NHL

Nationellt · 15434 inlägg · 804 ämnen
« · 695916 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Anaheim
Danne_l: Vet inte varför men jag har alltid gillat när lag som gör sig av med "stärnorna" helt plötsligt börja fungera och skräller lite.
Själv håller jag stenhårt på Flames och fick uppleva ett underbart slutspel senast.
Även om det är kul när de kanadensiska lagen går till slutspel, så gör det absolut inget om Mighty Ducks snor åt sig en slutspelsplats av Edmonton eller Vancouver.. Calgary's forum kommer bli otroligt kul att läsa då.. :) (förutsatt att Flames går till playoff såklart..)

Sv: Tränarsprkningar
LA Kings kickar tränaren Andy Murray , John Torchetti ersätter

Sv: Anaheim
Danne_l:
Jo kvacksalvarna har ju 2 skapliga rookies i Corey Perry och Ryan Getzlaf + några mer yngre förmågor i Joffrey Lupol & Maxim Kondratiev

Sen har dom ju The fridge oxå

Anaheim
Skapar här en egen liten tråd. Tror knappast någon annan än jag kommer skriva där nämligen:)

Anaheim är på god väg att ta sig mot slutspel efter en mycket stark period nu de senaste veckorna. Noterbart är att det är efter man släppt iväg stjärnor som Federov, Ozolinsh och Sykora som spelet har börjat fungera.
Dessutom kan det bli ett lag att räkna med i framtiden då de har flera unga spelare som tycks börja få sina genombrott, dessutom har de bytt till sig ett flertal draftval i utbyten mot tidigare nämnda "stjärnor".

Med Anaheim mot slutspel!

Sv: Rangerstråden

Hepp. Idag kunde inte ens min närvaro stoppa Rangers. 5-2 och det var en ganska bekväm resa. Våldsamma hyllningar av Leetch före nedsläpp och sista minuterna.

Mål av Nyllet, tre poäng av Roszival, 101:a poängen till Jagr och ännu en vältajmad Kasparaitisstjärt i egen zon. Dominic Moore, en av mina favoriter, målade äntligen igen. Henke stabil som vanligt. Hade ett skott i stolpen som han var borta på, annars var det inte mycket att göra på målen.

Viktig match mot skäggisen och hans kompisar på onsdag...

Jag har sagt det förr men vill återigen poängtera att jag tycker Jagr är NHL's bäste forward igen.

Fan vad roligt det är att kolla på Rangers nu! Powerplayet är ännu bättre nu med Ozolinsh på backen. Många expingviner samt Nylander och Lundqvist. Jag håller helt klart på Rangers i slutspelet!

Sv: Avstängningar
WarhawK: Han skulle haft en bonus på 50 000 dollars med tanke på vilken underhållningshöjare det var på den annars så usla och tråkiga matchen.

Bissett19: aaa faktiskt inte alltid man ser något sånt.

wap.hockeysnack.com
Fredberg:Men erkänn att det såg lite kul ut!

WarhawK: ja eftersom det hade vareit skillnad om det hade varit på isen men försöka klättra över det är ju ganska pinsamt

henkaaa:
Parker fick enbart 2 matcher efter försökt klättrat in i nashvilles bås och skulle slåss från spelargången

Pinsamt att han enbart fick 2 matcher , han skulle haft minst 5 för sitt hjärnsläpp enligt mig iaf

El Maco: Ja kommentatorerna på NHL.com Radion sa att det var något i stil med Ovechkins borta mot Phoenix men ändå inte. (Jagrs mål alltså). Vad jag hörde så var även Prucha riktigt bra. Henke svarade för några bra räddningar i första och andra perioden. Tråkigt att dom inte kan knyta ihop säcken när dom spelade 5:3. Om Henke ska vinna Vezina, eller någon annan trofé för den delen föreslår jag att du stannar hemma resten av säsongen ;-)

FreddanVF: Prucha tillbaka - och bra. Men tuuuung förlust. Första perioden jämn, andra lekte Rangers med Trashers. 2-0 skulle varit 4-0. Tredje ställde de bara ut skridskorna och släppte upp Atlanta toll 2-2. Kvitteringen i 3-5 när Kasparaitis på klantigaste möjliga sätt lyft pucken över sarg efter fem sekunder i spel 4-5.

Matchens insats kom dock från Kasparaits fantastiskt läckra och vältajmade stjärttackling i egen tekningscirkel. Näst snyggast, Jagrs mål (äntligen ett mål igen), backhand ur ingen vinkel med ryggen mot målet, upp i krysset.

Med tanke på Rangers vinstprocent för jag enorm otur med mig. Tur att jag bara har biljetter till tre matcher till...

Jag blir så suuuur! Börja göra mål för f-n Rangers. Tredje matchen nu och så här långt 2 mål på snart 3 matcher. Det är på tok för lite.

Prucha You're missing!

WarhawK:

Betänk också att Boom-Boom spelade sina sista säsonger i Rangers, så blir det mer logiskt till varför man skulle pensionera hans nummer just idag. Dock måste man ju säga att ironin verkligen grinar en i ansiktet när Geoffrion avlider samma dag som ceremonin ska ske....... medlidande till hans familj!!

WarhawK:

Inte mer än rätt att Boynton stängs av. Ska man tro det som skrevs om situationerna somledde fram till detta så borde han stängts av för det enbart!

FreddanVF:
Den matchen har ju precis startat efter en tröj pensionering av den idag avlidne Bernard (Boom Boom) Geoffrion

Bissett19: Hade varit roligare med Canadiens-Rangers.

wap.hockeysnack.com
Toronto-Tampa just nu på Canal + Sport!

El Maco: Jag gillade Nieminens spelstil. Bra kämpa insats och lite mål.. Men Hollweg tar väl hans plats nu? Det är en fullgod ersättare isf.

Nu är det dags att plocka fram Rangerstråden igen. Viktiga matcher i helgen mot Habs och Trashers. Två lag som slåss för att säkra en slutspelsmatch. Rangers måste börja plocka poäng igen för att hålla Flyers och Devils bakom sig och få en bättre seedning.

Nieminen kommer jag inte att sakna direkt. Hans främsta insats för laget var en kul reklamfilm för Rangers inför säsongstarten där de buggade honom medan han svor på finska i olika matchsituationer.

Sverigefeber: Nu senast på matchen mot Carolina köpte jag en ganska ful, men ändå, Rangerst-shirt i blått och gult, stor svensk flagga och en tribute till Lundqvist och guldmedaljen med liiiitet rangersmärke på.

Sv: Skador
WarhawK: Hehe.. Vet Ranger om Dig???....ta betalt för bövulen...;-)

Friman SR:
hehe nää jag är och förblir trogen Ranger

WarhawK: Du själv har oerhörd hjärnkoll... Har Du blivit tradad någon gång???

Bostons Jiri Slegr ska genomgå operation och missar resten av säsongen

Bostons Nick Boynton har blivit avstängd 1 Match efter gjort olämpliga gester mot Montreals Mike Riberio under senaste matchen som boston torskade med 3-0

Sv: Trades
WarhawK: Nordgren till Pittsburg

Sv: Lidas, Större än salming
Metal Guru: hehe skrev lite fel

Imponerande deals av Vancouver. Weinrich, Carney och Noronen var precis vad dom behövde. Tuffhet framför mål och en bra backup till Auld. Hyfsad D dom kommer att ha när alla är friska.

Jovo - Allen
Öhlund - Salo
Carney - Weinrich
Baumer - Brown

Metal Guru:

hehe :)

Fredberg:

"117 säsonger"
Inte illa. Salming ser rätt sliten ut, så det kan stämma.

mattias - 74: riktigt bra gjort Börje hade ju spelat 117 säsonger om jag minns rätt och nicklas är på sin 15 och har ju nu skrivit på för 2 år till så han kan ju får ett stort rekord bland svenskarna

Lidas, Större än salming
Grattis Niklas

1 mål och 3 assist i natt gör att han är bäst bland nhl svenskarna genom tiderna

Här är ett par till som trillade in efter jag gick off igår, för den som bryr sig.

Jason Wiemer från Calgary till New Jersey "for the later of New Jersey's 4th-round pick or Vancouver's 4th-round pick (previously acquired) in 2006."

Petr Taticek går från Florida till Pittsburgh mot Ric Jackman.

Tim Jackman går från Phoenix till Los Angeles mot Yannick Lehoux

FreddanVF:
Samsonov blir tydligen UFA till sommaren om han inte resignar då vart det en dyr "hyra" för Samsonov när Oilers var tvungen ge upp Reasoner , lovande spelaren Statsny + 2:a val i draften

Paddan:
Jo visst ligger ryssen grymt bra till vinna Calder , men om henke ha bäst stats av målvakterna tror jag dom kommer överväga han oxå faktiskt som en kandidat

Paddan: Äh, det var det ju heller inte då Wolski bara hade gjort 9 matcher i Avs-tröjan. Nåja, de vill väl ha honom på tillväxt ytterligare ett tag.

WarhawK: Jomenvisst, klart Henke har gjort en höjdarsäsong sin första säsong på andra sidan Atlanten. Men, Calder bör väl ändå redan ha Ovechkins namn ingraverat.

Wolski hittade jag nu i Brampton i OHL, antar att det är den där 30-matchers gränsen som spökar. Han har gjort 111 poäng på 50 matcher.

Paddan:
Jo han nog billig just nu men dom tar nog tillbaka han så fort han frisk iaf så .. nu kan man då säga att Svatos inte kommer den 3:e kandidaten till Calder .. och ju mer man ser det borde Henke faktisk bli en kandidat även fast Raycroft vann förra säsongen , det är ju starkt av en rookie att leda statsen för målvakter så .. det kan ju ändras än det med men hursom helst har ju henke gjort en grymt bra debut på manhattan

WarhawK: Ajdå, det var ju inget vidare. Då kanske vi kan köpa honom till fyndpris nu så får han stå på tillväxt till vår nya arena är klar. ;)

Funderar på hur det går för Wojtek Wolski som gjorde ett succéinhopp i början på säsongen.

Avs Succe rookie Marek Svatos missar resten av säsongen pga skada

Frisco: Vad menas?

Jamie Lundmark till Calgary från Phoenix mot ett draftval

Oleg Kvasha ska till Phoenix från NY Islanders mot ett draftval i tredje rundan.

Boston fick Marty Reasoner, ett draftval och non-roster player för Samsonov.

Eric Weinrich till Vancouver från St Louis mot Prospect och draftval i tredje rundan.

Willie Mitchel och 2007 2nd round pick till Dallas från Minnesota mot Martin Skoula och Shawn Belle

Jim Dowd till Colorado från Minnesota mot ett 4th round pick

Nik Dmitrakos till Philadelphia och 3rd round pick till San Jose Sharks

såklart Chicago :D

Arnason till Ottawa mot Bochenski som ska till Ottawa.

« · 695916 · »