

kärran:

Bra? En av de sämsta matcherna som gått på C+ i år. Tråkigt spel, dåligt med chanser och slumpmål som enda höjdpunkt.

Repris på nattens match Florida-Philadelphia i kväll kl.19.30.
Mycket bra match, se den om du har den möjligheten.

Sv: Skador
Impressive rookie defenceman Brent Seabrook of the Chicago Blackhawks will be out four to six weeks after sustaining a sprained left knee in Wednesday night's game against the Nashville Predators.

Poffa: Ja det är möjlgt. Man måste ju få armbåga småfolket. Fast jag tycker ändå att Ottawa var något förfördelade. Nu vann Flyers rättvist ändå, precis som jag önskade. Fast för mig är som vanligt NHL ett spel där det gäller att vinna olika personliga utmärkelser och statistiska ligor, mer än att vinna en matchjävel. Heja Peter Forsberg och alla andra Modoiter!

NuMo:

Äh, de blundade ju för saker som Ottawa själva gjorde. Dessutom är ju tvåan på Hatcher för elbowing löjlig. Ottawaspelaren hukar sig och Hatcher är två decimeter längre från början, det faller sig naturligt att man då hamnar med armbågen i ansiktshöjd. Dessutom tränger han ju honom mot sargen istället för att tackla med armbågen först.

Tyvärr mäktade Jagr med tre poäng inatt.

Poffa: Fast nog håller jag med dem om att utvisningarna gick Flyers väg. Utvisningen som är orsaken till 4-0 målet var ju patetisk. Charafällningen på slutet som inte blev utvisning kompenserades ju, men hur hittade man hookingen på Ottawaspelaren när det var minuten kvar?

Jaja. Foppa hade nog fått tre poäng om inte Chara varit så odrägligt hög.

Foppa - Alfie 2-0

NuMo:

Det slutade 4-3 men det blev match trots att Flyers ägde första halvan av matchen. Lite lustigt att lyssna på komentatorerna då de så uppenbart hejade på Ottawa. De blev på slutet riktiga gnällspikar och klagade över att domarna dömde bort dem från segern. Sällan man hör sånt i de annars så proffsiga sändningarna från NHL.

Poffa: Ok. Jag skumlyssnade ju bara just då så du har troligen rätt för en gångs skull. :o)

Philadelphia tappade ju lite momentum efter 4-0 målet. Nu står det 4-3 så nu får vi se om Flyers kan ta sig i kragen sista minuterna.

NuMo:

4-2 nu. Ytterligare en assist av Foppa, även denna gång i PP men nu till Gagne. Ottawa har kommit tillbaka sista 8 minuterna.

De sa att Alfie skulle spela med Sudden och Modin. De nämnde inte vilka Foppa skulle spela med. Däremot kallar de Foppa för The Doctor, på gund av hans knivskarpa pass.

Poffa: Philadelphia maler ju ner Ottawa med sitt fysiska spel. Ottawa började ju däremot bra och hade ju gott och väl kunnat få in en puck då. Sen bestämmer man sig plötsligt för att låte en flåbuse ta en fight med Brashear fast han vill bara spela hockey så då blev det ett mål till i baken i stället. Intressant att se om Senators kan vända på matchbilden.

Foppa skall visst spela med Sundin och Modin i OS om jag hörde rätt. Peter gillar visst inte Alfredsson.

Sitter och ser på matchen mellan Philadelphia och Ottawa. Flyers fick i natt tillbaka sin beryktade förstakedja med Gagne, Knuble och Forsberg. Det firade de med att göra ett tiktigt snyggt PP-mål.

Första perioden har i princip bara handlat om Flyers och Ottawa ser sega ut. Mycket snack från komentatorerna om Foppa och Alfie och deras spel i OS. De till och med började snacka tänkta kedjeformationer för Sverige i OS.

henkaaa: hehe, ja en gång eller två kan han nog bli landslagsaktuell ;)

Deas:

Nu är detta mest spekulation. Nash har väl lite mer internationell erfarenhet än både Spezza och Staal. Troligen är det en avgörande faktor iaf.

Nash har som du sa spelat mycket bra med Thornton förut, så även det gjorde nog att man valde Nash före någon av de andra två.

Sidney Crosby anser jag för orutinerad för att ha i OS att göra..... åtminstone just nu! Hans tid kommer och han får säkerligen spela flera OS-turneringar i framtiden.

Skumt att Nash tas ut före Staal och Spezza (med som reserver) och att Crosby då inte finns med alls. Men men, Bertuzzi i rätt sällskap blir otroligt svårstoppad och Nash är ju som bekant lysande ihop med Thornton.

Gretzky sidsteppar Sidney Crosby...
Jag undrar om vi inte har varit med om detta förut... Att Gretzky inte tar ut Sidney Crosby i Canada's OS-trupp liknar det som Diego Armando Maradona råkade ut för till Argentina VM 1976... Det finns onekligen en hel del paralleller tycker jag...

henkaaa:
Jo det var ju en lyckad comeback efter operationen det , och märks hans behövs i Habs

Ett mål, två assists, ett straffmål och två "milstenar" (300 mål och 700 poäng). Och allt i samma match..... hyfsad återkomst av Kovalev kan man säga! :-)

Jeremy Roenick's disappointing season has taken another bad turn. Roenick told TSN on Tuesday that he broke a finger while blocking a shot last night against Vancouver and he expects to miss four to six weeks of action.

Tror ju inte Flyers grinar att gjorde sig av med JR innan denna säsongen ju , har ju inte producerat nå vidare kostar massor med stålar .. 5+6 på 31 matcher och kostar dom närmare 5 mille , det är redigt överbetalt i mina öron iaf det

WarhawK: Crosby sägs vara den med bäst inställning och arbetsmoral hitills. Han kommer inte böja sig under pressen, he's the real deal. Jag bryr mig inte direkt dock, han kunde ju sluppit det i några år med. Men men, känns inte som att han inte kommer klara av det.

Hockeyrealterat döds fall , Phyllis Gretzky har avlidit i lungcancer enbart 64 år gammal .. för er som inte vet så är detta mamma till den största i NHL genom tiderna

Alltid trist när folk dör för tidigt i den fruktansvärda sjukdommen cancer .. bara hoppas Wayne tar den tid han behöver för komma tillbaka som coach och inte låter jobbet i Phoenix gå före denna personliga tragedi

Sv: Tränarsprkningar
Larry Robinson resigned as coach of the New Jersey Devils on Monday because of stress and "horrible headaches," two days after his team lost for the seventh time in nine games.

Ingen sparkning men dock en tränar avgång till , mer info i länken

Senators' Bochenski out 4-6 weeks

The rookie right-winger suffered a separated right shoulder Saturday and is expected to miss four to six weeks.

Already without the services of forwards Eric Lindros (wrist), Tie Domi (shoulder) and Nik Antropov (lower body), it looks as though the Toronto Maple Leafs will lose rookie forward Alexander Steen for an indefinite time.

Hawerchuk: Ja ibland verkar det så, men jag har för mig att jag hört annorlunda? Samt att det inte ska delas ut andraassist vid mål efter retur?

Deas: Är det inte så i NHL att dom räknar assist om nu Heatley passade antingen Redden eller Affe innan dom började passa mellan varandra?

Sv: Lönetaket
WarhawK:

Jag tyckte nästan det var mer intressant att man ev funderade på 20 lag i slutspelet..... :-)

Dragan 2k: Ottawa var grymma verkligen! Jag såg två perioder innan jag somnade men var innan dess ruggigt imponerad :)

Irriterande dock hur många felaktiga assists som delas ut den här säsongen. Jag har aldrig sett det hända så ofta. I ovan nämnda match t,ex fick Heatley ett han inte skulle ha (Redden och Affe passade emellan varandra två ggr innan Redden sköt) och Spezza ett han inte skulle haft då Heatley lyfte in returen från Alfredssons skott.

Dragan 2k:
Tilläggas kan ju att Eddie Belfour verkligen inte hade en bra match igår heller , flera av målet han släppte borde han tagit

Håller även med jag att det dumt ge Crossby ett A på bröstet , dels kan det vara hindrande för han med så mycket ansvar direkt , bara titta på hur det gick för Vinny i Tampa .. men största orsaken är dom borde han en med mer rutin som Ass kapten ju

kärran: Satt och kollade in både matcherna som gick i natt. Första var ett sömnpiller i jämförelse med Ottawa - Toronto.

Nu tar jag i lite: Helvete vilket lir Ottawa presterar. Toronto var chanslösa igen. Man märker verkligen skillnaden på lagen. Där Ottawa känns fräscht och ungdomligt och ett jäkla tryck känns Toronto som ett gäng pensionärer. Sedan kan man skylla på utvisningar hit och dit. Men faktum kvarstår Toronto känns flera klasser sämre än Ottawa.

Vill att Toronto ska gå bättre främst för man vill se Sundin få ut ngt av sin långvariga vistelse i laget. Men man måste bli bättre på att knyta till sig lite bättre lirare till laget. Det är i princip Sundins line som kan hävda sig mot Ottawa. Resten hade kanske platsat i Ottawas fjärde line.

Men jag är nöjd för det. Har alltid gillat Ottawa. De får väl gälla som mitt favoritlag även om jag följer de andra lagen med svenska inslag som Detroit, Rangers, Philly med flera.

För övrigt märker jag att även hetsporren Don Cherry tycker likt jag att det är ren idioti att ge Crosby assisterande kaptensbindeln.

Dragan talade och fick medhåll av kanadicken som får Wikegård att likna en försynt herre.

Rättelse jag gav Foppa ett ass. för mycket. Matchen vann de med 5-2, sista i tom bur. Bra gjort med så många skador i laget, de hade svårt att få ihop ett lag.

Foppa har efter halva matchen mot Blues gjort 3 ass. Laget leder just nu med 4-1.
När man lyssnar på matchen direkt på radion så nämns Forsberg ofta, han verkar även i natt få spela en hel del.

« · 645605 · »