mattias - 74: Målet Crosby gör är klass rakt igenom. Han blir fri från halva plan och framme vid målvakten skjuter han i bröstplattan på Binnington, tar sedan returen och trycker pucken upp i nättaket. Sidney Crosby är 100% klass och det är verkligen ingen lögn att han gör sina medspelare bättre. Som jag skrev innan match är det nästan bara att hålla klubban i isen som medspelare och vara beredd på att få en avgörande passning.
mattias - 74: Håller med. Klapp-klapp spel, "CCCP-style", från Tampa där. Riktigt snyggt!
Som den sanne Leafs-supportern man är stannar man uppe framåt treblecket väldigt mycket för att få se Filip Hållander i Pittsburgh spela. Han gör inte bort sig, men herregud vad hans lag viker ner sig i tredje perioden. Det ska sägas att här hade jag vikit in hovarna, för underläge 0-3 och ett spel som inte ingav det minsta hopp, då hade jag gett upp.
Men vilken tredjeperiod man gick miste om där Pittsburghs insats rimligen kan diskuteras. William Niilander tvåmålsskytt.
Sedan spelas det ytterligare en del matcher kommande natt men jag ville bara tipsa om de som går i " hyfsad " tid under helgen för oss som bor i Sverige ;)
mattias - 74: vete kattsingen, såg bara highlights idag och då fick han jätteberöm vid tekningen där de tagit ut målvakten, han vinner teken o det blir mål. Då sa de att han gjort en jättebra match. Men visst, han är långt ifrån den han varit.
dempa: Sitter det enbart i skallen på Elias? Såna kontrakt som han fått är otroligt svåra att leva upp till, om du inte är en spelare alldeles utöver det vaniga och den spelaren är Elias Pettersson långt ifrån.
mattias - 74: Väldigt nyfiken på hur den trejden skulle se ut. Vad är Elias värd i dagsläget. 7 miljoner? Då ska Vancouver behålla drygt 4 miljoner av lönen sedan ska de då trejda sin "förstacenter" (även om han inte spelar som en sådan) och då vill de troligen har en center tillbaka. Finns det några halvdyra centrar som det går knackigt och behöver en nystart för i år?.
Säg att det skulle lösa sig med en trejd. Var vill ni se honom då?
Rip Kirby: Rejält kontrakt för Adrian Kempe. OCH även om jag är modoit kan jag inte låta bli att undra om han verkligen är värd 85 miljoner dollar. Ställ MacDavids 12,5 miljoner mot Kempes 10,625 miljoner dollar per säsong.
Jan-Erik : Nu är den jämförelsen svår eftersom Connor tog ett ”skambud” för att ge laget möjlighet att förstärka mer och vinna Stanley cup, om Han velat så hade han med lätthet kunnat ro hem ett anbud på 20 mill per säsong
Gavelo: Nu var Connor bara ett exempel. Tittar man på "lönetoppen" tycker jag att jag har svårt att se att Kempe ska in på denna listan genom att han nästan fördubblar sin lön trots att han bara några enstaka säsongen snittat knappt en poäng per match och inte är någon som man bygger ett lag kring som på samma sätt som t ex Alexander Barkov - om vi nu ska ta en med lägre lön (10 miljoner per år) men som tickar fler boxar (lagkapten, teknik, lika bra offensivt som defensivt, de stora matchernas man o s v) på hur en bra hockeyspelare ska vara även om han inte gör lika många poäng som Kempe
dempa: Nio poäng skiljer bästa laget Devils och sämsta laget Sabres. 18 poäng är differensen i väst mellan Avs och Flames men ganska tidigt på säsongen ännu där väldigt mycket kan hända.
Rip Kirby: William Nylander avgör snyggt på övertid men utan John Tavares jobb ensam mot tre Sabresspelare vis sargen blir det inget mål i den situationen. Leafs bryter sin förlustsvit som stannar på fem matcher.