Tror på att Detroit kommer igen och vinner, eller är de mätta på framgång så inte viljan riktigt finns där? Ett lag med så många bra spelare måste kunna lyfta sig.
De måste ha varit ineffektiva senast. Skotten var 36-23 och målen 2-3, men det är klart när man räknar skott kan det vara en massa ej så målfarliga med i räkningen (jag såg ej matchen). Naturligtvis måste motståndarmålvakten också gjort en höjdarmatch.
Efter två perioder är ställningen i Tampa Bay- Washington 1-1. Tampas mål av Vaclav Prospal i ett fyraminuters- PP efter 13.52 i 1:a perioden och Washingtons kvittering av Michael Nylander efter 17.01 i den 2:a perioden.
Zoogin:Också två svenskar i Fredrik Modin och Jimmie Ölvestad. Fredrik Modin vore en förstärkning till VM i alla fall. Löjlig stavat på SVT text förresten zeta?Vad fan zäta kallas han för!
Minnesota- Colorado står 0-0 efter 2 perioder. Colorado har haft 2 utvisningar och Minnesota 1 så här långt i matchen.Skotten efter 2 perioder är 15-13 för Minnesota. Förmodligen kommer det lag som gör 1:a målet att vinna precis som det varit i alla matcher i den här serien.
Man har fått se stora delar av den tredje perioden mellan Minnesota och Colorado på C+ Zap. Huvudmatchen mellan Toronto och Philadelphia har gått till OT och i pausen bytte man match. Trevligt initiativ, tycker jag.
Kul att Minnesota vann över Colorado med 3-2 efter förlängning. Segerskytt Richard Park som blev tvåmålsskytt och nu blir det alltså en sjunde och avgörande match. Hoppas att Minnesota vinner den också. Lets go Wild! Se länktips.
Colorado-Minnesota 0-0 efter 1:a perioden. 12-8 i skott för Colorado. Enda utvisningen så långt har drabbat Colorados Derek Morris. Återigen är det alltså Manny Fernandez som står för Minnesota. Han har ju storspelat de senaste matcherna. 17-8 till Colorado i tekningar. Nu har 2:a perioden börjat.
poffa: Men den här säsongens slutspel har ju inte direkt varit som de flesta trott inklusive mig själv.Hoppas och tror att tampa kan skrälla igen. Gäller bara att få hål på en viss målvakt, vilket kan vara rätt så svårt...