WarhawK: Captain Patrick Marleau and speedy forward Marco Sturm re-signed with the San Jose Sharks on Monday, agreeing to multiyear contracts.
The Dallas Stars announced that centre Jason Arnott has accepted the team's one-year qualifying offer for the 2005-06 season.
The Vancouver Canucks announced that the club has agreed to terms with defenceman Sami Salo for a two-year contract. In keeping with club policy, terms of the deal were not disclosed.
What is the latest date players can sign contracts?
Under the expired CBA, there was no signing deadline applicable to player contracts. Under the new CBA, Restricted Free Agents who do not sign contracts by December 1 of a given year will be ineligible to play in the League for the balance of that season.
Danne_l: Som det varit tidigare har man fritt kunnat signa och byta spelare fram till en särskilt trading deadline som jag har för mig brukar vara i början på mars .. dock vet jag inte om detta har ändrats nu med tanke på nya avtalet
Nu ställer jag förmodligen en fråga som det redan talats om. Men men. Finns det något datum som NHL-lagen måste rätta sig efter när det gäller kontraktsskrivandet av spelare? Jag tänker då generellt sett, ett transferfönster helt enkelt.
AD: Lecavalier överväger just nu, enligt NY Post, ett treårigt kontraktserbjudande från Tampa värt 20,5 miljoner dollar. Samtidigt har han tydligen själv kommit med ett förslag om ett 10-årskontrakt med Tampa som klubbledningen uppges vara väldigt hedrade och intresserade av.
WarhawK: Calgary Flames - Centre Steve Reinprecht signed his one-year qualifying offer; signed left wings Craig MacDonald, David Moss and Cam Severson, right wing Brannt Myhres and defenseman Zenith Komarniski.
Chicago Blackhawks - Re-signed center Tyler Arnason to a one-year contract.
Colorado Avalanche - Defenceman Jeff Finger and right wings Dan Hinote and Marek Svatos signed their one-year qualifying offers.
Columbus Blue Jackets - Signed free agent centre Ben Simon to a one-year contract.
Alla brynsare kommer fasa när dom läser vad chicago gjort nu ;->
WarhawK: Mighty Ducks of Anaheim - Re-signed left wing Mike Leclerc to a one-year contract; signed defenseman Joe DiPenta to a one-year contract.
Atlanta Thrashers - Re-signed goaltender Pasi Nurminen, left wing Brad Larsen, right wing Francis Lessard and defensemen Andy Sutton and Tomas Kloucek.
WarhawK: Montreal Canadiens - Re-signed restricted free agents forward Mike Ribeiro (one-year), defenceman Mike Komisarek (one-year)and goaltender Jaroslav Halak (three-years) to contracts.
Captain Patrick Marleau and speedy forward Marco Sturm re-signed with the San Jose Sharks on Monday, agreeing to multiyear contracts.
The Dallas Stars announced that centre Jason Arnott has accepted the team's one-year qualifying offer for the 2005-06 season.
The Vancouver Canucks announced that the club has agreed to terms with defenceman Sami Salo for a two-year contract. In keeping with club policy, terms of the deal were not disclosed.